Oe! Jij bent lekker!quote:
En als die niet willen helpen?quote:Op maandag 10 september 2007 00:53 schreef remlof het volgende:
Dan vraag je toch of iemand die wel een creditcard heeft dat ding voor je bestelt?
Dan zijn het dus geen echt goede vrienden.quote:Op maandag 10 september 2007 00:55 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
En als die niet willen helpen?
Terwijl het toch echt goede vrienden zijn...:(
Een keer raden bij welke bank ik ben geweest om welke card aan te vragen?quote:Op maandag 10 september 2007 00:55 schreef Elusive het volgende:
www.ingcard.nl, die kan iedereen aanvragen
Nee hoor, die is mij wel eens geweigerd. Nadat ik een vast arbeidscontract had kreeg ik wel meteen een Postbank Mastercard trouwensquote:Op maandag 10 september 2007 00:55 schreef Elusive het volgende:
www.ingcard.nl, die kan iedereen aanvragen
Ze stelde me ook wel teleurquote:Op maandag 10 september 2007 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan zijn het dus geen echt goede vrienden.
Het is overigens niet afhankelijk van een vast contract bij de meeste banken. Ik kon ook gewoon een creditcard aanvragen bij mijn eigen bank, en dat terwijl ik werk op uitzendbasis.quote:Op maandag 10 september 2007 00:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, die is mij wel eens geweigerd. Nadat ik een vast arbeidscontract had kreeg ik wel meteen een Postbank Mastercard trouwens
quote:Op maandag 10 september 2007 01:12 schreef _Dune_ het volgende:
Dat is een broertje van mij ook overkomen. Hij wilde ook bij een bepaalde bank het een en ander aanvragen, omdat deze bank voordelen bood op het moment dat je in het buitenland zit. Hij zou voor een half jaar in het buitenland gaan studeren. Deze bank weigerde een rekening voor hem te openen, terwijl hij aanbood direct even ¤5000 te storten. (toch een heel redelijk bedrag) Maar daar konden ze niet aan beginnen omdat hij geen inkomen zou hebben. (geen studifinanciering meer) Inmiddels is hij net een jaartje afgestudeerd en heeft een wel heel net salaris... ik denk dat die bank zijn ogen uit zijn kop mag schamen.
Toevallig kwamen mijn ouders een paar maand geleden met iemand in gesprek die in de raad van bestuur zit van deze bank (voorzitter) hij was alles behalfe gecharmeerd van deze actie en gaf aan dit het helemaal geen policy is iemand een rekening te weigeren, omdat hij geen inkomen heeft.
Zelfde geld eigenlijk ook voor creditcards een bank gaat eerst kijken hoe crediet waardig je bent door te kijken wat je aan geld hebt. Dus wanneer je voldoende hebt aan aan kunt tonen dat je met een nieuwe baan bezig bent.... Ach ja je hebt er soms van die instellingen bij zitten.
Dat was bij mij een probleem toen ik een credit card ging aanvragen, terwijl ik al bijna een half jaar dezelfde functie had en 1950 bruto per maand verdiende.quote:Op maandag 10 september 2007 01:15 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Het is overigens niet afhankelijk van een vast contract bij de meeste banken. Ik kon ook gewoon een creditcard aanvragen bij mijn eigen bank, en dat terwijl ik werk op uitzendbasis.
Interessant.quote:
Dit is dus exact wat ik bedoel. Ik wil geen krediet op een creditcard. Ik heb ;m enkel nodig voor betalingen online en uiterst sporadisch.quote:Op maandag 10 september 2007 01:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wanneer een NEderlandse bank eens met een debit card op de proppen komt. Gat in de markt voor jongeren, studenten en mensen met een beperkt inkomen danwel BKR-notering, die alleen een CC willen voor internetaankopen, en het krediet niet hoeven/willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |