Ja idd, dat de politie je je rijbewijs afpakt omdat je 's nacht 235 km/u rijdt waar 80 is toegestaan, laat ze boeven gaan vangen.quote:Op zondag 9 september 2007 23:27 schreef TNA het volgende:
Goede klacht! Snelheidscontroles op wegen waar je 's avonds en 's nachts (of sowieso) verantwoord harder kan
quote:Op zondag 9 september 2007 23:29 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja idd, dat de politie je je rijbewijs afpakt omdat je 's nacht 235 km/u rijdt waar 80 is toegestaan, laat ze boeven gaan vangen.
Waar trek je de grens? lastig hé?quote:Op zondag 9 september 2007 23:30 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik had het over snelheidsovertredingen, niet over misdadige wegpiraten
Of nee, wacht, staat die soms op de borden langs de weg?quote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Waar trek je de grens? lastig hé?
Die apparatuur werkt idd niet als je je lichten uitzet.quote:Op zondag 9 september 2007 23:31 schreef Gluckskafer het volgende:
Doe gewoon je lichten uit, dan zien ze je ook niet.
Dat zijn richtlijnenquote:Op zondag 9 september 2007 23:33 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Of nee, wacht, staat die soms op de borden langs de weg?
quote:Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die apparatuur werkt idd niet als je je lichten uitzet.
Ik ontvang zelf ook vrij regelmatig een acceptgiro van het CJIB, maar ik weet ook verdomd goed dat ik meestal harder rij dan toegestaan is. Of dat nou op een overvolle snelweg is (vrij lastig om dan echt te hard te rijden, maar goed) of 's nachts om half 3, de maximaal toegestane snelheid verandert echt niet, dat weet jij, dat weten zij. waar doe je dan moeilijk over?quote:Op zondag 9 september 2007 23:36 schreef DarkShine het volgende:
En we hebben een moreelridder in het topic.
Waar het me omgaat is dat ik snachts na 23 uur op een kort stukje rijden op 3 plekken een snelheidscontrole tegenkom. In dit geval vraag je je echt af of ze er zijn om boeven te vangen of om burgers te pesten.
Dus op een kort stukje rijden ze 3x tegen komen na 23 uur snachts vind jij normaal?quote:Op zondag 9 september 2007 23:39 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ik ontvang zelf ook vrij regelmatig een acceptgiro van het CJIB, maar ik weet ook verdomd goed dat ik meestal harder rij dan toegestaan is. Of dat nou op een overvolle snelweg is (vrij lastig om dan echt te hard te rijden, maar goed) of 's nachts om half 3, de maximaal toegestane snelheid verandert echt niet, dat weet jij, dat weten zij. waar doe je dan moeilijk over?
Als je zo stoer bent om harder te willen rijden dan wettelijk is toegestaan, accepteer dan ook de eventuele gevolgen daarvan.
http://flitsservice.nl/quote:Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef Tism het volgende:
Is er eigenlijk al een centraal topic waar Fok!kers kennen melden dat ze die dingen hebben zien staan?
Is misschien handig voor Fok!kers die nog de weg op moeten.
Regels zijn regels..?quote:Op zondag 9 september 2007 23:25 schreef DarkShine het volgende:
Triest dat ik 10 minuten in de auto zit en 3 snelheidscontroles tegen kom na 23 uur...
Hebben die gasten geen leven?
Nee ik ben nergens gepakt.
Dat is een k*t site, daar staan alleen de aangekondigde flitsers gemeld. En aangezien TS uit Limburg komt en er in Limburg geen meldingen zijn, heb je er niks aan. Dus pleit ik voor een topic waar Fok!kers kunnen melden waar die dingen opgesteld staan.quote:
Nee, onder "Flitsers en Files" staan uitsluitend controles die worden doorgebeld of gesms't door mensen die ze hebben zien staan.quote:Op zondag 9 september 2007 23:50 schreef Tism het volgende:
[..]
Dat is een k*t site, daar staan alleen de aangekondigde flitsers gemeld. En aangezien TS uit Venlo komt en er in Limburg geen meldingen zijn, heb je er niks aan. Dus pleit ik voor een topic waar Fok!kers kunnen melden waar die dingen opgesteld staan.
Dat doet niemand!quote:Op zondag 9 september 2007 23:52 schreef TNA het volgende:
[..]
Nee, onder "Flitsers en Files" staan uitsluitend controles die worden doorgebeld of gesms't door mensen die ze hebben zien staan.
Mwa, autobanen komen ook vlak langs bebouwde gebieden. Dat merken die lui echt wel.quote:Op zondag 9 september 2007 23:47 schreef TNA het volgende:
Het gaat erom dat de maximumsnelheid op sommige wegen 's nachts nergens meer op slaat. Amper verkeer, geen omwonenden, wat is dan het punt van "te hard" rijden? Controleer op snelheid als dat de veiligheid ten goede komt, daar zou het wat mij betreft om moeten gaan.
quote:En de agenten die 's nachts graag controleren, pak in plaats van die lasergun eens een blaasapparaat, dronken mensen achter het stuur mogen ze van mij wél hard aanpakken. Dan besteed je je tijd pas nuttig.
Nee, dan heb je kans op een bon van 130 euroquote:
Wat is dat nou voor onzin?quote:Op zondag 9 september 2007 23:54 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee, dan heb je kans op een bon van 130 euro
Op die stukken valt er wat voor te zeggenquote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Mwa, autobanen komen ook vlak langs bebouwde gebieden. Dat merken die lui echt wel.
[..]
Kun jij handsfree sms'en dan?quote:
Doe ik!quote:Op zondag 9 september 2007 23:59 schreef TNA het volgende:
[..]
Kijk eens overdag, het lijstje staat aardig vol dan
Antwoord lijkt me duidelijk, om boeven te vangen natuurlijk. Snelheidsovertredingen zijn net zo goed strafbaar om 11 uur in de avond als om 11 uur in de ochtend. Wat is het verschil dan?quote:Op zondag 9 september 2007 23:36 schreef DarkShine het volgende:
En we hebben een moreelridder in het topic.
Waar het me omgaat is dat ik snachts na 23 uur op een kort stukje rijden op 3 plekken een snelheidscontrole tegenkom. In dit geval vraag je je echt af of ze er zijn om boeven te vangen of om burgers te pesten.
Precies. Mensen die veel te hard rijden in straten vlakbij scholen zouden ze keihard moeten aanpakken, net als mensen die met een veel te hoog alcoholpromillage toch lekker gaan rijden (en dat waarschijnlijk veel vaker doen dan die ene keer).quote:Op maandag 10 september 2007 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
Als ze nou eens wat meer in stedelijke gebieden gingen controleren. Bij mij in de straat rijden ze echt en masse veel te hard, nog nooit 1 boete voor uitgeschreven (ter info: vlak bij een school, veel
spelende kinderen en in anderhalf jaar tijd al 3 keer een flinke botsing geweest op de kruispuntjes)
Maarrrrrrrrrr zet je je auto 2 minuten (niet gelogen!) op de stoep neer (een heeeeeele brede stoep, kunnen 3 auto's naast elkaar parkeren) dan heb je direct een bon te pakken.
Rij je op de snelweg 5km te hard -> bon.
Wordt je auto voor je deur in de puinpoeier gereden door een joyrider dan moet je een JAAR LANG door allerlei administratief geneuzel heen voordat ze doorhebben dat de joyrider in die en die auto reed en dat het op dat en dat tijdstip gebeurt is.![]()
prioriteiten liggen weer fantastisch in dit land inderdaad
Bij het maximum toelaatbarequote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Waar trek je de grens? lastig hé?
Beetje kinderachtig om dan te gaan lachen. Deze keer was het half 3 's nachts, volgende keer is het half 3 in de middag. De kans dat een kind op de snelweg springt is vriij klein, maar je moet ook rekening houden met andere weggebruikers.quote:Op maandag 10 september 2007 12:37 schreef RooieHoed het volgende:
Ik ben een keer staande gehouden om half 3 's nachts met een memorabele 8km/h te hard op de A1 thv Amersfoort.
De politieagent vroeg me wat ik zou doen als er in een keer een kind voor m'n auto sprong![]()
Half 3 snachts op de snelweg, 128 (okok, 4km correctie er al af) waar 120 toegestaan was.
M'n vriendin boos omdat ik in de lach schoot en niet op kon houden.Die snapte niet echt wat de politieagent zei
We praten hier over 4 km te hard en op de snelweg horen geen kinderen te lopen.....quote:Op maandag 10 september 2007 12:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig om dan te gaan lachen. Deze keer was het half 3 's nachts, volgende keer is het half 3 in de middag. De kans dat een kind op de snelweg springt is vriij klein, maar je moet ook rekening houden met andere weggebruikers.
En niet vergeten dat er altijd een politieagent voor je auto kan springen. Ook om half drie 's nachts!quote:Op maandag 10 september 2007 12:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig om dan te gaan lachen. Deze keer was het half 3 's nachts, volgende keer is het half 3 in de middag. De kans dat een kind op de snelweg springt is vriij klein, maar je moet ook rekening houden met andere weggebruikers.
4 km is te hard is nog steeds te hard, of het nou 1 km of 100 km te hard is, het principe blijft hetzelfde. En nee op de snelweg zullen geen kinderen lopen, maar er rijden wel mensen die normaal van de weg gebruik maken en niet bedacht zijn op idioten die te hard rijden.quote:Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
We praten hier over 4 km te hard en op de snelweg horen geen kinderen te lopen.....
Ik zou ook lachen.![]()
quote:Op maandag 10 september 2007 12:37 schreef RooieHoed het volgende:
Ik ben een keer staande gehouden om half 3 's nachts met een memorabele 8km/h te hard op de A1 thv Amersfoort.
De politieagent vroeg me wat ik zou doen als er in een keer een kind voor m'n auto sprong![]()
Half 3 snachts op de snelweg, 128 (okok, 4km correctie er al af) waar 120 toegestaan was.
M'n vriendin boos omdat ik in de lach schoot en niet op kon houden.Die snapte niet echt wat de politieagent zei
Jij en vele andere idioten vinden het pesterij, vele anderen vinden het volkomen terecht dat dit soort dingen keihard aangepakt worden. We hebben een wetboek in dit land en dat is er niet voor niets. Of zullen we het wetboek afschaffen en iedereen maar laten doen wat ze zelf willen?quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef LekkerWijf het volgende:
Een boete voor 4 km te hard is pesterij voor 10 km of meer te hard een boete geven is terecht.![]()
Ik zou ook keihard gaan lachen. Alsof het kind enig verschil merkt tussen 124 km/u of 120 km/u. En het was nu om half 3 's nachts. Dan kan je wel lopen janken over een volgende keer, maar als jij zo helderziend bent moet je maar met Jomanda een clubje gaan oprichtenquote:Op maandag 10 september 2007 12:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Beetje kinderachtig om dan te gaan lachen. Deze keer was het half 3 's nachts, volgende keer is het half 3 in de middag. De kans dat een kind op de snelweg springt is vriij klein, maar je moet ook rekening houden met andere weggebruikers.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag je op dat stuk van de A1 maar 100.quote:Op maandag 10 september 2007 12:37 schreef RooieHoed het volgende:
Ik ben een keer staande gehouden om half 3 's nachts met een memorabele 8km/h te hard op de A1 thv Amersfoort.
De politieagent vroeg me wat ik zou doen als er in een keer een kind voor m'n auto sprong![]()
Half 3 snachts op de snelweg, 128 (okok, 4km correctie er al af) waar 120 toegestaan was.
M'n vriendin boos omdat ik in de lach schoot en niet op kon houden.Die snapte niet echt wat de politieagent zei
Moeilijk is dat he, een zinnige discussie voeren. Een volgende keer heeft niets met Jomanda te maken, het heeft er mee te maken dat mensen die 1 keer te hard rijden, stelselmatig te hard rijden ongeacht het tijdstip van de dag of nacht. Daar hoef je niet helderziend voor te zijn.quote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik zou ook keihard gaan lachen. Alsof het kind enig verschil merkt tussen 124 km/u of 120 km/u. En het was nu om half 3 's nachts. Dan kan je wel lopen janken over een volgende keer, maar als jij zo helderziend bent moet je maar met Jomanda een clubje gaan oprichten
Ow? Is dat een feit? M'n ma heeft ook wel eens een boete gehad voor 3 km/u te hard, maar ze rijdt liever te langzaam dan te snel. Dus een beetje triest van je om dat te stellen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Moeilijk is dat he, een zinnige discussie voeren. Een volgende keer heeft niets met Jomanda te maken, het heeft er mee te maken dat mensen die 1 keer te hard rijden, stelselmatig te hard rijden ongeacht het tijdstip van de dag of nacht. Daar hoef je niet helderziend voor te zijn.
Uitzonderingen zijn er altijd, maar voor het grootste deel van de snelheidsovertreders is het een feit.quote:Op maandag 10 september 2007 13:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ow? Is dat een feit? M'n ma heeft ook wel eens een boete gehad voor 3 km/u te hard, maar ze rijdt liever te langzaam dan te snel. Dus een beetje triest van je om dat te stellen.
Dan moet je dat zeggen he, want net gold het nog voor iedereen. Daarnaast ben ik van mening dat je enorm overdrijft.quote:Op maandag 10 september 2007 13:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd, maar voor het grootste deel van de snelheidsovertreders is het een feit.
Dat is jou mening, die je waarschijnlijk niet kunt bewijzen. Getuige de vele ongelukken op de weg is mijn mening een stuk makkelijker aan te tonen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:38 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dan moet je dat zeggen he, want net gold het nog voor iedereen. Daarnaast ben ik van mening dat je enorm overdrijft.
quote:Op maandag 10 september 2007 13:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is jou mening, die je waarschijnlijk niet kunt bewijzen. Getuige de vele ongelukken op de weg is mijn mening een stuk makkelijker aan te tonen.
Niet iedereen die te hard rijd veroorzaakt een ongeluk, dat ben ik met je eens, maar een heel groot deel van de ongelukken wordt wel veroorzaakt door mensen die of te hard rijden of andere rare capriolen op de weg uit halen omdat ze van mening zijn dat het allemaal niet snel genoeg gaat.quote:Op maandag 10 september 2007 13:48 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat hebben ongelukken nou weer te maken met te hard rijden. Alsof iedereen die een ongeluk krijgt, te hard rijdt, wat is dat nou weer voor bullshit. Zit je net op mij te zeiken dat ik niet normaal kan discussiëren, maar wat wil je met zulke onzin argumenten.
Heb je daar een bron van?quote:Op maandag 10 september 2007 13:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet iedereen die te hard rijd veroorzaakt een ongeluk, dat ben ik met je eens, maar een heel groot deel van de ongelukken wordt wel veroorzaakt door mensen die of te hard rijden of andere rare capriolen op de weg uit halen omdat ze van mening zijn dat het allemaal niet snel genoeg gaat.
Jazeker heb ik datquote:
Ik ben gelijk een idioot omdat ik een keer 4 km te hard rij!?quote:Op maandag 10 september 2007 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij en vele andere idioten vinden het pesterij, vele anderen vinden het volkomen terecht dat dit soort dingen keihard aangepakt worden. We hebben een wetboek in dit land en dat is er niet voor niets. Of zullen we het wetboek afschaffen en iedereen maar laten doen wat ze zelf willen?
Alles wat ik post heb ik over nagedacht, ik gooi niet zomaar iets het net op. En ik let ook op de weg, maar krijg het toch voor elkaar om boetevrij door het leven te gaan, leg me dat dan eens uit?quote:Op maandag 10 september 2007 14:15 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Ik ben gelijk een idioot omdat ik een keer 4 km te hard rij!?
Je moet eens nadenken voordat je iets post. Ik kijk niet de hele tijd op de km teller, liever hou ik mijn ogen op de weg.
Bij mij en de rest van de Nederlandse bovolking gebeurt het wel eens. Als je in Frankrijk volgens de gps 138 rijd waar 130 is toegestaan krijg je geen boete. Zo kan het ook, het is gewoon een kwestie van de staatskas spekken en de burgers een beetje te pesten.quote:Op maandag 10 september 2007 14:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alles wat ik post heb ik over nagedacht, ik gooi niet zomaar iets het net op. En ik let ook op de weg, maar krijg het toch voor elkaar om boetevrij door het leven te gaan, leg me dat dan eens uit?
Ik denk dat we van mening blijven verschillen, dus ik stel voor dat we het daar bij laten.quote:Op maandag 10 september 2007 14:32 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Bij mij en de rest van de Nederlandse bovolking gebeurt het wel eens. Als je in Frankrijk volgens de gps 138 rijd waar 130 is toegestaan krijg je geen boete. Zo kan het ook, het is gewoon een kwestie van de staatskas spekken en de burgers een beetje te pesten.
Interessant. De vraag blijft alleen of snelheid een directe invloed heeft en wanneer de ongevallen plaatsvinden - ik blijf erbij dat het 's nachts op sommige plekken geen probleem is om te hard te rijden. Bovendien wordt hierbij niet vermeld hoeveel te hard mensen rijden, en vallen alcoholdoden door te hard rijden onder beide categorieën? Overigens neem ik aan dat dit voornamelijk over bebouwde kom en vlak daarbuiten gaat, dat zegt nog niets over de snelweg.quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jazeker heb ik dat
Dat is 1
http://www.politie.nl/Gel(...)rkeersongevallen.asp
Om maar een voorbeeld te geven.
Ja, als iedereen 10 km/h rijdt gebeurt er niets meer. Iedereen roept hier zovaak van alles, een bron is dan wel zo fijn om zelf te lezen hoe een onderzoek in elkaar zit. Alles zomaar aannemen is naïef en kortzichtig.quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef Kiegie het volgende:
Denk nou es na: elk autoongeluk had voorkomen kunnen worden als de automobilist (of één van de automobilisten) langzamer had gereden. Heb je daar een bron voor nodig?
![]()
Goed idee, dring jou idee/gedachten dan niet op in elke Cijb topic.quote:Op maandag 10 september 2007 14:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat we van mening blijven verschillen, dus ik stel voor dat we het daar bij laten.
Ik dring mijn gedachten aan niemand op, ik geef mijn mening. Als iemand zich geroepen voelt daarop te reageren, dan mag dat, maar dan heb ik ook recht op tegenspraak.quote:Op maandag 10 september 2007 14:40 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Goed idee, dring jou idee/gedachten dan niet op in elke Cijb topic.![]()
Exact!quote:Op maandag 10 september 2007 18:26 schreef Schlumberger het volgende:
Ik vind dat we niet (teveel) moeten zeiken op de mensen die de wet handhaven, de politie dus. Dus als je geflitst wordt op een lege snelweg ergens in Drenthe, is het hun goed recht.
Het enige wat er mis is, is dat de snelheidslimieten niet kloppen. Zelfs de moraalridders zullen wel moeten toegeven dat het een beetje vreemd is dat dezelfde limiet (120 km/uur) geldt voor een nachtelijke, verlaten snelweg, als voor een overvolle A1 om acht uur 's ochtends.
Ik hoop dan ook dat er nog eens een helder licht bij een ministerie opstaat en beseft dat 150 km/uur beslist veilig kan zijn (i.c.m. verhoogde minimumsnelheden natuurlijk!) in de nacht.
Hier ben ik het wel mee eens. het is inderdaad vreemd dat er midden in de nacht als er geen mens op de weg is nog steeds beperkingen gelden. Die zouden dan best wat ruimer mogen zijn.quote:Op maandag 10 september 2007 18:26 schreef Schlumberger het volgende:
Ik vind dat we niet (teveel) moeten zeiken op de mensen die de wet handhaven, de politie dus. Dus als je geflitst wordt op een lege snelweg ergens in Drenthe, is het hun goed recht.
Het enige wat er mis is, is dat de snelheidslimieten niet kloppen. Zelfs de moraalridders zullen wel moeten toegeven dat het een beetje vreemd is dat dezelfde limiet (120 km/uur) geldt voor een nachtelijke, verlaten snelweg, als voor een overvolle A1 om acht uur 's ochtends.
Ik hoop dan ook dat er nog eens een helder licht bij een ministerie opstaat en beseft dat 150 km/uur beslist veilig kan zijn (i.c.m. verhoogde minimumsnelheden natuurlijk!) in de nacht.
Het principe blijft misschien het zelfde, maar procentueel rij je op de snelweg dan veel minder hard dan binnen de bebouwde kom..quote:Op maandag 10 september 2007 13:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
4 km is te hard is nog steeds te hard, of het nou 1 km of 100 km te hard is, het principe blijft hetzelfde. En nee op de snelweg zullen geen kinderen lopen, maar er rijden wel mensen die normaal van de weg gebruik maken en niet bedacht zijn op idioten die te hard rijden.
Maar deze discussie heb ik al 100 keer eerder gevoerd en het is niet te doen om notoire hardrijders van hun ongelijk te overtuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |