abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2008 @ 02:05:38 #201
182073 invine
blablabla etc.
pi_56120116
nice nice ik ben benieuwd
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:48:37 #202
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56123762
heeft siliconeintakes.com ze ook niet in het rood?
pi_56126628
Ziet er echt top uit allemaal!!!
Respect voor je werk!
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:15:42 #204
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56135699
En Dutch Power Trading/Sandtler?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:29:58 #205
60383 Furb
Project Rotary
pi_56135983
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:48 schreef Tjabbo het volgende:
heeft siliconeintakes.com ze ook niet in het rood?
thnx voor de tip, heb ff gekeken maar die kunnen wel snel leveren wat ik zoek...
heb vandaag ff nagevraagd of ik de bestelling kan annuleren, alleen ze waren al dicht.
dus volgende week weet ik meer
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:38:42 #206
60383 Furb
Project Rotary
pi_56159360
vandaag de uitlaat gehangen, en de pasvorm is echt perfect!
enige punt is dat ik een andere bumper heb waardoor de einddempers iets moesten zakken, dus de brander werd weer uit de hoek getrokken.





de eind tips zitten ook iets te ver naar binnen vind ik, want ze komen niet voorbij de bumper. dus deze ga ik nog iets verder naar achteren brengen.
anders heb ik ook grote kans dat mn bumper nog vlam vat, want vlammen zal ie gegarandeerd doen met deze uitlaat...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:25:58 #207
182073 invine
blablabla etc.
pi_56161834
moooooooi! dit ziet er tenminste (is het ook waarschijnlijk) professioneel uit, ipv van zo'n schrale DTM dubbele pijp eronder die je ziet bij de meeste pauper wagens!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_56165137
Ziet er goed uit !
fototje van de bumper ?
  zondag 27 januari 2008 @ 11:44:54 #209
60383 Furb
Project Rotary
pi_56336339
tussendoor even wat fotootjes van ons beunhok, waar we nu dus ook een mooie burg in hebben staan 8)







laat de zomer maar komen :mrgreen:


ff een update over t project:
deze week komen de laatste spullen binnen die ik nodig heb om m te kunnen starten
- mn yoohoo belts voor de waterpomp
- slangen voor de intercooler

verder nog wat electronica werk om alle meters aan te sluiten en dan ik alles gaan afvullen met olie en koelwater.
volgend weekend denk ik zo ver te zijn dat de motor weer gestart kan worden...

over 2,5-3 weken verwacht ik helemaal klaar te zijn, want over 2 weken komen mn nieuwe remmen binnen en dat is echt het laatste wat er nog te doen staat!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 27 januari 2008 @ 12:17:43 #210
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56338595
zo das pas een werkplaats !!
pi_56339359
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:44 schreef Furb het volgende:
tussendoor even wat fotootjes van ons beunhok, waar we nu dus ook een mooie burg in hebben staan 8)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

laat de zomer maar komen :mrgreen:


ff een update over t project:
deze week komen de laatste spullen binnen die ik nodig heb om m te kunnen starten
- mn yoohoo belts voor de waterpomp
- slangen voor de intercooler

verder nog wat electronica werk om alle meters aan te sluiten en dan ik alles gaan afvullen met olie en koelwater.
volgend weekend denk ik zo ver te zijn dat de motor weer gestart kan worden...

over 2,5-3 weken verwacht ik helemaal klaar te zijn, want over 2 weken komen mn nieuwe remmen binnen en dat is echt het laatste wat er nog te doen staat!

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56356634
Mooie brug, dat scheelt een hoop tijd, moeite en ergernis bij het klussen! Ik moet nog gewoon onder de auto kruipen als die op bokjes staat, drama! (vooral bij een MR2 waar alles heerlijk bereikbaar -ahum- in het midden zit).
  maandag 28 januari 2008 @ 13:59:13 #214
182073 invine
blablabla etc.
pi_56361564
Nette brug, nette auto's soort zoekt soort
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_56366488
woah wat zijn de specs van die supra?
  maandag 28 januari 2008 @ 18:09:09 #216
60383 Furb
Project Rotary
pi_56366633
specs en meer info zijn binnenkort te vinden op J-Spec.nl
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 28 januari 2008 @ 23:25:52 #217
60383 Furb
Project Rotary
pi_56374526
heb lekker "vakantie" nu, voor zover je t zo kan noemen als je werk zat hebt :lol: maar dus volop aan de slag met de RX!

Optima Red top gelaccu in de kofferbak geplaats, waar origineel mn reservewiel heeft gezeten.


alle meters en controllers aangesloten:
- watertemp
- olietemp
- oliedruk
- turbodruk
- wideband/EGT
- Apexi AFC Neo
- Greddy boostcontroller

ik mis alleen nog de brandstofdrukmeter, die deze week binnen zou moeten komen. zeer tevreden over hoe alles heel netjes bij elkaar past qua verlichting!


dan weer verder aan t motorische gedeelte...
brandstofsysteem is getest, had een klein lek maar dat heb ik inmiddels alweer gefixed. nu wordt het toch onderhand tijd dat mn intercooler slangen binnenkomen, dan kan ik dat gedeelte ook afwerken.



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56374758
Als hij weer rijdt, ga je hem dan ook op de rollerbank zetten?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:04:37 #219
60383 Furb
Project Rotary
pi_56375418
hij moet op de rollenbank afgesteld worden voor ik er mee ga rijden
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:55:04 #220
182073 invine
blablabla etc.
pi_56376164
blijft me verbazen hoe nice het eruit ziet succes! als dat beestje niet lekker gaat rijden weet ik het ook niet meer
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:47:40 #221
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56378079
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:04 schreef Furb het volgende:
hij moet op de rollenbank afgesteld worden voor ik er mee ga rijden
Wat moet je afstellen dan?
die afc?

je ging toch niet helemaal aftermarket of wel?
Rollenbank is vooral voor timing e.d.

Een afc stel je af op de weg. je wilt niet weten hoeveel mensen een afc hebben afgesteld op de dyno en onderweg naar huis heel andere waarden kregen vanwege andere tegendruk. Een geploft blok is het gevolg als je niet oppast.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:17:54 #222
60383 Furb
Project Rotary
pi_56381018
ECU wordt herschreven, de AFC is voor snelle en makkelijke aanpassingen.
waar ik m laat afstellen hebben ze al jaren ervaring met RX-en en hebben een 420pk RX-7 FC afgesteld en die rijd na 3 jaar ook nog steeds rond zonder problemen.
die heeft helemaal op die afstelling moeten vertrouwen want die had verder helemaal niets om de boel in de gaten te houden of te veranderen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:46:07 #223
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56399722
Ok als jij het zegt... max pk aantallen bij anderen zegt me nooit zoveel.
a/f ratio's en egt's op mijn eigen des te meer.
'Blijven rijden' zegt trouwens net zoveel over het gezonde verstand van de eigenaar als over dat van de tuner. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk

Kan je de ecu van de rix zo makkelijk hacken dan? of komt er een andere chip over heen?
Handig hoor als dat kan. alle stock sensoren voorhanden en geen geshit met aftermarket spul. Ik wou dat ik dat kon
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:45:14 #224
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56412568
Toyota heeft idd kut ECU's
Een stand-alone is vaak de enigste way-to-go!
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:15:01 #225
60383 Furb
Project Rotary
pi_56414323
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:46 schreef Tjabbo het volgende:
Ok als jij het zegt... max pk aantallen bij anderen zegt me nooit zoveel.
a/f ratio's en egt's op mijn eigen des te meer.
'Blijven rijden' zegt trouwens net zoveel over het gezonde verstand van de eigenaar als over dat van de tuner. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk

Kan je de ecu van de rix zo makkelijk hacken dan? of komt er een andere chip over heen?
Handig hoor als dat kan. alle stock sensoren voorhanden en geen geshit met aftermarket spul. Ik wou dat ik dat kon
kan je zeggen, die gast was er alles behalve rustig mee! wel goed opwarmen en afkoelen en goed onderhoud, maar als ie warm was, PLANKEN!!!! daar had ie dat ding voor gebouwd...
voor een 13B wankelmotor is 420 pk VEEL!
EGT is bij wankelmotor ook totaal anders, gemiddelde EGT ligt ongeveer 250 graden hoger dan bij een zuigermotor.

die tuner kan gewoon in mijn ECU komen ja, hun hebben in de jaren 90 met FC's geraced en hebben daardoor de kennis om dat te doen.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:49:11 #226
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56432749
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:15 schreef Furb het volgende:

[..]

wel goed opwarmen en afkoelen en goed onderhoud, maar als ie warm was
dat bedoelde ik dus met gezond verstand.
pi_56433313
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:56 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.
Hij zal best aardig werken, maar ik zou niet op een paar tientjes bezuinigen en een aeromotive nemen.
Vind het maar een gek ding die fpr van sard.
Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet!
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:18:02 #228
60383 Furb
Project Rotary
pi_56446668
ik kan niet zeggen dat ie veel geluid maakt, wel wat, maar niet veel.
de brandstofpomp maakt dan nog meer lawaai
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56446920
Ik hoor mijn brandstofpomp echt vollaan suizen als ik volgas geef Komt ook omdat mijn kofferbak helemaal gestript is.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 00:00:57 #230
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56447862
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:10 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet!
Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding.

De sard injectoren? praat me er niet van.
zoek het maar eens op. Sard spuit de injectoren door met een heel fijn goedje voordat ze op de plank gaan. Dat spul droogt op en gaat plakken. niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de injectoren niet (goed) werken. Heb het meer dan eens gezien en meegemaakt
Je moet ze echt (soms meermalen) even laten klikken door er stroom op te zetten voordat ze het naar behoren doen. Daarna doen ze het wel goed trouwens. Dat is dan wel weer waar.
Dat gebeurt je met echte greddy's, ND's of RC's niet

Ik had btw ook een ebay afpr. kon ook tot 8 bar. heb ik er maar niet op gezet en bij het vuil gedaan.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:51:43 #231
60383 Furb
Project Rotary
pi_56475827
EINDELIJK.... mn slangen zijn er!


gelijk een mooi randje op de uiteinden van de leidingen felsen om losschieten te voorkomen


nu was het een dagje passen en meten, om alles mooi netjes te plaatsen.
zeer geslaagd resultaat al zeg ik t zelf













gisteren ook weer wat leuk spul opgehaald bij Jeroentje.nl
een setje K-sport 330mm met custom RODE 8-pots remklauwen, zeer geslaagd moet ik zeggen!






nu zit ik alleen nog te wachten op die verdomde v-snaar voor mn waterpomp, dat is het enige waar ik nu op zit te wachten voor ik de motor weer kan gaan starten.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:12:14 #232
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56476059
Ik zie de laatste tijd steeds meer K-Sport/D2 8-pots klauwen.
Zou je mss even een remklauw en de 2-delige remschijf kunnen wegen voor me?
Ik ben zeer benieuwd wat deze big-boys wegen!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:20:33 #233
60383 Furb
Project Rotary
pi_56476143
het is een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, vandaar waarschijnlijk!
de klauwen blijken trouwens een exacte kopie te zijn van ENDLESS, japanese mother of all brakes

ik zal es ff kijken of ik een weegschaal kan vinden
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56476762
Ziet er echt supergaaf uit dat rode onder de kap

Ben benieuwd hoe hij gaat lopen
  zaterdag 2 februari 2008 @ 13:01:37 #235
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_56477773


Fokkin dik topic !!!!!!

Echt mooi gedaan allemaal !! (zoals andere ook al opgemerkt hebben)

Heb zelf een 205 Gti (1.9l), kan alleenmaar dromen van zo'n mooie werkplaats als jij hebt

Veel succes !, ga je er ook het circuit mee op in zandvoort ? Zo ja,.. post het ff,.. dan kom ik kijken !
pi_56481730
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding.

De sard injectoren? praat me er niet van.
zoek het maar eens op. Sard spuit de injectoren door met een heel fijn goedje voordat ze op de plank gaan. Dat spul droogt op en gaat plakken. niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de injectoren niet (goed) werken. Heb het meer dan eens gezien en meegemaakt
Je moet ze echt (soms meermalen) even laten klikken door er stroom op te zetten voordat ze het naar behoren doen. Daarna doen ze het wel goed trouwens. Dat is dan wel weer waar.
Dat gebeurt je met echte greddy's, ND's of RC's niet

Ik had btw ook een ebay afpr. kon ook tot 8 bar. heb ik er maar niet op gezet en bij het vuil gedaan.
Hij ziet er zo vreemd uit. Dat is toch geen argument. Zoek nu zelf even naar gebruikerservaring met die sard drukregelaar en dan zal je zelf zien dat het gewoon een kwaliatief goede unit is.

Deze bv:

($144) van Aeromotive is heus geen zak beter dan een sard risting rate unit:



Dat is dus dezelfde prijsklasse. En ja zo'n dure Aeromotive is beter dan een goedkopere Sard. Maar de goedkope serie is volgens mij prima vergelijkbaar Zolang er betrouwbaar evo's mee rijden op 500PK heb ik er wel vertrouwen in
  zaterdag 2 februari 2008 @ 18:45:41 #237
60383 Furb
Project Rotary
pi_56483085
mijn sard was idd ook net zo duur als een aeromotive.
t zal allemaal wel goed spul zijn, anders werd t ook niet zo veel verkocht...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56483490
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:45 schreef Furb het volgende:
mijn sard was idd ook net zo duur als een aeromotive.
t zal allemaal wel goed spul zijn, anders werd t ook niet zo veel verkocht...
Exact, er zijn ook een aantal gerenomeerde tuning webshops die sard adviseren. Als ze zo slecht zouden zijn zal dat allang een bekend verhaal zijn en werden ze niet zo veel verkocht.

Jouw motorruimte ziet er trouwens echt te geil uit met dat zwart en rood



Die van mij is niet zo mooi
pi_56494266
Geweldig gaaf Furb.

Nu dagelijks rijden met die bak. Echt mooi.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 3 februari 2008 @ 18:00:52 #240
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_56504502
wat een fucking dikke bak is het geworden zeg!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 3 februari 2008 @ 22:22:55 #241
60383 Furb
Project Rotary
pi_56510775
zaterdag mijn nieuw remwerk gemonteerd. moet deze week alleen mn spacers een klein beetje aanpassen om alles helemaal mooi te krijgen.







vandaag mijn Xenonkit opgehaald en gemonteerd
Pilot 4300K


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56520917
sorry,....


voor alle kwijlvlekken op de grond


ziet er supergeil uit joh! geen tupperware, gewoon keiharde getunde auto om het maar zo te zeggen, remmen zien er geil uit!

wat moet je nou nog doen om de motor te kunnen starten en te kunnen gaan rijden?!
pi_56522442
quote:
Op maandag 4 februari 2008 09:59 schreef garnage-patrick het volgende:
sorry,....


voor alle kwijlvlekken op de grond


ziet er supergeil uit joh! geen tupperware, gewoon keiharde getunde auto om het maar zo te zeggen, remmen zien er geil uit!

wat moet je nou nog doen om de motor te kunnen starten en te kunnen gaan rijden?!
als je gelezen zou hebben:
quote:
nu zit ik alleen nog te wachten op die verdomde v-snaar voor mn waterpomp, dat is het enige waar ik nu op zit te wachten voor ik de motor weer kan gaan starten.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56522906
pfff, ik wilde alleen weten of iedereen zo goed bij was :/

maar klopt, wel gelezen alleen was dag of wat eerder dus weer ontschoten
  maandag 4 februari 2008 @ 12:57:24 #245
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56524275
Ziet er mooi uit
Ben benieuwd naar het geluid
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_56526220
Ziet er mooi uit, hopen dat het straks allemaal werkt

waarvoor zijn deze kabels?

  maandag 4 februari 2008 @ 19:56:16 #247
182073 invine
blablabla etc.
pi_56532641
accu? of niet..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:46:18 #248
101852 kokos
mividaloca
pi_56539606
gee! Net project hoor! Props
Viva los Vatos Locos
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:51:31 #249
60383 Furb
Project Rotary
pi_56546874
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:38 schreef Repeat het volgende:
Ziet er mooi uit, hopen dat het straks allemaal werkt

waarvoor zijn deze kabels?

[ afbeelding ]
bougiekabels....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 9 februari 2008 @ 19:09:19 #250
60383 Furb
Project Rotary
pi_56627258
wat een onbeschrijfelijk heerlijk gevoel, om na dik 5 maanden werk het project vrijwel aan een einde te zien komen. laatste controles uitvoeren en dan de poging wagen om de motor te starten. en eigenlijk tegen onze verbazing in komt zonder al te veel problemen dat geweldige machien weer tot leven!
je wil nie weten hoe gelukkig ik was op dat moment, denkende aan t feit dat ik alles zelf aan deze hele auto heb gedaan met mijn eigen 2 handen.

man man man dat geluid!
stationair heel beschaafd, maar zodra de toeren klimmen hoor je de inlaat gaan zuigen en begint de uitlaat het bekende wankel geluid uit te brullen. daarna van het gas af waardoor de HKS blowoff van zichzelf laat horen. damn! het is echt een beest geworden....

vandaag het remwerk allemaal afgerond en de wielen er weer op gezet, daarna tijd om de auto eens naar buiten te duwen in de zon!
laatste zaken nog gecheckt en vervolgens voorzichtig de eerste meters gaan rijden. allemaal een beetje onwennig na zon lange tijd en het is echt een totaal andere auto nu...
de motor loopt stationair echt soepel maar nog wel wat onrustig met t gas erop door het veel te rijke mengsel en het ontbreken van de luchtpomp (emissie). maar verder helemaal geen rare geluiden of iets. wel rookt hij af en toe nog wat omdat alles nog even goed in moet branden (uitlaat en turbo, maar ook alle verf die op het blok zit)
morgen nog wat gaan rijden en t mengsel een beetje bij gaan stellen op standaard boost, want met deze injectoren staat hij dus VEEL te rijk.


damn, ik kan niet wachten tot ie aan t einde van de maand afgesteld gaat worden zodat t vermogen met een flinke klap omhoog gaat!
daarna ga ik echt van elke seconde genieten dat ik in deze auto zit...

filmpjes volgen morgen, we gaan er even een mooie compilatie van maken.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')