abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2007 @ 23:20:53 #1
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52971510
3:10 to Yuma (2007)

3:10 to Yuma is een remake van de gelijknamige western uit '57.
De vogelvrije schurk Ben Wade (Russel Crowe) moet na dat hij gevangen is genomen naar de trein richting gerechtshof (de 3:10 to Yuma) vervoerd worden. Burgeroorlog veteraan Dan Evans (Christian Bale) neemt dit klusje vrijwillig op zich. Maar dat had hij beter niet kunnen doen, want als het een makkelijk klusje was geweest hadden ze er vast geen film over gemaakt. Wade's gang ligt op de loer om hun leider te bevrijden. En terwijl Wade probeert te ontsnappen, groeit er ondertussen wederzijds respect tussen beiden mannen. Wie o wie heeft de winnende hand op het einde?
Regie is in handen van James Mangold, bekend van Walk the Line.

Wat plaatjes voor de sfeer impressie:

Bale kijkt verbaasd

Bale, Crowe en wat andere mensen op paarden.

Crowe maakt een gezellig ommetje

Crowe is niet lief met een geweer

En een trailer

Gaat deze film samen met The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford de western terug op de kaart zetten? De eerste ontvangsten van het publiek en critici zijn iig heel positief. Met een 87% rating op Rotten Tomatoes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 06-09-2007 11:28:21 ]
  woensdag 5 september 2007 @ 23:41:59 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52972051
Typische western-plaatjes! En dit lijkt me ook oke. Wat mij betreft mag western als genre weer helemaal op de kaart teruggebracht worden . Zo nu en dan een re-make van een oudere film is heus geen probleem, maar hopelijk komen er ook genoeg geheel nieuwe films .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52973813
Deze wil ik zien
pi_52975018
Eindelijk weer eens een western! en dan ook ngo eens met Russel Crowe en Christian Bale,

Moet ik zien sinds ik van westerns houd.
pi_52977762
Het origineel vond ik een erg sterke film. Ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben, maar met Bale erbij kan het sowieso niet misgaan, lijkt me.
  donderdag 6 september 2007 @ 17:44:27 #6
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_52986390
Is al bekend wanneer deze film uitkomt?
Het ziet er in ieder geval zeer goed uit.
Find hungry samurai...
  donderdag 6 september 2007 @ 17:57:40 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52986694
Ik pleit voor een 5 jaar durend verbod in Hollywood op remakes, ik word het echt beu.

Deze stoort me weliswaar minder, maar toch, net als bij Sleuth zie ik meerwaarde van de remake niet. "Het brengt het origineel terug onder de aandacht" vind ik geen argument.

Tot slot vind ik Crowe interessanter dan Bale, ook de betere rol in het origineel .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 6 september 2007 @ 21:54:29 #8
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_52991496
Meer westerns aub
The more debt, the better
pi_52994156
trailer ziet er wel een beetje voorspelbaar uit vind ik...
Maar dat wil niet zeggen dat de film ook zo loopt, maar het geeft je al snel een idee van hoe het afloopt
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:22:10 #10
67640 SaintOfKillers
pi_53175130
En ondertussen in de IMDb top 250. Uiteraard.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_53199461
Het zijn natuurlijk geen Clint Eastwood en Lee van Cleef, maar toch lijkt me dit een zeer interessante film. Remakes maken is prima! Beter goed gejat, dan slecht bedacht.
pi_53202524
Klinkt goed
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:49:16 #13
67640 SaintOfKillers
pi_53202880
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:10 schreef LSS het volgende:
Remakes maken is prima! Beter goed gejat, dan slecht bedacht.
Binnen 30 jaar beschouwt men deze periode waarschijnlijk als de minst creatieve uit de filmgeschiedenis. Remakes, sequels, prequels, trilogieën, nog maar eens een stripverfilming, nog nooit is er zo'n gebrek aan ideeën geweest. In Hollywood althans.
pi_53214459
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Binnen 30 jaar beschouwt men deze periode waarschijnlijk als de minst creatieve uit de filmgeschiedenis. Remakes, sequels, prequels, trilogieën, nog maar eens een stripverfilming, nog nooit is er zo'n gebrek aan ideeën geweest. In Hollywood althans.
komt wel weer goed denk ik. Mensen hebben vaak de neiging om het verleden positiever te bekijken dan het heden. Ieder decennium heeft last van een grote stroom baggerfilms, dus de jaren 2000 ook. Wat ik wel vind is dat er nu veel bigbudget baggerfilms worden gemaakt. (met Superman Returns als ultiem voorbeeld). Van het budget van die kutflim hadden er wel 10 goede films gemaakt kunnen worden.

Toch hoeven we ons denk ik geen zorgen te maken, er komt nog steeds veel goeds uit Hollywood, en gelukkig ook steeds meer goeds uit de rest van de wereld.
pi_53486084
Hij moet al uit zijn dus volgens IMDB??
  woensdag 26 september 2007 @ 13:59:41 #16
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53486286
In de VS ja.
pi_53486470
Wanneer wordtie dan verwacht in NL?
  woensdag 26 september 2007 @ 15:07:20 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53488234
Dat is zover ik weet nog niet bekend.
pi_53578376
Hij heeft hoge scores op imdb !
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:36:52 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53579207
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:56 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft hoge scores op imdb !
Dat is normaal tegenwoordig. Je telt niet meer mee als film als je niet je eerste maand de imdb top 250 binnenkomt.
pi_53579482
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat is normaal tegenwoordig. Je telt niet meer mee als film als je niet je eerste maand de imdb top 250 binnenkomt.
minder goede films krijgen ook vaak een mindere score !
Opzich is deze site nog een beetje realistisch.
De trailer wekte al veel indruk op me dus ik wil deze film erg graag zien
pi_53580329
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat hangt er een beetje vanaf wat je onder "deze periode" verstaat.
De jaren 90 waren wat mij betreft sowieso de beste filmperiode tot nu toe met de meeste innovatie en de grootste samenvoeging van cult en mainstream.
Een periode waarin mainstream ook cult of alternatief kon zijn. De grenzen werden wat verder opengegooid.
Bijna al mijn favoriete films stammen uit die tijd.

Wat betreft 2000 en verder is Hollywood niet echt super bezig geweest nee.
Maar troost is dan wel, dat Europese films (en eigenlijk ook Aziatische films, als je kijkt naar verschillende regisseurs, en je niet enkel richt op 1 grootmeester uit het gebied) beter en meer talrijk zijn dan ooit tevoren voor het grote publiek, dus het is niet allemaal kommer en kwel.

Er is natuurlijk ook een verschil tussen of films minder goed worden, of mensen ze gewoon meer for granted nemen.
Met al de geweldige films uit de periode 90-00, vind ik het persoonlijk altijd een beetje ongemotiveerd semi-elitair gezemel, als mensen de films uit de jaren 40, 50, 60, en 70 per definitie gaan verheerlijken.
(de jaren 80, daar heeft geloof ik die elitaire filmliefhebber niet veel mee, om de 1 of andere reden. )

Maar zoals ik al zei, 2000+ uit hollywood is nog niet erg veel soeps relatief gezien, nee...
pi_53581550
lord of the rings was wel een toppertje maar geen 1 film uit deze eeuw komt daarbij in de buurt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:40:09 #24
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_53664278
Ben benieuwd, ben over het algemeen wel gek op westerns! Voor de films met Clint Eastwood vond ik altijd te gek
FC Twente
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:47:37 #25
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_53686548
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:33 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat hangt er een beetje vanaf wat je onder "deze periode" verstaat.
De jaren 90 waren wat mij betreft sowieso de beste filmperiode tot nu toe met de meeste innovatie en de grootste samenvoeging van cult en mainstream.
Een periode waarin mainstream ook cult of alternatief kon zijn. De grenzen werden wat verder opengegooid.
Bijna al mijn favoriete films stammen uit die tijd.

Wat betreft 2000 en verder is Hollywood niet echt super bezig geweest nee.
Maar troost is dan wel, dat Europese films (en eigenlijk ook Aziatische films, als je kijkt naar verschillende regisseurs, en je niet enkel richt op 1 grootmeester uit het gebied) beter en meer talrijk zijn dan ooit tevoren voor het grote publiek, dus het is niet allemaal kommer en kwel.

Er is natuurlijk ook een verschil tussen of films minder goed worden, of mensen ze gewoon meer for granted nemen.
Met al de geweldige films uit de periode 90-00, vind ik het persoonlijk altijd een beetje ongemotiveerd semi-elitair gezemel, als mensen de films uit de jaren 40, 50, 60, en 70 per definitie gaan verheerlijken.
(de jaren 80, daar heeft geloof ik die elitaire filmliefhebber niet veel mee, om de 1 of andere reden. )

Maar zoals ik al zei, 2000+ uit hollywood is nog niet erg veel soeps relatief gezien, nee...
D'r staan in de IMDb nog best een aantal Hollywoodfilms uit 2000+. Ik ben het met SoK eens dat er tegenwoordig veel, en veel teveel remakes uitgescheten worden (kan iemand een aanslag plegen op Platinum Dunes a.u.b.? Thx.), maar om te zeggen dat Hiollywood met helemaal niets meer op de proppen kan komen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik denk dat er een heleboel goed werk in de omloop is dat een beetje ondergesneeuwd is geraakt door alle overhypte aandacht aan al die remakes.

Oh, en SoK, stripboekverfilmingen kunnen IMO prima films opleveren (Batman Begins? Spiderman?), net als verfilmingen van gewone boeken soms best leuke resultaten kunnen opleveren (Bourne trilogie? Shawshank Redemption?). Dus om de superhelden nu weer neer te halen als niet-origineel is niet heel eerlijk, naar mijn mening.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')