quote:Hell yeah, I did it!’ De Rotterdamse Jav’lin (22) heeft het onmogelijke voor elkaar. Het leven van haar Amerikaanse man Kenneth Foster is onder meer dankzij haar acties gered: de gouverneur van Texas haalde hem van ‘death row’.
Kenneth Foster is negentien jaar oud, als hij op een avond met vrienden rondrijdt door San Antonio, Texas. Het plan is om een roofoverval te plegen. Bij de overval schiet Kenneth’s vriend een 25-jarige blanke rechtenstudent dood. Kenneth zit dan nog in de auto. De schutter kreeg de doodstraf, op grond van een alleen in Texas gebruikte medeplichtigheidswet wachtte Foster hetzelfde lot. Hij werd in 1997 ter dood veroordeeld, zonder dat hij zelf iemand vermoord had.
Het zag er slecht uit voor de nu 30-jarige Foster, en dat is zacht uitgedrukt: op 30 augustus zou hij een dodelijke injectie toegediend krijgen. Zijn lot leek onafwendbaar. Tot opeens het goede nieuws kwam, zes uur voor zijn executie werd zijn straf omgezet in levenslang. Tot grote vreugde van Fosters familie en zijn vrouw, de 22-jarige Rotterdamse rapster Tasha alias Jav’lin, die tot het laatst streden voor Fosters leven.
Ruim drie jaar geleden hoort Jav’Lin via een vriend het verhaal van Kenneth. Op internet onderzoekt ze zijn zaak. Voor haar is maar een conclusie mogelijk; Kenneth is onschuldig. ‘Hij bestuurde een vluchtauto, maar dat maakt iemand geen moordenaar.’ Jav’lin klimt in haar pen en schrijft Kenneth brieven. Er groeit een vriendschap tussen de twee, op schrift, maar toch een vriendschap. ‘Drie maanden geleden zijn we getrouwd.’
Jarenlang streden Jav’lin en de familie Foster voor de vrijheid van Kenneth. Jav’lin – die door de Los Angeles Times de drijvende kracht achter de lobby tegen Kenneths doodstraf wordt genoemd- gebruikte de muziek als wapen. Ze schreef het rapnummer Walk with me waarvan de clip op youtube door duizenden mensen bekeken werd.
‘Het uur U had geslagen en daarmee moesten we dealen. We zien elkaar later weer, zeiden we tegen elkaar. Ik hou van je.’ Dan stormt opeens Kenneth’s vader de cel binnen. ‘Ik raakte geïrriteerd. ‘Ga weg’, dacht ik. Jullie hebben je tijd gehad, nu ben ik.’ Totdat papa Kenneth zegt: ‘It’s six to one.’ Van een commissie van zeven mensen, die zich over de zaak boog, stemden zes tegen uitvoering van de executie. Ik sprong op en kon alleen nog maar huilen.’
Tot 19 september blijft de Rotterdamse rapster in Texas. In de buurt van haar liefde.
quote:Chauffeur van moordenaar wacht executie
HUNTSVILLE - Geen moord plegen en toch geëxecuteerd worden door de Texaanse autoriteiten. Dat dreigt donderdag te gebeuren met de dertigjarige Amerikaan Kenneth Foster.
Zijn executie in de gevangenis van Huntsville staat gepland voor zes uur 's avonds, meldden Amerikaanse media.
Foster zit in de dodencel wegens medeplichtigheid aan de moord op een 25-jarige rechtenstudent in San Antonio in 1996. Op het moment van die misdaad zat hij achter het stuur van zijn opa's auto, bijna 80 meter van het slachtoffer verwijderd.
De veroordeelde reed samen met drie kompanen door de straten van de Zuid-Texaanse stad op zoek naar slachtoffers om te beroven. Een van zijn kompanen schoot bij een mislukte actie een man dood waarvoor Foster nu ook de ultieme prijs zal moeten betalen.
Volgens Texaanse wetten kan iemand die een misdaad pleegt ook verantwoordellijk worden gehouden voor een daaruit voortvloeiende misdaad ook al wordt die gepleegd door een ander en mits dat tweede vergrijp voorzien had kunnen worden. Foster kreeg vanwege dat zogenoemde principe van 'law of parties' de doodstraf.
De eigenlijke schutter, Mauriceo Brown, werd vorig jaar al geëxecuteerd. Mocht Foster ter dood worden gebracht, is hij de derde veroordeelde in een week tijd in Texas die is geëxecuteerd. Sinds herinvoering van de doodstraf in 1982 in Texas zijn er meer dan vierhonderd personen omgebracht.
quote:
Kenneth Foster has the nerve to get up before everyone and say that he is innocent after he had been driving his buddies around San Antonio shooting and robbing people that eventually wound up with the death of Michael Lahood. If Kenneth Foster is innocent then by God Hugh Hefner is a virgin.
It takes unprecedented nerve and gall to sit and tell stories about how innocent you are, after you have taken a gun and drove around robbing and shooting people which Foster had done. He is now trying to say that even though his rampage ended with the death of Michael Lahood and even though he wasn’t the one who actually pulled the trigger he is somehow as innocent and pure as the driven snow.
Psst: Sorry, dude. You’re not innocent.
If Texas spares the life of this lying sack of shit and anybody who wants to claim their innocence while their signature is all over the crime, then every low life scumbag who pulls a media stunt like Foster is trying to do will get off free. I say, kill this bastard and get it over with. Foster is not innocent like he says he is. He has never admitted that he was on a shooting and robbing rampage with his buddies that eventually wound up with the death of Lahood. Foster is a crafty little lying bastard who says his goal is to help all the other “innocent” people on death row, which is even more of reason to whack this prick.
If anybody has any reason for helping murderers go free, then by God stand up and show yourselves because frankly, as the Law of Parties states, you quite frankly are an accomplice to the crime for doing so.
Dear Texas: Just go ahead and execute Kenneth Foster, and let’s just get this thing over with once and for all and shut this bastard up. And to the media who gives Foster his 15 minutes of fleeting fame I say, why don’t you give the same attention to law enforcement who has the rap sheet on Foster and to the family of Michael Lahood who had to scoop his lifeless body off their driveway.
And frankly there ought to be a law that states that if the media gives air time to convicted killers or their accomplices, then the media that does so should be convicted as well under the Law of Parties. In fact, if this were the case then perhaps then the media would think hard before it goes off on a tear and does its usual stunt of portraying the perpetrator as the victim-, and all for the sickenening habit of ratings, advertising, and money.
-TDN
Niks gedaan om de moord tevoorkomen eens, maar:quote:Op woensdag 5 september 2007 16:11 schreef chatter het volgende:
Dan is het te hopen dat hij nooit meer de cel uit zal komen. Levenslang dus.
Hij heeft er niets aan gedaan om te voorkomen dat er een moord werd gepleegd; ze waren van plan een roofmoord te gaan plegen (murder in the first degree act) en heeft er niets tegen gedaan.
Mocht hij ooit levend de cel uit komen, dan zal ik me niet verbazen als er een nabestaande van het slachtoffer is die hem dan zijn kaarsje uitblaast.
En dat mokkel is zo dom, dat ze niet beter verdient.
![]()
quote:Op woensdag 5 september 2007 16:17 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Moet iedereen die niets doet een moord te voorkomen terwijl hij wel weet dat dit gaat gebeuren levenslang krijgen?
Ja, hij wist dat ze de moord gepleegd zou gaan worden.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:17 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Niks gedaan om de moord tevoorkomen eens, maar:
Wist hij dat de moord zou worden gepleegd?
Moet iedereen die niets doet een moord te voorkomen terwijl hij wel weet dat dit gaat gebeuren levenslang krijgen?
Je ziet iemand met een pistool over straat lopen, hij legt aan om iemand neer te knallen, je staat erbij en kijkt er naar, maar doet niks....quote:
Verkeerd voorbeeld.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:29 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Je ziet iemand met een pistool over straat lopen, hij legt aan om iemand neer te knallen, je staat erbij en kijkt er naar, maar doet niks....
Levenslang de bak in?
Oja natuurlijk bij een roofoverval wordt altijd gemoordquote:Op woensdag 5 september 2007 16:28 schreef chatter het volgende:
[..]
Ja, hij wist dat ze de moord gepleegd zou gaan worden.
Kenneth Foster is negentien jaar oud, als hij op een avond met vrienden rondrijdt door San Antonio, Texas. Het plan is om een roofoverval te plegen. Bij de overval schiet Kenneth’s vriend een 25-jarige blanke rechtenstudent dood.
unquote
Hij zat met zijn matties in een auto om doelbewust iemand gewapend te overvallen. Iemand op straat zien aanleggen terwijl je toevallig voorbij loopt vind ik een hele andere discussiequote:Op woensdag 5 september 2007 16:29 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Je ziet iemand met een pistool over straat lopen, hij legt aan om iemand neer te knallen, je staat erbij en kijkt er naar, maar doet niks....
Levenslang de bak in?
Okay, eenvriend van je verteld je 's ochtends dat hij iemand gaat omleggen omdat hij mot heeft met iemand, jij neemt het voor kennis geving aan, maar doet verder niets.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:32 schreef chatter het volgende:
[..]
Verkeerd voorbeeld.
In dat geval ben je een ongelukkige omstander en niet iemand die medeplichtig is.
daar staat dat hij duidelijk medeplichtig te houden is aan aan roofoverval...quote:Op woensdag 5 september 2007 16:28 schreef chatter het volgende:
[..]
Ja, hij wist dat ze de moord gepleegd zou gaan worden.
Kenneth Foster is negentien jaar oud, als hij op een avond met vrienden rondrijdt door San Antonio, Texas. Het plan is om een roofoverval te plegen. Bij de overval schiet Kenneth’s vriend een 25-jarige blanke rechtenstudent dood.
unquote
Zelf zou ik de politie waarschuwen, om hem tegen te houden.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:35 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Okay, eenvriend van je verteld je 's ochtends dat hij iemand gaat omleggen omdat hij mot heeft met iemand, jij neemt het voor kennis geving aan, maar doet verder niets.
Je hebt dan kennis van de moord en hebt niks gedaan om het te voorkomen, levenslang?
Okay als dat je mening is, goed, het is niet de mijne.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:56 schreef chatter het volgende:
[..]
Zelf zou ik de politie waarschuwen, om hem tegen te houden.
Maar zo ben ik nu eenmaal opgevoed.
Maar in dat geval, zeg ik ja, levenslang, als je niets doet om het te voorkomen.
Dan ben je in mijn ogen volledig medeplichtig aan een moord.
Precies.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:04 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Okay als dat je mening is, goed, het is niet de mijne.
Discussie houd dan op denk ik
quote:Op woensdag 5 september 2007 17:32 schreef M42 het volgende:
Altijd weer die idiote linkse Nederlanders... die vent hoort gewoon dood
Natuurlijk mag jij dat... ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening. Aangezien jij voor dit soort mensen opkomt, vind ik jou asociaal, extremistisch en potentieel gevaarlijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:07 schreef michiel5 het volgende:
[..]
![]()
Ja want als je vind dat iemand die niemand vermoord heeft de doodstraf niet verdiend moet je wel een linkse idioot zijn....
Mag ik jou een ongelofelijke stumper vinden dan?
Kijken of je nog zo'n grote bek hebt als iemand een getrokken pistool op iemands hoofd gericht houdt en jij dermate dichtbij staat dat je in kan grijpen.quote:
Op basis waarvan precies?quote:Op woensdag 5 september 2007 17:32 schreef M42 het volgende:
Altijd weer die idiote linkse Nederlanders... die vent hoort gewoon dood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |