abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2007 @ 15:13:59 #1
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_52917781
van Vrijdag op zatedag nacht heb ik een paar overboekingen gedaan
1-9-2007
En die staan nu opeens voor
3-9-2007
Als afboekings datum In de administratie/op de site "mijnpostbank.nl"

Hebben jullie dat soort grappen ook mee gemaakt?
Is dit nomaal?
wat is er aan de hand?

Ik Baal van er van dat de bestelling niet vandaag binnen komt maar pas woensdag of nog later. vanwege dit soort overboekings gerommel en dat andere mensen hun geld later krijgen dan beloofd.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_52917914
Heb ik ook, ik besteed er verder alleen geen aandacht aan .
  maandag 3 september 2007 @ 15:21:17 #3
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52917952
Zo raar is het toch niet, dat betaalopdrachten die je in het weekend doet, op maandag worden verwerkt?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_52917957
Misschien boeken ze in het weekend niet over en staan ze daarom op de datum van de maandag erna?

Ben weg gegaan bij de postbank om hun trage overboek gedrag, als je van je spaarrekening naar je betaalrekening wil overboeken ben je zo een paar dagen verder, bij de Rabo is het in een paar seconden gebeurt.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  maandag 3 september 2007 @ 15:21:50 #5
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52917964
Er is niets aan de hand, alles wordt gewoon ook in het weekend verwerkt, alleen vind na het weekend pas een "controle" plaats waardoor de datum weer verandert...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  maandag 3 september 2007 @ 15:27:06 #6
41885 kless
pi_52918087
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:21 schreef ToMaSZ het volgende:
Zo raar is het toch niet, dat betaalopdrachten die je in het weekend doet, op maandag worden verwerkt?
Ik vind dat wel heel raar.
Dat er zomaar datums verschuiven van afboekingen.
Ookal komt er een "controle?" overheen dan nog is dat vreemd.
Laat het dan in "opdrachten" staan ipv ""afgescgreven & afgeboekt".
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_52918284
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:21 schreef michiel5 het volgende:
Ben weg gegaan bij de postbank om hun trage overboek gedrag, als je van je spaarrekening naar je betaalrekening wil overboeken ben je zo een paar dagen verder, bij de Rabo is het in een paar seconden gebeurt.
Tegenwoordig ook secondewerk.

En zoals de rest al zegt; ja het is 'normaal' dat de data opschuiven, datum 2 is het pas 'definitief' verwerkt.
  maandag 3 september 2007 @ 15:38:27 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52918354
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:35 schreef Wimpeh het volgende:

Tegenwoordig ook secondewerk.
Als MijnPostbank het doet wel ja.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 3 september 2007 @ 15:59:16 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52918895
Ik heb hier de Postbank 3 maanden terug een brief over gestuurd, en werd daarna gebeld. Aan de ene kant ontkende-ie half dat dit gebeurde, maar aan de andere kant zei-ie ook dat dit nou eenmaal zo is, dankzij de manier van verwerken.
Wat ik veel kwalijker vind, en waar-ie ook geen antwoord op wist, is dat bij/af-schrijvingen regelmatig wel van/bij het saldo worden geteld, maar niet direct in de lijst verschijnen!
Oftewel: 200 euro meer saldo, niets te zien.
Of andersom: 200 euro minder saldo, maar niets te zien. Dit maakt het nogal onoverzichtelijk hoeveel geld je nou op welk moment hebt, en welke betalingen wel/niet al zijn verwerkt! Nogal knullig dat Postbank dit niet realtime goed kan doen...
censuur :O
  maandag 3 september 2007 @ 16:32:42 #10
41885 kless
pi_52919505
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb hier de Postbank 3 maanden terug een brief over gestuurd, en werd daarna gebeld. Aan de ene kant ontkende-ie half dat dit gebeurde, maar aan de andere kant zei-ie ook dat dit nou eenmaal zo is, dankzij de manier van verwerken.
Wat ik veel kwalijker vind, en waar-ie ook geen antwoord op wist, is dat bij/af-schrijvingen regelmatig wel van/bij het saldo worden geteld, maar niet direct in de lijst verschijnen!
Oftewel: 200 euro meer saldo, niets te zien.
Of andersom: 200 euro minder saldo, maar niets te zien. Dit maakt het nogal onoverzichtelijk hoeveel geld je nou op welk moment hebt, en welke betalingen wel/niet al zijn verwerkt! Nogal knullig dat Postbank dit niet realtime goed kan doen...
Dat bedoel ik dus.

Als het in "que" staat om verwerkt te worden ofzo dan is het al goed.
geld moet men niet van dit soort grappen mee maken.

Het is een beetje naar als men zeg 24 uur staat het bij de andere er bij, en zondagavond bellen mensen op van "waar blijft het, ik kan nu niet pinnen"
iGEM
pi_52923041
Heeft dit niet te maken met valutadagen, maar dan weer net niet bij de Postbank?

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Valutering
  maandag 3 september 2007 @ 19:55:50 #12
41885 kless
pi_52923596
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:32 schreef McMarco het volgende:
Heeft dit niet te maken met valutadagen, maar dan weer net niet bij de Postbank?

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Valutering
Nee bij de postbank is je geld gewoon 2 dagen zoek
iGEM
pi_52932618
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:13 schreef kless het volgende:
van Vrijdag op zatedag nacht heb ik een paar overboekingen gedaan
1-9-2007
En die staan nu opeens voor
3-9-2007
Als afboekings datum In de administratie/op de site "mijnpostbank.nl"

Hebben jullie dat soort grappen ook mee gemaakt?
Is dit nomaal?
wat is er aan de hand?

Ik Baal van er van dat de bestelling niet vandaag binnen komt maar pas woensdag of nog later. vanwege dit soort overboekings gerommel en dat andere mensen hun geld later krijgen dan beloofd.
Weekend!
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:37:52 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52934608
Gebeurt mij bij de ABN ook hoor. Als ik op zaterdag of zondag iets overboek, dan is het ook pas op maandag verwerkt en dus staat er ook een datum van maandag bij. De daadwerkelijke afschrijving is dan al wel gebeurd, maar de registratie staat pas op maandag.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52935136
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:37 schreef karr-1 het volgende:
Gebeurt mij bij de ABN ook hoor. Als ik op zaterdag of zondag iets overboek, dan is het ook pas op maandag verwerkt en dus staat er ook een datum van maandag bij. De daadwerkelijke afschrijving is dan al wel gebeurd, maar de registratie staat pas op maandag.
ja, en ik snap ook niet precies wat het probleem nu is, dit is namelijk al jaaaren zo, het zou van mij ook wel mogen veranderen hoor daar niet van
pi_52936308
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:57 schreef Slasher het volgende:

[..]

ja, en ik snap ook niet precies wat het probleem nu is, dit is namelijk al jaaaren zo, het zou van mij ook wel mogen veranderen hoor daar niet van
Me 2. TS, dit is best wel standaard kennis hoor, in het weekend worden er geen overschrijvingen verwerkt!
Kijk maar eens goed naar het aantal dagen dat een overschrijving duurt; dit zijn altijd werkdagen !

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2007 12:52:56 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:58:09 #17
41885 kless
pi_52937252
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Me 2. TS, dit is best wel standaard kennis hoor, in het weekend worden er geen overschrijvingen verwerkt!
Kijk maar eens goed naar het aantal dagen dat een overschrijving duurt; dit zijn altijd werkdagen !
Dan nog is het toch nogsteeds heel raar dat het wel eerst op 1 sept afgeboekt staat (en ook niet meer op de rekening staat) en daarna op 3 sept over/afgeboekt staat.
Werkdagen my ass.
zaterdag en zondag zijn net zo goed rente dagen. (en dagen waarop gewerkt wordt)

dat het zo gaat prima. maar laat dat dan ook weten/zien
betaalopdracht ontvangen op 1 sept
betaalopdracht verwerkt op 3 sept

Of afgeboekt op 1 sept bij geboekt op 3 sept.

En niet opeens lopen kutten in administratie van datum enzo
Worden mensen heel sjacherijnig van, dat kloten met andermans centen.
iGEM
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:04:54 #18
152789 karr-1
pi_52937347
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:58 schreef kless het volgende:

[..]

Dan nog is het toch nogsteeds heel raar dat het wel eerst op 1 sept afgeboekt staat (en ook niet meer op de rekening staat) en daarna op 3 sept over/afgeboekt staat.
Werkdagen my ass.
zaterdag en zondag zijn net zo goed rente dagen. (en dagen waarop gewerkt wordt)

dat het zo gaat prima. maar laat dat dan ook weten/zien
betaalopdracht ontvangen op 1 sept
betaalopdracht verwerkt op 3 sept

Of afgeboekt op 1 sept bij geboekt op 3 sept.

En niet opeens lopen kutten in administratie van datum enzo
Worden mensen heel sjacherijnig van, dat kloten met andermans centen.
en waar denk je dat banken geld aan verdienen? Bovendien is de betaalopdracht wel degelijk verwerkt, maar pas op de eerste werkdag na het weekend (maandag dus). Zaterdag en zondag zijn in de bankwereld geen werkdagen, hoeveel banken ken jij die op zaterdag en zondag open zijn?

Het is dus geen "kutten" met de datum, maar gewoon weergeven van de datum waarop er iets gebeurd is. En dat klopt dus gewoon.
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:17:05 #19
41885 kless
pi_52937547
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

en waar denk je dat banken geld aan verdienen? Bovendien is de betaalopdracht wel degelijk verwerkt, maar pas op de eerste werkdag na het weekend (maandag dus). Zaterdag en zondag zijn in de bankwereld geen werkdagen, hoeveel banken ken jij die op zaterdag en zondag open zijn?

Het is dus geen "kutten" met de datum, maar gewoon weergeven van de datum waarop er iets gebeurd is. En dat klopt dus gewoon.
RENTE DAGEN (niks geen werkdagen) , lening en andere investeringen.
Zaterdag zijn er zat banken open. op zaterdag EN zondag weet ik zo niet.

en toch klopt het niet, dat datum verschuiven.
iGEM
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:00:30 #20
152789 karr-1
pi_52938417
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:17 schreef kless het volgende:

[..]

RENTE DAGEN (niks geen werkdagen) , lening en andere investeringen.
Zaterdag zijn er zat banken open. op zaterdag EN zondag weet ik zo niet.

en toch klopt het niet, dat datum verschuiven.
Dien een klacht in bij de bank, die kunnen het je uitleggen, maar dan krijg je hetzelfde verhaal als ik je vertelde.
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:16:47 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52938704
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dien een klacht in bij de bank, die kunnen het je uitleggen, maar dan krijg je hetzelfde verhaal als ik je vertelde.
Fout, je krijgt het verhaal wat IK vertelde... Samengevat: ze weten het, maar zijn te beroerd om er wat aan te doen! Als ze 3 dagen rente willen "pikken" (alsof er rente wordt bijgeschreven op m'n girorekening) vind ik dat prima, maar nu geven ze regelmatig ONJUISTE informatie (blijkt 2 dagen later).
censuur :O
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:22:55 #22
152789 karr-1
pi_52938790
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fout, je krijgt het verhaal wat IK vertelde... Samengevat: ze weten het, maar zijn te beroerd om er wat aan te doen! Als ze 3 dagen rente willen "pikken" (alsof er rente wordt bijgeschreven op m'n girorekening) vind ik dat prima, maar nu geven ze regelmatig ONJUISTE informatie (blijkt 2 dagen later).
Whatever makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')