abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52970071
Afgelopen drie jaren heb ik bij de hanzehogeschool het driejarig traject HBO-SJD gevolgd waarbij ik alle credits die je hiermee in beginsel kunt verdienen heb behaald, namelijk 180.

Voordat ik in Groningen aan de gang ben gegaan had ik eerst nog een jaartje HBO-SJD gedaan op de Saxion in Enschede, maar daar mocht ik niet verder omdat ik een 'kwalitatieve module' op heel lullige wijze niet had gehaald ondanks dat de rest van mijn cijfers prima waren. Ik mocht echter na twee jaar wel verder!!!!!!! Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op (zonder enig inzicht of pragmatisme word je als een kind van 14 met een week huisarrest gestraft) en besloot dus om m'n SJD elders af te maken. Daar kwam Hanzehogeschool Groningen dus in beeld.

Welnu heel mooi verhaal gekregen en ik kreeg zelfs vrijstelling op basis van wat ik op de Saxion al had gehaald en ik heb dus netjes en met mooie cijfers die opleiding afgerond. Nog voor de vakantie vroeg ik aan de opleiding hoe het nu zat met mijn diploma, die had ik namelijk nog niet ontvangen. Zij checken: nou kerel je hebt 180 credits dus je opleiding is binnen, na de vakantie werken we de zaak administratief af en ontvang je je diploma.
Nou mooi, ik zonder zorgen de vakantie in.

Rond 1 september heb ik nog steeds niks van die gasten ontvangen. Dus ik maar weer attenderen. Krijg ik verdomme een bericht terug dat er nog credits gehaald moeten worden omdat ik blijkbaar vanuit de Saxion te weinig credits heb meegenomen om tot het uiteindelijke aantal van 240 credits te komen!! Waaaaaaat, moest ik meer punten halen dan de gebruikelijke 180 om m'n diploma te kunnen ontvangen!!! Wie heeft mij dat ooit verteld??? Niemand!

Maar toch, er is INTERN aan het begin van de opleiding communicatie geweest tussen zo'n wijf en m'n SLB'er en de examencommissie en die gasten bleken allemaal op de hoogte. Maar niet even ook de student inlichten of een alternatief cq extra traject aan te bieden om die punten nog even te repareren. Nee pas als de opleiding klaar is en het volgende schooljaar weer begint komt de student pas achter dit voldongen feit, en dat zelfs op eigen initiatief.

Dus ik een gesprek met de teamleider daar, ik begin het verhaal uit te leggen en wat zegt ie klootzak, laten we de zwarte piet maar even in het midden, feit is dat je nog punten moet halen en we kunnen je best nog een traject van een half jaartje aanbieden. En dan mag ik verdomme zonder studiefinanciering of OV kaart nog weer fijn 5 uur per dag reizen om die klotecredits nog te halen omdat zij verzuimd hebben hier tijdig iets aan te doen. Ik accepteer dat dus niet!!!!

Maar wat kan ik? Niks!! Feit is dat ik geen 240 credits heb en dat ik daarom geen diploma kan ontvangen. Ik ben echt FURIEUS. Hopelijk kan ik m'n opleiding op de Saxion nog afronden want ik gun die klerelijers niet meer mijn statistiek van geslaagde student.

[ Bericht 36% gewijzigd door Janetje op 05-09-2007 23:17:46 (OP teruggeplaatst) ]
pi_52970232
Samenvatting-roepers en lolbroeken kunnen wegblijven.
Als je geen zin hebt om te lezen ga je maar naar ONZ.

[ Bericht 6% gewijzigd door Janetje op 05-09-2007 23:19:09 ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_52971440
En we proberen het nog een keer.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_52971591
Das mooi kut, heb je geen enkel bewijs van toezeggingen?
Enschede, onze stad! ons domein!
  woensdag 5 september 2007 @ 23:27:41 #5
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52971690
Ow dat is echt zuur! Bah!
Het is volgens mij een rotzooi op alle hogescholen, verschrikkelijk. Ze hebben nooit iets goed voor elkaar, zoals dit soort belangrijke dingen. En als iets niet duidelijk wordt vermeld, komen ze aan met "tjah, daar had je zelf maar achteraan moeten gaan".

Ik heb ook de hele vakantie in de stress gezeten omdat ze op Windesheim niet slim genoeg waren om mijn punten (die ik al wel had behaald) goed op mijn cijferlijst te zetten. Dus ik kwam 25 punten tekort om mijn P te halen, terwijl ik ze eigenlijk al binnen had. Wat bleek? Een "administratief foutje".
Guanine en Cytosine! *O*
  Spellchecker woensdag 5 september 2007 @ 23:28:13 #6
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_52971701
Dat is idd balen.. Moet je ook collegegeld betalen voor het komende jaar dan

Dat zou helemaal genaaid zijn
Tevens -purist.
pi_52971735
Dat is mooi balen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_52971773
Klaag eenz bij het college van Beroep? Dan kun je de opleiding verwijten dat ze je niet geïnformeerd hebben en je niet gewaarschuwd hebben.
bye
pi_52971814
Dit is idd klote.
Vervelende is als je stopt dat jij niks hebt en dat de school er kennelijk niet van wakker zal liggen.
Zoveel jaar voor niks is natuurlijk ook geen pretje.
  woensdag 5 september 2007 @ 23:36:08 #10
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52971911
Als de opleiding met EC's werkt had je zelf al een tijdje op je vingers kunnen natellen dat 180 niet voldoende zou zijn...
Zitten de vrijstellingen er wel al bij?
Uitzoeken welke punten je mist en dat dan met de betreffende leraren regelen is makkelijker dan tegen met de administratie kibbelen lijkt me.
Life is what you make it.
pi_52972040
Nou ik ben bang dat klaagprocedures of andere juridisch getinte stappen weinig uithalen want het brengt me nog niet een diploma. En inderdaad vrees ik dat de opleiding me snel is vergeten als ik niet akkoord ga met de betaling van collegegeld (herinnering heb ik al ontvangen), dus een sterke onderhandelingspositie heb ik ook niet. Ik sta gewoon schaakmat! De enige optie om hier zonder extra investering onderuit te komen is doordat de hanze fraude pleegt, maar dat doen ze logischerwijs niet.

Ik had me heel wat anders voorgesteld van deze periode

@ Schanulleke. Tja mijn instelling was simpel, gewoon alles halen dat ze mij en ieder andere van de groep voorschotelen en dat heb ik ook gedaan.
Maar idd, zoiets zal de opleiding ook zeggen: 'als HBO'er verwachten we dat je dit soort zaken zelf in de gaten houdt!'. Maar toch vind ik dit te ver gaan.

Hoe dan ook bedankt voor de reacties ik moet gewoon even m'n ei kwijt.
  Spellchecker woensdag 5 september 2007 @ 23:42:23 #12
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_52972065
Duur geintje
Tevens -purist.
pi_52972211
Ontiegelijk foute actie van de scholen.

Succes, wat je ook kies te doen. .
Horikita Maki, O+.
pi_52972556
Aan de andere kant kan het simpel zijn, acceptatie is altijd het sleutelwoord. Accepteer de situatie en ga er zodanig mee om dat je er het positieve uit haalt. Dan kun je alles aan en leef je gezond. Ja dat kan ik misschien wel, maar daar kies ik niet voor in dit geval.
Waarom niet, omdat ik voor mijn gevoel dan over mij heen laat lopen en dat wens ik niet (en het is zo makkelijk om je over te geven aan wrok en domme wraak).

[ Bericht 17% gewijzigd door JJasperO op 06-09-2007 00:09:16 ]
pi_52972849
Het enige waar Hogescholen goed in zijn is geld ontvangen geloof ik .
pi_52973149
quote:
Op donderdag 6 september 2007 00:02 schreef JJasperO het volgende:
Aan de andere kant kan het simpel zijn, acceptatie is altijd het sleutelwoord. Accepteer de situatie en ga er zodanig mee om dat je er het positieve uit haalt. Dan kun je alles aan en leef je gezond. Ja dat kan ik misschien wel, maar daar kies ik niet voor in dit geval.
Waarom niet, omdat ik voor mijn gevoel dan over mij heen laat lopen en dat wens ik niet (en het is zo makkelijk om je over te geven aan wrok en domme wraak).
Waarom in godsnaam zou jij dit accepteren?

Kan je dit niet ergens melden oid, zodat het niet nogmaals iemand anders overkomt. Wat een misselijkmakende reactie van school ook. .
Horikita Maki, O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')