abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52922275
Wat is die man idioot bezig bij Voetbal Insite de laatste tijd. Als Wilfred Genee een doodgewone vraag stelt, krijgt hij van Willem tegenwoordig standaard een chagrijnige tirade over zich heen. Waarom ga je daar dan zitten?

Je kunt toch verwachten dat je, als je coach wordt, maar niet je lucratieve schnabbels wilt laten schieten, hier wel vragen over krijgt? Als je daarnaast ook geen persconferenties geeft (te triest voor woorden natuurlijk), is het niet meer dan logisch dat je 's avonds nog wat vragen krijgt. Van Hanegem begint net zo'n oude zeur als Cruyff te worden.

Conclusie: Oprotten van de tv en alleen je werk als coach doen, of normaal doen als er iets aan je wordt gevraagd tijdens je dikbetaalde schnabbel. Prutser.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:06:54 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_52922430
Van Hanegem werd geboren in de winter van 1944 als zoon van de garnalenvisser Lo van Hanegem (1905-1944) en Anna van Grol. Moeder Anna was geboren in Rochester (New York) in een familie van Nederlandse emigranten, die terug zouden keren naar Zeeuws-Vlaanderen. Bij een bombardement op Breskens op 11 september 1944 kwamen vader Lo en broer Izaäk om het leven. Lo wist nog met zijn lichaam het leven van een baby te redden, Ben de Pauw, die later hoogleraar in de oncologie aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen zou worden. Willem van Hanegem hield aan de oorlogsjaren een levenslange hekel aan Duitsers over.

In het voorjaar van 1946 vertrok moeder Anna met haar kinderen naar Utrecht, waar Willem opgroeide. Als straatvoetballertje blijkt hij te beschikken over een sterk linkerbeen. Tijdens een training van Velox staat hij langs de lijn en iedere bal die naast het doel vliegt schiet hij zo secuur terug dat hij een half jaar later al in het eerste speelt

Van Hanegem deed vooral van zich spreken als speler van Feyenoord, waar hij in 1968 terechtkwam en één van de grootste vedetten in de geschiedenis van de club werd. De eerste jaren van zijn carrière werd hij overigens meestal "Wim Hanegem" genoemd. Deze fout komt zelfs voor in het programmablad voor zijn eerste interland, in 1968 tegen Schotland. Pas na drie interlands was zijn correcte naam tot de KNVB doorgedrongen.

Het grootste succes als speler haalde hij in 1970, toen hij een belangrijk aandeel had in de winst van de Europacup I. Met Feyenoord werd hij driemaal kampioen van Nederland en won hij de Wereldbeker en de Uefa-cup in 1974 tegen the Spurs.

Met het Nederlands elftal haalde hij een (traumatische) tweede plaats op het WK van 1974. Wel werd hij door vele (o.a. Brain Glianvile) als beste speler van het toernooi gezien. Tijdens het EK van 1976 bereikte Nederland de halve finale. Tijdens deze wedstrijd tegen Tsjechoslowakije weigerde Van Hanegem het naar de scheidsrechter toe te lopen die hem bij zich riep, met als reden een zwaar vergrijp op Johan Cruijff waarna doorgevoetbald werd en gescoord. Van Hanegem werd aanvankelijk geselecteerd voor het WK van 1978, maar voorzag dat hij daar vooral op de bank zou zitten, zodat hij niet naar Argentinië afreisde.

Na drie jaar bij AZ en een jaar in Chicago beëindigde hij zijn spelerscarrière bij FC Utrecht. In zijn laatste wedstrijd kreeg hij van scheidsrechter Charles Corver een symbolische rode kaart, waarna hij op de schouders van het veld gedragen werd.

Velox (1962-1966)
Xerxes/DHC (1966-1968)
Feyenoord (1968-1976; 1981-1983)
AZ'67 (1976-1979)
Chicago Sting (1979)
FC Utrecht (1979-1981)

Van Hanegem, door velen baas nummer één genoemd vanwege zijn leiderscapaciteiten, scoorde in 17 jaar tijd 84 competitiedoelpunten. Hij speelde 298 keer voor het eerste van Feyenoord en speelde 52 interlands en 41 Europacup-wedstrijden (18 doelpunten). Van Hanegem was twee interlands de aanvoerder van Oranje.

Landskampioenschap Nederland: 1969, 1971, 1974
KNVB-beker: 1969, 1978
Europacup I: 1970
UEFA Cup: 1974
Wereldbeker voor clubteams: 1970
Tweede op Wereldkampioenschap voetbal 1974 en derde op het Europees kampioenschap voetbal 1976

Willem werd als middenvelder topscoorder van de eerste Divisie.
Scoorde op het hoogste niveau veel doelpunten
Kon aanvallen en verdedigen
Werd 30 jaar geldeen al kriebelig door absurde vragen
Huilde voor de camera toen Kees Jansma een goede vraag stelde
Met hem hadden we 10 % meer kans op de WK-titel gehad
Werd gekozen tot beste speler van het WK-74 in Zuid - Amerika
Iedereen die met hem heeft gewerkt is fan van hem
Twee jongens van AZ zijn z'n grootste fan. Minder bedeeld maar door de Kromme veel bedeeld
Heeft twee zoontjes op het Gym zitten
Is fan van aanvallend voetbal
Verdedigt en verdedigde altijd zijn spelers
Heeft een vrouw die naakt in de playboy stond
Houdt op zijn ouwe dag van goeie muziek
Is een legende
Betere linksbener hebben we nooit meer gehad
Na Cruijff de beste uit nederland
Zit daar in de studio en ik geniet ervan
Heeft soms zijn mindere dagen
Maar dan is het nog een 8
Leende legende
De Kromme voor altijd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52922474
pi_52922478
Wat is dit nou weer voor lap tekst _!
van hanegem
Na cruyff is marco
  maandag 3 september 2007 @ 19:12:13 #5
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_52922555
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:06 schreef tong80 het volgende:
Van Hanegem werd geboren in de winter van 1944 als zoon van de garnalenvisser Lo van Hanegem (1905-1944) en Anna van Grol. Moeder Anna was geboren in Rochester (New York) in een familie van Nederlandse emigranten, die terug zouden keren naar Zeeuws-Vlaanderen. Bij een bombardement op Breskens op 11 september 1944 kwamen vader Lo en broer Izaäk om het leven. Lo wist nog met zijn lichaam het leven van een baby te redden, Ben de Pauw, die later hoogleraar in de oncologie aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen zou worden. Willem van Hanegem hield aan de oorlogsjaren een levenslange hekel aan Duitsers over.

In het voorjaar van 1946 vertrok moeder Anna met haar kinderen naar Utrecht, waar Willem opgroeide. Als straatvoetballertje blijkt hij te beschikken over een sterk linkerbeen. Tijdens een training van Velox staat hij langs de lijn en iedere bal die naast het doel vliegt schiet hij zo secuur terug dat hij een half jaar later al in het eerste speelt

Van Hanegem deed vooral van zich spreken als speler van Feyenoord, waar hij in 1968 terechtkwam en één van de grootste vedetten in de geschiedenis van de club werd. De eerste jaren van zijn carrière werd hij overigens meestal "Wim Hanegem" genoemd. Deze fout komt zelfs voor in het programmablad voor zijn eerste interland, in 1968 tegen Schotland. Pas na drie interlands was zijn correcte naam tot de KNVB doorgedrongen.

Het grootste succes als speler haalde hij in 1970, toen hij een belangrijk aandeel had in de winst van de Europacup I. Met Feyenoord werd hij driemaal kampioen van Nederland en won hij de Wereldbeker en de Uefa-cup in 1974 tegen the Spurs.

Met het Nederlands elftal haalde hij een (traumatische) tweede plaats op het WK van 1974. Wel werd hij door vele (o.a. Brain Glianvile) als beste speler van het toernooi gezien. Tijdens het EK van 1976 bereikte Nederland de halve finale. Tijdens deze wedstrijd tegen Tsjechoslowakije weigerde Van Hanegem het naar de scheidsrechter toe te lopen die hem bij zich riep, met als reden een zwaar vergrijp op Johan Cruijff waarna doorgevoetbald werd en gescoord. Van Hanegem werd aanvankelijk geselecteerd voor het WK van 1978, maar voorzag dat hij daar vooral op de bank zou zitten, zodat hij niet naar Argentinië afreisde.

Na drie jaar bij AZ en een jaar in Chicago beëindigde hij zijn spelerscarrière bij FC Utrecht. In zijn laatste wedstrijd kreeg hij van scheidsrechter Charles Corver een symbolische rode kaart, waarna hij op de schouders van het veld gedragen werd.

Velox (1962-1966)
Xerxes/DHC (1966-1968)
Feyenoord (1968-1976; 1981-1983)
AZ'67 (1976-1979)
Chicago Sting (1979)
FC Utrecht (1979-1981)

Van Hanegem, door velen baas nummer één genoemd vanwege zijn leiderscapaciteiten, scoorde in 17 jaar tijd 84 competitiedoelpunten. Hij speelde 298 keer voor het eerste van Feyenoord en speelde 52 interlands en 41 Europacup-wedstrijden (18 doelpunten). Van Hanegem was twee interlands de aanvoerder van Oranje.

Landskampioenschap Nederland: 1969, 1971, 1974
KNVB-beker: 1969, 1978
Europacup I: 1970
UEFA Cup: 1974
Wereldbeker voor clubteams: 1970
Tweede op Wereldkampioenschap voetbal 1974 en derde op het Europees kampioenschap voetbal 1976

Willem werd als middenvelder topscoorder van de eerste Divisie.
Scoorde op het hoogste niveau veel doelpunten
Kon aanvallen en verdedigen
Werd 30 jaar geldeen al kriebelig door absurde vragen
Huilde voor de camera toen Kees Jansma een goede vraag stelde
Met hem hadden we 10 % meer kans op de WK-titel gehad
Werd gekozen tot beste speler van het WK-74 in Zuid - Amerika
Iedereen die met hem heeft gewerkt is fan van hem
Twee jongens van AZ zijn z'n grootste fan. Minder bedeeld maar door de Kromme veel bedeeld
Heeft twee zoontjes op het Gym zitten
Is fan van aanvallend voetbal
Verdedigt en verdedigde altijd zijn spelers
Houdt op zijn ouwe dag van goeie muziek
Is een legende
Betere linksbener hebben we nooit meer gehad
Na Cruijff de beste uit nederland
Zit daar in de studio en ik geniet ervan
Heeft soms zijn mindere dagen
Maar dan is het nog een 8
Leende legende
De Kromme voor altijd

Kijk, dat is tenminste een nuttige reactie
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_52922569
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:08 schreef Kikker_kermit het volgende:
van hanegem
Na cruyff is marco
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:22:03 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_52922779
Voor de niet-kenners. De Kromme is te vergelijken met Zidane. Met het verschil dat Willem kon vededigen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52922803
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:08 schreef Kikker_kermit het volgende:
van hanegem
Na cruyff is marco
Cruyff
V. Basten
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 3 september 2007 @ 19:25:34 #9
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_52922839
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:22 schreef tong80 het volgende:
Voor de niet-kenners. De Kromme is te vergelijken met Zidane. Met het verschil dat Willem kon vededigen.

En dat ik hem wel versta en Zidane niet

Hoewel dat ook maar nèt aan is
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:27:24 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_52922887
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:23 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Cruyff
V. Basten
Het ergste is mensen die de naam van Johan Cruijff verkeerd spellen. Is zelfs de kotssmilie te veel

pi_52923046
V. Hanegem (ook al is het een Feyenoorder)
Genee die afgemaakt word door Willem
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_52923138
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:23 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Cruyff
V. Basten

Die zag ik niet van JOU aankomen
pi_52923153
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het ergste is mensen die de naam van Johan Cruijff verkeerd spellen. Is zelfs de kotssmilie te veel

Mja you get my point
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_52923163
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:35 schreef Kikker_kermit het volgende:

[..]

Die zag ik niet van JOU aankomen
Sorry , but true
pi_52923168
Klacht is trouwens gegrond
Van hanegem
de kromme
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:37:12 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_52923179
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:36 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Mja you get my point
Nee , onvergevelijk

pi_52923188
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:36 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Sorry , but true
Het gaat wel over de 2 beste voetballers van Nederland EN AJAX he
pi_52923251
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:53 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat is die man idioot bezig bij Voetbal Insite de laatste tijd. Als Wilfred Genee een doodgewone vraag stelt, krijgt hij van Willem tegenwoordig standaard een chagrijnige tirade over zich heen. Waarom ga je daar dan zitten?
Genee is 'n eikel en Van Hanegem heeft er gewoon de pest over in dat Genee na dat gedonder met zijn overstap naar Talpa nu toch nog bij RTL aan de bak mag...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:40:20 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_52923278
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Genee is 'n eikel en Van Hanegem heeft er gewoon de pest over in dat Genee na dat gedonder met zijn overstap naar Talpa nu toch nog bij RTL aan de bak mag...

maandag 3 september 2007 @ 19:47:04 #20
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_52923434
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:06 schreef tong80 het volgende:

Omg, hij is getrouwd met Jerney Klaagman??

Ben stiekem benieuwd wie het is
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  maandag 3 september 2007 @ 19:53:36 #21
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_52923529
Oh ja en mijn signature is van Erik van Muiswinkel, die Van Hanegemt immiteert. Meesterlijk
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:53:58 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_52923537
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:47 schreef Lippie85 het volgende:

[..]

Omg, hij is getrouwd met Jerney Klaagman??

Ben stiekem benieuwd wie het is
Ze stond er samen met haar zus in. Best wel lekker wijf. Truus hoe is het met Truus ?

pi_52923578
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:37 schreef Kikker_kermit het volgende:

[..]

Ja ik heb niets tegen ze als voetballers. (Integendeel ) maar de laatste tijd irriteer ik me mateloos aan beide.
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 19:59:18 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_52923702
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:55 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Ja ik heb niets tegen ze als voetballers. (Integendeel ) maar de laatste tijd irriteer ik me ergeloos aan beide.
Ergeloos ? Man ik maak me sappel over erwten in de pap die er bijna niet zijn terwijl.

Erwtenloos weet je wel hoe ergteloos dat is ?

pi_52924062
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:37 schreef Kikker_kermit het volgende:

[..]

Van Hanegem was, en dat vind ik als neutrale toeschouwer toch echt beter dan v. Basten hoor. Hij overschaduwde in Oranje Cruijff zelfs af en toe. Niet van de bal te krijgen, en speelde zo af en toe de bal briljant in een keer met welk deel van het lichaam dan ook, door. Kan me nog een mooie combinatie door de lucht tussen 4 verdedigers van hem herinneren in de wedstrijd tegen Argentinië geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')