abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52885733
Hallo allemaal!

We hebben weer een nieuwe video! We hebben een nieuwe microfoon aangeschaft dus ik hoop dat jullie Martijn dit keer beter kunnen verstaan.

Reacties zijn altijd welkom!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Zw0OaGqS8Pk

Ingredienten voor 2 personen:

2 sjalotjes
1 teentje knoflook
300gr gerookte spek
60gr geraspte parmezaanse kaas
60ml room
verse peterselie
3 eidooiers
200gr pasta p.p (ongeveer 100gr p.p)

Groeten,

Rik

[ Bericht 12% gewijzigd door OverDeTong op 02-09-2007 11:05:54 ]
pi_52885927
Ik vind spaghetti goed te pruimen, zolang er geen room doorheen zit
pi_52886094
Leuk gedaan weer
pi_52886118
Allereerst moet ik zeggen dat het geheel goed in elkaar zit, en het heel duidelijk is hoe het recept gemaakt moet worden. Ik zal het zeker gaan onthouden voor de eerst volgende keer dat ik pasta moet maken.

Wel heb ik nog een aantal tips betreffende de presentatie:
1. Er wordt vaak gezegd: ik doe nu..., ik doe nu...,
Dit is opzich niet verkeerd, maar wordt op den duur eentonig, en haalt het enthousiasme er een beetje uit. Misschien is het handiger om zo nu en dan een andere zin te kiezen. Iets in de zin van: "Vervolgens doen we al het room erbij.."

2. Extra tips en mogelijkheden weergeven
Deze tip is niet zo zeer een must, maar persoonlijk ben ik ook geinterresseerd in variaties of achtergrond informatie over het gerecht. Misschien een stap te ver ten opzichten van het beoogde doel, maar wie weet heel handig voor de toekomst.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en succes alvast met het volgende gerecht. Ik kijk er naar uit!
pi_52886186
Room door carbonara... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_52886198
Leuke video weer!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52886230
G3rtjuh, bedankt voor je reactie! Ik zal er de volgende keer wat meer op gaan letten.

G3rtjuh, heb je onze andere videos ook al gezien? Zo ja, vind je dat de nieuwe microfoon, die we bij dit filmpje als eerst hebben gebruikt, beter dan de microfoon die in de camera zelf zit?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

[ Bericht 0% gewijzigd door OverDeTong op 02-09-2007 11:15:07 ]
pi_52886291
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:08 schreef OverDeTong het volgende:
G3rtjuh, bedankt voor je reactie! Ik zal er de volgende keer wat meer op gaan letten.

G3rtjuh, heb je onze andere videos ook al gezien? Zo ja, vind je dat de nieuwe microfoon, die we bij de filmpje als eerst hebben gebruikt, beter dan de microfoon die in de camera zelf zit?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
De nieuwe microfoon is stukken beter. Directer geluid, minder galm en andere bijgeluiden.

Zal later vandaag even zorgen dat ik een 'abo' krijg op de youTube rubriek. Lijkt me leuk/handig om meer gerechten voorbij te zien komen op deze manier.

-----[ update ]-----
Is er ook een gewone website van de kookvideo's? Waar achtergrond info te vinden is en de tekst van het recept. Zie nu wel dat deze in de 'OP' is ingevoegd.

Een website kan heel handig zijn voor het krijgen van een groter publiek.
pi_52886361
Hey G3rtjuh,

we hebben wel een soort van website.. http://overdetong.blogspot.com/
Daar komen alleen niet zo veel mensen op.. Er staat overigens wel een klein beetje info over ons..

Wij gaan samen werken met rubriek.nl en hier komt nog wat meer informatie over ons te staan.. Ik hoop dat de mensen bij rubriek.nl snel ons eigen plekje maken want ik heb weer een leuk stukje over Martijn geschreven..
  zondag 2 september 2007 @ 11:18:30 #10
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_52886380
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
Room door carbonara... .
Room door Carbonara
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_52886438
Superlekker toch! En als je denkt dat het niet zo lekker zou zijn moet je het echt een keer proberen! Ik krijg gewoon honger als ik het filmpje telkens weer bekijk
pi_52887376
Leuk gedaan. Zout water om de pasta in te koken vind ik dit geval niet nodig, want het spek geeft al genoeg zoute smaak.
Verder had je er nog bij kunnen zeggen dat je geen olie of boter in de pan gebruikt omdat het spek zelf al genoeg vet heeft om de ingredienten in te bakken.
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:01 schreef G3rtjuh het volgende:

Wel heb ik nog een aantal tips betreffende de presentatie:
1. Er wordt vaak gezegd: ik doe nu..., ik doe nu...,
Dit is opzich niet verkeerd, maar wordt op den duur eentonig, en haalt het enthousiasme er een beetje uit. Misschien is het handiger om zo nu en dan een andere zin te kiezen. Iets in de zin van: "Vervolgens doen we al het room erbij.."

2. Extra tips en mogelijkheden weergeven
Deze tip is niet zo zeer een must, maar persoonlijk ben ik ook geinterresseerd in variaties of achtergrond informatie over het gerecht. Misschien een stap te ver ten opzichten van het beoogde doel, maar wie weet heel handig voor de toekomst.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en succes alvast met het volgende gerecht. Ik kijk er naar uit!
Verder ben ik het hier mee eens.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_52893518
Ziet er lekker uit zeg en krijg er honger van
  zondag 2 september 2007 @ 16:38:49 #14
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_52893799
Idd eens met G3rtjuh, zou verder ook wat meer proberen te vertellen, of meer dingen tegelijk proberen te doen, zodat het wat actiever lijkt. Nu is het vooral van, ik doe nu het spek snijden *stilte*, ik doe nu het sjalotje snipperen *stilte*.

Probeer er een beetje zinnen van te maken; nadat je het spek fijngesneden hebt doe je het sjalotje snipperen. Vergeet ook niet de pasta in de gaten te houden die je van te voren hebt opgezet, deze moet al dente worden (leg uit wat al dente betekend), zo heb je toch alweer wat meer vulling..

Trouwens een tip: doe nooit zout strooien vanuit de pot, doe het in een bakje en strooi het met je vingertoppen uit; dan heb je hier veel meer controle over namelijk.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_52897250
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:38 schreef Euc- het volgende:
Idd eens met G3rtjuh, zou verder ook wat meer proberen te vertellen, of meer dingen tegelijk proberen te doen, zodat het wat actiever lijkt. Nu is het vooral van, ik doe nu het spek snijden *stilte*, ik doe nu het sjalotje snipperen *stilte*.

Probeer er een beetje zinnen van te maken; nadat je het spek fijngesneden hebt doe je het sjalotje snipperen. Vergeet ook niet de pasta in de gaten te houden die je van te voren hebt opgezet, deze moet al dente worden (leg uit wat al dente betekend), zo heb je toch alweer wat meer vulling..

Trouwens een tip: doe nooit zout strooien vanuit de pot, doe het in een bakje en strooi het met je vingertoppen uit; dan heb je hier veel meer controle over namelijk.
Alleen 'doe' je geen sjalotje 'snipperen', maar je 'snippert' een sjalotje...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 3 september 2007 @ 00:19:15 #16
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_52906351
Ik heb hem ook gekeken
Leuk leuk .. enne ik ben benieuwd wat het volgende item gaat worden
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_52947443
Ja. Ik heb hem gekeken en toe wist ik meteen wat ik vanavond wilde eten (weliswaar in ietsie aangepaste vorm, maar ach, het inspireerde beheurlijk ). Hulde dus!

Geluid is prima, idd even letten op hoe je t vertelt, dat kan wel wat sjeu gebruiken

Nog even 'inhoudelijk' je bakt het spek wel erg kort uit... Als de pasta al opstaat. Mag wel wat langer, lijkt me, en ik zou dan sjalot en klnoflook wat later toevoegen. Magoe, ik bak mijn spek altijd knapperig hoor. Smaken verschillen.
Pancetta is ook errug lekker in dit recept! Moet je s proberen. Heeft een hele eigen, fijne smaak.
Geef ook de optie weer om een paar lepeltjes kookvocht toe te voegen als het te plakkerig wordt (wat wel het geval lijkt).

Afijn, leuk dat jullie zulke filmpjes maken!
  dinsdag 4 september 2007 @ 22:57:57 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52948277
Wij doen altijd eerst de kookroom bij de uitgebakken spek/pancetta, dan gooien we de pasta erbij met een klont boter en tenslotte het rauwe ei/kaas-mengsel.

Volgens dit recept

Het blijft lekker, maar wel machtig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_52948378
Ik laat de boter weg en doe er meer ei door. Alleen dooiers. En peterselie
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:22:24 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52948982
Oh, een van mijn favo spaghetti recepten. Ik ben gek op rauwe ei
Confidence through competence
pi_52955531
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?course=&protein_source=&dishtype=&nr_of_servings=&cuisine=&ingredient=&title=carbonara&source1=&source2=&source3=

en wij gebruiken weer dit recept.
wel altijd met een groene salade ofzoiets.
geen boter, heel ei, en stiekem iets meer room... en iets meer spekkies.
pi_52956351
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:38 schreef Euc- het volgende:

doe nooit zout strooien vanuit een pot (oftewel strooi nooit zout uit een pot) sorry hoor, maar dat ge"doe" alsmaar is echt een verloedering van de taal tegenwoordig, of zijn we allemaal chandler bings aan het worden

enniewee...ik ben het wel eens dat het wat actiever en enthousaister mag, maar zoals adh-jamie oliver hoeft ook weer niet ,ook geen messenshow hoeft ook niet en dat geneuzel wat je bij life en cooking ziet ook niet. Zelf zou ik dan liever je rechttoerechtaan manier handhaven.

Verder niks mis met de recepten enzo. Het laat genoeg ruimte over tot zelfexpirimenten. Overigens pleiten die puazes in je dialooog ook voor een goede manier om iets te kunnen opschrijven.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_52956476
TVP
Work hard, play harder!
Last.fm
  woensdag 5 september 2007 @ 11:41:00 #24
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52956568
tvp
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_52958083
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:59 schreef kabouter.muts het volgende:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?course=&protein_source=&dishtype=&nr_of_servings=&cuisine=&ingredient=&title=carbonara&source1=&source2=&source3=

en wij gebruiken weer dit recept.
wel altijd met een groene salade ofzoiets.
geen boter, heel ei, en stiekem iets meer room... en iets meer spekkies.
125 gram spekjes voor 4 personen? Ik doe niet aan light-carbonara
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')