abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52927269
Nederlandse politieserie, geïnspireerd op de Belgische Flikken serie.

Nu op Ned. 1...

Ik vind het acteerwerk nogal matig, behalve dan van Floris (Victor Reinier)...
Het wekt bij mij wel een beetje vreemde indruk om deze acteur, die we natuurlijk allemaal kennen als Vledder hier te zien als een door de wol geverfde rechercheur. De "ouwe rot" in het vak.

Wat vinden jullie van de serie?

[ Bericht 32% gewijzigd door Gitarist op 03-09-2007 22:48:01 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 3 september 2007 @ 22:33:19 #2
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52927340
Tot nu toe niet heel erg goed, geen enkele 'echte maastrichtenaar'..

En die juwelier, en die bewaker, geen respect voor de politie, en zo arrogant... waarom hebben ze zulke typetjes neergezet?
There's no point in living if you can't feel alive
  maandag 3 september 2007 @ 22:34:19 #3
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52927369
wel mooie flashbacks gebruikt, camerawerk is goed
pi_52927379
Ja dat begrijp ik ook niet... heb idd nog geen echte Limburger c.q. Maastrichtenaar gezien!
Net wat je zegt, de mentaliteit van het gemiddelde typetje is nogal "Hollands"...

Had tot nu toe net zo goed in Amsterdam plaats kunnen vinden...

Ook het verhaal is wat magertjes...

Filmwerk en typecasting is wel goed op zich.
  maandag 3 september 2007 @ 22:37:28 #5
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52927456
oeh, hij heeft bagage
pi_52927468
Haha jah wat zal het zijn!?
pi_52927478
Amstel bier

de vriend van dan he...
  maandag 3 september 2007 @ 22:38:34 #8
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52927480
oeh, de eerste maastrichtenaar
pi_52927515
Idd, met een gemaakte zachte G
pi_52927657
Geef mij in godsnaam de echte Belgische Flikken. Dit is echt dramatisch; vooral die Angela Schijf
pi_52927710
Damn, waren dat 15 seconden pure actie?

Ja het acteerwerk van Angela Schijf mag nog wel wat beter...
Trouwens... alle dialogen mogen wel wat echter wat mij betreft.
  maandag 3 september 2007 @ 22:52:09 #12
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52927756
Hmm, ik vond het tegenvallen, maar als ik volgende week zie.... ziet er goed uit...
pi_52927769
Dat vind ik ook. Aflevering had beter gemogen. Maar goed voor een eerste keer vond ik het niet verkeerd.

Volgende aflevering ziet er iig veelbelovend uit. Volgende week weer kijken dus!
pi_52927821
"Het is een Hollander"
pi_52927941
Wat een teleurstelling.

Slecht plot, slecht acteerwerk (muv Floris Vledder, maar die doet ook niets anders), het speelt in Maastricht en ik heb geen zachte 'g' gehoord. En een ontknoping, nee... geen ontknoping.

Vond het wel leuk om al die bekende plekjes te zien, maar verder een dikke onvoldoende.
pi_52927963
Ja dat stoorde mij ook heel erg, ze doen allemaal alsof Wolfd een "Hollander" is, terwijl ze zelf niet veel anders voordoen. Jammer.

Toch vind ik het erg leuk om te zien allemaal, het is ook erg dichtbij Ik blijf het in ieder geval wel kijken, ook al zijn er inderdaad een hoop verbeterpuntjes.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 3 september 2007 @ 23:07:21 #17
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_52928079
prima eerste aflevering!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_52928107
Wie vond het ook vreemd dat Eva van Dongen wel een flinke portier met gemak neersmakt, maar zich niet weet te redden tegen dat leraartje? Niet zonder vlindermes in ieder geval, iets dat echte agenten blijkbaar bij zich dragen.
pi_52928307
Inderdaad, de mentaliteit was totaal niet zuidelijk...een Maastrichtenaar zou echt wel aandacht gehad hebben als er een politieagent binnenkomt...

Dat vlindermes sloeg helemaal nergens op...sinds wanneer hebben ze dat bij de politie. Het enige zuidelijke accent, met de man Eva van Dongen, dat sloeg ook nergens op, was net een Belg....neem dan iemand uit de buurt...of doe het in het Nederlands, want voor dat karakter was het juis niet nodig geweest om een Limburgs accent te hebben....
pi_52928442
had net zo goed Flikken Utrecht kunnen zijn
  dinsdag 4 september 2007 @ 03:10:33 #21
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_52930592
Politie...

Angela...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_52931841
Ben het eens met bovenstaande reacties. Camerawerk was goed, maar verhaal en acteerwerk flinterdun. Hoop dat het de komende weken beter gaat worden.

Wel leuk om je eigen stad zo te zien

(en bovenal 1.290.000 kijkers )
pi_52931945
Nou wat een vertoning, enige positieve was het (flashback) camerawerk en die Reinier...

Verhaal sloeg nergens op, zo los je toch geen moord op? 2 verdachten, wat in het rond gissen en jah hoor we hebben de moord opgelost. Angela schijf kunnen ze beter meteen op de trein terug zetten, die soapies denken allemaal dat ze kunnen acteren. Waarom er geen Limburger in voor komt vind ik helemaal vreemd... zeker die rollen van juwelier of portier had iedere willekeurige acteur kunnen doen. Om het nog maar niet te hebben over die mafkees met z'n zachte 'g', gast probeer het nou vooral niet te immiteren!!

Kortom, was is de toegevoegde waarde, behalve wat mooie omgeving shots van Maastricht, als je daar toch je complete cast met Amsterdammers neer zet

Mag hopen dat de tweede aflevering wat beter wordt
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52931962
Ik weet het niet zeker, maar het zou goed kunnen dat het de pilotaflevering betrof...

In dat geval moèt de eerste echte aflevering wel beter zijn. Ik ben benieuwd!
pi_52933164
Ik had gehoopt dat het wat meer op de Belgische Flikken ging lijken. Dus wat meer verhaallijnen en een wat luchtiger sfeer. Dit was meer in de stijl van Baantjer.... Het zag er wel gelikt uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')