abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2007 @ 11:12:48 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_53045546
We zijn druk bezig met klussen in huis waar onder andere de muren opnieuw gestucd worden. Nu hangt (correctie: hing) er een telefoon van de intercom installatie die niet meer past bij het mooie witte stucwerk. Tijd voor vervanging dus.

Ben de bouwmarkt al ingelopen, maar die verkopen voornamelijk goedkope videosystemen en dat heb ik niet nodig. De telefoon zit aangesloten op het intercom systeem van het appartement. Ik hoef niet alles te vervangen, maar alleen de telefoon voor een wit model (en dus niet vergeeld).

We hebben een systeem met 8 draden. 3 gaan er naar de speaker en de microfoon in de hoorn (dat zal dus ook toestelafhankelijk zijn) en 5 zijn echt specifiek bedoeld voor het intercomsysteem. Wat ik zo lees zou dit standaard moeten zijn.

Iemand die een lichtje kan laten schijnen op deze situatie?
Kan ik zomaar een losse telefoon aanschaffen? Zijn er nog specificaties waar ik op moet letten?
En misschien wel een hele belangrijke vraag: wat zijn goede aanbieders?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_53045688
De echte klussert koopt een nieuwe soortgelijke telefoon en hackt het binnenwerk van de oude in de nieuwe
  zondag 9 september 2007 @ 11:32:47 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_53045794
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:24 schreef Kuhlie het volgende:
De echte klussert koopt een nieuwe soortgelijke telefoon en hackt het binnenwerk van de oude in de nieuwe
Er valt weinig te hacken. Zo'n intercom telefoon bestaat uit een metalen achterplaat met in totaal 8 aansluitingen voor draden. Minimale electronica en niet te vergeten de bel. Het kost me dan meer moeite om een telefoon te vinden die op de achterplaat past dan een normaal toestel te vinden die voor dit doel gemaakt is.
  zondag 9 september 2007 @ 12:01:24 #4
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53046311
ik zou zo'n kereltje erbij halen..
pi_53046315
welk merk is het?
  zondag 9 september 2007 @ 12:22:32 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_53046718
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
welk merk is het?
Een Ericsson.
Ik heb al gekeken of ik hem ergens online kon vinden, maar ten tijde van de productie was er nog geen internet dus dat zal wel nergens te vinden zijn.

Ter beschrijving: het is (lees: was) een wit model, waar je de deur moet opendoen door de knop in te drukken (nog dieper) die ook zorgt voor het afsluiten van het signaal.
pi_53047135
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:22 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Een Ericsson.
Ik heb al gekeken of ik hem ergens online kon vinden, maar ten tijde van de productie was er nog geen internet dus dat zal wel nergens te vinden zijn.

Ter beschrijving: het is (lees: was) een wit model, waar je de deur moet opendoen door de knop in te drukken (nog dieper) die ook zorgt voor het afsluiten van het signaal.
je kan er niet zomaar elke intercom aan hangen, zal toch de vervanger van het type wat er nu hangt moeten zijn wil het werken en wil je geen storingen krijgen... veel leveranciers werken namelijk met verschillende spanningen enzo....
  zondag 9 september 2007 @ 13:30:56 #8
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_53047937
Klote fok.. verhaal getikt ben je het weer kwijt omdat er weer eens iets mis is.
Ik was er al bang voor dat het niet zo kunnen. Bedrading is wel gelijk, maar wat er over die bedrading heen gaat natuurlijk niet.

Ik ga kijken of ik de telefoon kan gaan opknappen of misschien een nieuwe van dit type op de kop kan tikken al denk ik dat het laatste echt niet gaat lukken. Er zal ook weinig op te knappen vallen. Het is gewoon een oud toestel.
pi_53066165
Vraag het eens aan de VVE, misschien hebben ze een leverancier van die apparaten. En anders hebben ze misschien wel een vervangend apparaat liggen.
pi_53066559
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:23 schreef Marsepein het volgende:
Vraag het eens aan de VVE, misschien hebben ze een leverancier van die apparaten. En anders hebben ze misschien wel een vervangend apparaat liggen.
Sowieso is een intercom niet iets waar je zelf aan moet sleutel. Het hoort bij het huis en eraan klussen is aan de VVE of de huisbaas. Als je een verkeerde intercom aansluit en je sloopt de boel kun je opdraaien voor de kosten van het herstel.

Ik kreeg trouwens gewoon een nieuwe van de VVE toen ik ging vragen hoe ik een nieuwe kon krijgen. Hij werd zelfs nog geplaatst ook.
  maandag 10 september 2007 @ 10:00:31 #11
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_53067689
Ik zit in het bestuur van de VVE dus ik weet zeker dat we geen informatie hebben van de toenmalige leverancier of vervangende apparaten. We hebben bij toeval wat schema's gevonden van de bedrading en dat is alles.

Het appartement is uit '82 en de intercom ook. Ik wil heel graag de complete intercom laten vervangen (kosten er per complex ongeveer 1600 euro voor 10 appartementen), maar helaas was er even andere prioriteit en hebben we het er niet doorheen gekregen.

Ik moest mijn telefoon overigens wel even verwijderen aangezien ik de stukadoors niet om mijn telefoon wil laten stuccen. Foto's gemaakt van de bedrading en ook nog opgeschreven zodat aansluiten niet mis kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')