Cool, nou ja we hebben geen geplande release datum, dus dat zit wel goedquote:Op donderdag 6 september 2007 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
Word vanavond niet [band practice] en vanmiddag afschuwelijk laat thuis uit school en nog een klant tussengekomen [afstel/intoneer klusje], maar denk wel dat het morgen even lukt![]()
Maar misschien past jouw riff wel veel beter in het totaal beeld, ligt er maar net aan wat de rest (en jij) d'r bij bedenkt.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
Maar jou riff is veul beter dan de mijne man [afbeelding]
Waar de riffs mee/in opgenomen worden is nog niet zo belangrijk. Dit was puur even een opsomming van de ontwikkelsoftware ivm het maken van drumtracks en het uitwisselen daarvan.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:29 schreef Deansensitized het volgende:
Edit: Zo te zien ook even Abbleton live installeren, nu opgenomen met Audacity.
Of bedoel je dat er niet mee?
Ja dat is nog beter dan idd, ben je niet afhankelijk van iemand z'n voorkeur van werken.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En oh ja, GM is General Midi, dus als je in bijv Guitar Pro een drumtrack maakt gebruik je "36" voor de kick en "38" voor de snare, 44-46 voor de hats enzo.
Hier een voorbeeld... kan je knippen en plakken (als je Guitarpro hebt)
http://www.divshare.com/download/1871113-146
Zal ik thuis eens even gaan uitcheckenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hier een voorbeeld... kan je knippen en plakken (als je Guitarpro hebt)
http://www.divshare.com/download/1871113-146
Klopt mee eens.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nog iets, het wordt natuurlijk veel interessanter met leads. Dat hoeft natuurlijk niet virtuoos geshred te zijn, maar een melodie over je riffs is al cool. anders wordt het denk ik een saaie opeensomming van riffs.
Hmm, ik zelf gebruik geen fruity loops, maar de meeste dingen die EZ in de drummap gebruikt komen overeen met GM. Als je dan de "export midi" functie zoekt kan je hem opslaan als midi. Dat klinkt dan als een bizarre piano, maar dat kan je gewoon importeren in Guitar Pro (via file>import>midi). Moet je wel zorgen dat je het op een drumtrack imprteert, anders krijg je alsnog bizarre pianogeluidenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik gebruik nu zelf FruityLoops om de VST (EZDrummer in dit geval) te sequensen. Moet ik even uitzoeken hoe je dat exporteert met de juiste mapping (36=kick, 38=snare etc).
Anders iemand even een tutorialtje maken die dit goed in de vingers heeft?
Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredensquote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Doet me een beetje aan die jaren 80 synthesizer cd's denken. Zou het zelf niet zo gauw gebruiken (ben er ook niet zo in thuis). Ik hou meer van de "60's" orgeltjes in muziek zoals:
Murder City Devils - Idle Hands lekker minimalistisch
Ha je dan nog wel een ander geluid gebruiken voor die piano? Dit is wel heel midi-typmachine achtig namelijkquote:Op donderdag 6 september 2007 13:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Het gaat ook alleen als intro gebruikt worden voor optredens
maar het is iets minder synth achtig dan je zou verwachten, ik gebruik veel van die piano stukjes, vind het gewoon gaaf, beetje richting klassiek piano gebruik (vind ik dan)/
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goedequote:Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef Aresdreams het volgende:
nee, ik speel mee met een midi file op me mp3 speler
met klik track gaat het helemaal de mist in op het moment...
wieso?
Linkerhand of rechterhand? Links neem ik aan? Zachter drukken men. Als je te hard drukt krijg je overal in je bovenlijf extra spierspanning dus het sloopt je techniek.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:24 schreef Aresdreams het volgende:
krijg het momenteel niet strakker, na 1 keer spelen staat mijn hand al ongeveer op slot, doet best veel zeer... vaag maar waar, helaas
tja... als ik er niet door in de war zou raken waarschijnlijk welquote:Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt de strakheid namelijk vaak nogal ten goede![]()
Om de creativiteit qua riffjes niet te begrenzen, wat mij betreft niet. Zie NASDAQ's post over "aanpak 1" en "aanpak 2". Dan gaan we dus voor aanpak 1.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:43 schreef Pwny het volgende:
Kunnen we niet beter gewoon een vaste snelheid vaststellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |