die kunnen net zo goed niet betalen. Aan bekende verhuren wil ik al helemaal niet. Daar kun je alleen maar grotere problemen mee krijgenquote:Op zondag 9 september 2007 21:52 schreef DakDuuf het volgende:
doe het makkelijk, donder een kennis in je woning die alles betaald:).
hypotheek verstrekker die er problemen mee heeft? klinkt mij onwaarschijnlijk in de oren, ik!! heb er nog nooit last mee gehad,
succes
dit is volgens mij volgens de wet verboden, mag wel een dag later gevraagd worden.quote:Op zondag 9 september 2007 22:42 schreef 4br4x4s het volgende:
Ey dj!
Huurcontracten met een eindtijd gaat niet lukken. Truc: accepteer een huurder pas als hij/zij een schriftelijke opzegging overlegt.
nee hoor. Niet als ik de website van de VROM moet geloven.quote:Op maandag 10 september 2007 18:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Al het particuliere spul dat na 1994 in de verhuur is gekomen is toch vrije markt?
Denk je dat je het uberhaubt kan verhuren?quote:Op maandag 10 september 2007 18:17 schreef djmarshal het volgende:
Aan de hand van het puntenstelsel kun je kijken of je in de vrije markt zit of niet. Mocht dat zo zijn dan kun je inderdaad met prijsverhogingen gaan smijten. Ik ben bang dat mijn appartement niet genoeg punten heeft voor de vrije markt, maar dat moet ik nog even controleren.
Maar goed, de verhuurder kan dan nog moeilijk gaan doen, maarja, dat hou je toch.
Maar hoe zit het nu ? Is er niet een periode waarvoor je nog een contract kan opstellen met een eindtijd ? Ik zou het niet erg vinden om elk jaar nieuwe huurders te zoeken als ik zo maar geen gelazer kan krijgen met de huurder.
Allen alvast zover bedankt voor het reageren...![]()
Ja...quote:Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk je dat je het uberhaubt kan verhuren?
Volgens mij kan dat wel:quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef djmarshal het volgende:
[..]
Ja...het is in a'dam met perfecte locatie en de woning is ook in goeie staat.
maar goed. blijkbaar is het dus niet mogelijk om een bindend tijdelijk contract van wat voor een aard dan ook op te stellen. Als de huurder wil blijven en ik niet gedwongen terug in mijn eigen woning moet kan ik de huurder er niet zomaar uit krijgen.![]()
quote:c) Dringend eigen gebruik;
Indien de verhuurder aannemelijk kan maken dat hij het verhuurde dringend nodig heeft voor zijn eigen gebruik dan kan de rechter de huurovereenkomst beëindigen. De rechter moet het aannemelijk vinden dat het eigen gebruik zó dringend is dat van de verhuurder niet kan worden verwacht de huur voort te zetten. De rechter let bij zijn beslissing op de belangen en behoeften van de huurder(s) en van de eventuele onderhuurders
Ja precies. Je moet een 'goede reden' hebben om de contractduur te beperken, en dat je de woning wil gaan verkopen etc. geldt daarbij niet als goede reden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef djmarshal het volgende:
[..]
maar goed. blijkbaar is het dus niet mogelijk om een bindend tijdelijk contract van wat voor een aard dan ook op te stellen. Als de huurder wil blijven en ik niet gedwongen terug in mijn eigen woning moet kan ik de huurder er niet zomaar uit krijgen.![]()
Dat is iets heel anders. Dat is meer om jou aan dat huis te binden voor 1 jaar. Inkomsten-verzekering voor de verhuurder zeg maar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Dhelia het volgende:
Hmzz .. Wij hebben ook een huurcontract voor een jaar met een opzegtermijn van 3 maanden, had er eigenlijk nooit bij nagedacht of dit mag
Ik ben nog op zoek naar een leuk appartementje, waar staat jouw appartement?
Edit: owh, Amsterdam lees ik net .. perfect!![]()
volgens mij zeg ik dat ook.quote:
Wat vraag je ervoor? Er zijn genoeg mensen die maar een jaar willen blijven (zoals ik). Zoek zo iemand uit (zoals mij).quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:57 schreef djmarshal het volgende:
[..]
Dat hele puntensysteem is zo ie zo debiel. Mijn huis in de Jordaan heeft een puntentotaal van 111. Dat komt neer op een maximale huurprijs van 470 euro. De vrije verkoopwaarde ligt echter boven de 3 ton.quote:Op maandag 10 september 2007 10:53 schreef Igen het volgende:
Alleen als de maandhuur minstens/meer dan ¤ 621,78 is. (bron)
Is de maandhuur lager, dan verhuur je niet op de vrije markt en mag je dus niet de huurprijs zomaar verhogen.
Welke randdebiel heeft ooit bedacht om als 'liberalisatiegrens' de huurprijs, onafhankelijk van het woonoppervlak, te nemen!?
Als je het puntensysteem toepast, zla je niet al teveel kunnen rekenen.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:57 schreef djmarshal het volgende:
Nachtdier: ik heb inderdaad wat verschrikkelijke verhalen gelezen, daarom ben ik ook zo huiverig. Maar goed. Ik moet nog even het puntensysteem toepassen en dan kijk ik over 2 a 3 maanden wel of ik het ga verhuren. Ik denk wel dat ik het uiteindelijk ga doen.
Wat vragen de gemiddelde verhuurder dan ? Ik denk dat het in mij geval niet eenvoudig zal zijn om de volledige hypotheek kosten te kunnen dekken, maar goed. Op deze manier kan ik wel langzaam mijn huis gaan afbetalen. De onkosten had ik namelijk al en het geld van de verhuur kan ik dan gebruiken voor het aflossen van de hypotheek. klinkt als een (goed) plan ???!!?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |