abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2007 @ 23:00:04 #76
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_53061578
Wahahah, regel nummer een : zeg nooit dat je in de ict werkt.

Ik zit op de financiële administratie. En als ik iemand zich goed wil laten voelen met zijn kut-baantje dan ben ik een vakken-vuller, da's pas een echt vak.
  zondag 9 september 2007 @ 23:02:15 #77
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53061641
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:00 schreef Noway666 het volgende:
En als ik iemand zich goed wil laten voelen met zijn kut-baantje dan ben ik een vakken-vuller, da's pas een echt vak.
Ik zeg altijd dat ik buschauffeur ben, een machtig beroep.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53061743
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:02 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ik zeg altijd dat ik buschauffeur ben, een machtig beroep.
Je vertelde net nog dat je in de ICT werkt met een universeel wachtwoord!
  zondag 9 september 2007 @ 23:12:22 #79
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53061898
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:05 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Je vertelde net nog dat je in de ICT werkt
Waar zeg ik dat?
pi_53061966
Zo enorm herkenbaar dit..

Ik ben dus ook de enige in mijn familie, en mn naam gaat zodoende door t dorpje heen..

Ik pak t eigelijk aan zoals al genoemd was: ik ga 1 keer, merk ik dat t gewaardeert word (gewoon netjes geld voor t aantal uren) dan kom ik gewoon netjes terug als er weer problemen zijn.

word er niet betaald, neem ik of de telefoon niet meer op of ik spreek niks concreets af, na een aantal keren is de hint dan heel duidelijk..

Komop, laat eens een monteur komen of breng hem eens langs bij de Mycom, dan ben je heel wat meer kwijt..

overigens heb ik mezelf in mn jongere jaren ook veel laten 'gebruiken', dat is nu wel anders.

Voor vrienden en familie doe ik het altijd voor niks, hoeveel tijd t ook kost.
Brett Holman
pi_53062020
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Oh bedoelde je dat.
Hmm, ja. Ik was kennelijk het woordje "file" vergeten te typen.
  zondag 9 september 2007 @ 23:20:51 #82
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53062094
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Hmm, ja. Ik was kennelijk het woordje "file" vergeten te typen.
Och, maakt niet uit. Maar ik dacht even dat je een grote spannende truuk deed die ik nog niet kende.
pi_53062470
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.
Het beste had je hem in die waan gelaten, dan was je er mooi vanaf.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 9 september 2007 @ 23:59:24 #84
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_53063191
Ik doe ook ict en mij word bijna niks gevraagd

Maar dat komt omdat de meesten in mijn kenniskring wel iets van pc's afweet
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 10 september 2007 @ 00:21:58 #85
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53063714
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:59 schreef Maikuuul het volgende:
Ik doe ook ict en mij word bijna niks gevraagd

Maar dat komt omdat de meesten in mijn kenniskring wel iets van pc's afweet
Ja ik denk dat ze weten hoe handig jij ermee bent, dat ze je daarom niet vragen

kerel wat een inkopper was dat
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  maandag 10 september 2007 @ 11:33:55 #86
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_53069446
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:53 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Ik ben het boekje kwijt waar ik het had opgeschreven. (Heb het gelukkig weinig gebruikt want ik fix niet zo snel puters)
Maar het was iets met bij het eerste...of tweede opstartschermpje 3 keer op een bepaalde toets drukken (ik denk de F8)
Maar zoals eerder gezegd, je kunt het googlen.
Rule no 1;
* Never boast about your abilities on a public board - there are ALWAYS people who know things BETTER then you.
Kort samengevat; een "ik had het ergens opgeschreven maar ben het kwijt" klinkt een beetje als "Ma dawg ate ma homewerkz..!", dussuh.. That doesn't cut it.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 10 september 2007 @ 11:38:53 #87
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53069569
Ik maak nooit pc's voor andere mensen.

a. Omdat ik het niet voor mijn plezier doe
b. Omdat ik geen geld vraag van bekenden
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 10 september 2007 @ 11:41:22 #88
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_53069637
Hoeren zijn te vervangen
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 10 september 2007 @ 12:51:22 #89
48067 neo2000
pi_53071148
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:38 schreef k_i_m het volgende:
Ik maak nooit pc's voor andere mensen.

a. Omdat ik het niet voor mijn plezier doe
b. Omdat ik geen geld vraag van bekenden
Kim, ik heb wat problemen met m'n pc, ennuh..

Vragen mensen het wel aan je? Ik bedoel, je bent een vrouw werkzaam in de ICT, naar mijn ervaring hebben mensen daar toch een ander beeld bij als bij mannen in de IT.. Tenminste, er wordt anders tegenaan gekeken..
In sommige gevallen zelfs gezien dat ze gewoon niet serieus genomen werden.. , dit terwijl de meeste vrouwen in de ICT die ik ken (helaas maar een handje vol ), capabeler zijn dan de mannen..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 10 september 2007 @ 12:56:15 #90
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53071207
Jahoor. Mijn ouders zijn er ook heel goed in om mensen aan te dragen. Maar ik zeg gewoon altijd nee. En dat laatste klopt ook. Mensen die "een beetje verstand van computers hebben" ( . ) zullen vaak lang zeiken en veel uitwijden om je te testen. Gelukkig ben ik oost indisch doof en niet geïnteresseerd in dat soort verhalen. Dus ze kunnen hun probleem vertellen waarna ik het oplos, of ze kunnen het zelf doen, als ze er dan toch zoveel verstand van hebben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53071678
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:56 schreef k_i_m het volgende:
Jahoor. Mijn ouders zijn er ook heel goed in om mensen aan te dragen. Maar ik zeg gewoon altijd nee. En dat laatste klopt ook. Mensen die "een beetje verstand van computers hebben" ( . ) zullen vaak lang zeiken en veel uitwijden om je te testen. Gelukkig ben ik oost indisch doof en niet geïnteresseerd in dat soort verhalen. Dus ze kunnen hun probleem vertellen waarna ik het oplos, of ze kunnen het zelf doen, als ze er dan toch zoveel verstand van hebben .
Ooow zo herkenbaar.

Van die kennissen die opbellen en vragen waarom hun email steeds niet aankomt.
Tja, combinatie van incredimail met vage doorstuur kettingmailtjes, hoaxes en uiteraard alles en iedereen in een CC-lijst.

Snap jij dat ? Het komt zelfs niet eens meer in mijn spambox dus die lui hebben een hoge score.
  maandag 10 september 2007 @ 14:24:36 #92
104367 Thrackan
new and improved
pi_53073075
Gezeik, bah, met een beetje assertiviteit en normaal inzicht in menselijk gedrag had dit topic niet hoeven bestaan.
Klacht: TS is een slappe zak en wereldvreemd
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 10 september 2007 @ 15:03:49 #93
48067 neo2000
pi_53073992
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:56 schreef k_i_m het volgende:
Whehehehe.. Lijkt me wel onwijs irri trouwens, steeds het gevoel hebben dat je jezelf moet bewijzen..

Meest irritante vind ik nog de mensen die niets uit willen geven, inderaad een of andere oude teringbak hebben om aan de lul te krijgen.. Of iets nieuws willen, advies vragen om het vervolgens keihard te negeren.. "Wat moet ik nu kopen om een beetje te kunnen internetten..?" "Mwah, alleen internetten ja.. Hebbie niet zoveel nodig, zeker niet als je alleen XP draait.. Ga je vista draaien, dan wordt het wat anders, dan hebbien toch wat meer geheugen nodig dan een gig. Om over spelletjes maar te zwijgen.." Om vervolgens een week later aan te komen met: "Ja, ik heb dus een laptop gekocht, met Vista.. Maar m'n spelletjes doen het allemaal niet, en vista is retetraag.." Blijkt dat ze een celeron hebben gekocht met 512 MB en vista.. uiteraard.
pi_53074779
Ach ja, als je het niet erg vind zoals ik. Verdien ik lekker nog geld bij zo.
pi_53076500
De meeste mensen hebben zoiets van "jij doet dat toch voor je hobby?" en gaan er daarmee meteen van uit dat je het leuk vindt om op de meest onmogelijke momenten te komen opdraven om een hele avond een spywarebak in orde te maken. Dat doe ik dus niet meer:

- ik maak een ghost van die partitie die ik op een DVD-tje brand
- ik installeer na het herstel deepfreeze en geef die lui een handleiding
- ik installeer alles gewoon opnieuw, maar dan kost het meer afhankelijk van de meuk die ze erop geinstalleerd willen hebben

Gisteravond nog bij iemand geweest die zijn data wilde backuppen. Hij kon het programma backup niet vinden in xp home Okee, ptreplicator geinstalleerd. Mischien wel vijf keer uitgelegd hoe dat programma werkt (een keer instellen en daarna niet meer), snapt hij het uiteindelijk.

Achteraf zegt hij dat hij de bestanden toch liever met de verkenner kopieert. Hij wist nog niet dat dat kon.

Hij versleept die bestanden dan ook nog eens niet met de rechtermuisknop, waarna je een duidelijke keuze hebt om te kopieren, maar hij wil perse de linkermuisknop met de ctrl toets gebruiken. "Doe dat nou niet, want binnen dezelfde partitie verplaats je die bestanden als je toevallig eens de ctrl toets vergeet" - "nee dat vergeet ik niet"

Enkele minuten later is hij zijn bestanden kwijt, want bij wijze van test heeft hij deze vanaf de backup locatie verwijderd. Omdat hij ze doordat hij toch de ctrl toets vergeten was had hij de bestanden niet gekopieerd maar verplaatst, en was hij ze nu kwijt.

Kon ik weer met datarecovery aan de gang
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53076640
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

host file. Simpele manier van access control.
Weet jij trouwens waarom de #pre, #alternate en #include tags niet werken in een hosts bestand? Werken die alleen maar met lmhosts?

(#pre is om het bestand in de cache in te laden, #beginalternate, #endalternate en #include zijn tags waarmee je een centraal bestand gebruikt. Maar zoals gezegd heb ik dit met het hosts bestand nog niet werkend gekregen)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53076717
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:40 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

WC's schoonmaken in 't kantoorgebouw van IBM
"Ik werk bij de televisie!" "Goh gaaf!" "Ja, daar verdeel ik de rollen." - "En is dat moeilijk?" - "Nee hoor, op elk toilet een."

pi_53076800
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:03 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

google is your friend.

Je hebt trouwens ook CD's waarmee je elk windows-wachtwoord kunt kraken.
Klopt wel, en die programma's zijn zelfs gratis. Offline NT password editor of zoiets, er zijn er meer van. Staat een artikel van in de laatste computer totaal. Zelf gebruik ik locksmith op de "5 in 1 winternals 2003 ERD" van Ka Yeung (of zoiets)

Werkt overigens alleen lokaal (niet in een domein) en het is niet zonder risico.
  maandag 10 september 2007 @ 18:09:05 #99
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_53077047
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ze weten hoe handig jij ermee bent, dat ze je daarom niet vragen

kerel wat een inkopper was dat
Ben best handig erin.

En trouwens, ik ben niet aant huilen dat ik steeds problemen voor familie/vrienden/vage kennissen moet oplossen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_53077074
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:34 schreef veldmuis het volgende:
Ik hou wel van die dubbelzinnige reacties!
Jij niet alleen
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')