abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52972905
Ik heb op 21 augustus een moederbord bij een Duitse webshop besteld. Ik heb met een creditcard vooruitbetaald, doe ik wel vaker overigens dus het is niet nieuw voor mij en het is ook zeker geen opvallende transactie. Ik heb keurig een ontvangstbevestiging van zowel mijn bestelling als betaling gekregen. Aangezien het moederbord op voorraad was ging ik er vanuit dat het binnen enkele dagen verzonden zou zijn.

Echter, een week later had ik nog niks ontvangen, dus ik heb op 29 augustus een mail gestuurd om te informeren hoe de vork in de steel zat, en heb daarbij ook mijn afkeuring uitgesproken over de slechte communicatie. Op deze mail heb ik geen antwoord gekregen. Vervolgens heb ik eergisteren (4 september) een nieuwe mail gestuurd, deze keer met een meer zakelijke opstelling waarin ik verzocht de koop ongedaan te maken en het geld binnen 5 werkdagen op mijn rekening danwel creditcard terug te storten. Op dit moment heb ik nog geen reactie ontvangen, dus ik vermoed dat er ook weinig van terecht gaat komen, maar aangezien het een internationale transactie betreft wacht ik tot de termijn verstreken is.

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen? Natuurlijk zal ik nog verder proberen met het bedrijf in contact te komen, dat gaat vrij gemakkelijk want in Duitsland worden webshops goed gecontroleerd op het vermelden van NAW gegevens van eigenaar en contactpersoon. Maar kan ik bijvoorbeeld ook eenzijdig een creditcard transactie terugvorderen als ik bij de CC-maatschappij aan kan tonen dat er geen levering heeft plaatsgevonden en dat ik alles geprobeerd heb om met het bedrijf in contact te komen? Of heeft iemand anders nog een idee hoe ik het bedrag weer terug kan krijgen?
pi_52973176
quote:
Op donderdag 6 september 2007 00:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen?
Bij een creditcardboeking is het altijd mogelijk om een betaling aan te vechten. Daarbij moet je wel aantonen dat de boeking onjuist is. Aangezien in dit geval de transactie wel terecht is (je hebt immers zelf de bestelling gedaan), is de kans klein dat die claim zal worden toegegeven aangezien je recht op levering hebt. Daarna gaat het afhangen van de verzekering die je al dan niet bij de creditcard hebt, er zijn diverse die het mogelijk maken om binnen x dagen de koop weer ongedaan te maken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52976212
Een copy van je creditcard rekening, met de transactie omcirkelt die je terug wilt, en alle emails erbij opsturen. (met een brief natuurlijk)
  donderdag 6 september 2007 @ 10:15:02 #5
129586 klara12
fly with the wind
pi_52976462
Wat dacht je van even opbellen? Onder het kopje: Impressum , staat het telefoonnummer.
pi_52977708
Wat visa hier over te vertellen heeft:

'Betwiste betaling'? Klant is koning
Het kan, om welke reden ook, voorkomen dat u het niet eens bent met een bedrag op uw rekeningoverzicht. U dient daarover binnen 14 dagen, na de datum van uw rekeningoverzicht de afdeling Transactie Informatie schriftelijk in kennis te stellen. Stuur dan een brief met korte uitleg en een kopie van het rekeningoverzicht, voorzien van uw handtekening, met daarop aangekruist om welke transactie het gaat. De regel is dat onder voorbehoud het afgeschreven bedrag op uw volgende rekeningoverzicht is gecorrigeerd. Blijkt na onderzoek dat de betaling tòch door u werd gedaan, dan ontvangt u daar bericht over. En natuurlijk moet u het bedrag alsnog aan Visa Card Services betalen. Wilt u meer weten, bel dan de Visa Servicedesk: 020 - 6 600 678.
pi_52978020
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:09 schreef _Arthur het volgende:
Wat visa hier over te vertellen heeft:

'Betwiste betaling'? Klant is koning
Het kan, om welke reden ook, voorkomen dat u het niet eens bent met een bedrag op uw rekeningoverzicht. U dient daarover binnen 14 dagen, na de datum van uw rekeningoverzicht de afdeling Transactie Informatie schriftelijk in kennis te stellen. Stuur dan een brief met korte uitleg en een kopie van het rekeningoverzicht, voorzien van uw handtekening, met daarop aangekruist om welke transactie het gaat. De regel is dat onder voorbehoud het afgeschreven bedrag op uw volgende rekeningoverzicht is gecorrigeerd. Blijkt na onderzoek dat de betaling tòch door u werd gedaan, dan ontvangt u daar bericht over. En natuurlijk moet u het bedrag alsnog aan Visa Card Services betalen. Wilt u meer weten, bel dan de Visa Servicedesk: 020 - 6 600 678.
Hier geldt dus dat de betaling wel door TS gedaan is, maar dat hij het niet eens is met de verdere afhandeling van zijn bestelling. Als Visa dat ontdekt gaat de hele terugboeking uiteraard niet door.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52978201
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:23 schreef 700MB het volgende:
Hier geldt dus dat de betaling wel door TS gedaan is, maar dat hij het niet eens is met de verdere afhandeling van zijn bestelling. Als Visa dat ontdekt gaat de hele terugboeking uiteraard niet door.
Ik heb het zelf ook al eens gehad. Betaling met credit card uitgevoerd, leverancier kon niet leveren. Visa stelt een bepaald termijn dat de leverancier het betaalde bedrag moet retourneren. Indien hier niet aan zou worden voldaan kon ik de betaling betwiste (aangezien het dan als een onverschuldigde betaling gezien kan worden) en zou men mij het bedrag retourneren.

Creditcard maatschappijen zijn daar sneller mee dan bv een bank. Dit aangezien de bewijslast van de betalingen e.d. aan de leveranciers kant ligt.
pi_52984100
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:15 schreef klara12 het volgende:
Wat dacht je van even opbellen? Onder het kopje: Impressum , staat het telefoonnummer.
Ja, natuurlijk heb ik dat al gezien. Maar ik handel het liever via mijn CC maatschappij af dan dat ik in armoedig Duits een verhaal op moet gaan hangen waarbij het dan nog maar de vraag is of het geld terug komt.
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:30 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb het zelf ook al eens gehad. Betaling met credit card uitgevoerd, leverancier kon niet leveren. Visa stelt een bepaald termijn dat de leverancier het betaalde bedrag moet retourneren. Indien hier niet aan zou worden voldaan kon ik de betaling betwiste (aangezien het dan als een onverschuldigde betaling gezien kan worden) en zou men mij het bedrag retourneren.
Ik ga dit eerst maar eens proberen, ik ga eerst maar even bellen naar Postbank/Mastercard. Ik hoop dat zij dezelfde service hanteren, zeker omdat de verkoper niks van zich laat horen.
pi_52985075
En warempel een mail van de betreffende shop. Het produkt blijkt niet meer leverbaar te zijn, maar goed, er is in ieder geval contact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')