abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53058759
Is het mogelijk om, als je in Duitsland woont en een Duitse auto hebt (maar zelf wel de Nederlandse nationaliteit), je auto in Nederland te verzekeren?

Dit kon tot voor kort niet, maar wellicht is er de laatste jaren wat veranderd in het kader van EU-regelgeving?
pi_53059005
Was het maar waar, dan had ik dat met m'n Belgische auto's al lang gedaan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_53059539
Zijn autoverzekeringen in Duitsland trouwens gemiddeld genomen voordeliger dan in Nederland?

Weet iemand dat? Aangezien de autos zelf er ook veel goedkoper zijn is dat wellicht ook zo met de verzekering ervan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 september 2007 @ 22:56:42 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53061494
Nee, je moet nog steeds in Duitsland verzekeren. De premie is hier ook afhankelijk van je schadevrije jaren. Verder is het voordelig om, als je twee auto's hebt, ze bij dezelfde verzekering onder te brengen. Je krijgt dan korting voor de tweede auto, gebaseerd op de schadevrije jaren van de eerste (dat moet dan die van de bestuurder met de meeste schadevrije jaren zijn).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53061634
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Was het maar waar, dan had ik dat met m'n Belgische auto's al lang gedaan.
We hebben best wel wat nederlanders (die vlak over de grens wonen en in NL werken) verzekerd. WA in België en Casco in Nederland. Scheelt veel volgens hen...
Verzekeraars zijn er niet dol op, maar het kan meestal wel.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_53067243
Kan dus wel... ik heb het namelijk....

Ik werk in nederland, woon in belgie.

Mijn auto is gekocht in belgie en verzekert door mijn werkgever in nederland. (Lekker goedkoop )
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_53077965
Iets meer uitleg zou dus welkom zijn...

Geldt dat enkel voor verzekering door bedrijven of kan je als particulier ook naar een NL verzekeraar stappen? En zo ja; welke?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_85925006
mmmhhh ik lees nu iets en word nieuwsgierig......kan het dan ook als een vriend van mij in belgie woont met een belgisch rijbewijs in een nederlandse auto rijden die op naam staat van zijn moeder, want deze heeft namelijk problemen om de auto te verzekeren(dit alles ivm een scheiding) ze krijgen het maar niet verzekerd dus graag een antwoord en het liefst met de maatschappij waar dit wel mogelijk is.

Groetjes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')