abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53068700
Ik zou wel een half jaartje in australie willen werken!

Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Of wie kan mij hier meer over vertellen, zoals waar moet je rekening mee houden, wat moet je aanvragen, wat kost dat.
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
pi_53069140
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:55 schreef rusketier het volgende:

Of wie kan mij hier meer over vertellen, zoals waar moet je rekening mee houden, wat moet je aanvragen, wat kost dat.
Ligt er aan wat je precies wil??

De meeste gaan gewoon Backpacken en dan afentoe werken. Er is verder werk zat om te doen. Vaak wordt je in een Café al benaderd door de boeren, ook in hostels hangen genoeg vacutures op het prikbord.

Als je er wil werken moet je wel een visa aanvragen. maar dat lukt heel gemakkelijk als je een Nederlandse nationaliteit hebt en je tussen de 18 en 30 jaar bent.
Ik weet niet meer precies waar ik dat visa heb aangevraagd, maar kijk maar eens bij de Ambasade die weten vast wel hoe en wat.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:03:08 #3
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53098364
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:55 schreef rusketier het volgende:

Ligt er een beetje aan... je kan een working holiday visum aanvragen. Dan kan je 3 maanden maximaal bij 1 werkgever werken, daarna moet je naar de volgende.

ff denken je moet volgens mij wel iets van ¤ 5000,- op je rekening hebben.
Je kan overigens je visum ook online aanvragen.
En tja je kan overal wel werk vinden, zo moeilijk is het niet.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_53118346
Als je een WHVisum hebt kan je overal werken. Het meeste te vinden is fruitplukken. Het is trouwens niet meer 3 maar 6 maanden geworden. Vaak hoef je niet eens meer te zoeken naar werk. Je gaat dan gewoon naar een hostel en die geven je werk, dan word je gebracht en opgehaald door een busje van hun. Het meeste en beste werk (vind ik) kan je vinden in Bundaberg tussen Brisbane en Cairns in. Om nog preciezer te zijn Grand Hostel aan de noordkant je hebt er namelijk twee.

Je moet wel een australische rekening aanmaken maar is zo gedaan en een Taxfilenumber (tfn) regelen maar kan ook niet moeilijk zijn.

Hier kan je het allemaal vinden en ook een visum aanvragen:
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/index.htm
pi_53118419
Je moet een Working Holiday Maker visum aanvragen, dat kan op de site http://www.immi.gov.au/
Kan idd alleen tussen je 18e en 30ste jaar. Je moet minimaal 3200,- euro op je rekening hebben staan om binnen te komen. Dit kan gecontroleerd worden dus ik zou het zeker doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')