abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52943683
Ik heb gesolliciteerd als webdeveloper bij een groot bedrijf in Amsterdam. Ik ben een net afgestudeerde HBO'er van 27 jaar en heb reeds 2 gesprekken bij dit bedrijf achter de rug. Ik mag ook komen voor een 3e gesprek en er is verteld dat er ook een personeelsfunctionaris bij zit. Ik ga er dus min of meer van uit dat dit gesprek over de arbeidsvoorwaarden gaat.

Waar moet ik het nu allemaal over hebben? Mijn idee is om het over onderstaande arbeidsvoorwaarden te hebben.
Over het salaris: (mijn salarisindicatie wat ik heb opgegeven is ¤ 2200,- voor een 40 urige werkweek)
Reiskostenvergoeding (ik moet dagelijks 250 km heen en weer gaan rijden.)
Winstuitkering per jaar (daar hebben ze het al gedeeltelijk over gehad)
Doorgroeimogelijkheden en jaarlijkse verhoging van salaris?
Pensioen?

Nog andere dingen?
pi_52943873
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:30 schreef trancemaniak het volgende:
Over het salaris: (mijn salarisindicatie wat ik heb opgegeven is ¤ 2200,- voor een 40 urige werkweek)
Pensioen?
Salaris uiteraard bespreken.
250km heen en weer? Dat is de totale afstand per dag?
Winstuitkering als je dat krijgt is waarschijnlijk standaard, daar moet je als beginner denk ik niet om vragen.
Doorgroeimogelijkheiden kan je wel bespreken, maar je begint net. Heeft het nu al zin?
Nog niet eens in dienst, dan al je opslag willen bespreken? Ik denk dat je je eerst beter kan bewijzen
Pensioen is ook standaard. Per Cao geregeld, puur informatief dus.
pi_52943920
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:39 schreef j3r het volgende:

[..]

Salaris uiteraard bespreken.
250km heen en weer? Dat is de totale afstand per dag?
Winstuitkering als je dat krijgt is waarschijnlijk standaard, daar moet je als beginner denk ik niet om vragen.
Doorgroeimogelijkheiden kan je wel bespreken, maar je begint net. Heeft het nu al zin?
Nog niet eens in dienst, dan al je opslag willen bespreken? Ik denk dat je je eerst beter kan bewijzen
Pensioen is ook standaard. Per Cao geregeld, puur informatief dus.
125 kilometer heen en 125 kilometer terug maakt per dag 250 km dat ik zal moeten gaan reizen .
pi_52944117
ga je dat met openbaar vervoer doen?
  dinsdag 4 september 2007 @ 20:50:59 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_52944189
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:30 schreef trancemaniak het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als webdeveloper bij een groot bedrijf in Amsterdam . Ik ben een net afgestudeerde HBO'er van 27 jaar en heb reeds 2 gesprekken bij dit bedrijf achter de rug. Ik mag ook komen voor een 3e gesprek en er is verteld dat er ook een personeelsfunctionaris bij zit. Ik ga er dus min of meer van uit dat dit gesprek over de arbeidsvoorwaarden gaat.

Waar moet ik het nu allemaal over hebben? Mijn idee is om het over onderstaande arbeidsvoorwaarden te hebben.
Pensioen?

Nog andere dingen?
Damn, jij hebt echt geen flauw idee waar je aan begint zeg

125 km vanaf amsterdam? Jij gaat dus ELKE DAG DOOR DE SPITS naar Amsterdam?
Voor een baan als webdevoloper?

Waarom zoek je godensnaam niet een baan bij jou in de omgeving? Als er iets schaars is zijn het wel ICT'er in welke vorm dan ook. Dus rondom dat gat waar je vandaan komt

Maar goed, je zult hier wel geen boodschap aan hebben

Dan een suggestie voor je derde gesprek: vraag naar thuiswerkmogelijkheden

succes serieus
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_52944214
ik snap ook niet dat ie in amsterdam wil gaan werken... eerste baan zeker?
pi_52944217
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:39 schreef j3r het volgende:

[..]

Dit lijkt mij toch juist goed om te bespreken ....of ben ik nou gek?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52944301
JESUS CHRISTUS 250 km per dag reizen...Na een maand werken had je de wereld al rond gereisd kunnen hebben ipv een maand heen en weer naar je werk
  dinsdag 4 september 2007 @ 20:56:12 #9
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_52944331
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:52 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit lijkt mij toch juist goed om te bespreken ....of ben ik nou gek?
TS, waar woon je als ik vragen mag?
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_52944366
Wat zou je willen dan? Na een jaar senior webdeveloper? Kijk ik ken de situatie van TS en het bedrijf natuurlijk niet.
Maar als je nieuw voor elkaar bent, dan zal TS zich toch eerst moeten bewijzen.
En als TS vanuit het niets in zo´n gesprek zegt: Van hee zeg, wat voor functie krijg ik volgend jaar eigenlijk?
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:50 schreef kwib het volgende:
Goed punt!
pi_52944398
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:50 schreef kwib het volgende:

[..]

Damn, jij hebt echt geen flauw idee waar je aan begint zeg

125 km vanaf amsterdam? Jij gaat dus ELKE DAG DOOR DE SPITS naar Amsterdam?
Voor een baan als webdevoloper?

Waarom zoek je godensnaam niet een baan bij jou in de omgeving? Als er iets schaars is zijn het wel ICT'er in welke vorm dan ook. Dus rondom dat gat waar je vandaan komt

Maar goed, je zult hier wel geen boodschap aan hebben

succes serieus
Ik vind de mogelijkheid om eventueel thuis te werken voor 1 of 2 dagen per week wel een goed onderwerp om het over te hebben. Nog even over die files: de werkgever heeft al aangegeven dat ik zelf mijn werktijden mag aangeven om zo de files te kunnen vermijden. Dus extra vroeg of laat beginnen. Ik neem aan dat de drukte in de spits zich voornamelijk afspeelt tussen 8.00 en 9.00 en tussen 16.00 en 18.00.
Als er geen file is, bedraagt mijn reistijd plusminus 75 minuten.

[ Bericht 1% gewijzigd door trancemaniak op 04-09-2007 21:05:59 ]
pi_52944456
Nouja, als het echt een droombaan is (zitten in a'dam wel wat droombedrijven voor webdevelopers). Ik zou informeren naar opleidingsbudget, zeker als IT-er niet onbelangrijk.
pi_52944464
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:57 schreef j3r het volgende:
Wat zou je willen dan? Na een jaar senior webdeveloper? Kijk ik ken de situatie van TS en het bedrijf natuurlijk niet.
Maar als je nieuw voor elkaar bent, dan zal TS zich toch eerst moeten bewijzen.
En als TS vanuit het niets in zo´n gesprek zegt: Van hee zeg, wat voor functie krijg ik volgend jaar eigenlijk?
[..]

Goed punt!
Ik besef heel goed dat ik me moet bewijzen en wil dat graag doen. Ondanks dat vraag ik me toch al af wat er voor eventuele toekomstmogelijkheden zijn.

De werkgever heeft overigens al aangegeven dat er relevante opleidingsmogelijkheden binnen het bedrijf mogelijk zijn.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:10:03 #14
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52944685
Heel kort mijn 25 cents advies: 3de gesprek is altijd afrondend en om puntjes op de i te zetten!

M.a.w zorg dat je goed voorbereidt bent en het onderste uit de kan haalt want dit gaat over je toekomst en je bent gewild anders was je allang op een zijspoor gezet. Dus niet gelijk overal JA en AMEN opzeggen want straks maak je meer uren dan nodig en werk je in verhouding voor een loon dat niet hoger ligt dan menig supermarkt medewerker.
M.b.t woon-werk verkeer zou ik nog e.e.a. aankaarten. Sterkte!
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:10:29 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52944700
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:55 schreef r3gi3boy het volgende:
JESUS CHRISTUS 250 km per dag reizen...Na een maand werken had je de wereld al rond gereisd kunnen hebben ipv een maand heen en weer naar je werk
Ach, er zijn veel mensen die meer kilometers maken voor hun werk. Mijn man heeft een jaar lang 500 km per dag gereden. 250 is echt niet zoveel als je in oost nederland woont.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:16:45 #16
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52944855
ik vroeg vroeger altijd iets meer dan dat ik nodig had, dan hoefde ik me ook niet druk te maken over belastingpapieren en al dat soort crap. Maak je niet druk, je hebt de baan.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52944880
Als het een goed geregeld bedrijf is heb je elk heel of half jaar een functioneringsgesprek en in feite wordt daar bepaald of je een periodiek doorgroeit. Niet bij een sollicitatie.
Ook kun je daar je ambities kenbaar maken, meestal gevolgd door een "afspraak" over hoe een en ander gerealiseerd wordt.
Wie dit leest is gek
  woensdag 5 september 2007 @ 08:43:05 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_52952921
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:58 schreef trancemaniak het volgende:

[..]

Ik vind de mogelijkheid om eventueel thuis te werken voor 1 of 2 dagen per week wel een goed onderwerp om het over te hebben. Nog even over die files: de werkgever heeft al aangegeven dat ik zelf mijn werktijden mag aangeven om zo de files te kunnen vermijden. Dus extra vroeg of laat beginnen. Ik neem aan dat de drukte in de spits zich voornamelijk afspeelt tussen 8.00 en 9.00 en tussen 16.00 en 18.00.
Als er geen file is, bedraagt mijn reistijd plusminus 75 minuten.
hate to tell you that.. maar 's ochtends begint de spits rond amsterdam al rond kwart voor 7 ongeveer...
Ik weet even niet of je uit het zuiden of het oosten moet komen.
Maar als je uit het zuiden moet komen en je wil zonder files rijden, moet je zorgen dat je rond 6:15 eigenlijk al op de A13 zit.

Verder is 250 km best te doen doen hoor. Ik rij zelf elke dag het traject Middelburg - Cappele ad IJssel.... het went vanzelf...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 5 september 2007 @ 08:49:52 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52952996
Sjezus, elke dag 250 km rijden voor je werk . Je moet er maar zin in hebben.
Is verhuizen geen optie?
Niet meer actief op Fok!
pi_52954414
Bij het derde gesprek ben je natuurlijk al binnen, en gaat het om het afronden en opstellen van het contract.
Ik neem aan dat je je salaris indicatie al gegeven hebt, dus wellicht komen ze met een tegenbod? Als ze van je indicatie zeggen dat ze daar zelf ook aan dacht heb je helaas te laag ingezet

Over die 250 km naar a'dam.... Tja, als ik de files 's ochtends op de radio hoor zou ik daar niet vrolijk van worden. Spit duurt daar denk ik van 6:00 tot 10:00 en van 15:00 tot 19:00
Is de trein geen optie?

[ Bericht 1% gewijzigd door michiel5 op 05-09-2007 10:44:55 ]
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_52955095
Ik zou naast de studie mogelijkheden ook eens vragen naar de mogelojkheden van een auto.
250 km per dag is te doen maar het het trekt wel een behoorlijke wissel op je. Ik vermoed dat je ongeveer op een 3-4 uur rijstijd per dag zult komen NAAST je werk... maar goed dat is een keuze.

250 km p/d is echter ook pittig voor je auto. Als dat een moderne (redelijk) nieuwe auto is dan prima. Heb je een wat oudere dan gaat dat stevig aantikken in je onderhoud van die auto. Kijk daar even naar. De onbelaste reiskosten die men mag geven dekken namelijk niet echt de lading....

voor de beeldvorming;
5*250 = 1250 per week * 4 = 5000km per maand Bij een verbruuik van 1 op 10 betekent dat met een euro95 prijs van 1,40 ongeveer 700 euro netto per maand..... Daar kun je van wonen.
Niet meegeteld is dan je afschrijving als je daar aan zou doen en slijtage etc als banden en remmen...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 5 september 2007 @ 10:42:38 #22
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52955179
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:58 schreef trancemaniak het volgende:

Ik neem aan dat de drukte in de spits zich voornamelijk afspeelt tussen 8.00 en 9.00 en tussen 16.00 en 18.00.

Grapjas.
Maak daar maar van 06:00 tot 10:00 en van 16:00 tot minstens 19:00 van.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_52955222
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:38 schreef Gompy58 het volgende:
Ik zou naast de studie mogelijkheden ook eens vragen naar de mogelojkheden van een auto.
250 km per dag is te doen maar het het trekt wel een behoorlijke wissel op je. Ik vermoed dat je ongeveer op een 3-4 uur rijstijd per dag zult komen NAAST je werk... maar goed dat is een keuze.

250 km p/d is echter ook pittig voor je auto. Als dat een moderne (redelijk) nieuwe auto is dan prima. Heb je een wat oudere dan gaat dat stevig aantikken in je onderhoud van die auto. Kijk daar even naar. De onbelaste reiskosten die men mag geven dekken namelijk niet echt de lading....

voor de beeldvorming;
5*250 = 1250 per week * 4 = 5000km per maand Bij een verbruuik van 1 op 10 betekent dat met een euro95 prijs van 1,40 ongeveer 700 euro netto per maand..... Daar kun je van wonen.
Niet meegeteld is dan je afschrijving als je daar aan zou doen en slijtage etc als banden en remmen...
Ja zonder tankpas of wekelijkse reiskosten uitbetaling zou ik er ook niet aan beginnen, 700 euro per maand voorschieten, vooral de eerste maand, is best veel.
pi_52955252
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:42 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Grapjas.
Maak daar maar van 06:00 tot 10:00 en van 16:00 tot minstens 19:00 van.
Ik heb een tijdje een vriendin gehad in Heerlen en werkte in Lienden a/d A15. Wilde ik daar maandag morgen een beetje op tijd aankomen dan MOEST ik uiterlijk om 06:00 de A2 opdraaien vanaf de A76. Was ik later dan zat ik onderaan eindhoven vast en werd het van kwaad tot erger.

Nogmaals , het is te doen, maar als je 250 km p/d moet rijden op een file gevoelig traject dan sloopt je dat langzaam...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_52961813
3e gesprek is achter de rug. Over het salaris krijg ik nog meer te horen, maar het ligt lager dan 2200 euro, echter wel in de buurt hiervan. Reiskostenvergoeding bedraagt 150 euro. Ik krijg nog bericht over wat ik precies krijg, maar voor die 150 euro reiskostenvergoeding per maand ga ik er behoorlijk bij inschieten.
Ik heb al uitgerekend dat de dieselkosten mij 300 euro per maand gaan kosten. Daar bovenop komen de kosten van verzekering, wegenbelasting en onderhoud. Dus alles bij elkaar zo'n 600 euro denk ik.
pi_52961901
Net salaris toch? Als starter moet je niet voor het salaris gaan. Zorg dat ze in je willen investeren dan kun je over een paar jaar cashen. Heb je meer aan dan enkele tientjes meer in het begin.

Toevallig sta ik op het punt een baan aan te nemen. Waarbij ze aangaven bereid zijn in me te investeren. Dat vind ik belangrijker dan het loon (wat ook nog erg goed is!).

Eerst investeren in jezelf dan cashen. Vers van de studie kun je _helemaal_ niets. Dus iedere starter wordt eigenlijk overbetaald. Voegen nog niets toe...
pi_52961957
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:16 schreef trancemaniak het volgende:
Reiskostenvergoeding bedraagt 150 euro. Ik krijg nog bericht over wat ik precies krijg, maar voor die 150 euro reiskostenvergoeding per maand ga ik er behoorlijk bij inschieten.
Ik heb al uitgerekend dat de dieselkosten mij 300 euro per maand gaan kosten. Daar bovenop komen de kosten van verzekering, wegenbelasting en onderhoud. Dus alles bij elkaar zo'n 600 euro denk ik.
Reiskostenvergoeding is toch 19 cent per kilometer (aftrekbaar voor de belasting voor het bedrijf) . Dan zou jij +/- 250/5 = 50 euro per dag moeten krijgen....

[ Bericht 1% gewijzigd door wlsandman op 05-09-2007 16:34:47 ]
  woensdag 5 september 2007 @ 16:28:48 #28
84244 Scorpie
graag verwijderen
pi_52961958
Ik zou dat niet pikken eerlijk gezegd, zo weinig reisvergoeding.
Ik ben 23, sinds 2 jaar afgestudeerd en krijg 2,5 keer zoveel reisvergoeding als jij en moet minder km maken: 110 op een dag.

Ik zou toch echt wel vasthouden aan die 2200 minimaal, zo niet meer.
pi_52962022
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:16 schreef trancemaniak het volgende:
3e gesprek is achter de rug. Over het salaris krijg ik nog meer te horen, maar het ligt lager dan 2200 euro, echter wel in de buurt hiervan. Reiskostenvergoeding bedraagt 150 euro. Ik krijg nog bericht over wat ik precies krijg, maar voor die 150 euro reiskostenvergoeding per maand ga ik er behoorlijk bij inschieten.
Afhankelijk van je auto verwacht ik dat je meer kwijt bent dan 300, ik ben met 160km/dag (plus wat ik dan nog prive rijd) ong 300 in de maand kwijt aan diesel (1:14 / 1:16 afhankelijk hoe rustig het is)

voor mij geld:
Diesel 300,- (waarvan 147,- vergoedt, maximum van CAO, betaal zelf dus ong hetzelfde bij)
Wegenbelasting 95,-
verzekerering 125,- (C5 2.0HDi, 2002, all risk, 5 schadevrije jaren (ja ik weet het kan goedkoper, moet nog overstappen))

Voor grote beurt (60dK)+ APK was ik laatste keer 450,- kwijt (en dat is zonder wat bijzonders als versleten banden ofzo)

en vergis je er echt niet in, de files om a'dam beginnen zeer vroeg al, als ik om 0630 in de auto stap, staan er standaard files rond a'dam. dus die flexibele werktijden moeten dan wel zeer flexibel zijn wil je buiten spits op de snelweg zitten.
pi_52963379
2200 bruto en 150 netto reiskosten???

ik zou niet eens tekenen....

ik mag dan 2 jaar ouder zijn dan jou en minder geschoold maar daar kom ik toch niet voor... ook al ben je een starter.
ik heb 2250 en een auto van de zaak die mij elke dag naar mijn werk brengt... ik zou nog eens rondkijken bij jou in de buurt.... werk zat overal....
pi_52963547
wat wlsandman al zegt minimaal 19 ct/km

ALs ze je zo grag willen hebben stelen ze je maar een auto ter beschikking, je gaat er toch niet op toeleggen om op je werk te kunnen komen?
pi_52963812
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:12 schreef michiel5 het volgende:
wat wlsandman al zegt minimaal 19 ct/km

ALs ze je zo grag willen hebben stelen ze je maar een auto ter beschikking, je gaat er toch niet op toeleggen om op je werk te kunnen komen?
TS gaat betalen om te mogen komen werken...
pi_52963904
Over het salaris maak ik me niet druk, maar wel over de reiskosten. Ik ga 600 voorstellen denk ik. Wat ze overigens wel doen zijn de kosten van OV volledig vergoeden, maar dat gaat wel betekenen dat ik minimaal 5 uur per dag aan het reizen ben. Dat wordt hem dus ook niet.
pi_52963916
en de reisuren? worden die betaald?
pi_52963942
2200 is een beetje magertjes. Ik werk in de nonprofit en daar ben ik op begonnen (ook HBO-er, 29 jaar).
pi_52965398
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

TS gaat betalen om te mogen komen werken...
wanneer je een kantoorbaan zoekt ver van huis is dat vrij normaal hoor (buiten detachering). dat maakt de drempel hoger, dus minder verkeer op de weg, minder vervuiling (in theorie)
pi_52967600
Een werkgever mag iets meer dan EUR 5.000 netto aan verhuiskosten aan je betalen zonder één bon te hoeven tonen als de werknemer dichtbij komt wonen. Ik zou als werkgever voorstellen dat je gaat verhuizen binnen 15km van je job en dat bedrag aanbieden. Je bent nog jong genoeg voor een nieuw sociaal leven, etc. En tsja, als het niet een absolute topwerkgever is (qua naam), zou ik denk ik m'n baan wat dichter bij huis zoeken.

Oh, het alternatief dat je hebt is natuurlijk dat je aan je werkgever voorstelt om maximaal reiskosten te laten vergoeden en dan dus een lager bruto-salaris te accepteren (bruto zelfde werkgeverslasten). Ben alleen bang dat je met jouw km-ers dicht bij het minimumloon uitkomt voor loonbetaling. Overigens, houd er rekening mee dat je dan dus ook minder WW en pensioen, etc. op gaat bouwen. Als je dan een keer zonder job zit, heb je een onwijze inkomensterugval.

Kortom, zoek een job om de hoek of verhuis.
pi_52968125
quote:
Ik zie regelmatig vacatures voor webdeveloper bij bedrijven in Groningen. Als ik jou was zou ik nog niet tekenen, maar me die kant op orienteren.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_52968414
Ik woon in Rotterdam en heb een half jaar in Beverwijk gewerkt. Geloof me die BMW die ik heb gekregen heb ik na een half jaartje maar weer ingeruild voor een baantje in de botlek.
Jij denkt dat de file's om 0800 beginnen, nou kleine tip ten noorden van Amsterdam om 0600 's morgens begint die file bij de A7 en die bouwvakkers zijn dan ook volop aanwezig op de snelweg.

Voor een tijdje is het leuk, maar bv. een sinterklaas terwijl je om 1530 wegrijd in de regen kan ervoor zorgen dat je pas om 2030 thuis bent.
Hell To The Liars
pi_52968676
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:39 schreef Droopie het volgende:
Jij denkt dat de file's om 0800 beginnen, nou kleine tip ten noorden van Amsterdam om 0600 's morgens begint die file bij de A7 en die bouwvakkers zijn dan ook volop aanwezig op de snelweg.
Ik vermoed dat hij van plan is om over de A6 te gaan, lekker achter aansluiten bij Almere
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_52968990
Het heeft ook zijn charme wel, zonder TS helemaal de put in te praten
s'morgens om 06.40 kom je aan rijden bij zoeterwoude-rijndijk brug gaat open en niet meer dicht.
Ga maar weer naar huis en dan mag je lekker thuis blijven want om 14.30 mocht ik meestal naar huis toe.
Dan had ik net geluk om de file bij de A4 voor te zijn, maar ja toen werd het drukker op het werk. En als je dan om s'morgens na een file om 08.30 binnenkomt kan je het niet maken om dan toch zo vroeg weg te gaan. Dan aansluiten bij de file in hoogmade en dan via de de Lier en de A20 naar huis, want vanaf 15.00 is de A13 ook drama.
Een collega woonde in Almere en dat was schijnbaar helemaal drama. Maar dat is het in heel Nederland.

Veel succes in ieder geval.
Hell To The Liars
pi_52975646
TS, waarom ga je 250 kilometer per dag rijden als webdevelloper? Ik weet zelf als webdevver beter dan menig ander hoe snel je werk in deze branche kunt vinden, desnoods door iets op jezelf te starten vanuit de welbekende zolderkamer. Heb je toevallig een portfolio of iets dergelijks online staan?

150 euro voor 250 kilometer per dag is schandalig weinig. 0,19 cent per gereden kilometer is niet meer dan normaal als kilometervergoeding. Je bent op deze manier dadelijk dus honderden euri per maand kwijt alleen om je benzine te financieren. En zo'n auto gaat natuurlijk ook véél minder lang mee als je elke dag zo veel kilometers maakt.

Ik had er in ieder geval niet mee ingestemd, that's for sure.
  donderdag 6 september 2007 @ 09:44:37 #43
84244 Scorpie
graag verwijderen
pi_52975838
TS, wat ga je nu doen? Je hebt toch nog niet getekend he
pi_52977467
Nee, ik heb nog niet getekend. Ik verwacht nog een overzicht van vergoedingen, die zouden ze per mail toesturen. Als ik vanmiddag nog niets heb gehoord, dan bel ik even met ze.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:07:16 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52977620
Om eerlijk te zijn trancemaniak, ik zou niet tekenen. De vergoedingen zijn gewoon echt niet goed genoeg en ook in plaatsen als Zwolle, Heereveen etc. is genoeg werk voor jou te vinden, met betere arbeidsvoorwaarden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:39:07 #46
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_52978419
Waarom huur je geen klein kamertje in Amsterdam of omgeving, hartstikke leuk en gezellig een nieuwe stad. Mocht je je sociale leven te veel missen kan je altijd van vrijdag avond tot zondag avond in je eigen plaatsje zijn !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:39:10 #47
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_52980017
Ehm... TS... ik zou ECHT eerst meer gesprekken doen. 2200 euro is een lachertje. Helemaal als je zo'n schijt-afstand (zoals hier al gezegd, dat sloopt je echt langzaam... als het niet na 3 weken is, dan wel na 3 maanden... you WILL be sorry...). Ik ben wel 2 jaar ouder dan jij (en 7 jaar werk-ervaring), maar heb zelfde opleiding nu een salaris van 3000E voor 36u/wk (op 10 minuten fietsen afstand). En ik heb nog wel wat connecties met mensen om te weten dat ik niet gruwelijk veel verdien. Hence: IK ben aan 't solliciteren omdat het elders (in de buurt, ik verrek rigoreus forenzen, daar is de markt niet naar...) beter moet kunnen.

Als ik jou een welgemeend advies mag geven. Teken voor zo'n baan pas (al is het je eerste) als je minstens 2700 euro voor 40 uur krijgt. Die lui lachen zich gek met hun 2200 euro. Echt.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_52980379
Voor een starter is het een net aanbod. Echter door de reisafstand en voorgestelde vergoeding blijft er geen donder over.
  donderdag 6 september 2007 @ 22:23:59 #49
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_52992343
Jeetje
150 euro/maand aan reiskostenvergoeding, en dat voor 250km/dag . Ik zou daar echt niet voor gaan tekenen, al is het misschien moeilijk (net zoals alle anderen voor mij). Al om de reiskostenvergoeding zou ik het niet doen
  donderdag 6 september 2007 @ 22:42:32 #50
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_52992871
Er moet toch vast wel een iets grotere ICT-dienstverlener zijn die een kantoor heeft in Friesland cq. Groningen waar je terecht kunt en waar ze vast vacatures hebben voor (web-)ontwikkelaars? Houd je in de avond fijn tijd over voor sport/drank/vrienden/whatever.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')