quote:Op donderdag 6 september 2007 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen nogal traag internet. Vooral het bezoeken van reguliere websites gaan vreselijk traag. Om er nu geen verkapt dig topic van te maken zal ik niet al te diep erop ingaan, maar ik bel dus naar die tele2 servicedesk:
ijl ijl ijl
Hij was niet helemaal duidelijk zekerquote:Op donderdag 6 september 2007 14:08 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Al een traceroute uitgevoerd, gekeken waar de hops de langste ping hebben? Netstat gekeken hoeveel verbindingen er openstaan?
Blijkbaar was het z'n eerste dag, als ik dit zo lees:quote:Op donderdag 6 september 2007 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen nogal traag internet. Vooral het bezoeken van reguliere websites gaan vreselijk traag. Om er nu geen verkapt dig topic van te maken zal ik niet al te diep erop ingaan, maar ik bel dus naar die tele2 servicedesk:
"Welkom bij tele 2"
"Blabla, menugeneuzel"
"Er is een lange wachttijd, een ogenblik geduld"
....wacht....wacht....WACHT...
23 minuten later :'(
Domme medewerker: "Met Yousur (ik zal zijn achternaam je maar besparen ivm privacy). Waarmee kan ik u helpen"
ik: "Ja goedenavond, mijn internet is erg traag de laatste 3 dagen."
..."eum.......ah. internet traag... .. . (op mompelende toon) vraag aan de klant of....(/eind mompelende toon) Heeft u uw computer herstart?"
ik: "Ja, ik heb het al 3 dagen he, natuurlijk heb ik hem herstart"
Domme medewerker: "Oh... eum.... ... Zijn mischien uw kabels ergens in slechte staat?"
ik: "Ik heb niet aan de kabels gezeten..."
Domme medewerker: "Oh..."
Zo ging dat zo'n 8 minuten door, totdat hij zijn boekje uit had en mij kon vertellen dat hij een 'ticket' aan zou maken voor de technische dienst.
Ik zeg: "Ja zeg, ik bel toch nu al naar de technische dienst ofniet?"
Hij: "Ja, dat klopt" ...
Ik: "Nou, ik krijg het idee dat uw boekje technischer is dan u!"
Na een heel gesprek heb ik hem doen beloven dat die technische mensen me binnen 9 dagen (snel hè!) terugbellen...
KUT DOMME LBO MEDEWERKERS BIJ TELE2![]()
![]()
Jammer dat je daar geen begrip voor hebt, ik neem aan dat jij toen je begon met een baantje ook nog niet gelijk alles wist.quote:..."eum.......ah. internet traag... .. . (op mompelende toon) vraag aan de klant of....(/eind mompelende toon) Heeft u uw computer herstart?"
tuurlijk niet, dat moeten die "domme" mensen uitzoeken bij de helpdesk!quote:Op donderdag 6 september 2007 14:08 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Al een traceroute uitgevoerd, gekeken waar de hops de langste ping hebben? Netstat gekeken hoeveel verbindingen er openstaan?
Wellicht heeft hij dat al wel gedaan, maar hij wou er niet te veel op in gaan, om er geen verkapt DIG topic van te maken.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:12 schreef rival het volgende:
[..]
tuurlijk niet, dat moeten die "domme" mensen uitzoeken bij de helpdesk!
domme mensen die anderen dom noemen
Ow ik (als computer nerd) zeg altijd gewoon wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Geeft hun ook een beetje een idee wat ik weetquote:Op donderdag 6 september 2007 15:05 schreef Mythik het volgende:
Wat veel mensen vaak niet begrijpen voordat ze een helpdesk/callcenter bellen is dat de betreffende helpdesk medewerker niet weet hoeveel kennis de bellende gebruiker heeft.
Sommige gebruikers raken geirriteerd als je vragen steld zoals "zitten de kabels goed" e.d en komen met opmerkingen als "Ik ben toch niet achterlijk" bijvoorbeeld en als je bij een andere gebruiker weer wat diepere vragen gaat stellen krijg je de opmerking "Ja daar heb ik geen verstand van hoor".
Als helpdeskmedewerker ben je niet direct op de hoogte hoeveel kennis een gebruiker heeft veel mensen realiseren dit helaas niet oftewel het gebeurd erg vaak dat een helpdeskmedewerker afgerekend wordt op dit soort dingen en dan meteen als dom/achterlijk wordt gezien.
Af en toe een beetje jammer....
dat doe ik ook als ik een helpdesk bel. dan merken ze ook meteen dat ik geen dombo ben en wel iets weet.... ik heb als klant nooit problemen met de helpdesk maar die had ik wel met klanten toen ik er werktequote:Op donderdag 6 september 2007 15:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ow ik (als computer nerd) zeg altijd gewoon wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Geeft hun ook een beetje een idee wat ik weet. Helpt erg goed moet ik zeggen, een echte aanrader
.
Bel de helpdesk.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef Pegasus_rules het volgende:
Fok is altijd ook reuze traag, ondanks mijn 20 MB verbinding
Misschien dat jij dat doet maar lang niet iedereen doet dat en dan zul je als hd medewerker toch vragen moeten gaan stellen.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ow ik (als computer nerd) zeg altijd gewoon wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Geeft hun ook een beetje een idee wat ik weet. Helpt erg goed moet ik zeggen, een echte aanrader
.
Herkenbaarquote:Op donderdag 6 september 2007 15:12 schreef rival het volgende:
[..]
dat doe ik ook als ik een helpdesk bel. dan merken ze ook meteen dat ik geen dombo ben en wel iets weet.... ik heb als klant nooit problemen met de helpdesk maar die had ik wel met klanten toen ik er werkte
Yup daar geef ik het ook mee als aanrader in de hoop dat meer mensen het gaan doenquote:Op donderdag 6 september 2007 15:21 schreef Mythik het volgende:
[..]
Misschien dat jij dat doet maar lang niet iedereen doet dat en dan zul je als hd medewerker toch vragen moeten gaan stellen.
Je zou theoretisch een computer neer kunnen zetten die het zelfde script door loopt als die helpdesk mutsenquote:Op donderdag 6 september 2007 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
Positieve discriminatie. Van het bellen naar callcentra word je zelden wijzer.
Zet daar gewoon apen neer die weten nog meer.
Inderdaad. Vervelende eindgebruikers...quote:Op donderdag 6 september 2007 15:05 schreef Mythik het volgende:
Wat veel mensen vaak niet begrijpen voordat ze een helpdesk/callcenter bellen is dat de betreffende helpdesk medewerker niet weet hoeveel kennis de bellende gebruiker heeft.
Sommige gebruikers raken geirriteerd als je vragen steld zoals "zitten de kabels goed" e.d en komen met opmerkingen als "Ik ben toch niet achterlijk" bijvoorbeeld en als je bij een andere gebruiker weer wat diepere vragen gaat stellen krijg je de opmerking "Ja daar heb ik geen verstand van hoor".
Als helpdeskmedewerker ben je niet direct op de hoogte hoeveel kennis een gebruiker heeft veel mensen realiseren dit helaas niet oftewel het gebeurd erg vaak dat een helpdeskmedewerker afgerekend wordt op dit soort dingen en dan meteen als dom/achterlijk wordt gezien.
Af en toe een beetje jammer....
En dan uiteindelijk door al die keuze menu's toch nog uitkomen bij een helpdesk medewerkerquote:Op donderdag 6 september 2007 15:25 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Je zou theoretisch een computer neer kunnen zetten die het zelfde script door loopt als die helpdesk mutsen.
quote:Op donderdag 6 september 2007 15:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En dan uiteindelijk door al die keuze menu's toch nog uitkomen bij een helpdesk medewerker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |