Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredensquote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Doet me een beetje aan die jaren 80 synthesizer cd's denken. Zou het zelf niet zo gauw gebruiken (ben er ook niet zo in thuis). Ik hou meer van de "60's" orgeltjes in muziek zoals:
Murder City Devils - Idle Hands lekker minimalistisch
Ha je dan nog wel een ander geluid gebruiken voor die piano? Dit is wel heel midi-typmachine achtig namelijkquote:Op donderdag 6 september 2007 13:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredens
maar het is iets minder synth achtig dan je zou verwachten, ik gebruik veel van die piano stukjes, vind het gewoon gaaf, beetje richting klassiek piano gebruik (vind ik dan)/
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goedequote:Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef Aresdreams het volgende:
nee, ik speel mee met een midi file op me mp3 speler
met klik track gaat het helemaal de mist in op het moment...
wieso?
Linkerhand of rechterhand? Links neem ik aan? Zachter drukken men. Als je te hard drukt krijg je overal in je bovenlijf extra spierspanning dus het sloopt je techniek.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:24 schreef Aresdreams het volgende:
krijg het momenteel niet strakker, na 1 keer spelen staat mijn hand al ongeveer op slot, doet best veel zeer... vaag maar waar, helaas
tja... als ik er niet door in de war zou raken waarschijnlijk welquote:Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goede![]()
Om de creativiteit qua riffjes niet te begrenzen, wat mij betreft niet. Zie NASDAQ's post over "aanpak 1" en "aanpak 2". Dan gaan we dus voor aanpak 1.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:43 schreef Pwny het volgende:
Kunnen we niet beter gewoon een vaste snelheid vaststellen
Ik ben het er wel mee eens.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Okee, mijn voorstel is dat we het dan zo aanpakken
1) kijken wie er meedoet
2) toonsoort 'afspreken' (mijn voorkeur gaat uit naar A mineur, wat dus dezelfde akkoorden van C majeur zijn)
3) volgorde afspreken
4) opname-shit afspreken (hoeveel tracks etc)
5) ????
6) de FP halen en beroemd worden
Het is geen wedstrijd, iedereen mag meedoen. Mochten er gedeeltes zonder 'leadpartij' komen die het nummer te saai maken kan er iemand anders over spelen als de inzender dat graag wil. Als er genoeg animo is voor manier 1 is er dus vormvrijheid... dwz dat je mag spelen wat je wil. Het enige waar je voor moet zorgen is de aansluiting, jouw stuk moet op het vorige stuk aansluiten op een manier die geen oorbloedingen veroorzaakt
zoiets?
edit: Als je je eigen stuk pas echt afrondt nadat je het stuk van degene voor je hebt gehoord kan je natuurlijk zelf nog kijken of je in dat tempo blijft of nniet. Dan wordt het misschien iets langzamer of sneller.
Iedereen is wel goed ergens in en als bassist kan ik zeggen: ik heb liever een gitarist die goed kan riffen en niet lead speelt dan andersom, want heb ooit in een band gezeten met een gitarist die alleen lead kon spelen, maar als hij slag speelde was het net een zwabber.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:24 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens.
Ben alleen zelf totaal niet goed in leads/solo's, maar voor een stevige rythm ben ik wel te porren [afbeelding]
lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 6 september 2007 18:20 schreef ibaneX het volgende:
bijna dimaziaro (ofzo) pickups gekocht maar toen dacht ik dat ik voor de 60 eu wel beter een fiets met slot kon kopen
Keuzes
Dude, misschien heb ik een erg rare speelstijl, maar als jij in 172 bpm speelt en ik speel met jouw track mee, dan speel ik ook 172 bpm.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als Witch en ik bijvoorbeeld in E gaan thrashen is het een beetje overbodig om het één op 172 en het ander op 184 bpm te doen. Het voordeel is dat iedereen kan doen wat ie wil, het nadeel is dat het misschien chaotisch wordt vanwege de tempo- en stijlwissleingen.
Je kunt het vast beter dan ik.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:32 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand een idee wat een Dimarzio [nu we het er toch over hebben] SuperDistortion op kan leveren?
Is ook waar Witchfynder. Alleen maar leads en solo's is ook niet chill. Kan het wel een klein beetje, maar is nog niet om over naar huis te schrijven zeg maar [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |