abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53412595
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens De-Ice? Ik zelf vlieg meestal met strak blauwe lucht dus ik hoef hem sowieso niet te gebruiken.
  zondag 23 september 2007 @ 20:49:17 #152
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53414882
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens De-Ice? Ik zelf vlieg meestal met strak blauwe lucht dus ik hoef hem sowieso niet te gebruiken.
Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch.

Jij zegt dat je met strak blauwe lucht vliegt, maar dat maakt niet uit. Bij een temperatuur van 10 graden celcius moet je de De-Ice al aanzetten omdat er dan al ijsafzetting op de vleugel ontstaat. Dit heeft te maken met de lage druk en de hoge druk op de vleugel. Bij een lage druk(aan de bovenkant) zal de temperatuur dalen. Dit is ook de rede van de condens strepen die je bij een vliegtuig ziet aan het einde van de vleugel. Dus door de lage druk word de temp. lager dan hij werkelijk is. Zet hem daarom nooit aan bij 0 graden celcius want dat is al te laat
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 23 september 2007 @ 20:50:55 #153
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53414912
Oh ja nog een vraag: Tegenwoordig doe ik aan ILS maar ik snap nog niet wat er bedoeld word met: Contact tower when established on the localizer.
Wat houd dat localizer iets in?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53418301
Hoe ging jij dan landen zonder ILS?
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
pi_53418594
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:50 schreef GoodGawd het volgende:
Wat houd dat localizer iets in?
Als je contact hebt met de ILS-guidance (dus als je naald begint te bewegen zeg maar). Je "weet" dan dat je op de goede weg naar de baan zit, en dus klaar bent om Landing Clearance te ontvangen.

(die eerste zin klopt, de tweede heb ik zelf bedacht, maar lijkt me logisch )

En: http://en.wikipedia.org/w(...)ument_Landing_System
  zondag 23 september 2007 @ 23:40:37 #156
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53420468
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:33 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Hoe ging jij dan landen zonder ILS?
Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53426568
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:40 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid.
Maar landde jij dan op het zicht?
Dus op de gps naar het vliegveld en dan op het zicht de landingsbaan zoeken en landen?
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
  maandag 24 september 2007 @ 19:43:12 #158
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53440704
Nee eerst een Flight plan maken. Dan hoor je vanzelf wel van de toren wanneer je je approach mag maken. Je ziet dan ook nog hoeveel Nautical Miles (nm) je van het vliegveld bent. Je kan op je GPS trouwens een mooie approach instellen, dus dan zie je ook gauw genoeg wanneer je in de buurt bent.
Je kan het ook op je attitude indicator zien, want daar komen dan ook allerlei tekens bij. Als het goed is krijg je dan wel een bepaald vermoeden dat je in de buurt bent
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:03:12 #159
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53681208
Holy sh!t mensen! ik heb IVAO zojuist ontdekt, het is fantastisch!
Iedereen naar IVAO NU!

http://nl.ivao.aero/
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53681453
Ik ken het al een tijdje, maar het is toch best ingewikkeld (met Flight Plans enzo)
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:13:40 #161
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53681535
Ja fietsen is ook moeilijk als je het voor de eerste keer doet. Op IVAO staan heel wat E-Books en verschillende tutorials, heel simpel als je het even op je gemak doorleest ! Doen dus
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53681601
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ja fietsen is ook moeilijk als je het voor de eerste keer doet. Op IVAO staan heel wat E-Books en verschillende tutorials, heel simpel als je het even op je gemak doorleest ! Doen dus
Geen zin en tijd om er zoveel tijd in te steken, misschien in de vakantie nog eens
Al lijkt het me wel vet om te doen, als piloot of als ATC
pi_53682197
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:03 schreef GoodGawd het volgende:
Holy sh!t mensen! ik heb IVAO zojuist ontdekt, het is fantastisch!
Iedereen naar IVAO NU!

http://nl.ivao.aero/


ik vond vooral het zelf praten met de toren moeilijk.. je moet precies die volgordes weten etc.. daarnaast is het alleen leuk als je met veel mensen op 1 plek vliegt, wat niet alitjd het geval is
pi_53785493
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:49 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch.

Jij zegt dat je met strak blauwe lucht vliegt, maar dat maakt niet uit. Bij een temperatuur van 10 graden celcius moet je de De-Ice al aanzetten omdat er dan al ijsafzetting op de vleugel ontstaat. Dit heeft te maken met de lage druk en de hoge druk op de vleugel. Bij een lage druk(aan de bovenkant) zal de temperatuur dalen. Dit is ook de rede van de condens strepen die je bij een vliegtuig ziet aan het einde van de vleugel. Dus door de lage druk word de temp. lager dan hij werkelijk is. Zet hem daarom nooit aan bij 0 graden celcius want dat is al te laat
Icing kan alleen ontstaan als er vocht in de lucht zit. Bij een stralen blauwe lucht en lage tempearturen zit er onvoldoende vocht in de lucht om ijs op de vleugels of op de motoren te veroorzaken. Anti- of de-icing is dan niet nodig.
Bij zichtbaar vocht (mist, wolken) is het wel nodig en dan inderdaad ruim boven de 0 graden al.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:38:19 #165
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53823259
ik zit al een tijdje met he volgende: Ik gebruik een saitek x52 en als ik de thorttle helemaal terug doe gaat ie niet in zijn reverse. Niet erg opzich. Maar op het toetsenbord weet ik ook geen knop voor de reverse..is die er eigenlijk wel? Ik doe nu altijd virtual cockpit view en dan de reverser naar achter trekken...
Dus weet iemand een knop voor de reversers, in controls kan het niet 123 vinden.

note: ik gebruik fsx ( kan best het zelfde zijn als 2004 )
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53823295
Gas helemaal uit, en dan F2 ingedrukt houden
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:09:47 #167
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53827643
ja het werkte waar staan de flight videos trouwens opgeslagen? ik kan ze nergens terug vinden ..
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:42:23 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53842931
Ok nog een vraag, als ik land dan zie je NATUURLIJK mijn altitude naar beneden gaan. Maar als je bij 100 bent dan hoor je niemand. In een echt vliegtuig hoor je bijna altijd: 100, 50, 40, 30 , 20, 10.
Kan je dit ergens inschakelen of kan dat gewoon niet? (note: fsx)
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53843079
Volgens mij is dat niet standaard in FSX..

-EDIT-

als ik op google zoek naar "callout FSX", kom ik vrij vaak [url=http://www.mcdu.com./en/fsinn.php]deze[/url] pagina tegen. Het schijnt dat dat progje (FSinn) zoiets kan, maar heb geen idee of en wat het is...

[ Bericht 74% gewijzigd door The_stranger op 10-10-2007 17:57:09 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53843387
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Ok nog een vraag, als ik land dan zie je NATUURLIJK mijn altitude naar beneden gaan. Maar als je bij 100 bent dan hoor je niemand. In een echt vliegtuig hoor je bijna altijd: 100, 50, 40, 30 , 20, 10.
Kan je dit ergens inschakelen of kan dat gewoon niet? (note: fsx)
Dat zou wel vet zijn, maar volgens mij kan het niet. Net als V1, rotate, V2
Ik hoop dat ze zulke dingen in de volgende FS gaan inbouwen
pi_53848258
V1, rotate en V2 dat zeggen de piloten toch gewoon zelf?

Ik dacht dat je de geluiden bij de landing wel kunt horen in FS maar dat zal dan wel niet. Zou inderdaad wel vet zijn als ze dat implementeren. Niet in een nieuwe FS maar gewoon in een update .
pi_53848386
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:12 schreef MrX1982 het volgende:
V1, rotate en V2 dat zeggen de piloten toch gewoon zelf?
De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
pi_53848536
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:16 schreef Piles het volgende:

[..]

De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
Voor het realisme zou het wel cool zijn omdat gewoon via shortcuts te kunnen zeggen. Keyboard als co-piloot .
pi_53856170
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:16 schreef Piles het volgende:

[..]

De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
Niet zozeer de copiloot als wel de pilot not flying. Bij veel maatschappijen vliegt (stuurt) de ene piloot heen, de ander terug, onafhankelijk van hun rang. (captain of co) Diegene die op dat moment niet aan het sturen is, roept de snelheden uit. In FSX zit je altijd op de acptains seat, dus dan zou het inderdaad de copiloot zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:09:47 #175
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53861698
Mensen! Check: http://youtube.com/watch?v=zBWirfdrvbg Lees de descrtiption: FSCopilot's AGL
Dus ik ga even kijken of het werkt.

Edit: ja het werkt !

[ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 11-10-2007 20:36:00 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')