quote:
Als het goed is krijg je te horen welke landingsbaan je moet gebruiken en of je toegang hebt.
Het nummer van de landingsbaan is de hoek ten opzichte van het Noorden in tientallen graden, met de klok mee.
Landingsbaan 36 is 360 graden, dus gelijk aan het noorden. Landingsbaan 9 is 90 graden, dus het oosten.
De banen worden vaak in twee richtingen gebruikt, dus baan 9 en baan 27 zijn dezelfde fysieke baan, alleen worden ze in tegenovergestelde richtingen gebruikt. Bij parallelle banen wordt er gebruik gemaakt van een L, C of R om respectievelijk de linker, middelste of de rechterbaan aan te duiden.
Ik neem aan dat je geen poging doet om te landen met mist of andere nare omstandigheden... Je kan dan gebruik maken van de Visual Approach Slope... Naast de landingsbaan staan twee setjes met lichten. Als je op de goede hoek aan het dalen bent, zie je een rood en een wit licht. Als je te hoog zit, zie je twee witte lichten. Als je te laag zit, zie je twee rode lichten. Je hebt ook nog een versie met vier sets lichten... Twee wit & twee rood is goed. drie wit is iets te hoog, vier wit is veel te hoog, drie rood is iets te laag, vier rood is veel te laag.
Aan de hand van de VAS kan je in ieder geval met de juiste hoek de landingsbaan benaderen, wat wel handig is als je het vliegtuig niet als een speer in de grond wil planten.
Aanvlieghoogte krijg je van de toren, denk ik (het is alweer een poos geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb)...
Maar wees gewoon niet zo donders eigenwijs en doe gewoon de vlieglessen in een klein vliegtuig. Moet je even de tijd voor nemen, maar het is ècht leuk om gewoon eerst de basis te leren en te begrijpen... Radio, navigeren, opstijgen/landen, leren een weg te banen boven en op een vliegveld, etc.
En neem het van mij aan: voor de eerste keer een klein vliegtuig netjes aan de grond zetten is echt al lastig zat. Het lukt je op dit moment ècht niet om een Boeing
fatsoenlijk aan de grond te zetten. Lukt mij ook niet en ga er maar vanuit dat het niemand gelijk lukt. En zelfs al zou het je lukken om een Boeing zonder teveel schade op de landingsbaan te kwakken, heb je er nog niets aan, omdat je gewoon niet de benodigde basiskennis hebt... Zonder die kennis kom je niet verder in Flight Simulator.
Zoals ik al zei: een klein vliegtuig is lastig zat en je hebt echt genoeg te doen tijdens de landing van een klein vliegtuig. Bij een groot vliegtuig komen er ook toffe zaken als motormanagement bij. Wil je een beetje geinig kunnen vliegen in Flight Simulator, kom je er gewoon niet onderuit om ook het één en ander te leren...
Dus neem de vlieglessen! De instructeur is een eikel zonder enig gevoel voor humor (tenminste de instructeur die ik heb gevolgd), maar de uitleg is wèl duidelijk en de leercurve is niet vreselijk hoog (hoe beter je bent, hoe sneller je door de lessen gaat, dat wel). Komt bij dat de vragen die je nu stelt, allemaal gewoon behandeld worden in de lessen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 17-09-2007 12:51:52 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.