Ja, je kan zelfs naar een universiteit.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:04 schreef Dell_gebruiker het volgende:
Beste Fok! leden, na een tijdje gelurkt te hebben heb ik me toch maar aangemeld voor deze belangrijke vraag.
Kun je met je propedeuse zonder problemen naar een andere HBO-opleiding als je geen HAVO diploma hebt? Ik heb destijds namelijk een toelatingstest gedaan.
Alvast bedankt.
Al kun je daar niet elke willekeurige studie volgen met je HBO propedeuse.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:13 schreef Arjann87 het volgende:
[..]
Ja, je kan zelfs naar een universiteit.
Jawel.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:14 schreef Roellio het volgende:
[..]
Al kun je daar niet elke willekeurige studie volgen met je HBO propedeuse.
Als het leraar wiskunde betreft is dat sowieso geen probleem... (ik ben met mijn P lero Engels, Engels aan de uni gaan studeren)quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:23 schreef Koewam het volgende:
[..]
Praat toch geen onzin! Wil je met je propedeuse lerarenopleiding wiskunde studeren?
Jawel hoor, iig in maastricht en leiden...quote:Op zondag 9 september 2007 15:30 schreef Staafje het volgende:
[..]
Nee. Met je HBO-P kan je geen Geneeskunde oid gaan doen.
Dat is niet zonder meer waar. Was dat maar zo, dan zouden alle HBO studenten na 1 jaar overstappen naar de universiteit. Bij veel universitaire studies moeten studenten met een HBO-propedeuse óf instroomprogramma's volgen, of vakken met deficiëntie volgen, of door een commissie laten bepalen of je het niveau beheerst, of een toets maken voordat je in aanmerking komt voor de studie.quote:Op zondag 9 september 2007 18:27 schreef George_Costanza het volgende:
Met een HBO-P kun je overal beginnen.
Op de EUR niet iig. Ik citeer van de website:quote:Op zondag 9 september 2007 16:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jawel hoor, iig in maastricht en leiden...
quote:Studenten die tenminste de propedeuse van een hbo of andere universitaire opleiding hebben behaald, kunnen voor de opleiding Geneeskunde worden ingeschreven, als ze op vwo eindexamenniveau tenminste de volgende vakken hebben behaald: Natuurkunde 1, Scheikunde 1, Biologie 1 en 2 en Wiskunde B1.
Nee, dat wil ik niet, maar het zou wel kunnen, vooral als ik de lerarenopleiding wiskunde zou hebben gedaanquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:23 schreef Koewam het volgende:
[..]
Praat toch geen onzin! Wil je met je propedeuse lerarenopleiding wiskunde studeren?
Dan zal het wel per opleiding verschillen, dit staat bv op de website van Maastricht:quote:Op maandag 10 september 2007 02:06 schreef Staafje het volgende:
[..]
Op de EUR niet iig. Ik citeer van de website:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |