abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52940033
Als ik mijn OV vergeten ben, vervolgens een normaal treinkaartje zonder korting koop, in de trein stap en wordt gecontroleerd door de conducteur, die mijn treinkaartje 'knipt'....

...heb ik dan recht op de restitutie door IB-groep, die eenmaal per jaar aan houders van een studentenOV wordt verstrekt? Of heb ik het dan vergald middels het ontlopen van mijn boete?
pi_52940378
Volgens mij moet je hem eerst vergeten, dat dan aangeven bij conducteur en dan iets met een kaartje kopen waarvan je later de kosten terug krijgt, geloof ik...

Maar ik denk dus dat je het nu niet meer terug krijgt.
know'm sayin?
word? word.
pi_52943970
dat laatste, anders zou ieder student een keer in het jaar een willekeurig persoon op station aanspreken om zijn kaartje te mogen hebben. om dat vervolgens te kunnne declareren
pi_52949732
quote:
Eén keer je OV-studentenkaart vergeten?

Het kan eens gebeuren dat je ontdekt dat je je kaart vergeten bent. Wat te doen?
Zorg dat je alsnog een geldig vervoerbewijs koopt.
De prijs van het nieuwe ticket kan je in bepaalde gevallen terugkrijgen. NS kent de zogenaamde "Vergeten abonnement regeling", waarin is geregeld dat je als houder van een OV-studentenkaart éénmaal per contractjaar kosteloos je SOV-kaart kunt vergeten. Daarvoor stuur je binnen een maand na reisdatum het speciale restitutieformulier met de noodzakelijke bewijsstukken naar NS Klantenservice.
Het formulier vraag je telefonisch aan op nummer: 0900 - 1462 (0,10 euro p.m.).
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382369161&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&c=Page

(overigens gewoon op Google gevonden met de keywords ov studenten kaart vergeten)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_52949963
Ja maar mijn geval valt niet onder dit verhaal; vandaar mijn topic
pi_52954937
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:58 schreef jeoren het volgende:
Ja maar mijn geval valt niet onder dit verhaal; vandaar mijn topic
Je geval valt wel onder het verhaal. Je hebt toch vantevoren een geldig vervoersbewijs gekocht? Nu dus dat formulier downloaden bestellen en de boel opsturen en hopen dat je t terugkrijgt.

Als je zo stom bent geweest dat kaartje weg te gooien na gebruik, krijg je natuurlijk niks terug, maar dat zal toch niet?
pi_52958921
Je moet dan even een formulier vragen op het station, of dit telefonisch bestellen. Dan dit opsturen en het kaartje meesturen. Dan krijg je het bedrag terug. Je kunt dit volgensmij maximaal 1 of 2 keer per jaar doen...
pi_52962539
Ok te gek.
pi_52984074
Serieus beter lezen gast.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_52986267
Ja ik ging er vanuit dat het stuk het stuk was dat ik al had gelezen op internet
Berichten scammen heet dat geloof ik. Volgende keer beter
pi_53006932
Dus als je van iemand een heel duur kaartje krijgt zeg maastricht groningen. En je vult dat formulier in dan kan je nog even geld cashen van de NS. Dat is wel een goed idee zo eind december...
pi_53009330
Het lijkt lucratief, maar je moet het wel doen op een moment dat je OV geldig is.

Maar je kan iemand anders gratis laten meereizen op deze manier als ik me niet vergis.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')