abonnement Unibet Coolblue
pi_52934939
In alle communicatieopleidingen is toch het overgrote deel theorie e.d. ? Natuurlijk heb je minors die je kan kiezen, maar als TS creativiteit zoekt is hij dan allang afgehaakt .

Of mis ik iets ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52934971
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
In alle communicatieopleidingen is toch het overgrote deel theorie e.d. ? Natuurlijk heb je minors die je kan kiezen, maar als TS creativiteit zoekt is hij dan allang afgehaakt .

Of mis ik iets ?
Bij communicatie en multimedia design ligt het meer op het multi media design... met vakken als Vormgeving, Advies & Concept, Technisch Ontwerpen, Functioneel Ontwerpen, Flash, PHP, Director, 3D Studio Max en Human Computer Interaction etc ben je daar veel meer mee bezig. Daarnaast hou je je ook bezig ( het communicatie gedeelte) met hoe bepaalde informatie op mensen over komt op een website, waarom sommige websites wel en niet aanspreken bla bla bla

Ik vond het veel te veel ontwerpen, javascript enz en te weinig communicatie vandaar dat ik ook ben gestopt....Ik was wel heel zielig het enige meisje in de klas (gemiddeld 1- 4 meisjes per klas in 2006) dus als als je een meidenklas wil zit je daar niet goed
pi_52935072
Ok dat wist ik niet . Deze vakken komen uit het curriculum van het eerste jaar? Ik dacht altijd dat je P vooral uit theorie was om daarna daarmee dit soort vakken te gaan doen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52935082
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:47 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

lang leven alle figuren die het nodig vinden creatieve studies/opleidingen te volgen

worden wij schaarser en dus duurder
Ik weet niet wat je doet, maar als je gisteren goed het nieuw gevold hebt dan zou het zo moeten zijn dat techneuten de hoogste startsalarissen hebben op dit moment. Maar waar na 5 jaar het meeste geld verdient wordt zegt men er dan niet bij, want dat is toch echt de financiele sector.

Maar financiene boeien mij helemaal niet zoveel. Ik vind het alleen triest om te constateren dat er zoveel nitwits zijn die voor hun simpele zielen werk teveel betaald krijgen.

Ik doe liever werk waar ik plezier in heb en mijn ei kwijt kan dan zoiest simpels als accountant spelen en die niets anders hoeft te doen dan dagelijks dezelfde soort berekeningen na te kijken.
pi_52935133
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:55 schreef Basp1 het volgende:
bullshitverhaal
Laten we ontopic blijven en TS helpen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52935140
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ok dat wist ik niet . Deze vakken komen uit het curriculum van het eerste jaar? Ik dacht altijd dat je P vooral uit theorie was om daarna daarmee dit soort vakken te gaan doen.
Uhm nou ik heb dus een jaar Digitale Communicatie gedaan aan de HU en toen was het zo dat je het eerste jaar Digitale Communicatie deed dus ik kan ook alleen maar daarover vertellen. Ik kreeg toen wel al veel les in websites ontwerpen, css, photoshop etc en heb weinig van het communicatiegedeelte gemerkt. De vakken die ik net opsomde zijn uit de Communication & Multimedia design richting die je kan kiezen na het eerste jaar. Maar de andere twee richtingen lijken me niet echt op TS van toepassing namelijk Informatiemanagement en Communicatiesystemen
pi_52936561
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar financiene boeien mij helemaal niet zoveel. Ik vind het alleen triest om te constateren dat er zoveel nitwits zijn die voor hun simpele zielen werk teveel betaald krijgen.


ik vind het raar dat je er simpel van uit gaat dat accoutant (of andere banen binnen dat vakgebied) geen plezier hebben in hun werk, omdat het in jouw ogen saai zou zijn

behalve dát, vind ik dat werk niet bedoeld is 'om je (creatieve) ei kwijt te kunnen', maar in de allereerste plaats om geld te verdienen, er zijn maar héél weinig mensen die geld verdienen met een 'creatieve' opleiding, en dán is het ook nog eens zo dat juist die opleidingen in eens overspoeld worden met jongens zoals jij, die vinden dat ze hun creatieve ei kwijt moeten

Bovendien is het niveau van dit soort opleidingen verschrikkelijk slecht, als je in html <b> snapt, dan haal je al zo'n beetje je P, ik heb werk gezien van mensen uit het derde jaar CMD dat ik als amateur nog in een middag in elkaar kan draaien.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alle studenten van deze opleiding slecht zijn, ik wil er mee duidelijk maken dat er maar een heel klein deel terecht zo'n opleiding volgt en de rest van de studenten er een beetje bij hangt en zo'n opleiding helemaal niet verdienen.
pi_52938655
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:15 schreef JoPiDo het volgende:

behalve dát, vind ik dat werk niet bedoeld is 'om je (creatieve) ei kwijt te kunnen', maar in de allereerste plaats om geld te verdienen, er zijn maar héél weinig mensen die geld verdienen met een 'creatieve' opleiding, en dán is het ook nog eens zo dat juist die opleidingen in eens overspoeld worden met jongens zoals jij, die vinden dat ze hun creatieve ei kwijt moeten
Wat wil ik nog meer ik verdien geld door een beejte creatief te zijn onze verkoperes mijn design gedachten te vertellen die ze weer aan klanten vertellen die het gelul in de ruimte fantastisch vinden.

Ik denk dat je nog studeerd en niet eens door hebt hoeveel mensen in nederland creatief bezig zijn. Als ik al die marketing mensen zie die met kleurtjes bezig zijn. Mensen die met inrichting van winkels bezig zijn, alle reclame die je elke week door de brievenbus krijgt, architecten, enz.. . Elk product wat jij in je handen pakt is toch echt ontworpen, dan is er voor elk product ook nog een productiemethode gekozen, hiervoor moeten ook weer gereedschappen ontworpen worden.

Als je verder goed had doorgelezen had je gezien dat ik HTS WTB heb gedaan wat een puur technische opleiding is. Als ik nu de keus opnieuw zou mogen maken zou ik voor de design academie gegaan zijn. Dat is een opleding die een stuk meer gericht op het product ontwerp. Maar helaas wat teveel op concepten dan op produceerbaarheid.
quote:
Bovendien is het niveau van dit soort opleidingen verschrikkelijk slecht, als je in html <b> snapt, dan haal je al zo'n beetje je P, ik heb werk gezien van mensen uit het derde jaar CMD dat ik als amateur nog in een middag in elkaar kan draaien.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alle studenten van deze opleiding slecht zijn, ik wil er mee duidelijk maken dat er maar een heel klein deel terecht zo'n opleiding volgt en de rest van de studenten er een beetje bij hangt en zo'n opleiding helemaal niet verdienen.
Dat is bij de meeste opledingen in mijn optiek het geval. Dat maakt niet uit want we moeten toch emt zijn allen aan onze producten en aan proces verbeteringen werken . Als dan de mensen die doorhebben dat ze boven het maaiveld uitkomen maar diplomatiek genoeg zijn om problemen zo te omschrijven dat de nitwits denken dat ze zelf de oplossing bedacht hebben is er ook niets aan de hand.
pi_52939099
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat wil ik nog meer ik verdien geld door een beejte creatief te zijn onze verkoperes mijn design gedachten te vertellen die ze weer aan klanten vertellen die het gelul in de ruimte fantastisch vinden.

Ik denk dat je nog studeerd en niet eens door hebt hoeveel mensen in nederland creatief bezig zijn. Als ik al die marketing mensen zie die met kleurtjes bezig zijn. Mensen die met inrichting van winkels bezig zijn, alle reclame die je elke week door de brievenbus krijgt, architecten, enz.. . Elk product wat jij in je handen pakt is toch echt ontworpen, dan is er voor elk product ook nog een productiemethode gekozen, hiervoor moeten ook weer gereedschappen ontworpen worden.

Als je verder goed had doorgelezen had je gezien dat ik HTS WTB heb gedaan wat een puur technische opleiding is. Als ik nu de keus opnieuw zou mogen maken zou ik voor de design academie gegaan zijn. Dat is een opleding die een stuk meer gericht op het product ontwerp. Maar helaas wat teveel op concepten dan op produceerbaarheid.
[..]

Dat is bij de meeste opledingen in mijn optiek het geval. Dat maakt niet uit want we moeten toch emt zijn allen aan onze producten en aan proces verbeteringen werken . Als dan de mensen die doorhebben dat ze boven het maaiveld uitkomen maar diplomatiek genoeg zijn om problemen zo te omschrijven dat de nitwits denken dat ze zelf de oplossing bedacht hebben is er ook niets aan de hand.
Ik heb ook HTS WTB gedaan in Den Haag. Ik snap wat beter wat je bedoelt, maar waar ik het over heb zijn meer de grafische opleidingen of de 'schilder-'opleidingen zoals CMD.
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:48:26 #35
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52940695
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 02:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Dat is MBO.

Willem De Kooning niks voor jou?
Grafisch lyceum heeft ook een HBO opleiding
pi_52948976
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:48 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Grafisch lyceum heeft ook een HBO opleiding
Klopt; Grafimediatechnologie. Deze opleiding wordt in samenwerking met de Hogeschool Rotterdam aangeboden. Je moet je ook aanmelden via de Hogeschool Rotterdam. Maar sinds dit schooljaar worden er geen lessen meer op het Grafisch Lyceum Rotterdam gegeven, behalve de minor 'Printing & Mediatechnology' (3e/4e jaar).
Sue me.
pi_52982005
Ook HBO pikketrekker
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 02:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Dat is MBO.

Willem De Kooning niks voor jou?
Creative sound www.breaksblog.biz
Illustration and Art
pi_52984006
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:48 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Grafisch lyceum heeft ook een HBO opleiding
Ja maar je kunt er maar weinig kanten op. En om het nou creatief te noemen
pi_52988888
Kunst & Techniek op het Saxion? -> http://www.saxion.nl/knt
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_53002672
kunstacademie minerva in Groningen, voor reclame en vormgeving.. bijvoorbeeld?
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_53036237
PABO
Zie altijd in de pabo sectie in de gang allemaal knutselwerken staan van papier en karton
Deze staan altijd bij de ingang van de Tekenlokalen
krijg altijd het idee dat er daar alleen maar word geknutselt en een beetje groep 8 rekenen en taal geleerd word
pi_53039550
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:04 schreef WarPuppy het volgende:
Kunst & Techniek op het Saxion? -> http://www.saxion.nl/knt
Dit is precies wat ik zoek eigenlijk Ik ga maandag mij maandag eens goed laten voorlichten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')