abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:32:36 #1
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_53005842
Stel ik wil risicovol gaan beleggen met geleend geld. Omdat ik bijvoorbeeld denk dat ik 10% rendement kan behalen, zou ik best geld kunnen lenen tegen 6% en dus 4% winst kunnen boeken.

Maar waar kan je nou dat geld vandaan halen?

De bekende leensites zijn niet handig, want ondanks dat er staat dat de rente 7,9% is, betaal je uiteindelijk over een lening van ¤10.000 maar liefst ¤2.200 extra, en dat is dus 22%. Zie afbeelding:

pi_53005901
ik heb er niet heel veel verstand van
maar risico vol beleggen met geleend geld?
volgens mij is t nogal gevaarlijk
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_53005911
Uiteindelijk is het inderdaad meer, omdat het ook een looptijd van 61 maanden heeft.
Je kunt ook naar een bank gaan, en een doorlopend (of aflopend) krediet aanvragen, dat is misschien goedkoper.

Als je weet, dat je 10% (jaarlijks?) rendement kunt halen, is het wel winstgevend
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_53005925
Gewoon bij je bank? Maar hoe dom moet je niet zijn om risico te gaan nemen met geleend geld?
pi_53005931
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:34 schreef liefie_ het volgende:
ik heb er niet heel veel verstand van
maar risico vol beleggen met geleend geld?
volgens mij is t nogal gevaarlijk
dat is zeker, je zult ook niet snel een lening krijgen als je er mee gaat beleggen
pi_53005997
Ik heb zelf wel een soort van iets gedaan. Ik heb een eigen bedrijfje, loopt niet echt goed, maar er was recentelijk wel extra apparatuur nodig. Hierdoor kon ik mogelijk meer klanten trekken, doordat ik andere producten kan aanbieden.

Ik heb prive geld geleend bij de bank en hier ingestoken. Het kan gezien worden als een investering.

Maar als de meeste mensen mij voor gek verklaren, sommige mensen lenen geld voor een auto, ik voor iets voor in mijn bedrijf
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:38:14 #7
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_53006017
Maar wat ik dus niet snap van het plaatje in mijn openingsbericht, is dat er staat dat je 7,9% rente hebt, maar vervolgens in totaal wel ¤12.200 betaald. Dat is ¤2.200 meer dan je geleend hebt, oftewel 22% meer.

Dat slaat toch nergens op? Of snap ik iets niet?
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:40:11 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53006076
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:38 schreef SjonLok het volgende:
Maar wat ik dus niet snap van het plaatje in mijn openingsbericht, is dat er staat dat je 7,9% rente hebt, maar vervolgens in totaal wel ¤12.200 betaald. Dat is ¤2.200 meer dan je geleend hebt, oftewel 22% meer.

Dat is de rente over 61 maanden=5 jaar+ 1 maand

Misschien moet je eens een boek lezen over beleggen/investeren/economie oid!? .
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53006097
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb zelf wel een soort van iets gedaan. Ik heb een eigen bedrijfje, loopt niet echt goed, maar er was recentelijk wel extra apparatuur nodig. Hierdoor kon ik mogelijk meer klanten trekken, doordat ik andere producten kan aanbieden.

Ik heb prive geld geleend bij de bank en hier ingestoken. Het kan gezien worden als een investering.

Maar als de meeste mensen mij voor gek verklaren, sommige mensen lenen geld voor een auto, ik voor iets voor in mijn bedrijf
ja maar dat is echt totaal anders! volgens mij heeft TS het over bv aandelen kopen
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:41:07 #10
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53006104
die 7.9% is op jaarbasis.
Omdat je er langer dan een jaar over doet om t terug te betalen, lijkt het meer.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_53006145
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:37 schreef Keiichi het volgende:

DAt is iets anders dan risicovol beleggen waar TS het over heeft in 1e post, voor eigen bedrijf e.d. vind ik geld lenen wat anders dan voor beleggen... (Ja, het is een belegging, maar heel wat anders dan wat in aandelen gaan doen (wat ik vermoed dat TS wilt doen))
pi_53006162
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:32 schreef SjonLok het volgende:
Stel ik wil risicovol gaan beleggen met geleend geld. Omdat ik bijvoorbeeld denk dat ik 10% rendement kan behalen, zou ik best geld kunnen lenen tegen 6% en dus 4% winst kunnen boeken.

Maar waar kan je nou dat geld vandaan halen?

De bekende leensites zijn niet handig, want ondanks dat er staat dat de rente 7,9% is, betaal je uiteindelijk over een lening van ¤10.000 maar liefst ¤2.200 extra, en dat is dus 22%. Zie afbeelding:

[afbeelding]
Als je dit al niet snapt, kan je beter niet risicovol beleggen
pi_53006173
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:41 schreef rene29 het volgende:
Omdat je er langer dan een jaar over doet om t terug te betalen, lijkt het meer.
zoals ik al zei dus
jaarlijks 7.9, maar totaal is het natuurlijk meer!

Of je moet het voor 1 jaar lenen
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:44:10 #14
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53006182
Correctie: omdat je er langer dan een jaar over doet om het terug te betalen is het algeheel percentage aan rente hoger dan de jaarrente die ze je berekenen.

En zo verkopen ze "goedkope" leningen aan domme mensen
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:45:23 #15
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53006209
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:43 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Als je dit al niet snapt, kan je beter niet risicovol beleggen
Inderdaad
pi_53006234
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:41 schreef rene29 het volgende:
precies als je gaat beleggen heb je ook 10% op jaarbasis dus als je dit 5 jaar lukt dan heb je 5X 10% en dat is meer dan die 2200 die je voor 5x 7,9 leent.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:47:00 #17
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_53006241
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:44 schreef rene29 het volgende:
Correctie: omdat je er langer dan een jaar over doet om het terug te betalen is het algeheel percentage aan rente hoger dan de jaarrente die ze je berekenen.
Ok, dus dan klopt mijn vermoeden toch dat de rente hoger is dan de 7,9% die ze noemen!
pi_53006292
Verder, jij gaat beginnen risicovol beleggen, juist als het begint te kwakkelen op de beurs? Dan vallen er koopjes te doen, maar als je niet getraind bent & echt weet waar je mee bezig bent blijf je daar beter vanaf, zéker met geleend geld.

Je bent goed op weg om jezelf flink in de schulden te steken, wacht dan toch op zijn minst tot de beurzen het 2à3 jaar slecht gedaan hebben, pik dan in op de traditionelere sectoren waarvan de kans op faillissement héél klein is, en dan kan je op een redelijk veilige manier je graantje meepikken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:48:58 #19
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_53006300
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:46 schreef boegschroef het volgende:

[..]

precies als je gaat beleggen heb je ook 10% op jaarbasis dus als je dit 5 jaar lukt dan heb je 5X 10% en dat is meer dan die 2200 die je voor 5x 7,9 leent.
Niet helemaal....

Als je gaat beleggen heb je een kans op die 10%.
Kan meer zijn, maar ook zeer zeker minder.. (zie beurskrach 1987)

Die 7,9% op jaar basis is echter zeker.
pi_53006301
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:38 schreef SjonLok het volgende:

Jongen, als je dat al niets snapt, heb je dus duidelijk geen kaas gegeten van financiele markten. Blijf daar dan ook weg.

Beleggen met geleend geld is al dom, laat staan in risicovolle fondsen. Natuurlijk heb je je goed geörienteerd op de beurzen, en heb je ook door dat de basis van de financiele derivaten - de hypotheekmarkt - een zeer fragiele constructie vormt, die bij enige neerwaatse prijsontwikkeling vorse verliezen moet incasseren (iets wat al gebeurd is, maar nog veel verder kan gaan).

Natuurlijk heb je ook door dat als er nog zo'n correctie plaats vind, jij je verlies moet nemen. Dat betekent dat in het scenario van koersDALING (dat vrij reeël is voor een wellicht langere periode) jij uit eigen zak het verschil tussen 22% effectieve rente over die ¤ 10000 en het percentage aan het verlies moet gaan betalen. En natuurlijk kun jij de kans op een verlies van ¤ 5000 makkelijk ophoesten.

Dus way to go!
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_53006325
Aandelen kopen met geleend geld

Vergeet ook niet dat bij sommige geldverstrekkers (met name de DSB familie) er nog wel 'ns kosten bijkomen die ze in eerste instantie niet vermelden (zoals verzekeringen en spaarplan achtige dingen). De kosten kunnen uiteindelijk best nog wel 'ns hoger uitkomen dan ze in dat tabelletje laten zien.
pi_53006336
Goh ga je beleggen in overlijdingsrisico polissen? Die jongens van Quality Investments bv zeker.

Begin er niet aan. Het is gewoon een pyramide spel! En als je er onderuit wil ga je dik het schip in!

10% rendement! denk na! dan had heel nederland zijn geld er al gebracht. Zulke rendementen behaald men niet en zit dan altijd een hele grote adder onder het gras
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:50:54 #23
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53006348
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:47 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Ok, dus dan klopt mijn vermoeden toch dat de rente hoger is dan de 7,9% die ze noemen!
Ja well duh!

Als de rente niet aan een termijn (jaar in dit geval) gebonden zou zijn, zou jij het geld zo lang kunnen lenen als je maar wil (voor een vast totaal rentebedrag) en da's onlogisch.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53006357
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:48 schreef Athmozz het volgende:
Verder, jij gaat beginnen risicovol beleggen, juist als het begint te kwakkelen op de beurs? Dan vallen er koopjes te doen, maar als je niet getraind bent & echt weet waar je mee bezig bent blijf je daar beter vanaf, zéker met geleend geld.

Je bent goed op weg om jezelf flink in de schulden te steken, wacht dan toch op zijn minst tot de beurzen het 2à3 jaar slecht gedaan hebben, pik dan in op de traditionelere sectoren waarvan de kans op faillissement héél klein is, en dan kan je op een redelijk veilige manier je graantje meepikken.
Je kunt ook een hoop geld kwijtraken zonder dat bedrijven failliet gaan. Zie bijvoorbeeld het aandeel Getronics de laatste jaren. Dat verlies zou ik niet willen nemen met geleend geld....
En die traditionele sectoren gaan jou echt geen 10% op jaarbasis geven, gedurende 3 jaar lang.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_53006358
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:48 schreef rene29 het volgende:

[..]

Niet helemaal....

Als je gaat beleggen heb je een kans op die 10%.
Kan meer zijn, maar ook zeer zeker minder.. (zie beurskrach 1987)

Die 7,9% op jaar basis is echter zeker.
Sorry, ik bedoelde ook: in het geval dat je zeker weet dat je 10% hebt op jaarbasis
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')