abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53034123
Ik hoop dat er mensen op Fok! zijn die erg handig zijn met het aansluiten van een prof. alarm systeem.

Ik heb een Slow Whoop op de kop getikt die ik op mijn alarm heb aangesloten. Probleem is dat hij nogal zacht geluid geeft. Ik weet ook niet waar alle aansluitingen voor zijn, er zit nml geen gebruksaanwijzing bij.
Ik heb een aangesloten op een Galaxy 18. De uitgang geeft de slow whoop 12v bij 'inbraak' .

De volgende aansluitingen zitten er op van links naar rechts:

24v
12v
aarde
a
b

Ik heb de whoop dus aangesloten op 12v en aarde, doet het goed alleen wat zacht. Dit is naar mijn mening niet in te stellen op het alarm systeem zelf, het is uiteraard geen luidspreker. Er zit in de whoop een potmeter met volume, die staat helemaal open.

Weet iemand of 24v beter / harder zal zijn? En waar zijn aansluitingen A en B voor?
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:21:13 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53034687
slowwoop is voor een brandmeld waarschijnlijk.
En die zal ook we digitaal aangestuurd kunnen worden door de Aen B ( a als + b als - )
ik zou dus je 12 volt aansluiten op de
12 volt+ en de B als - en niet de aarde

[ Bericht 3% gewijzigd door Bill_E op 08-09-2007 19:28:22 (slecht nl) ]
pi_53034973
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:21 schreef Bill_E het volgende:
slowwoop is voor een brandmeld waarschijnlijk.
En die zal ook we digitaal aangestuurd kunnen worden door de Aen B ( a als + b als - )
ik zou dus je 12 volt aansluiten op de
12 volt+ en de B als - en niet de aarde
Klopt het is van een brandmeld installatie. HHij geeft ook een zgn. ontruimingssignaal.

Ik heb zojuist plus op de 12v aangesloten en de 'min' op B....dat geeft geen geluid, op A ook niet... Alleen op de aarde, die overigens 0v heet

Er staat ook op 'Banshee' en Slow Whoop H/O
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:38:29 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53035013
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:36 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Klopt het is van een brandmeld installatie. HHij geeft ook een zgn. ontruimingssignaal.

Ik heb zojuist plus op de 12v aangesloten en de 'min' op B....dat geeft geen geluid, op A ook niet... Alleen op de aarde, die overigens 0v heet

Er staat ook op 'Banshee' en Slow Whoop H/O
HMM vreemd.. ff kijken of ik dat type terug kan vinde in de documenten
pi_53035089
Tof!

Hier nog meer info:

fabrikant AP besson ltd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 19:41:58 ]
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:50:59 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53035360
als het goed is zitten er jumpers in.. 7 en 8 moeten op on staan
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:52:44 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53035408
http://www.hbl.co.uk/images/pdf/banshee.pdf
staan ook de verschillende tonen in die je met de jumpers aan kan zetten
pi_53035475
Die dip switches zitten er bij mij niet op. Hij ziet er ook anders uit dan degene in de PDF is beschreven. Ik zal eens kijken of ik hem nog verder kan openschroeven.

Hij is even ouder dan die ene die jij aangeeft. Ik kom er over 10min op terug
pi_53035479
Heeft zo'n ding een eigen voeding of wordt hij gevoed vanuit de 12 volts aansluiting? Kan de installatie dan genoeg power leveren?
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:59:43 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_53035594
De 12V uitgang op je alarmsysteem, is dat geen contact om een relais op aan te sluiten? Met andere woorden: trekt de slowwhoop niet teveel stroom? Meet de spanning eens van de 12V uitgang wanneer de slowwhoop geluid geeft, en vergelijk dit met de spanning die deze uitgang onbelast geeft.

Kan ook zijn dat de slowwhoop wisselstroom nodig heeft en je alarminstallatie geeft gelijkspanning, of net andersom.

Edit:
Adfundum je was me voor.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_53035659
nee, geen toon selectie. Alleen de reeds genoemde aansluitingen...
pi_53035672
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Edit:
Adfundum je was me voor.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
sorry!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_53035805
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
De 12V uitgang op je alarmsysteem, is dat geen contact om een relais op aan te sluiten? Met andere woorden: trekt de slowwhoop niet teveel stroom? Meet de spanning eens van de 12V uitgang wanneer de slowwhoop geluid geeft, en vergelijk dit met de spanning die deze uitgang onbelast geeft.

Kan ook zijn dat de slowwhoop wisselstroom nodig heeft en je alarminstallatie geeft gelijkspanning, of net andersom.

Edit:
Adfundum je was me voor.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat is misschien wel het probleem! . hij geeft 3,5v als ik hem meet als hij geluid geeft. Als hij uit staat 12,94

Vreemd, ik heb meerdere uitgangen en ze reageren allemaal zo.
  zaterdag 8 september 2007 @ 20:06:36 #14
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53035809
kijk idd eens wat er gebeurt als je een goede 1 volt voeding er rechtstreeks op zet..
en de eenigste andere tip die ik kan geven
google "banshee sounder "( sounder is de engelse term voor slow woop)
  zaterdag 8 september 2007 @ 20:12:22 #15
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_53035978
Ik voorspelde dit al TheFrankey, wanneer een voeding niet genoeg stroom kan geven, stort de spanning in.

Ik weet zeker dat ie een hard geluid geeft wanneer je 'm op een autoaccu aansluit. Hang eventueel een multimeter tussen de positieve leiding en stel de multimeter goed in. Dan weet je gelijk het stroomverbruik en wat voor voeding je moet halen.
pi_53036139
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:12 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik voorspelde dit al TheFrankey, wanneer een voeding niet genoeg stroom kan geven, stort de spanning in.

Ik weet zeker dat ie een hard geluid geeft wanneer je 'm op een autoaccu aansluit. Hang eventueel een multimeter tussen de positieve leiding en stel de multimeter goed in. Dan weet je gelijk het stroomverbruik en wat voor voeding je moet halen.
Ja dat denk ik ook.

Wat ik dan wel vreemd vind. Het alarmsysteem is een Galaxy 18. Een proffesioneel systeem. Ik heb hier ook een instalateurshandleiding. Ik heb hem aangesloten op een verkeerde uitgang denk ik.

Er zijn verschillende uitgangen zgn RIO's. Ik heb hem aangesloten op een POS 12 of NEG 0 v aansluiting.

Er is ook een speciale sirene uitgang, maar die heb ik vanmiddag ook geprobeerd, maar die geen op geen punt spanning. Ik zal mij er nogmaals in gaan verdiepen.

Het alarmsysteem word aangestuurd door een Smart PSU. Gewoon 220v btw
pi_53036266
ok definitief het probleem gevonden. Ik heb de 'whoop' direct aangesloten op een 12v voorziening op de Smart PSU (voeding). Dan begint hij aardig te brullen en is het geluid ook iets scherper.

Toch maar even een andere uitgang zien te vinden, er moet er 1 zijn op de galaxy die voldoende powe geeft!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 20:22:14 ]
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:05:15 #18
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_53037321
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:17 schreef TheFrankey het volgende:
Er zijn verschillende uitgangen zgn RIO's. Ik heb hem aangesloten op een POS 12 of NEG 0 v aansluiting.
Dat zijn de maak en verbreekcontacten, oa. voor relaises.

[ Bericht 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-09-2007 21:15:26 ]
pi_53037691
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:05 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Dat zijn de maak en verbreekcontacten, oa. voor relaises.
Dat denk ik ook. En dan zal de speciale 'Sirene' aansluiting wel geschikt zijn voor dit apparaat. Maar die aansluiting kreeg ik zo snel niet aan de praat, daarom gekozen voor de maak/verbreek.

Ben net nog even door de documantatie gespit en ben tot de volgende ontdekking gekomen.

Ik heb gebruik gemaakt van een transistor uitgang met een vermogen van 400mA

Die sirene uitgang is 30v (max) en 1A (max) <--- die moet ik hebben

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 21:22:15 ]
pi_53046470
ga je met een slow whoop inbrekers afschrikken?
of heb je rookmelders op je systeem zitten?
pi_53050511
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ga je met een slow whoop inbrekers afschrikken?
of heb je rookmelders op je systeem zitten?
Ik ga inbrekers afschrikken haha. Maar ik heb ook rookmelders aangesloten. Op de 2 bedienpanelen kan ik zien wat er precies aan de hand is.

De 2 bediendelen piepen trouwens ook als het alarm afgaat, en dit geeft een bult lawaai. Ik heb ook wel een toeter liggen, die kan ik altijd nog aansluiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop