abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2007 @ 08:06:27 #126
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53235776
Niet kunnen landen = onvermijdelijke crash
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 17 september 2007 @ 10:51:36 #127
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53238649
Maareh. leg uit wat ik moet doen dan als ik dat vliegveld recht voor me heb.
Go bananas!
pi_53238779
Alles uit en op de hand, afremmen met flaps.
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
  maandag 17 september 2007 @ 11:39:27 #129
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53239824
quote:
Op maandag 17 september 2007 08:06 schreef GoodGawd het volgende:
Niet kunnen landen = onvermijdelijke crash
Zet je de crash uit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_53240943
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:51 schreef YellowBanana het volgende:
Maareh. leg uit wat ik moet doen dan als ik dat vliegveld recht voor me heb.
Als het goed is krijg je te horen welke landingsbaan je moet gebruiken en of je toegang hebt.

Het nummer van de landingsbaan is de hoek ten opzichte van het Noorden in tientallen graden, met de klok mee.
Landingsbaan 36 is 360 graden, dus gelijk aan het noorden. Landingsbaan 9 is 90 graden, dus het oosten.
De banen worden vaak in twee richtingen gebruikt, dus baan 9 en baan 27 zijn dezelfde fysieke baan, alleen worden ze in tegenovergestelde richtingen gebruikt. Bij parallelle banen wordt er gebruik gemaakt van een L, C of R om respectievelijk de linker, middelste of de rechterbaan aan te duiden.

Ik neem aan dat je geen poging doet om te landen met mist of andere nare omstandigheden... Je kan dan gebruik maken van de Visual Approach Slope... Naast de landingsbaan staan twee setjes met lichten. Als je op de goede hoek aan het dalen bent, zie je een rood en een wit licht. Als je te hoog zit, zie je twee witte lichten. Als je te laag zit, zie je twee rode lichten. Je hebt ook nog een versie met vier sets lichten... Twee wit & twee rood is goed. drie wit is iets te hoog, vier wit is veel te hoog, drie rood is iets te laag, vier rood is veel te laag.
Aan de hand van de VAS kan je in ieder geval met de juiste hoek de landingsbaan benaderen, wat wel handig is als je het vliegtuig niet als een speer in de grond wil planten.
Aanvlieghoogte krijg je van de toren, denk ik (het is alweer een poos geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb)...

Maar wees gewoon niet zo donders eigenwijs en doe gewoon de vlieglessen in een klein vliegtuig. Moet je even de tijd voor nemen, maar het is ècht leuk om gewoon eerst de basis te leren en te begrijpen... Radio, navigeren, opstijgen/landen, leren een weg te banen boven en op een vliegveld, etc.
En neem het van mij aan: voor de eerste keer een klein vliegtuig netjes aan de grond zetten is echt al lastig zat. Het lukt je op dit moment ècht niet om een Boeing fatsoenlijk aan de grond te zetten. Lukt mij ook niet en ga er maar vanuit dat het niemand gelijk lukt. En zelfs al zou het je lukken om een Boeing zonder teveel schade op de landingsbaan te kwakken, heb je er nog niets aan, omdat je gewoon niet de benodigde basiskennis hebt... Zonder die kennis kom je niet verder in Flight Simulator.
Zoals ik al zei: een klein vliegtuig is lastig zat en je hebt echt genoeg te doen tijdens de landing van een klein vliegtuig. Bij een groot vliegtuig komen er ook toffe zaken als motormanagement bij. Wil je een beetje geinig kunnen vliegen in Flight Simulator, kom je er gewoon niet onderuit om ook het één en ander te leren...
Dus neem de vlieglessen! De instructeur is een eikel zonder enig gevoel voor humor (tenminste de instructeur die ik heb gevolgd), maar de uitleg is wèl duidelijk en de leercurve is niet vreselijk hoog (hoe beter je bent, hoe sneller je door de lessen gaat, dat wel). Komt bij dat de vragen die je nu stelt, allemaal gewoon behandeld worden in de lessen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 17-09-2007 12:51:52 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 17 september 2007 @ 13:05:03 #131
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53241829
Oke bedankt Jordy, echt vet. Ik zal maar eens die lessen gaan volgen dan. Heeft iemand btw een (leuke) route om te vliegen met zon cessna (van blabla naar blabla), niet te lang maar dat ik het landen kan oefenen?
Go bananas!
pi_53241897
LESSEN!
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
  maandag 17 september 2007 @ 13:24:57 #133
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53242239
OKE!
(ga jij ff naar anger management class keej?)
Go bananas!
pi_53242244
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:05 schreef YellowBanana het volgende:
Oke bedankt Jordy, echt vet. Ik zal maar eens die lessen gaan volgen dan. Heeft iemand btw een (leuke) route om te vliegen met zon cessna (van blabla naar blabla), niet te lang maar dat ik het landen kan oefenen?
Ik vind het zelf wel geinig om een gebiedje met eilandjes te zoeken en vervolgens gewoon van het ene naar het andere eilandje te vliegen. Kan je met een kwartiertje klaar zijn.

Als je landingen wil oefenen, vlieg je gewoon een blokje om en land je op hetzelfde vliegveld (en wellicht dezelfde baan) als waar je vertrekt. Doe dan gewoon een reeks touch-and-go's.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:13:20 #135
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53315315
Waarom zijn online FS communities zoals IVAO en VATSIM beter dan de gewone online FS?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53316162
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:13 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom zijn online FS communities zoals IVAO en VATSIM beter dan de gewone online FS?
Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste.
De drempel om te beginnen is er hoog vind ik, omdat je zelf moet praten met een echte ATC, vluchtplan maken e.d.
pi_53332323
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:20 schreef Piles het volgende:

[..]

5 DVD's ja
http://www.nl-2000.com/ en hij is vet
Kheb de filmpjes van NL2000 op YuoTube bekeken
en het ziet er goed uit.....

En ben nu de DVDs aan het dll


Verkapte TVP
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 20 september 2007 @ 18:11:23 #138
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53333560
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste.
De drempel om te beginnen is er hoog vind ik, omdat je zelf moet praten met een echte ATC, vluchtplan maken e.d.
Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53334613
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:11 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van.
VATSIM ben ik niet bekend mee helaas.
Ik heb IVAO wel eens geinstalleerd, en daar is ook best veel over te vinden (tutorials e.d.)

Als er nog meer mensen zijn die FS04 hebben is een FOK!-multiplayer-sessie misschien eens leuk?
pi_53342503
Lijkt me FSX toch net wat gebruiksvriendelijker voor, maar goed . Ben benieuwd naar de Wilco A330 en A340 set.
pi_53342903
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:53 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Lijkt me FSX toch net wat gebruiksvriendelijker voor, maar goed . Ben benieuwd naar de Wilco A330 en A340 set.
FSX vindt ik ook best, maar die zijn er niet zoveel denk ik.
En FS2004 gaat ook prima hoor.

Alleen hoe werkt ATC in Multiplayer-mode?
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:55:43 #142
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53357268
je moet de deluxe versie van FSX hebbne
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:09:10 #143
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53359242
waar downloaden jullie trouwens vliegtuigen? met name FSX want diekanik bijna niet vinden
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53359885
Echt dom, ik vloog een keer van Amsterdam naar Brussel. Alles goed en wel, maar toen ik over België vloog zei de toren ineens niks meer. Ik vlieg altijd op de instructies van de toren (IFR volgens mij). Ik vloog dus lekker, maar ik vond het wel heel raar dat ik al een heel lange tijd niks meer te horen kreg van de toren. Ik kijken op de kaart, vloog ik ergens ten zuiden van Parijs

Ik omkeren, toen kreeg ik wel weer contact. Landing inzetten, je kent het wel. Heb ik toestemming om te landen, kom ik aanvliegen, sta ik bijna aan de grond, zie ik ineens een ander vliegtuig op de baan staan die aan het opstijgen is in mijn richting

Is niet zo goed afgelopen

[ Bericht 2% gewijzigd door Irritatie100 op 21-09-2007 17:25:28 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:14:07 #145
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53360839
Was dat online? Waarschijnlijk had de ATC gezegd: Follow own navagation...
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53361113
Nee, was niet online
pi_53361279
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Echt dom, ik vloog een keer van Amsterdam naar Brussel. Alles goed en wel, maar toen ik over België vloog zei de toren ineens niks meer. Ik vlieg altijd op de instructies van de toren (IFR volgens mij). Ik vloog dus lekker, maar ik vond het wel heel raar dat ik al een heel lange tijd niks meer te horen kreg van de toren. Ik kijken op de kaart, vloog ik ergens ten zuiden van Parijs

Ik omkeren, toen kreeg ik wel weer contact. Landing inzetten, je kent het wel. Heb ik toestemming om te landen, kom ik aanvliegen, sta ik bijna aan de grond, zie ik ineens een ander vliegtuig op de baan staan die aan het opstijgen is in mijn richting

Is niet zo goed afgelopen
Oeps.....
Traffic Controler was in slaap gevallen......
Hierbij is ie op staande voet ontslagen
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_53361651
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Nee, was niet online
Heb ik al een paar keer gehad idd. Vervelende bug
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef GoodGawd het volgende:
waar downloaden jullie trouwens vliegtuigen? met name FSX want diekanik bijna niet vinden
http://library.avsim.net ?
pi_53409494
Nu heb ik de 5DVDs en alles uitgepakt naar de harde schijf
(voordat ik er 5 DVDs aan verkooi )

Klik op NL200V3.exe....... what happens

NL200V3.exe - toepassingsfout

Kan toepassing niet juist installeren (0xc00001350. Klik om toepassing te beeindigen.


Iemand een iedee wat dat kan zijn
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_53409575
Beschadigde download?
Moet je ff die met die hashes controleren of je download gelukt is (hoe dat precies moet weer ik niet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')