Ik heb op 21 augustus een moederbord bij een Duitse webshop besteld. Ik heb met een creditcard vooruitbetaald, doe ik wel vaker overigens dus het is niet nieuw voor mij en het is ook zeker geen opvallende transactie. Ik heb keurig een ontvangstbevestiging van zowel mijn bestelling als betaling gekregen. Aangezien het moederbord op voorraad was ging ik er vanuit dat het binnen enkele dagen verzonden zou zijn.
Echter, een week later had ik nog niks ontvangen, dus ik heb op 29 augustus een mail gestuurd om te informeren hoe de vork in de steel zat, en heb daarbij ook mijn afkeuring uitgesproken over de slechte communicatie. Op deze mail heb ik geen antwoord gekregen. Vervolgens heb ik eergisteren (4 september) een nieuwe mail gestuurd, deze keer met een meer zakelijke opstelling waarin ik verzocht de koop ongedaan te maken en het geld binnen 5 werkdagen op mijn rekening danwel creditcard terug te storten. Op dit moment heb ik nog geen reactie ontvangen, dus ik vermoed dat er ook weinig van terecht gaat komen, maar aangezien het een internationale transactie betreft wacht ik tot de termijn verstreken is.
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen? Natuurlijk zal ik nog verder proberen met het bedrijf in contact te komen, dat gaat vrij gemakkelijk want in Duitsland worden webshops goed gecontroleerd op het vermelden van NAW gegevens van eigenaar en contactpersoon. Maar kan ik bijvoorbeeld ook eenzijdig een creditcard transactie terugvorderen als ik bij de CC-maatschappij aan kan tonen dat er geen levering heeft plaatsgevonden en dat ik alles geprobeerd heb om met het bedrijf in contact te komen? Of heeft iemand anders nog een idee hoe ik het bedrag weer terug kan krijgen?