Op zich wil er niet te veel voor uitgeven (goh)........ik speel niet voor een band en ik treed niet op ofzo....heb ook geen les....ik vind het gewoon leuk!
Maar uiteraard wil ik dat die redelijk lekker loopt en dat er ook een redelijk geluid in zit.
Ik vind het Strat model wel ok, en ik heb dus al gekeken naar een Squire strat, zijn die dingen wat? Of is het echt waardeloos spul? En nee ik heb geen geld voor een echte!
Ik heb eiks in mijn buurt geen muziek winkels dus ik kan ook niet echt ff een aantal gitaren testen...
Weet iemand een paar goede sites en heeft iemand misschien zelf een gitaar en heeft iemand ervaringen waardoor hij een bepaalde gitaar zou willen aanraden?
Let maar niet op de prijs, ik weet zelf wat ik ervoor over heb. Dus noem maar op!
Bij voorbaat dank!
quote:Goeie zoals?
Op zaterdag 16 februari 2002 14:15 schreef ullie het volgende:
Squiers daar zitten best goeie tussen, als je een niet te dure stratocaster wil dan zijn die aan te raden.
Als je een goedkoop merk wilt, kan je beter een epiphone nemen... Het is net zoiets als squire van fender is, alleen is dit het goedkopere broertje van gibson... En ik moet eerlijk zeggen dat epiphone lekker speelt, soms zelfs beter dan Gibson zelf (dan heb ik alleen op antiekjes gespeelt)
Ikzelf heb 2x fenders
Een Fender Mustang '69
En een Fender Jagstang
Beide worden helaas niet meer gemaakt.
Yamaha maakt soms ook goede electrische gitaren, je moet alleen oppassen voor de gitaren met de extreem dunne hals..
Ik weet niet of ibanez betaalbare modellen heeft, maar deze word ook allom geprezen
quote:Thanx! Koele site trouwens....is wel de moeite waard om daar langs te gaan geloof ik!
Op zaterdag 16 februari 2002 14:19 schreef Joe Gain het volgende:
Gewoon bellen naar Robberts, in Hilversum 035-5825394. en kijk anders gewoon op hun website www.guitars.nl
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 14:19 schreef Joe Gain het volgende:
Gewoon bellen naar Robberts, in Hilversum 035-5825394. en kijk anders gewoon op hun website www.guitars.nl
quote:Het verschil zit 'm erin dat je in elke serie gitaren goeie en slechte exemplaren hebt (ligt aan onvolkomenheden in het hout), maar dat je als je een fender koopt dat je veel kans hebt om een goed exemplaar te treffen en bij een squier iets minder , maar er zitten exemplaren tussen die qua geluid niet onderdoen voor een fender.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:18 schreef Emizea het volgende:[..]
Goeie zoals?
Hehe, zit er nog onderling vereschil tussen? (uiteraard) Maar ik bedoel hoe heten die dingen dan? Squire Strat ***** <------ daar staat neem ik aan nog een model naam?
Het model heet overigens gewoon stratocaster.
quote:Van de 5 die ik tot nu toe heb gespeeld zijn er 4 door me aan de kant gesmeten, Squire is naar mijn mening een te goedkoop product.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:23 schreef ullie het volgende:[..]
Het verschil zit 'm erin dat je in elke serie gitaren goeie en slechte exemplaren hebt (ligt aan onvolkomenheden in het hout), maar dat je als je een fender koopt dat je veel kans hebt om een goed exemplaar te treffen en bij een squier iets minder , maar er zitten exemplaren tussen die qua geluid niet onderdoen voor een fender.
Het model heet overigens gewoon stratocaster.
quote:Thanx....hier heb ik veel aan!
Op zaterdag 16 februari 2002 14:21 schreef Aneurism het volgende:
Hoop interessante info!
quote:Mmmmmm een lot uit de loterij dus.....nah is dus niet echt super!
Op zaterdag 16 februari 2002 14:23 schreef ullie het volgende:
Het verschil zit 'm erin dat je in elke serie gitaren goeie en slechte exemplaren hebt (ligt aan onvolkomenheden in het hout), maar dat je als je een fender koopt dat je veel kans hebt om een goed exemplaar te treffen en bij een squier iets minder , maar er zitten exemplaren tussen die qua geluid niet onderdoen voor een fender.Het model heet overigens gewoon stratocaster.
quote:1 op de 5 dus!
Op zaterdag 16 februari 2002 14:26 schreef Aneurism het volgende:
Van de 5 die ik tot nu toe heb gespeeld zijn er 4 door me aan de kant gesmeten, Squire is naar mijn mening een te goedkoop product.
quote:Je moet inderdaad wel geluk hebben, maar degene die ik nu heb speelt beter dan veel fenders en heeft een erg mooi geluid. Ligt er overigens ook aan uit welke serie je er een hebt. De oude squiers uit Japan en Korea zijn over het algemeen met betere materialen gemaakt dan de nieuwe.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:26 schreef Aneurism het volgende:[..]
Van de 5 die ik tot nu toe heb gespeeld zijn er 4 door me aan de kant gesmeten, Squire is naar mijn mening een te goedkoop product.
quote:Het best wat je sowieso kan doen is om met iemand die er verstand van heeft naar een winkel te gaan en dan verschillende gitaren te proberen natuurlijk.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:27 schreef Emizea het volgende:[..]
Mmmmmm een lot uit de loterij dus.....nah is dus niet echt super!
quote:Owww...
Op zaterdag 16 februari 2002 14:34 schreef Aneurism het volgende:
Fender buizen versterkers laten alles bijna goed klinken![]()
quote:Hij leek idd op een fender strat! Maar hij klonk niet alleen goed, maar liep ook lekker!
Op zaterdag 16 februari 2002 14:41 schreef Aneurism het volgende:Maar aria pro is idd wel een mooie gitaar, als ik het goed herinner is het een fender look a like... Helaas nog niet op mogen spelen..
maar dat kan ook niet altijd.
quote:Leuk starters setje is (vind ik persoonlijk) een ibanez gitaar model GRX-40bk die bij rond de E260,-- kost.,
Op zaterdag 16 februari 2002 14:21 schreef Aneurism het volgende:
Squire is mijn nachtmerie gitaar, het geluid is net een beetje te goedkoop, de materialen zijn te goedkoop en veroorzaken dit geluid. Daarnaast "Voelen" ze niet goed, wat na verloop van tijd gaat irriteren en is soms het gewicht ook niet helemaal lekker...Als je een goedkoop merk wilt, kan je beter een epiphone nemen... Het is net zoiets als squire van fender is, alleen is dit het goedkopere broertje van gibson... En ik moet eerlijk zeggen dat epiphone lekker speelt, soms zelfs beter dan Gibson zelf (dan heb ik alleen op antiekjes gespeelt)
Ikzelf heb 2x fenders
Een Fender Mustang '69
En een Fender JagstangBeide worden helaas niet meer gemaakt.
Yamaha maakt soms ook goede electrische gitaren, je moet alleen oppassen voor de gitaren met de extreem dunne hals..
Ik weet niet of ibanez betaalbare modellen heeft, maar deze word ook allom geprezen
quote:Thanx.....hou het zeker in mijn achterhoofd!
Op zaterdag 16 februari 2002 15:09 schreef madferit het volgende:
Leuk starters setje is (vind ik persoonlijk) een ibanez gitaar model GRX-40bk die bij rond de E260,-- kost.,
en een IBZ10 versterker die rond de E80,--. Kon ze zelf als setje kopen.
quote:En als ik zo vrij mag zijn.....wat kost die Epiphone.... (van de squire's weet ik de prijzen wel)
Op zaterdag 16 februari 2002 15:23 schreef Meister het volgende:
Over Squire vs. Epiphone, heb er van beide eentje; een Squire Fat Tele die zeker degelijk is, vooral clean een mooie klank, een heel fijne hals om te spelen maar een tikje lomp qua gewicht.
Van de Squires zijn nogal veel verschillende modellen in omloop, het loont de moeite om er even wat nieuwsgroepen op na te lezen, anders koop je er misschien eent Strat uit de Affinity serie die echt niet goed schijnt te zijn (wél belachelijk goedkoop).
Dat gezegd zijnde, ik speel eigenlijk altijd op m'n Epiphone SG. Kweenie, kan er gewoon heerlijk op raggen, perfect voor Neil Young, Weezer of wat voor een gitaarpop dan ook..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |