abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2007 @ 13:41:23 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53072046
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:38 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Dan moet je dat zeggen he, want net gold het nog voor iedereen. Daarnaast ben ik van mening dat je enorm overdrijft.
Dat is jou mening, die je waarschijnlijk niet kunt bewijzen. Getuige de vele ongelukken op de weg is mijn mening een stuk makkelijker aan te tonen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 10 september 2007 @ 13:48:25 #52
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_53072225
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is jou mening, die je waarschijnlijk niet kunt bewijzen. Getuige de vele ongelukken op de weg is mijn mening een stuk makkelijker aan te tonen.

Wat hebben ongelukken nou weer te maken met te hard rijden . Alsof iedereen die een ongeluk krijgt, te hard rijdt, wat is dat nou weer voor bullshit. Zit je net op mij te zeiken dat ik niet normaal kan discussiëren, maar wat wil je met zulke onzin argumenten.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 10 september 2007 @ 13:55:28 #53
152789 karr-1
pi_53072390
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:48 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Wat hebben ongelukken nou weer te maken met te hard rijden . Alsof iedereen die een ongeluk krijgt, te hard rijdt, wat is dat nou weer voor bullshit. Zit je net op mij te zeiken dat ik niet normaal kan discussiëren, maar wat wil je met zulke onzin argumenten.
Niet iedereen die te hard rijd veroorzaakt een ongeluk, dat ben ik met je eens, maar een heel groot deel van de ongelukken wordt wel veroorzaakt door mensen die of te hard rijden of andere rare capriolen op de weg uit halen omdat ze van mening zijn dat het allemaal niet snel genoeg gaat.
  maandag 10 september 2007 @ 13:59:06 #54
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53072477
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet iedereen die te hard rijd veroorzaakt een ongeluk, dat ben ik met je eens, maar een heel groot deel van de ongelukken wordt wel veroorzaakt door mensen die of te hard rijden of andere rare capriolen op de weg uit halen omdat ze van mening zijn dat het allemaal niet snel genoeg gaat.
Heb je daar een bron van?
  maandag 10 september 2007 @ 14:13:24 #55
152789 karr-1
pi_53072836
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef TNA het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Jazeker heb ik dat

Dat is 1
http://www.politie.nl/Gel(...)rkeersongevallen.asp

Om maar een voorbeeld te geven.
  maandag 10 september 2007 @ 14:13:55 #56
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_53072858
Denk nou es na: elk autoongeluk had voorkomen kunnen worden als de automobilist (of één van de automobilisten) langzamer had gereden. Heb je daar een bron voor nodig?
Dat verandert alles
pi_53072887
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij en vele andere idioten vinden het pesterij, vele anderen vinden het volkomen terecht dat dit soort dingen keihard aangepakt worden. We hebben een wetboek in dit land en dat is er niet voor niets. Of zullen we het wetboek afschaffen en iedereen maar laten doen wat ze zelf willen?
Ik ben gelijk een idioot omdat ik een keer 4 km te hard rij!?
Je moet eens nadenken voordat je iets post. Ik kijk niet de hele tijd op de km teller, liever hou ik mijn ogen op de weg.
  maandag 10 september 2007 @ 14:17:10 #58
152789 karr-1
pi_53072950
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:15 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Ik ben gelijk een idioot omdat ik een keer 4 km te hard rij!?
Je moet eens nadenken voordat je iets post. Ik kijk niet de hele tijd op de km teller, liever hou ik mijn ogen op de weg.
Alles wat ik post heb ik over nagedacht, ik gooi niet zomaar iets het net op. En ik let ook op de weg, maar krijg het toch voor elkaar om boetevrij door het leven te gaan, leg me dat dan eens uit?
pi_53073255
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Alles wat ik post heb ik over nagedacht, ik gooi niet zomaar iets het net op. En ik let ook op de weg, maar krijg het toch voor elkaar om boetevrij door het leven te gaan, leg me dat dan eens uit?
Bij mij en de rest van de Nederlandse bovolking gebeurt het wel eens. Als je in Frankrijk volgens de gps 138 rijd waar 130 is toegestaan krijg je geen boete. Zo kan het ook, het is gewoon een kwestie van de staatskas spekken en de burgers een beetje te pesten.
  maandag 10 september 2007 @ 14:36:20 #60
152789 karr-1
pi_53073351
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:32 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Bij mij en de rest van de Nederlandse bovolking gebeurt het wel eens. Als je in Frankrijk volgens de gps 138 rijd waar 130 is toegestaan krijg je geen boete. Zo kan het ook, het is gewoon een kwestie van de staatskas spekken en de burgers een beetje te pesten.
Ik denk dat we van mening blijven verschillen, dus ik stel voor dat we het daar bij laten.
  maandag 10 september 2007 @ 14:39:57 #61
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53073449
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jazeker heb ik dat

Dat is 1
http://www.politie.nl/Gel(...)rkeersongevallen.asp

Om maar een voorbeeld te geven.
Interessant. De vraag blijft alleen of snelheid een directe invloed heeft en wanneer de ongevallen plaatsvinden - ik blijf erbij dat het 's nachts op sommige plekken geen probleem is om te hard te rijden. Bovendien wordt hierbij niet vermeld hoeveel te hard mensen rijden, en vallen alcoholdoden door te hard rijden onder beide categorieën? Overigens neem ik aan dat dit voornamelijk over bebouwde kom en vlak daarbuiten gaat, dat zegt nog niets over de snelweg.

Met andere woorden, het blijft lastig om argumenten op basis van statistiek te vormen omdat teveel factoren een rol kunnen spelen.
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef Kiegie het volgende:
Denk nou es na: elk autoongeluk had voorkomen kunnen worden als de automobilist (of één van de automobilisten) langzamer had gereden. Heb je daar een bron voor nodig?
Ja, als iedereen 10 km/h rijdt gebeurt er niets meer. Iedereen roept hier zovaak van alles, een bron is dan wel zo fijn om zelf te lezen hoe een onderzoek in elkaar zit. Alles zomaar aannemen is naïef en kortzichtig.
pi_53073464
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik denk dat we van mening blijven verschillen, dus ik stel voor dat we het daar bij laten.
Goed idee, dring jou idee/gedachten dan niet op in elke Cijb topic.
  maandag 10 september 2007 @ 14:43:13 #63
152789 karr-1
pi_53073540
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:40 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Goed idee, dring jou idee/gedachten dan niet op in elke Cijb topic.
Ik dring mijn gedachten aan niemand op, ik geef mijn mening. Als iemand zich geroepen voelt daarop te reageren, dan mag dat, maar dan heb ik ook recht op tegenspraak.
  maandag 10 september 2007 @ 18:26:08 #64
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53077405
Ik vind dat we niet (teveel) moeten zeiken op de mensen die de wet handhaven, de politie dus. Dus als je geflitst wordt op een lege snelweg ergens in Drenthe, is het hun goed recht.

Het enige wat er mis is, is dat de snelheidslimieten niet kloppen. Zelfs de moraalridders zullen wel moeten toegeven dat het een beetje vreemd is dat dezelfde limiet (120 km/uur) geldt voor een nachtelijke, verlaten snelweg, als voor een overvolle A1 om acht uur 's ochtends.

Ik hoop dan ook dat er nog eens een helder licht bij een ministerie opstaat en beseft dat 150 km/uur beslist veilig kan zijn (i.c.m. verhoogde minimumsnelheden natuurlijk!) in de nacht.
  maandag 10 september 2007 @ 18:32:19 #65
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53077554
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:26 schreef Schlumberger het volgende:
Ik vind dat we niet (teveel) moeten zeiken op de mensen die de wet handhaven, de politie dus. Dus als je geflitst wordt op een lege snelweg ergens in Drenthe, is het hun goed recht.

Het enige wat er mis is, is dat de snelheidslimieten niet kloppen. Zelfs de moraalridders zullen wel moeten toegeven dat het een beetje vreemd is dat dezelfde limiet (120 km/uur) geldt voor een nachtelijke, verlaten snelweg, als voor een overvolle A1 om acht uur 's ochtends.

Ik hoop dan ook dat er nog eens een helder licht bij een ministerie opstaat en beseft dat 150 km/uur beslist veilig kan zijn (i.c.m. verhoogde minimumsnelheden natuurlijk!) in de nacht.
Exact!

Bij een proef met een verhoging van de maximumsnelheid, in ik meen Denemarken, bleek dat er minder verkeersdoden vielen dan voorheen. Aan CO2-uitstoot scheelt het vrijwel niets.
  maandag 10 september 2007 @ 18:44:11 #66
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53077843
Overigens, wat ik nog vergat toe te voegen:

De mensen onder ons die het verkeersreglement op hun nachtkastje hebben liggen zullen zeggen dat snelheden boven de 120 km/uur niet verantwoord zijn in verband met de vele afslagen, opritten en knooppunten in ons land. Daar zit wat in.

Ik heb hiervoor echter hetzelfde argument als in mijn vorige post: als het rustig is op de snelweg, zullen ook weinig mensen van de afslagen/opritten gebruik maken. Daardoor is er ruimte om sneller te rijden.

dinsdag 11 september 2007 @ 08:57:02 #67
152789 karr-1
pi_53089244
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:26 schreef Schlumberger het volgende:

Hier ben ik het wel mee eens. het is inderdaad vreemd dat er midden in de nacht als er geen mens op de weg is nog steeds beperkingen gelden. Die zouden dan best wat ruimer mogen zijn.

Maar ik denk wel dat zolang deze verruiming er niet is, je je gewoon aan de snelheid moet houden die gesteld wordt en dan doet het er niet toe of het midden in de nacht of midden op de dag is. Het is niet de bedoeling dat we de wet naar eigen inzicht aanpassen en dan gaan klagen als we gepakt worden.
pi_53089614
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

4 km is te hard is nog steeds te hard, of het nou 1 km of 100 km te hard is, het principe blijft hetzelfde. En nee op de snelweg zullen geen kinderen lopen, maar er rijden wel mensen die normaal van de weg gebruik maken en niet bedacht zijn op idioten die te hard rijden.

Maar deze discussie heb ik al 100 keer eerder gevoerd en het is niet te doen om notoire hardrijders van hun ongelijk te overtuigen.
Het principe blijft misschien het zelfde, maar procentueel rij je op de snelweg dan veel minder hard dan binnen de bebouwde kom..
Imo een kinderachtige aanhouding dus...
Wel grappig trouwens dat je dat argument van dat kind verdedigt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')