abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53058315
dus dat betekent zo'n beetje dat je aan huis gekluisterd bent tot het einde der tijden......
das zwaar depri.
The eyes of a person are the mirrors of the soul
pi_53058961
Van die mensen die krampachtig gaan janken dat je niet zelfstandig bent als je thuis woont. !
Dus? dan ben ik toch lekker niet zelfstandig? het zal mij echt niet jeuken.

"M-m-maar je bent een moederskindje!!! "
Achja, dat jij nou door mama anaal bewerkt werd.

"Het is veel leuker op kamers!"
Dat zou inderdaad zomaar eens kunnen, doch blijf ik nu even thuis en ga ik over een jaartje wellicht met wat vrienden een huis/appartement huren.

"Je leert nieuwe mensen kennen!!!"
Je kan overal nieuwe mensen leren kennen mocht je daar behoefte aan willen hebben.

"blabla ik ben een gefrustreerde huilie en voel me gaaf op kamers!"
Aids op je lip.

Kom maar op met de gefrusteerde reacties, dan kan ik als een echt onzelfstandig moederskindje lekker achter de pc blijven gniffelen.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_53059041
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:29 schreef Mustard_Man het volgende:

Kom maar op met de gefrusteerde reacties, dan kan ik als een echt onzelfstandig moederskindje lekker achter de pc blijven gniffelen.
pi_53060737
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:08 schreef Tigereve het volgende:
dus dat betekent zo'n beetje dat je aan huis gekluisterd bent tot het einde der tijden......
das zwaar depri.
tot je afgestudeerd bent, daarna kan je wel vertrekken hoor, dan heb je nl toch je inkomen. Verder is het ook totaal anders hier, het wordt hier normaal gezien om niet op kamers te zijn & alles op kosten van je ouders te doen (omdat anders bijna niet mogelijk is), dus heb je daar ook niet zoveel last van.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 9 september 2007 @ 22:39:00 #205
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53060993
Waar veel brallende zelfstandigen (en dan bedoel ik échte zelfstandigen, geen hopeloze figuren die de hele week crackers en koude knakworstjes uit blik eten en ik het weekend naar huis gaan om de was te laten doen en bijgevoedert te worden ) niet aan denken, is dat niet iedereen is zoals zij. Niet alle studenten zijn übergroepsdieren die niet langer dan 20 minuten zonder vrienden of bier kunnen. Ik ben na het verjaardagsfeestje van m'n nichtje van 6 al compleet van de kaart. Veel mensen om me heen, constant geklets, lichten, geuren... al die prikkels zuigen m'n energie op. Ik ben gewoon een rasechte huismus, en daar verandert een eigen stekkie niets aan. Het moeten doen van mijn eigen boodschappen zal mij niet spontaan veranderen in een supersociaal feestbeest. Ik vind het heerlijk om een hele avond in mijn eentje te lezen met een kop thee en de kat op schoot. Vijf minuten in een lawaaierige kroeg of studentenhuis en ik wordt doodongelukkig en heb minstens een week nodig om een beetje bij m'n positieven te komen. Helemaal apatisch ben ik niet, ik vind het heus wel gezellig om met vriendinnen lekker de stad in te gaan of een filmpje/terrasje te pakken, maar met mate.

Overigens, mocht ik een vriend krijgen de komende vier jaar, ga ik niet meteen samenwonen. Ik wil wel een keer ervaren hoe het is om op mezelf te gaan
pi_53061072
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:39 schreef Carnaval het volgende:

[..]

je zult het toch zelf een keertje moeten gaan doen
klopt maar dan kun je het meteen fatsoenlijk doen en zonder 5 stinkerds in een ruimte van 4m2
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 9 september 2007 @ 22:55:00 #207
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53061450
quote:
Van die mensen die krampachtig gaan janken dat je niet zelfstandig bent als je thuis woont. !

Dat zou inderdaad zomaar eens kunnen, doch blijf ik nu even thuis en ga ik over een jaartje wellicht met wat vrienden een huis/appartement huren.

Je kan overal nieuwe mensen leren kennen mocht je daar behoefte aan willen hebben.

Aids op je lip.

Mag ik jou aanbidden?
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 00:21:40 #208
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53063707
Silenus, hoeveel betalen je ouders aan je studie? En hoeveel jaar ben je al 1e jaars?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 10 september 2007 @ 00:32:50 #209
97079 Jeff89
Conquer All
pi_53063909
quote:

Aids op je lip.

Prachtig verwoord...
  maandag 10 september 2007 @ 00:44:58 #210
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53064136
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:21 schreef Renesite het volgende:
Silenus, hoeveel betalen je ouders aan je studie? En hoeveel jaar ben je al 1e jaars?
Ik betaal alles zelf, maar dat lijkt me toch niet relevant voor dit topic? Ik werk ook twee of drie dagen in de week.
En die laatste vraag mag je even uitleggen, hoewel die ook niks met dit topic te maken heeft.
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 00:49:19 #211
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53064207
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:44 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik betaal alles zelf, maar dat lijkt me toch niet relevant voor dit topic? Ik werk ook twee of drie dagen in de week.
En die laatste vraag mag je even uitleggen, hoewel die ook niks met dit topic te maken heeft.
Mijn rijinstructeur vertelde mij altijd "Ik kan gelijk zien dat iemand zijn ouders de rijlessen betalen voor hem/haar, ze doen enorm populair maar leren er geen flikker van - het kost ze toch niets"

Ik ken zo veel 'zelfstandige' studenten waarvan A) De 12m² á 20 euro per m² B) De boodschappen C) De zorgverzekering D) De studie en E) De vakanties van betaald worden.

Awel, jij bent er niet zo een. Maar ik neem het woord zelfstandig bij 99 van de 100 studenten met een bekertje zout. Uitzondering bevestigd niet de regel schijnbaar.

En om dus terug te komen op mijn rijinstructeur. DIE mensen waarvan alles betaald worden doen geen flikker voor hun studie. Lang leven de lol. Ja, m'n rug op.

Laptop accu is leeg, geen zin aan de stroom te gooien, reageer dus niet gelijk weer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53067561
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:49 schreef Renesite het volgende:
En om dus terug te komen op mijn rijinstructeur. DIE mensen waarvan alles betaald worden doen geen flikker voor hun studie. Lang leven de lol. Ja, m'n rug op.
Geen flikker doen voor de studies is wel serieus overdreven, maar ik herken het ja. Ik zou wat meer kunnen werken & het in 4 jaar afhandelen ipv in 5, alleen is de noodzaak er niet dus doe ik het maar op het gemakje.
  maandag 10 september 2007 @ 13:08:32 #213
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53071433
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Geen flikker doen voor de studies is wel serieus overdreven, maar ik herken het ja. Ik zou wat meer kunnen werken & het in 4 jaar afhandelen ipv in 5, alleen is de noodzaak er niet dus doe ik het maar op het gemakje.
Dat begrijp ik dan weer niet. Je wilt toch je diploma? Ik ben nu ook nog een rasechte huismus, maar ik weet zeker dat het niet lang meer duurt voor de buitenwereld begint te roepen en ik een eigen huisje wil. Stel dat dit bij jou over een jaar of vier ook het geval is, dan heb je toch spijt dat je hebt zitten treuzelen en nog een vijfde jaar moet terwijl je oud klasgenoten lekker aan het solliciteren zijn?
  maandag 10 september 2007 @ 13:10:39 #214
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53071485
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:08 schreef Lente_ninja het volgende:

Dat begrijp ik dan weer niet. Je wilt toch je diploma? Ik ben nu ook nog een rasechte huismus, maar ik weet zeker dat het niet lang meer duurt voor de buitenwereld begint te roepen en ik een eigen huisje wil. Stel dat dit bij jou over een jaar of vier ook het geval is, dan heb je toch spijt dat je hebt zitten treuzelen en nog een vijfde jaar moet terwijl je oud klasgenoten lekker aan het solliciteren zijn?

Hm, nee, daar heb ik nou nooit last van gehad, ondanks mijn vijf jaar over een 4-jarige opleiding.
Maar goed, de buitenwereld begon bij mij al te roepen in 6VWO .
pi_53071516
ma, ik zit nu in principe in het voorlaatste jaar. In oktober begin ik normaal aan mijn laatste jaar, en doe ik enkel de theorie, het jaar erop doe ik mijn eindwerk en ga ik ondertussen halftime werken. Aangezien dit op zéér korte termijn al is, denk ik niet dat ik zo snel zal veranderen. Verder helpt het mee dat zowat 3/4 van mijn vrienden ook al een jaartje verloren is, dus we studeren toch tesamen af. Mijn oudklasgenoten waarmee ik dus veel contact heb studeren nog steeds samen met mij af.

Verder heb ik dat laatste jaar ook 0 uren les per jaar, het is enkel nog een eindwerk maken. Een extra jaar met college's zou me idd wel irriteren, dit niet.
pi_53076301
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:08 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

dat van je diploma willen snap ik maar waarom zou je je iets aantrekken van je klasgenoten? je zit op een opleiding die je zelf wil doen het is geen middelbare school meer....je doet dit voor jezelf....dat geneuzel hoor is zo vaak ...oje ik zit niet meer bij mijn vriendjes in de klas help ....
natuurlijk snap ik dat het leuker is maar bedenk wel het is jouw toekomst niet die van je vrienden...
  maandag 10 september 2007 @ 17:48:20 #217
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53076637
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:33 schreef Tigereve het volgende:

[..]

dat van je diploma willen snap ik maar waarom zou je je iets aantrekken van je klasgenoten? je zit op een opleiding die je zelf wil doen het is geen middelbare school meer....je doet dit voor jezelf....dat geneuzel hoor is zo vaak ...oje ik zit niet meer bij mijn vriendjes in de klas help ....
natuurlijk snap ik dat het leuker is maar bedenk wel het is jouw toekomst niet die van je vrienden...
Ja, dat begrijp ik ook wel

Ik bedoel ook niet zozeer oh-help-ik-zit-niet-meer-bij-mijn-vriendjes-in-de-klas, maar meer dat je iedereen die niet opzettelijk heeft zitten treuzelen zijn/haar leven ziet opbouwen en jij nog een jaar moet 'wachten'. Hetzelfde een beetje wanneer je als enige geen vervolgopleiding kiest na de middelbare en je een jaar of vier later vastzit in een kudtbaan, thuiskomt en dan op de deurmat een uitnodiging vind voor de diplomauitreiking van je oude vriendengroep... om die vrienden dan vervolgens fluitend naar hun leuke baan te zien huppelen. Misschien had je een goede reden om niet door te leren, maar het zal vaak toch wel steken als je ziet hoe je leven ook geweest had kunnen zijn. Dat bedoelde ik meer
pi_53076797
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:48 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik ook wel

Ik bedoel ook niet zozeer oh-help-ik-zit-niet-meer-bij-mijn-vriendjes-in-de-klas, maar meer dat je iedereen die niet opzettelijk heeft zitten treuzelen zijn/haar leven ziet opbouwen en jij nog een jaar moet 'wachten'. Hetzelfde een beetje wanneer je als enige geen vervolgopleiding kiest na de middelbare en je een jaar of vier later vastzit in een kudtbaan, thuiskomt en dan op de deurmat een uitnodiging vind voor de diplomauitreiking van je oude vriendengroep... om die vrienden dan vervolgens fluitend naar hun leuke baan te zien huppelen. Misschien had je een goede reden om niet door te leren, maar het zal vaak toch wel steken als je ziet hoe je leven ook geweest had kunnen zijn. Dat bedoelde ik meer
ja oke maar dan haal je jezelf alleen maar naar beneden....dat probeer ik dan maar weer te zeggen. ik ga ook langer doen over mijn opleiding maar niet omdat ik lui ben maar om prive redenen. maar het zal mij niet steken als ik mijn oud klasgenoten zie afstuderen.
het is gewoon jammer als je je op zo'n manier naar beneden haalt, dan kom je ook nergens.
  maandag 10 september 2007 @ 18:20:04 #219
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53077300
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:56 schreef Tigereve het volgende:

[..]

ja oke maar dan haal je jezelf alleen maar naar beneden....dat probeer ik dan maar weer te zeggen. ik ga ook langer doen over mijn opleiding maar niet omdat ik lui ben maar om prive redenen. maar het zal mij niet steken als ik mijn oud klasgenoten zie afstuderen.
het is gewoon jammer als je je op zo'n manier naar beneden haalt, dan kom je ook nergens.
Positief denken!

Ik geef eerlijk toe dat ik me misschien meer afreageerde op de heer athmozz die werkelijk luier dan lui is... Haal je eigen cola, lamzak!
pi_53079585
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:20 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik geef eerlijk toe dat ik me misschien meer afreageerde op de heer athmozz die werkelijk luier dan lui is... Haal je eigen cola, lamzak!
Om even te nuanceren; dit schooljaar heb ik zowat 3 maand aan een stuk niet naar de les geweest / geblokt omdat ik bij mijn zus een nieuw dak op haar garage gaan leggen ben, omdat ik daar de elektriciteit al half vernieuwd heb, omdat ik daar haar 3de garage al afgebroken heb, een dikke betonlaag die als fundering diende uitgebroken, alles weggevoerd... Ik word er niet voor betaald, maar doe dat gewoon om dat het voor mijn zus is, dan maakt het mij niet uit dat ik er niet voor betaald word. Dus luier dan lui? Niet echt, anders ga je daar geen dergelijk halfzwaar werk gaan doen als het niet nodig is (en dat is het zeker niet).

Dus ja, hoe raar het ook kan lijken, ik laat mijn moeder mijn cola naar boven brengen omdat ze het niet erg vind, maar ik ga wel de rest van de dag mijn zus haar huis gaan renoveren. Ben ik dan luier dan de gemiddelde student die op heel die dag zélf 2 keer naar de frigo gelopen heeft & gekookt? Lijkt me niet, ik doe het gewoon anders, maar zeker niet luier.
pi_53079697
De meeste mensen zouden hun zus helpen EN zelf cola pakken
pi_53079956
weet ik ook, ik zette het hier gewoon neer omdat ik anders als een leegganger 1ste klas over kwam, terwijl dat echt niet het geval is. De verhoudingen liggen misschien wat scheef (meest simpele doe ik niet, en het lastige wel), maar het moet kunnen.
  maandag 10 september 2007 @ 20:57:09 #223
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53080878
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Athmozz het volgende:
weet ik ook, ik zette het hier gewoon neer omdat ik anders als een leegganger 1ste klas over kwam, terwijl dat echt niet het geval is. De verhoudingen liggen misschien wat scheef (meest simpele doe ik niet, en het lastige wel), maar het moet kunnen.
Joh, ik zit je gewoon te stangen (mijn moeder brengt me soms ook complete dienbladen met thee en koekjes )
pi_53084177
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:57 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Joh, ik zit je gewoon te stangen (mijn moeder brengt me soms ook complete dienbladen met thee en koekjes )
aha, ik ben zelfs niet alleen
  maandag 10 september 2007 @ 23:05:12 #225
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53084365
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:59 schreef Athmozz het volgende:

[..]

aha, ik ben zelfs niet alleen