abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52980848
Net op de Telecaster gespeeld die ik besteld had. Morgen haal ik 'm op. Ik twijfel nog of er een zwarte slagplaat op moet, ik denk dat ik dat wel doe .
pi_52980896
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Doet me een beetje aan die jaren 80 synthesizer cd's denken. Zou het zelf niet zo gauw gebruiken (ben er ook niet zo in thuis). Ik hou meer van de "60's" orgeltjes in muziek zoals:
Murder City Devils - Idle Hands lekker minimalistisch
Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredens
maar het is iets minder synth achtig dan je zou verwachten, ik gebruik veel van die piano stukjes, vind het gewoon gaaf, beetje richting klassiek piano gebruik (vind ik dan)/
pi_52981046
Oh zo, ja dat is wel een gaaf idee. Zou ik hem op het eind wat opzwepender maken, zodat het begin van het eerste nummer d'r als een explosie inkomt
pi_52981080
ik laat hem juist zo, dat nummer zal toch redelijk goed begin zijn, maar goed, we zijn nog maar net bezig
en we hebben nog 2 en een halve maand de tijd om het vast te leggen
dan moet het echt iets worden, want anders wordt het op het podium klimmen aftikken en spelen maar, nu scheppen we in ieder geval een verwachting, beetje althans...
pi_52981290
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:35 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredens
maar het is iets minder synth achtig dan je zou verwachten, ik gebruik veel van die piano stukjes, vind het gewoon gaaf, beetje richting klassiek piano gebruik (vind ik dan)/
Ha je dan nog wel een ander geluid gebruiken voor die piano? Dit is wel heel midi-typmachine achtig namelijk
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_52981448
dat wordt nog echt ingespeeld dus maak je daar maar geen zorgen over, dat gaat echt wel beter klinken
pi_52982165
http://media.putfile.com/Intro-Sacraea-Saturna-Take-2
De tweede poging het iets beter te laten klinken...
krijg het momenteel niet strakker, na 1 keer spelen staat mijn hand al ongeveer op slot, doet best veel zeer... vaag maar waar, helaas
morgen misschien nog een paar keer beter op proberen te nemen... echte monitor speakers zou misschien al uitmaken, crapy shit dat ik hier heb
pi_52982211
Speel je met een klik mee?
It has to mean something
pi_52982373
nee, ik speel mee met een midi file op me mp3 speler
met klik track gaat het helemaal de mist in op het moment...
wieso?
pi_52982591
Kunnen we niet beter gewoon een vaste snelheid vaststellen
Dribbel undercover
pi_52982819
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef Aresdreams het volgende:
nee, ik speel mee met een midi file op me mp3 speler
met klik track gaat het helemaal de mist in op het moment...
wieso?
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goede
It has to mean something
  donderdag 6 september 2007 @ 14:52:39 #72
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52982843
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:24 schreef Aresdreams het volgende:
krijg het momenteel niet strakker, na 1 keer spelen staat mijn hand al ongeveer op slot, doet best veel zeer... vaag maar waar, helaas
Linkerhand of rechterhand? Links neem ik aan? Zachter drukken men. Als je te hard drukt krijg je overal in je bovenlijf extra spierspanning dus het sloopt je techniek.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_52983117
ach ja, ff door blijven oefenen, normaal heb ik er geen last van...
pi_52983124
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goede
tja... als ik er niet door in de war zou raken waarschijnlijk wel
pi_52983786
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:43 schreef Pwny het volgende:
Kunnen we niet beter gewoon een vaste snelheid vaststellen
Om de creativiteit qua riffjes niet te begrenzen, wat mij betreft niet. Zie NASDAQ's post over "aanpak 1" en "aanpak 2". Dan gaan we dus voor aanpak 1.
pi_52984455
Ik lees dit topic later wel.

donderdag 6 september 2007 @ 17:08:09 #77
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52985511
Okee, mijn voorstel is dat we het dan zo aanpakken

1) kijken wie er meedoet
2) toonsoort 'afspreken' (mijn voorkeur gaat uit naar A mineur, wat dus dezelfde akkoorden van C majeur zijn)
3) volgorde afspreken
4) opname-shit afspreken (hoeveel tracks etc)
5) ????
6) de FP halen en beroemd worden

Het is geen wedstrijd, iedereen mag meedoen. Mochten er gedeeltes zonder 'leadpartij' komen die het nummer te saai maken kan er iemand anders over spelen als de inzender dat graag wil. Als er genoeg animo is voor manier 1 is er dus vormvrijheid... dwz dat je mag spelen wat je wil. Het enige waar je voor moet zorgen is de aansluiting, jouw stuk moet op het vorige stuk aansluiten op een manier die geen oorbloedingen veroorzaakt

zoiets?

edit: Als je je eigen stuk pas echt afrondt nadat je het stuk van degene voor je hebt gehoord kan je natuurlijk zelf nog kijken of je in dat tempo blijft of nniet. Dan wordt het misschien iets langzamer of sneller.
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_52985669
Prima, ik wil wel een poging wagen
pi_52985906
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Okee, mijn voorstel is dat we het dan zo aanpakken

1) kijken wie er meedoet
2) toonsoort 'afspreken' (mijn voorkeur gaat uit naar A mineur, wat dus dezelfde akkoorden van C majeur zijn)
3) volgorde afspreken
4) opname-shit afspreken (hoeveel tracks etc)
5) ????
6) de FP halen en beroemd worden

Het is geen wedstrijd, iedereen mag meedoen. Mochten er gedeeltes zonder 'leadpartij' komen die het nummer te saai maken kan er iemand anders over spelen als de inzender dat graag wil. Als er genoeg animo is voor manier 1 is er dus vormvrijheid... dwz dat je mag spelen wat je wil. Het enige waar je voor moet zorgen is de aansluiting, jouw stuk moet op het vorige stuk aansluiten op een manier die geen oorbloedingen veroorzaakt

zoiets?

edit: Als je je eigen stuk pas echt afrondt nadat je het stuk van degene voor je hebt gehoord kan je natuurlijk zelf nog kijken of je in dat tempo blijft of nniet. Dan wordt het misschien iets langzamer of sneller.
Ik ben het er wel mee eens.

Ben alleen zelf totaal niet goed in leads/solo's, maar voor een stevige rythm ben ik wel te porren
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_52987236
bijna dimaziaro (ofzo ) pickups gekocht maar toen dacht ik dat ik voor de 60 eu wel beter een fiets met slot kon kopen Keuzes
pi_52987378
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:24 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Ik ben het er wel mee eens.

Ben alleen zelf totaal niet goed in leads/solo's, maar voor een stevige rythm ben ik wel te porren [afbeelding]
Iedereen is wel goed ergens in en als bassist kan ik zeggen: ik heb liever een gitarist die goed kan riffen en niet lead speelt dan andersom, want heb ooit in een band gezeten met een gitarist die alleen lead kon spelen, maar als hij slag speelde was het net een zwabber. .

Ik ga zo ff iets afwisselends klikken, kijken of men daar geïnspireerd door raakt. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 6 september 2007 @ 18:28:45 #82
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_52987403
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:20 schreef ibaneX het volgende:
bijna dimaziaro (ofzo ) pickups gekocht maar toen dacht ik dat ik voor de 60 eu wel beter een fiets met slot kon kopen Keuzes
lijkt me duidelijk
pi_52987471
Iemand een idee wat een Dimarzio [nu we het er toch over hebben] SuperDistortion op kan leveren?

Is ook waar Witchfynder. Alleen maar leads en solo's is ook niet chill. Kan het wel een klein beetje, maar is nog niet om over naar huis te schrijven zeg maar
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_52987518
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als Witch en ik bijvoorbeeld in E gaan thrashen is het een beetje overbodig om het één op 172 en het ander op 184 bpm te doen. Het voordeel is dat iedereen kan doen wat ie wil, het nadeel is dat het misschien chaotisch wordt vanwege de tempo- en stijlwissleingen.
Dude, misschien heb ik een erg rare speelstijl, maar als jij in 172 bpm speelt en ik speel met jouw track mee, dan speel ik ook 172 bpm. .

Ik denk dat we idd eerst een structuur kunnen mappen qua tempo's. Tempowisselingen in een nummer is heel cool natuurlijk, net als stijlwisselingen (helemaal omdat we allemaal verschillende stijlen spelen).

Ik stel voor simpelweg eerst een fundament van drums+slaggitaar+bas maken (mogen VJ en ik ruziën wie het eerst mag bassen ) en daarna kan iedereen kijken wie graag waar een leadstuk wil doen.
Misschien komt Brian ineens binnen van "daar! op 1:05, dáár weet ik iets briljaaants voor!" Nou, laat maar horen dan. Dan denkt Ares misschien: "ja, maar het is cooler als ik dít er doorheen speel!", waarop Dribbel denkt "ja hallo, maar dan moet er wel deze tune op volgen!" etc. .

Is dat niet simpeler? Snap die andere werkwijzen namelijk niet en als ik zo lees ben ik niet de enige. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_52987538
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:32 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand een idee wat een Dimarzio [nu we het er toch over hebben] SuperDistortion op kan leveren?

Is ook waar Witchfynder. Alleen maar leads en solo's is ook niet chill. Kan het wel een klein beetje, maar is nog niet om over naar huis te schrijven zeg maar [afbeelding]
Je kunt het vast beter dan ik. . Ben niet zomaar bassist. .
  donderdag 6 september 2007 @ 18:35:11 #86
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52987541
Ja en hij is er weer!
pi_52987695
BTW: als dit geintje werkt, kunnen we het nog een keer doen met een andere bezetting. Voor we het weten hebben we een album. Yeah! Kunnen mensen hem winnen op de FP. .
  donderdag 6 september 2007 @ 18:48:54 #88
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_52987920
tplv
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 6 september 2007 @ 18:54:33 #89
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52988016
Fundament van drum en bas is cool, maar dan wordt misschien snel een soleren-over-backingtrack-achtig iets, ik kan me voorstellen dat dat misschien minder leuk is voor de rifferts onder ons. Alhoewel, je kan over een baslijn net zo goed je riffs plaatsen. En het werkt wel veel makkelijker ja. Kan iedereen zelf de stukjes kiezen waar je een lead wil enzo... ook erg tof.

Zal ik vanavond een drumtrack inelkaar flansen dan? Kunnen we alvast kijken hoe het zou kunnen werken. Gewoon om te testen dus
pi_52988087
Is goed
Lijkt me goed om te riffen met alleen de drumtrack mee. Bas komt erna wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')