abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2007 @ 17:19:04 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_52985782
Ik heb eens ergens gelezen dat het verboden is met je hond te frisbee-en (niet dat je de hond weggooit, maar dat hij de frisbee apporteert) omdat het schadelijk zou zijn voor de gewrichten in de poten van de hond, als hij omhoog springt om de frisee uit de lucht te plukken.

in Amerika mag het bv. wel.

Klopt dit nu of heb ik het gedroomd? Ik het dit nm. aan m'n vriendin verteld en ze gelooft me niet.

volgens mij las ik het in een column van Martin Gaus.

mvg.
  donderdag 6 september 2007 @ 17:20:38 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52985820
Nou, zou toch wat zijn als een hond niet mocht springen.

Vroeger liepen ze ook kilometers om als er iets in de weg lag? .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 6 september 2007 @ 17:22:03 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52985858
Het is niet verboden. Een hond wordt voor de wet gezien als eigendom en met je eigendom mag je doen wat je wil. Alleen afmaken mag dan weer niet.

Martin Gaus kan hoogstens een negatief advies hebben gegeven.
GNU Terry Pratchett
pi_52985892
Inderdaad verboden zal het niet zijn.
Voor zover ik weet kan het alleen schadelijk zijn voor het gebit van de hond als je 'm te hard gooit..
pi_52985975
Op grond van wat jij nu zegt is het in ieder geval nooit verboden, toevallig was van de week bij Radar nog een heel verhaal van hoe moeilijk het is om handelaren in beschermde diersoorten aan te pakken, dat was gewoon verwaarlozing en mishandeling en ze kwamen er mee weg.
Maar of je überhaupt in Nederland je hond los mag laten rondlopen in een park, geen idee eigenlijk, zou me niks verbazen als het niet eens mag.
-
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 september 2007 @ 17:29:48 #6
163650 Greys
pi_52986036
Kan me ook niet voorstellen dat het verboden zou zijn
Als een hond te vaak en te hoog moet springen, heb je idd kans dat het schadelijk kan zijn voor de gewrichten, kan ik me zo voorstellen. Maar ook traplopen zou slecht zijn en mijn hondje is bijna 12 en nog net zo fit en kwiek *even afkloppen* als in het begin hoor. Ook op zo'n cursus geweest jarenlang waarbij ze over hindernissen springen en door banden. Heeft ze niets van opgelopen, alleen een hoop plezier
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52986076
Uit de topic-titel af te leiden dacht ik eerst ook dat je de hond wilde gooien gelukkig dat je het er nog wel bij vermeld had

Maar ik heb nog nooit van zo'n wet of regel ofzo gehoord iig.... Anders zou je namelijk ook niet met een tennisbal mogen gooien, dan springt dat beest net zo goed de lucht in.

Daarbij, Martin Gaus is ook niet te vertrouwen
  donderdag 6 september 2007 @ 17:32:52 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_52986118
En een activiteit die een door Martin Gaus gelicenseerde hondenschool aanbiedt.
GNU Terry Pratchett
pi_52986122
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:19 schreef dvdk het volgende:
niet dat je de hond weggooit, maar dat hij de frisbee apporteert
dat was wel mn eerste gedachte toen ik de TT las.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 6 september 2007 @ 17:33:41 #10
82589 S-Two
barba macacu
pi_52986139
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dat was wel mn eerste gedachte toen ik de TT las.
Hier hetzelfde
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 september 2007 @ 17:46:34 #11
163650 Greys
pi_52986446
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:32 schreef Lod het volgende:
En een activiteit die een door Martin Gaus gelicenseerde hondenschool aanbiedt.

Ja... nou.... there's your answer, TS!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 6 september 2007 @ 18:15:42 #12
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52987115
ach ach als het echt bij wet verboden zou zijn dat is dat weer Nederland ten top kwa betutteling.
Frisbee-en met je hond is toegestaan en gewoon goed voor het beest zijn sprongkracht en alertheid.
Daarnaast heeft een hond ook een eigen willetje en als hij niet wil gaan voor de frisbee dan blijft hij je
met die puppyogen gewoon dom aankijken. Denk dat iedereen die blik wel kent van een hond die je vragend
aankijkt zo van: [i] Oh ja???{/i]
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  donderdag 6 september 2007 @ 18:17:20 #13
17205 Profesor
I have a dream!
pi_52987150
Nou moet het niet gekker worden!! straks mag je zeker ook geen seks met je hond!
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_52987350
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:15 schreef ihugster het volgende:
ach ach als het echt bij wet verboden zou zijn dat is dat weer Nederland ten top kwa betutteling.
Frisbee-en met je hond is toegestaan en gewoon goed voor het beest zijn sprongkracht en alertheid.
Daarnaast heeft een hond ook een eigen willetje en als hij niet wil gaan voor de frisbee dan blijft hij je
met die puppyogen gewoon dom aankijken. Denk dat iedereen die blik wel kent van een hond die je vragend
aankijkt zo van: [i] Oh ja???{/i]
Ja die blik ja. Je gooit een tak en hij blijft hoopvol naar jou kijken: En nou? Hapje eten?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_52987825
Verboden? Nee.
Onverstandig? Soms.
Er zijn rassen die wat gevoeliger zijn voor problemen met de gewrichten en dan zou ik er wel mee oppassen, zeker als de hond een dagje ouder wordt. Maar verder is het gewoon een goede manier om zijn conditie te trainen, spieren / pezen en banden worden sterker en de meeste honden vinden het hardstikke leuk.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')