abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:49:11 #226
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56432749
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:15 schreef Furb het volgende:

[..]

wel goed opwarmen en afkoelen en goed onderhoud, maar als ie warm was
dat bedoelde ik dus met gezond verstand.
pi_56433313
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:56 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.
Hij zal best aardig werken, maar ik zou niet op een paar tientjes bezuinigen en een aeromotive nemen.
Vind het maar een gek ding die fpr van sard.
Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet!
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:18:02 #228
60383 Furb
Project Rotary
pi_56446668
ik kan niet zeggen dat ie veel geluid maakt, wel wat, maar niet veel.
de brandstofpomp maakt dan nog meer lawaai
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56446920
Ik hoor mijn brandstofpomp echt vollaan suizen als ik volgas geef Komt ook omdat mijn kofferbak helemaal gestript is.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 00:00:57 #230
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_56447862
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:10 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik blijf het een beetje onzin vinden. Wat is er mis met SARD? Ze maken ook prima injectoren overigens. Het ziet er raar uit?? Het is gewoon een goede functionele benzinedrukregelaar van hoge kwaliteit. Hij heeft genoeg flow en kan tot 8bar dus speelgoed is het zeker niet!
Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding.

De sard injectoren? praat me er niet van.
zoek het maar eens op. Sard spuit de injectoren door met een heel fijn goedje voordat ze op de plank gaan. Dat spul droogt op en gaat plakken. niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de injectoren niet (goed) werken. Heb het meer dan eens gezien en meegemaakt
Je moet ze echt (soms meermalen) even laten klikken door er stroom op te zetten voordat ze het naar behoren doen. Daarna doen ze het wel goed trouwens. Dat is dan wel weer waar.
Dat gebeurt je met echte greddy's, ND's of RC's niet

Ik had btw ook een ebay afpr. kon ook tot 8 bar. heb ik er maar niet op gezet en bij het vuil gedaan.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:51:43 #231
60383 Furb
Project Rotary
pi_56475827
EINDELIJK.... mn slangen zijn er!


gelijk een mooi randje op de uiteinden van de leidingen felsen om losschieten te voorkomen


nu was het een dagje passen en meten, om alles mooi netjes te plaatsen.
zeer geslaagd resultaat al zeg ik t zelf













gisteren ook weer wat leuk spul opgehaald bij Jeroentje.nl
een setje K-sport 330mm met custom RODE 8-pots remklauwen, zeer geslaagd moet ik zeggen!






nu zit ik alleen nog te wachten op die verdomde v-snaar voor mn waterpomp, dat is het enige waar ik nu op zit te wachten voor ik de motor weer kan gaan starten.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:12:14 #232
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56476059
Ik zie de laatste tijd steeds meer K-Sport/D2 8-pots klauwen.
Zou je mss even een remklauw en de 2-delige remschijf kunnen wegen voor me?
Ik ben zeer benieuwd wat deze big-boys wegen!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:20:33 #233
60383 Furb
Project Rotary
pi_56476143
het is een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, vandaar waarschijnlijk!
de klauwen blijken trouwens een exacte kopie te zijn van ENDLESS, japanese mother of all brakes

ik zal es ff kijken of ik een weegschaal kan vinden
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56476762
Ziet er echt supergaaf uit dat rode onder de kap

Ben benieuwd hoe hij gaat lopen
  zaterdag 2 februari 2008 @ 13:01:37 #235
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_56477773


Fokkin dik topic !!!!!!

Echt mooi gedaan allemaal !! (zoals andere ook al opgemerkt hebben)

Heb zelf een 205 Gti (1.9l), kan alleenmaar dromen van zo'n mooie werkplaats als jij hebt

Veel succes !, ga je er ook het circuit mee op in zandvoort ? Zo ja,.. post het ff,.. dan kom ik kijken !
pi_56481730
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Als je een aeromotive in je handen hebt gehad wil je nooit meer zo'n sard ding.

De sard injectoren? praat me er niet van.
zoek het maar eens op. Sard spuit de injectoren door met een heel fijn goedje voordat ze op de plank gaan. Dat spul droogt op en gaat plakken. niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de injectoren niet (goed) werken. Heb het meer dan eens gezien en meegemaakt
Je moet ze echt (soms meermalen) even laten klikken door er stroom op te zetten voordat ze het naar behoren doen. Daarna doen ze het wel goed trouwens. Dat is dan wel weer waar.
Dat gebeurt je met echte greddy's, ND's of RC's niet

Ik had btw ook een ebay afpr. kon ook tot 8 bar. heb ik er maar niet op gezet en bij het vuil gedaan.
Hij ziet er zo vreemd uit. Dat is toch geen argument. Zoek nu zelf even naar gebruikerservaring met die sard drukregelaar en dan zal je zelf zien dat het gewoon een kwaliatief goede unit is.

Deze bv:

($144) van Aeromotive is heus geen zak beter dan een sard risting rate unit:



Dat is dus dezelfde prijsklasse. En ja zo'n dure Aeromotive is beter dan een goedkopere Sard. Maar de goedkope serie is volgens mij prima vergelijkbaar Zolang er betrouwbaar evo's mee rijden op 500PK heb ik er wel vertrouwen in
  zaterdag 2 februari 2008 @ 18:45:41 #237
60383 Furb
Project Rotary
pi_56483085
mijn sard was idd ook net zo duur als een aeromotive.
t zal allemaal wel goed spul zijn, anders werd t ook niet zo veel verkocht...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56483490
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:45 schreef Furb het volgende:
mijn sard was idd ook net zo duur als een aeromotive.
t zal allemaal wel goed spul zijn, anders werd t ook niet zo veel verkocht...
Exact, er zijn ook een aantal gerenomeerde tuning webshops die sard adviseren. Als ze zo slecht zouden zijn zal dat allang een bekend verhaal zijn en werden ze niet zo veel verkocht.

Jouw motorruimte ziet er trouwens echt te geil uit met dat zwart en rood



Die van mij is niet zo mooi
pi_56494266
Geweldig gaaf Furb.

Nu dagelijks rijden met die bak. Echt mooi.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 3 februari 2008 @ 18:00:52 #240
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_56504502
wat een fucking dikke bak is het geworden zeg!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 3 februari 2008 @ 22:22:55 #241
60383 Furb
Project Rotary
pi_56510775
zaterdag mijn nieuw remwerk gemonteerd. moet deze week alleen mn spacers een klein beetje aanpassen om alles helemaal mooi te krijgen.







vandaag mijn Xenonkit opgehaald en gemonteerd
Pilot 4300K


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56520917
sorry,....


voor alle kwijlvlekken op de grond


ziet er supergeil uit joh! geen tupperware, gewoon keiharde getunde auto om het maar zo te zeggen, remmen zien er geil uit!

wat moet je nou nog doen om de motor te kunnen starten en te kunnen gaan rijden?!
pi_56522442
quote:
Op maandag 4 februari 2008 09:59 schreef garnage-patrick het volgende:
sorry,....


voor alle kwijlvlekken op de grond


ziet er supergeil uit joh! geen tupperware, gewoon keiharde getunde auto om het maar zo te zeggen, remmen zien er geil uit!

wat moet je nou nog doen om de motor te kunnen starten en te kunnen gaan rijden?!
als je gelezen zou hebben:
quote:
nu zit ik alleen nog te wachten op die verdomde v-snaar voor mn waterpomp, dat is het enige waar ik nu op zit te wachten voor ik de motor weer kan gaan starten.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_56522906
pfff, ik wilde alleen weten of iedereen zo goed bij was :/

maar klopt, wel gelezen alleen was dag of wat eerder dus weer ontschoten
  maandag 4 februari 2008 @ 12:57:24 #245
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56524275
Ziet er mooi uit
Ben benieuwd naar het geluid
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_56526220
Ziet er mooi uit, hopen dat het straks allemaal werkt

waarvoor zijn deze kabels?

  maandag 4 februari 2008 @ 19:56:16 #247
182073 invine
blablabla etc.
pi_56532641
accu? of niet..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:46:18 #248
101852 kokos
mividaloca
pi_56539606
gee! Net project hoor! Props
Viva los Vatos Locos
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:51:31 #249
60383 Furb
Project Rotary
pi_56546874
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:38 schreef Repeat het volgende:
Ziet er mooi uit, hopen dat het straks allemaal werkt

waarvoor zijn deze kabels?

[ afbeelding ]
bougiekabels....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 9 februari 2008 @ 19:09:19 #250
60383 Furb
Project Rotary
pi_56627258
wat een onbeschrijfelijk heerlijk gevoel, om na dik 5 maanden werk het project vrijwel aan een einde te zien komen. laatste controles uitvoeren en dan de poging wagen om de motor te starten. en eigenlijk tegen onze verbazing in komt zonder al te veel problemen dat geweldige machien weer tot leven!
je wil nie weten hoe gelukkig ik was op dat moment, denkende aan t feit dat ik alles zelf aan deze hele auto heb gedaan met mijn eigen 2 handen.

man man man dat geluid!
stationair heel beschaafd, maar zodra de toeren klimmen hoor je de inlaat gaan zuigen en begint de uitlaat het bekende wankel geluid uit te brullen. daarna van het gas af waardoor de HKS blowoff van zichzelf laat horen. damn! het is echt een beest geworden....

vandaag het remwerk allemaal afgerond en de wielen er weer op gezet, daarna tijd om de auto eens naar buiten te duwen in de zon!
laatste zaken nog gecheckt en vervolgens voorzichtig de eerste meters gaan rijden. allemaal een beetje onwennig na zon lange tijd en het is echt een totaal andere auto nu...
de motor loopt stationair echt soepel maar nog wel wat onrustig met t gas erop door het veel te rijke mengsel en het ontbreken van de luchtpomp (emissie). maar verder helemaal geen rare geluiden of iets. wel rookt hij af en toe nog wat omdat alles nog even goed in moet branden (uitlaat en turbo, maar ook alle verf die op het blok zit)
morgen nog wat gaan rijden en t mengsel een beetje bij gaan stellen op standaard boost, want met deze injectoren staat hij dus VEEL te rijk.


damn, ik kan niet wachten tot ie aan t einde van de maand afgesteld gaat worden zodat t vermogen met een flinke klap omhoog gaat!
daarna ga ik echt van elke seconde genieten dat ik in deze auto zit...

filmpjes volgen morgen, we gaan er even een mooie compilatie van maken.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')