Binnen 30 jaar beschouwt men deze periode waarschijnlijk als de minst creatieve uit de filmgeschiedenis. Remakes, sequels, prequels, trilogieën, nog maar eens een stripverfilming, nog nooit is er zo'n gebrek aan ideeën geweest. In Hollywood althans.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:10 schreef LSS het volgende:
Remakes maken is prima! Beter goed gejat, dan slecht bedacht.
komt wel weer goed denk ik. Mensen hebben vaak de neiging om het verleden positiever te bekijken dan het heden. Ieder decennium heeft last van een grote stroom baggerfilms, dus de jaren 2000 ook. Wat ik wel vind is dat er nu veel bigbudget baggerfilms worden gemaakt. (met Superman Returns als ultiem voorbeeld). Van het budget van die kutflim hadden er wel 10 goede films gemaakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Binnen 30 jaar beschouwt men deze periode waarschijnlijk als de minst creatieve uit de filmgeschiedenis. Remakes, sequels, prequels, trilogieën, nog maar eens een stripverfilming, nog nooit is er zo'n gebrek aan ideeën geweest. In Hollywood althans.
Dat is normaal tegenwoordig. Je telt niet meer mee als film als je niet je eerste maand de imdb top 250 binnenkomt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:56 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft hoge scores op imdb !
minder goede films krijgen ook vaak een mindere score !quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is normaal tegenwoordig. Je telt niet meer mee als film als je niet je eerste maand de imdb top 250 binnenkomt.
Dat hangt er een beetje vanaf wat je onder "deze periode" verstaat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Binnen 30 jaar beschouwt men deze periode waarschijnlijk als de minst creatieve uit de filmgeschiedenis. Remakes, sequels, prequels, trilogieën, nog maar eens een stripverfilming, nog nooit is er zo'n gebrek aan ideeën geweest. In Hollywood althans.
D'r staan in de IMDb nog best een aantal Hollywoodfilms uit 2000+. Ik ben het met SoK eens dat er tegenwoordig veel, en veel teveel remakes uitgescheten worden (kan iemand een aanslag plegen op Platinum Dunes a.u.b.? Thx.), maar om te zeggen dat Hiollywood met helemaal niets meer op de proppen kan komen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik denk dat er een heleboel goed werk in de omloop is dat een beetje ondergesneeuwd is geraakt door alle overhypte aandacht aan al die remakes.quote:Op zondag 30 september 2007 00:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat hangt er een beetje vanaf wat je onder "deze periode" verstaat.
De jaren 90 waren wat mij betreft sowieso de beste filmperiode tot nu toe met de meeste innovatie en de grootste samenvoeging van cult en mainstream.
Een periode waarin mainstream ook cult of alternatief kon zijn. De grenzen werden wat verder opengegooid.
Bijna al mijn favoriete films stammen uit die tijd.
Wat betreft 2000 en verder is Hollywood niet echt super bezig geweest nee.
Maar troost is dan wel, dat Europese films (en eigenlijk ook Aziatische films, als je kijkt naar verschillende regisseurs, en je niet enkel richt op 1 grootmeester uit het gebied) beter en meer talrijk zijn dan ooit tevoren voor het grote publiek, dus het is niet allemaal kommer en kwel.
Er is natuurlijk ook een verschil tussen of films minder goed worden, of mensen ze gewoon meer for granted nemen.
Met al de geweldige films uit de periode 90-00, vind ik het persoonlijk altijd een beetje ongemotiveerd semi-elitair gezemel, als mensen de films uit de jaren 40, 50, 60, en 70 per definitie gaan verheerlijken.
(de jaren 80, daar heeft geloof ik die elitaire filmliefhebber niet veel mee, om de 1 of andere reden.)
Maar zoals ik al zei, 2000+ uit hollywood is nog niet erg veel soeps relatief gezien, nee...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |