Verstandige keuze.quote:Been: ‘Ik kan NEC nu niet verlaten’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - Mario Been heeft het bestuur en de directie van NEC zojuist laten weten dat hij niet zal overstappen naar Feyenoord als hij deze week officieel mocht worden benaderd door de Rotterdamse club.
,,Ik blijf bij NEC, minimaal tot aan de zomer,’’ zegt Been tegenover het AD. ,,Als Feyenoord me daarna nog zou willen hebben, bezien we de situatie tegen die tijd opnieuw.’’
Been weet dat hij vanaf het moment dat bij Feyenoord Gert-Jan Verbeek werd ontslagen bovenaan de lijst stond om Verbeek op te volgen als hoofdtrainer in de Kuip. De roep vanuit Rotterdam, waar de achterban om hem staat te springen, was de afgelopen dagen groot.
,,Maar ik kan het niet maken om NEC op dit moment te verlaten. Ik heb hier iets moois opgebouwd en ik heb een fantastische samenwerking met de mensen in Nijmegen, zowel met de clubleiding als met de spelers. NEC is voor mij ook een geweldige club,’’ aldus Been, die in de tweede helft van dit seizoen ook nog Europees speelt met de Nijmegenaren.
Lijkt me ook. Er wacht nog een heel UEFA-Cup avontuur waarmee hij zich onsterfelijk kan maken daar. Van de zomer naar Feyenoord lijkt me de beste optie.quote:
Zijn hart ligt bij NECquote:Mario Been blijft bij N.E.C.
Om een einde te maken aan alle speculaties heeft trainer Mario Been aangegeven minimaal tot het einde van dit seizoen bij N.E.C. te blijven. Hiermee is er duidelijkheid gekomen voor de spelersgroep, de supporters en de kantoororganisatie van N.E.C.
Mario Been: ‘Ik werd doodmoe van alle speculaties en alle geruchten. Ik ben deze club zoveel dank verschuldigd en heb mijn hart gevolgd. Voor mij is N.E.C. en rust rondom de ploeg op dit moment het belangrijkste, zeker met de belangrijke wedstrijden die eraan komen.’
En er is vast niemand bij Feyenoord die hem dit kwalijk neemt. Kortom, beste keuze.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dit maakt z'n goddelijke status in Nijmegen alleen maar groter.
Nope. Maar het zal ermee te maken hebben dat hij vorig jaar mocht verlengen ondanks een lage positiequote:
volgens mij kon ie niet anders, NEC heeft onder zijn leiding ook een tijdlang rond de degradatieplekken gevoetbalt. NEC heeft toen er verstandig aangedaan Been aan te houden en niet gelijk te ontslaan, daar plukken ze nu de vruchten van. Bij een club als feyenoord was hij dan ook al lang ontslaan, de houdbaarheid bij (top)clubs is nu eenmaal minder lang.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:14 schreef Suijk het volgende:
Erg chic richting NEC toe.
en hij voert een rookplicht inquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:02 schreef tong80 het volgende:
'Volgens Rijnmond heeft de spelersgroep aangegeven Van Hanegem als coach te willen.'
Die laat het krachthonk afbreken. Verrkort de training met een uur. En schaft de woensdagtraining af omdat ie zijn zoontje van school moet halen.
Die hebben het van Feyenoord.nlquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Telesport meldt nu dat het officieel rond is met Feyenoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |