abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53067488
Voordat je de klacht gaat lezen verdiep je in het volgende of reageer niet.

Vista klachten Consumentenbond + NOS

Wat een stelletje gare lafaards zijn die eikels van de consumentenbond toch.
Gaan ze Vista afkraken omdat ze klachten krijgen van (voornamelijk) seniele oude bejaarden en consumenten die denken dat een PC 5-10 jaar meegaat.

Er staan 0,0 gerichte klachten over Vista maar enkel over SOFTWARE DIE NIET MEER WERKT en RANDAPPARATUUR DIE NIET MEER WERKT

Wat heeft dat met Vista te maken?

De consument heeft een consumentenplicht om na te gaan of het besturingssysteem compatible is met de software- en hardware die hij gebruikt. Als het dat niet is dan is het toch zijn eigen stomme schuld (en wordt het DUS tijd om te gaan upgraden).

Maar nee de consumentenbond steekt deze domme consumenten een hart onder de riem en gaat Microsoft bitchen.

Normaal ben ik het niet altijd eens met de stugge houding die Microsoft aanneemt maar in dit geval hebben ze groot gelijk.

Voor iedereen met soortgelijke problemen --> Vista Upgrade Advisor.

Sukkels.
JOHNNY HEITINGA
pi_53067523
Ik vind Vista persoonlijk kut werken en geen enkele toegevoegde waarde hebben tegenover XP, maar deze actie van de consumentenbond vind ik nogal zeikerig over komen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_53067544
VISTA
TALPA

XP
SBS6
pi_53067562
Tgaat nog allemaal wat trager, maar ik heb thuis gewoon Dual Boot systeem. MSN en Video kan rustig op Vista, echt met programma's en games ben ik gewoon op windows XP te vinden.

Maar alle apparatuur die ik heb en software die ik gebruik(te) werkt gewoon. Jah ik ga niet lopen klagen dat een oude printer van m'n pa van 4 jaar oud niet meer werkt onder Vista.
Zinloos is dat.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 10 september 2007 @ 09:54:58 #5
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_53067568
Vista is in principe ok, behalve dan het geheugen en de hoeveelheid CPU die het gebruikt. Dat is veel te hoog, voor mij een geldige reden om over te stappen op Ubuntu...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 10 september 2007 @ 09:59:44 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53067665
a) De consumentenbond klaagt altijd (zeker als het om electronica gaat)
b) Bij elke nieuwe Windows-versie zijn er wel problemen met upgraden.

Er is dus niks nieuws aan.
So we just called him Fred
  maandag 10 september 2007 @ 10:00:45 #7
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_53067692
Heb de consumentenbond per mail vorige week afgekafferd over deze actie. Geen respons natuurlijk. Ik gebruik Vista nu sinds de publieke beta's en het is het eerste OS waarvoor ik netjes een licentie heb gekocht.

Nu gaan whinen over dat Vista traag is en niet werkt met randapparatuur waarvoor de fabrikant geen driver maakt of software niet updaten (Nero?) als er bekend is dat er problemen zijn. (die Vista zelfs bij installatie meldt!).

XP werkt(e) ook niet lekker op een P200 met 32MB intern geheugen...
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_53067694
Ze raden trouwens MacOS X aan en Ubuntu.
Nee daar gaat alle software wel op werken natuurlijk
JOHNNY HEITINGA
pi_53067732
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:00 schreef ToMaSZ het volgende:
Nu gaan whinen over dat Vista traag is en niet werkt met randapparatuur waarvoor de fabrikant geen driver maakt of software niet updaten (Nero?) als er bekend is dat er problemen zijn.
True, maar zolang er voor je randapparatuur geen drivers zijn is Vista ook waardeloos.
quote:
(die Vista zelfs bij installatie meldt!).
Bij een upgrade wellicht?
pi_53067804
Ik vind dat iedereen allemachtig loopt te zeiken op Vista... het is een stuk zwaarder dan XP (net als Win95 destijds, weinig verrassingen dus), maar verder geen enkel probleem met Vista.

Waar ik wel problemen mee heb is dat fabrikanten van randapparatuur hun zaken niet voor elkaar hebben!!! Bijv. Creative, HP, enz.....

Kortom, niet zeiken op Microsoft maar op de andere fabrikanten die gewoon te laat hun zaken voor elkaar hebben!!!
pi_53067885
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Camplo het volgende:
Gaan ze Vista afkraken omdat ze klachten krijgen van (voornamelijk) seniele oude bejaarden en consumenten die denken dat een PC 5-10 jaar meegaat.

Er staan 0,0 gerichte klachten over Vista maar enkel over SOFTWARE DIE NIET MEER WERKT en RANDAPPARATUUR DIE NIET MEER WERKT
Er staat al randapparatuur, niet de PC zelf... En dat bepaalde software niet meer werkt lijkt me op zich een geldige klacht.

En ik denk dat deel van de klacht ook is dat mensen de optie willen hebben om terug te gaan naar Windows XP. Weet niet of er nog PC's met XP verkocht worden en of die ook makkelijk te krijgen zijn, maar als dat niet zo is lijkt deze klacht me zo gek nog niet.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_53067919
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:07 schreef ofnoavail het volgende:
Waar ik wel problemen mee heb is dat fabrikanten van randapparatuur hun zaken niet voor elkaar hebben!!! Bijv. Creative, HP, enz.....

Kortom, niet zeiken op Microsoft maar op de andere fabrikanten die gewoon te laat hun zaken voor elkaar hebben!!!
Waarom Vista drivers voor vier jaar oude hardware maken als je ook gewoon nieuwe producten met een "mooie" DESIGNED FOR WINDOWS VISTA sticker op de markt kunt brengen om consumenten dan die te laten kopen?
pi_53067933
Gaan ze ook bitchen dat mensen bij de overstap op OS X nieuwe software moeten aanschaffen?
Of dat linux niet overweg kan met sommige hardware?

Misschien moeten ze iemand naar vista laten kijken die er wel verstand van heeft. Ook hoe het ontwikkelproces economisch in elkaar steekt. Software/hardware 10 jaar lang ondersteunen is simpelweg economisch niet haalbaar.
pi_53067943
Ze kunnen terug.
Koop dat maar lekker XP retail of DSP.
Problem solved.

Je hoeft niet iedereen bij het handje te pakken.
JOHNNY HEITINGA
pi_53067980
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:53 schreef veldmuis het volgende:
VISTA
TALPA

XP
SBS6
met die eerste 2 ben ik het eens...

firefox
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
pi_53068016
Godzakke zeg, dat men nog luisterd naar die lui na dat epson inkt cartridge, ze sloegen toen de plank volledig mis en doen dat nog steeds!

Menig driver werkt niet omdat hardware producenten veelal hebben liggen slapen, neem maar als voorbeeld Nvidia. MS heeft allang beta's uitgegeven en laten testen, nee voor de eventuele overstap naar vista (directX10) wacht ik nog minstens een half jaar, zodat er snellere hardware te krijgen is.
  maandag 10 september 2007 @ 10:20:52 #17
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_53068056
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

True, maar zolang er voor je randapparatuur geen drivers zijn is Vista ook waardeloos.
Idd. Daar is de upgrade advisor voor. Dan kun je een afgewogen keuze maken.
Of je vervangt ook wat verouderde randapparatuur, als je echt graag naar Vista wil.
quote:
[..]

Bij een upgrade wellicht?
Geen idee, ik heb schoon geïnstalleerd. Vervolgens stop ik mijn Nero-CDtje erin om Nero te installeren en kwam Vista keurig met de mededeling dat er compatibiliteitsproblemen met deze versie bestaan en geeft in diezelfde melding een link naar de door Ahead gemaakte patch. Hoe ver moet MS gaan om users te helpen?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_53068163
Mensen die denken dat als ze van windows XP naar windows vista gaan alles zonder problemen kunnen blijven gebruiken.

"Maar het is toch allebei windows? Dus het zou toch moeten werken?"
En compleet negeren dat het een nieuw besturingssysteem is.
pi_53068178
Vista geweldig OS
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53068195
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:26 schreef SlaadjeBla het volgende:
Mensen die denken dat als ze van windows XP naar windows vista gaan alles zonder problemen kunnen blijven gebruiken.

Nieuw? Het is gebaseerd op dezelfde codebase! Hell, er zijn in Vista problemen naar voren gekomen die in XP al waren opgelost! Als je een nieuwe auto zou kopen zou je ook niet accepteren dat het ding vierkante wielen zou hebben, zelfs niet als het een volledig nieuw model betrof.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53068215
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:26 schreef SlaadjeBla het volgende:
Dat is anders wel het argument dat Microsoft aanhangers gebruiken tegen een overstap naar een ander systeem.
  maandag 10 september 2007 @ 10:29:33 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53068221
Tijd dat de consumentenbond de KOPPELVERKOOP aanvecht! Laat die mensen fijn los een PC kopen, en de software los er bij kiezen! Kijken hoe het marktaandeel van KleinZacht Vensters dan naar beneden gaat...
censuur :O
pi_53068254
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:28 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nieuw? Het is gebaseerd op dezelfde codebase! Hell, er zijn in Vista problemen naar voren gekomen die in XP al waren opgelost! Als je een nieuwe auto zou kopen zou je ook niet accepteren dat het ding vierkante wielen zou hebben, zelfs niet als het een volledig nieuw model betrof.
Je slaat hier de plank goed mis, of Hugo Leijtens heeft zitten liegen.
JOHNNY HEITINGA
pi_53068280
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Tijd dat de consumentenbond de KOPPELVERKOOP aanvecht! Laat die mensen fijn los een PC kopen, en de software los er bij kiezen! Kijken hoe het marktaandeel van KleinZacht Vensters dan naar beneden gaat...
Als er volwassen alternatieven zouden zijn gaf ik je gelijk.
pi_53068330
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:31 schreef Camplo het volgende:

[..]

Je slaat hier de plank goed mis, of Hugo Leijtens heeft zitten liegen.
Voor zover ik weet is er het volgende aan de hand: oorspronkelijk is Vista idd van scratch herschreven. Dat bleek echter niet haalbaar te zijn in de tijd die er voor was gesteld, dus is men verder gaan bouwen op een bestaande NT kernel.

Feel free to correct me if im wrong
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')