abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2007 @ 00:49:22 #1
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064208
Banken zuigen.

Ze willen graag dat je een hoog bedrag aan spaargeld op de bank hebt staan, die zij vervolgens weer lekker kunnen gaan uitlenen tegen hoge tarieven aan mensjes die een persoonlijke lening ofzo nodig hebben.

Maar owee als je dan een creditcard bij ze aanvraagt. Dan is het keihard NEE! zeggen, vanwege het feit dat je geen inkomen hebt omdat je even zonder werk zit en geen bijstandsuitkering wilt aanvragen

Sta je daar mooi, als goede klant met een saldo dat ruim voldoende is om de nodige leuke dingen mee te doen zonder gevaar de eerst komende maanden rood te staan.

"Nee meneer, daar kunnen we u niet aan helpen. Ook niet als u eerst zoveel pleuro's op een rekening bij ons stort'
:(:(:(

Klacht: die internettoko waar ik goedkoop aquariumpompjes voor mn aquarium wilde bestellen, loopt een klant mis en ik ben 40 euro duurder uit omdat ik in die shop alleen maar met CC kan betalen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_53064213
Boehoe
  maandag 10 september 2007 @ 00:53:02 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_53064270
Dan vraag je toch of iemand die wel een creditcard heeft dat ding voor je bestelt?
  maandag 10 september 2007 @ 00:54:15 #4
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064287
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:49 schreef Snien het volgende:
Boehoe
Oe! Jij bent lekker!

Zullen we samen op een virtueel bankje gaan huilen in elkaars armpjes
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

maandag 10 september 2007 @ 00:55:02 #6
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064301
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:53 schreef remlof het volgende:
Dan vraag je toch of iemand die wel een creditcard heeft dat ding voor je bestelt?
En als die niet willen helpen?
Terwijl het toch echt goede vrienden zijn...:(

pi_53064316
www.ingcard.nl, die kan iedereen aanvragen
  maandag 10 september 2007 @ 00:56:56 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_53064329
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:55 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

En als die niet willen helpen?
Terwijl het toch echt goede vrienden zijn...:(
Dan zijn het dus geen echt goede vrienden.
  maandag 10 september 2007 @ 00:57:53 #9
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064339
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:55 schreef Elusive het volgende:
Een keer raden bij welke bank ik ben geweest om welke card aan te vragen?

maandag 10 september 2007 @ 00:58:02 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_53064344
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:55 schreef Elusive het volgende:
Nee hoor, die is mij wel eens geweigerd. Nadat ik een vast arbeidscontract had kreeg ik wel meteen een Postbank Mastercard trouwens
  maandag 10 september 2007 @ 00:58:37 #11
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064353
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan zijn het dus geen echt goede vrienden.
Ze stelde me ook wel teleur
Maar ik ken ze al 13 jaar ofzo, dus toch wel goede vrienden wat dat betreft.

pi_53064508
Dat is een broertje van mij ook overkomen. Hij wilde ook bij een bepaalde bank het een en ander aanvragen, omdat deze bank voordelen bood op het moment dat je in het buitenland zit. Hij zou voor een half jaar in het buitenland gaan studeren. Deze bank weigerde een rekening voor hem te openen, terwijl hij aanbood direct even ¤5000 te storten. (toch een heel redelijk bedrag) Maar daar konden ze niet aan beginnen omdat hij geen inkomen zou hebben. (geen studifinanciering meer) Inmiddels is hij net een jaartje afgestudeerd en heeft een wel heel net salaris... ik denk dat die bank zijn ogen uit zijn kop mag schamen.

Toevallig kwamen mijn ouders een paar maand geleden met iemand in gesprek die in de raad van bestuur zit van deze bank (voorzitter) hij was alles behalfe gecharmeerd van deze actie en gaf aan dit het helemaal geen policy is iemand een rekening te weigeren, omdat hij geen inkomen heeft.

Zelfde geld eigenlijk ook voor creditcards een bank gaat eerst kijken hoe crediet waardig je bent door te kijken wat je aan geld hebt. Dus wanneer je voldoende hebt aan aan kunt tonen dat je met een nieuwe baan bezig bent.... Ach ja je hebt er soms van die instellingen bij zitten.
Mijn Honda CBR aan barrels :-(
pi_53064537
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53064556
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, die is mij wel eens geweigerd. Nadat ik een vast arbeidscontract had kreeg ik wel meteen een Postbank Mastercard trouwens
Het is overigens niet afhankelijk van een vast contract bij de meeste banken. Ik kon ook gewoon een creditcard aanvragen bij mijn eigen bank, en dat terwijl ik werk op uitzendbasis.
  maandag 10 september 2007 @ 01:17:25 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53064583
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:12 schreef _Dune_ het volgende:
Dat is een broertje van mij ook overkomen. Hij wilde ook bij een bepaalde bank het een en ander aanvragen, omdat deze bank voordelen bood op het moment dat je in het buitenland zit. Hij zou voor een half jaar in het buitenland gaan studeren. Deze bank weigerde een rekening voor hem te openen, terwijl hij aanbood direct even ¤5000 te storten. (toch een heel redelijk bedrag) Maar daar konden ze niet aan beginnen omdat hij geen inkomen zou hebben. (geen studifinanciering meer) Inmiddels is hij net een jaartje afgestudeerd en heeft een wel heel net salaris... ik denk dat die bank zijn ogen uit zijn kop mag schamen.

Toevallig kwamen mijn ouders een paar maand geleden met iemand in gesprek die in de raad van bestuur zit van deze bank (voorzitter) hij was alles behalfe gecharmeerd van deze actie en gaf aan dit het helemaal geen policy is iemand een rekening te weigeren, omdat hij geen inkomen heeft.

Zelfde geld eigenlijk ook voor creditcards een bank gaat eerst kijken hoe crediet waardig je bent door te kijken wat je aan geld hebt. Dus wanneer je voldoende hebt aan aan kunt tonen dat je met een nieuwe baan bezig bent.... Ach ja je hebt er soms van die instellingen bij zitten.

Lijkt me echt sterk dat ze een kaart verstrekken aan iemand zonder inkomen. Ik kan het mis hebben hoor. Bedoel, leuk dat jij als klant rente mag betalen en dat banken dat bijzonder kek vinden en dergelijke, maar het zal toch echt een keer retour moeten. Bedoel, gooi een zwerver bij een ABN naar binnen en test dan gelijk even of hij een CC krijgt. Ben benieuwd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 10 september 2007 @ 01:21:15 #16
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064635
inkomen is bepalende factor gebleken.

Jaren geleden zelf ook keertje wat gehad. Vroeg bij de bank of ik even een paar dagen wat rood kon staan (40 euro wel). Had namelijk opgegeven dat ik niet rood wilde staan.

Terwijl ik een week eerder net een paar mille had overgeschreven naar een andere bank (waar ik echter niet meer vanaf kon halen).

Nee, dat kan niet. Terwijl ik godverdomme een jaar eerder zonder inkomen als student zijnde zo even 5000 rood kon staan als ik dat had gewild.

Maar ja, teveel risico he? Een klant die bij wijze van spreken 10.000 euro wilt storten als daarom gevraagd wordt een creditcard weigeren. Sukkels!

pi_53064638
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:15 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Het is overigens niet afhankelijk van een vast contract bij de meeste banken. Ik kon ook gewoon een creditcard aanvragen bij mijn eigen bank, en dat terwijl ik werk op uitzendbasis.
Dat was bij mij een probleem toen ik een credit card ging aanvragen, terwijl ik al bijna een half jaar dezelfde functie had en 1950 bruto per maand verdiende.
pi_53064650
Ik vraag me nog steeds af wanneer een NEderlandse bank eens met een debit card op de proppen komt. Gat in de markt voor jongeren, studenten en mensen met een beperkt inkomen danwel BKR-notering, die alleen een CC willen voor internetaankopen, en het krediet niet hoeven/willen.
pi_53064651
Vorige week nog een reis willen boeken bij Lufthansa richting Turkije. Had je een credit card nodig...

Gelukkig heb je van die bekenden die je dan wel even willen helpen, .
  maandag 10 september 2007 @ 01:24:48 #20
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064668
quote:
Interessant.

Is dit volkomen veilig? En, houden zij zich aan privacywetgeving enz.

Iemand die dit gebruikt?

maandag 10 september 2007 @ 01:26:46 #21
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53064685
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wanneer een NEderlandse bank eens met een debit card op de proppen komt. Gat in de markt voor jongeren, studenten en mensen met een beperkt inkomen danwel BKR-notering, die alleen een CC willen voor internetaankopen, en het krediet niet hoeven/willen.
Dit is dus exact wat ik bedoel. Ik wil geen krediet op een creditcard. Ik heb ;m enkel nodig voor betalingen online en uiterst sporadisch.

Dan is zo'n ding dat jij beschrijft ideaal

Gewoon een prepaycreditcard.

maandag 10 september 2007 @ 01:28:58 #22
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_53064702
Ik haal geen CC, ik ken mezelf maar al te goed
*Hosselcopter*
  maandag 10 september 2007 @ 02:00:22 #23
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53064911
Regel een prepaid credit card? Bij bijv. http://www.mijnprepaidcard.com/ ofzo?
  maandag 10 september 2007 @ 02:39:46 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53065102
Ik kreeg gewoon een creditcard toen ik nog niet eens vast inkomen had. Ik ben gewoon bij de bank geweest, en even gepraat, en toen vroegen ze of ze er dan een max. limiet op mochten zetten per maand (100 euro destijds, want was alleen voor DVD's, maar is inmiddels allang verhoogd of verwijderd, geen idee).

Dus ik stel voor dat je het gewoon even overlegt of ze je een CC geven met een max. limiet erop.
  maandag 10 september 2007 @ 02:41:38 #25
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53065106
Geld uitgeven wat je niet hebt
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')