abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 10:05:30 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52885549
wat trek jij je koter aan? waar haal je het, moet het merk zijn of juist niet?
wie kiest de kleding? de ouders of de kinderen en in geval van de kinderen vanaf welke leeftijd hebben ze inspraak?
hoe gevoelig zijn kinderen voor reclame (denk aan de lelly kellie hype) en hoe ver ga je daar in mee?
of die spuuglelijke crocs, waar iedereen van de zomer mee wegliep.

ik vond de discussie in het vraag en aanbod-topic best boeiend, alleen niet de goede plaats, dus vandaar deze poging met een eigen topic

en natuurlijk graag ook met foto's van kleding & accessoires natuurlijk
  zondag 2 september 2007 @ 10:14:26 #2
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_52885636
Ik haal overal eigenlijk wel wat. Maar vind de Hema en H&M toch wel het leukst eigenlijk. Maar Zeeman en Wibra hebben soms ook leuke dingen voor weinig. En mijn moeder maakt de meest leuke dingentjes zelf voor haar!

Mahre is nu nog te klein voor inspraak maar wat mij betreft mag ze zodra ze zelf dingen mooi of niet mooi gaat vinden wel inspraak hebben. Tot bepaalde hoogte. Ben zelf helemaal niet zo van de merken en hopelijk heeft zij dat straks ook niet. Als ze een jaar of 3/4 is zal ze zelf ook wel weten wat ze mooi vind waarom zou ik dan iets kopen wat ik mooi vind en zij niet. Tot die tijd leef ik me lekker uit bij wat ik mooi vind!
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 10:36:11 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52885851
ik vind sowieso dat er voor meisjes veel meer keus is dan voor jongens. en ik vind dat het er wel een beetje stoer uit mag zien. bij h&m en c&a kan ik nog steeds niet terecht, want die van mij valt nog steeds in de kleutermaten en het bob de bouwergedoe hebben we toch al een paar jaartjes achter de rug
zoals ik al zei, bevalt het kopen bij coolcat me prima. (zoonlief gaat graag mee, want ze hebben er televisie met nickelodeon )
hij mag zelf kiezen of meebeslissen. als ik hem helemaal zijn gang zou laten gaan denk ik dat hij geheel in het zwart zou lopen.
bij de wibra kom ik eigenlijk alleen voor andere zaken dan kinderkleding. ik vind de kwaliteit te gering (kleding moet van mij gewoon meegaan tot zoonlief eruit gegroeid is) en eerlijk gezegd vind ik het gewoon niet mooi.

op het ogenblik is zoonlief helemaal into camouflage
gelukkig eens niet zwart en het staat hem zooooooo met dat stekelkoppie (gisteren heel stoer tijdens een feest tegen de gastheer: ik heb titaangel in mijn haar, voel maar )

die van mij is dus vreselijk gevoelig voor reclame. niet voor kleding of schoenen, maar voor verzorgingsprodukten. hij is gek op gel, luchtjes en doucheprodukten.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 10:37:43 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52885870
eigenlijk hoop ik op een reaktie van spuuglokje, want haar kinderen zien er ook altijd zo leuk gekleed uit
ben wel nieuwsgierig waar zij dat vandaan haalt
  zondag 2 september 2007 @ 10:41:43 #5
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_52885894
Wibra koop ik ook alleen voor erbij eigenlijk omdat het inderdaad geen topkwaliteit is. En Mahre zit nog niet in de leeftijd van ravotten. Ik denk dat als ze ouder is het spul van de Wibra inderdaad zo weg is!
  zondag 2 september 2007 @ 10:54:29 #6
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52886022
Mijn dochter loopt veel in H&M en in kleding van Ernstings Family. (Van oorsprong Duitse keten, zit nu ook in mijn woonplaats en misschien op andere ). Het leuke van die laatste is dat de kleding vrij goedkoop is, maar dat ze van ieder kledingstuk telkens maar heel weinig hebben. De collectie wisselt ook supersnel, iedere 2 weken is er weer wat anders in de winkel. Je moet er wel goed snuffelen, de collectie is niet altijd mijn smaak, maar vaak wel.

Ook van Ter Stel heeft ze een en ander.

Verder koop ik in de opruiming wel in duurdere kledingzaken, anders niet .

De kleertjes moeten zo vaak in de was en ze is er zo snel uitgegroeid, ik vind het zonde om geld aan dure merkkleding uit te geven.

Ter aanvulling: mijn dochter is 3,5 en weet dondersgoed wat ze zelf mooi vindt, ze gaat dus ook meestal mee als ik kleren voor haar koop. Als ik iets koop wat ze niet mooi vindt, trekt ze het niet aan .
Fuck the EBU
pi_52886088
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:05 schreef lady-wrb het volgende:
(denk aan de lelly kellie hype)
Huh
Wat is dat?

Ik koop het meeste bij de Hema en de Zeeman. Voor jongetjes vind ik dat ze daar de leukste (betaalbare!) spullen hebben. Verder krijg ik regelmatig wat van mijn schoonmoeder, duurdere dingen ( ze is nogal op merken... nah, mooie aanvulling op de garderobe!) en van mijn schoonzus. Ik ben wel heel kritisch! En langzaam aan krijg ik steeds meer handigheid om leuke combinaties voor mijn zoon te maken.
Eigenlijk is het net als bij mezelf, met een paar goede basisstukken kom je al een heel eind.

Overigens ben ik ook van de uitverkoop! Zo heb ik vorige winter, toen Thies pas een paar maanden was, al twee winterjasjes voor aankomend seizoen gekocht. Eén ski-jack-achtig ding en een wollen houtje-touwtje-jas. Plus een flink aantal afgeprijsde broeken (bij de Hema had ik toen er 5 voor 10 euro).
Het grappige is dat ik me toen absoluut niet kon voorstellen dat hij daar ooit in zou gaan passen en nu is het bijna zo ver!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 september 2007 @ 10:59:19 #8
108648 cattie
lieve moeder
pi_52886090
Ive draagt vooral Hema, H&M en Prenatal. Leuk spul en niet te duur. Van C&A heeft hij een paar rompers, maar die zijn van slechte kwaliteit, heel dun, dus dat doe ik ook maar niet meer. Het echte merkspul vind ik soms ook wel erg leuk, maar veel te duur. Ive groeit er zo uit en zoveel mooier vind ik het ook weer niet. Alleen voor speciale gelegenheden (zijn eerste pakje van na de geboorte was van Imps en Elfs, 35 euro en hij kon het 2x aan, daarna was hij eruit gegroeit. Maar die hangt nu mooi te zijn op zijn kamertje, als bewijs hoe klein hij was.)

Ive is nu nog te jong om inspraak te hbebben. Maar als hij bewust wordt van zijn kleding en iets niet mooi vindt, hoeft hij het niet aan.
pi_52886195
euhm, jeetje...
van alles wat.

De WE heeft vaak erg stoere jongenskleertjes, de H&M kan ook erg leuke spullen hebben,
maar sokken/ondergoed gewoon van de markt of uitverkoop. Ze hebben ducky beau, ragazzi. name it, HEMA tot hans textiel/zeeman.
Heel erg verschillend dus.

En inspraak?
Vanaf dat ze aangeven dat ze iets wel/niet leuk vinden hebben ze inspraak.
Ze krijgen niet altijd wat ze willen, maar ze mogen wel aangeven wat ze níet willen. (zolang het geen merk/winkel iets is, maar puur op kleur/model oid gericht is)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_52886302
H&M, Hema, Prenatal, een enkele keer Zeeman als ik er binnen loop en wat zie hangen. Schoenen haal ik bijna altijd bij de Dolcis.Verders struin in rustig marktplaats af voor kleding.Mijn dochter begint nu toch wel duidelijk een voorkeur voor keding te krijgen en dat is dan voornamelijk roze en rok met mailloit. De nog ongeboren spruit is een jongen en ik moet zeggen dat ik vrij weinig leuke jongens kleding tegen kom, zeker bij de Hema kan ik voor dat baby spul niet echt slagen. Bij de prenatal hebben ze wel weer genoeg leuk spul voor jongens.
pi_52886347
ow, de schoentjes zijn hier altijd wel zogenaamd "verantwoord".
En dat hoeft ook niet altijd een prijzige winkel te betekenen bij de van Haren hebben ze regelmatig leuke Elephanten bijvoorbeeld. Daar zitten ook goede tussen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 september 2007 @ 11:17:20 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52886357
Mijn kinderen lopen in:
tweedehands (ieder voor- en najaar zijn hier tientallen kledingmarkten), Zeeman, Hema, Family en H&M. Al wordt Zeeman nu ze wat ouder worden wat minder. Ik vind de kleertjes voor hele kleintjes leuker en beter van kwaliteit dan de kleding voor kinderen vanaf maat 92.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 2 september 2007 @ 11:25:30 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52886450
H&M, Hema, Zeeman, Prenatal (grappig weetje.. ik had vorig jaar een broek bij Prenatal gekocht voor Saskia in de uitverkoop... Exact diezelfde broek stond vorige week in het Wibra-foldertje.)
Villa Happ wil ik nog wel eens binnenlopen in de uitverkoop, maar daar moet je het treffen.

Merken boeien me niet, ook voor mezelf niet. Saskia ziet ook alleen nog maar 'leuk' of 'niet leuk' en of dat nou merk of zeeman is, maar voor haar ook (nog) niet uit.

Ik ws trouwens een paar weken geleden voor het eerst in een HenkTenHoor en daar zag ik ook een hoop leuke dingen voor niet te veel geld.

(die ErnstingsFamily ziet er trouwens ook erg leuk uit! Waar zit dat MaLo? Kan nergens filialen in NL vinden op de site en online melden ze niks over verzenden naar NL. Zag een hele leuke jas voor Tijn al op de site)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52886548
Ik koop bijna alles bij H&M.
Ze hebben stoere kleding van maat 86 t/m 176 en je kunt eindeloos combineren (ik houd absoluut niet van Bob de Bouwer, Spongebob en Spiderman op kleding trouwens).
De oudste heeft inspraak en op een enkel spiderman kledingstuk na komt dat nog overeen met mijn smaak.

Ik kleed beide jongens volgens dezelfde stijl maar niet in dezelfde kleding (jongste draagt 92/98 en de oudste 128). Alleen joggingbroeken en shirts met lange mouwen koop ik hetzelfde voor beiden alleen andere kleuren.

Het feit dat het massa-confectie is vind ik niet erg. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding goed en zoals ik al zei je kunt zelf combineren.

Jongste in een outfit:

voorbeelden van wat ik mooi vind (H&M modellen dus niet mijn zoons):

[ Bericht 5% gewijzigd door lily op 02-09-2007 11:51:58 ]
  zondag 2 september 2007 @ 11:34:05 #15
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52886577
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:59 schreef Moonah het volgende:

[.lellie kelly.]

Huh
Wat is dat?
Verschrikkelijk soort schoenenmerk voor meisjes met veel blingbling en glitters.
lelliekellys schoenen staan je zo goed reclame

Hier loopt Zoë het meest in H&M daar koop ik meestal gewoon de basics en voor de rest gewoon wat we leuk vinden ongeacht merk. Eerder slaagde ik altijd bij de Hema maar in de maat waar ze nu in zit vind ik het zo tegenvallen.
  zondag 2 september 2007 @ 11:35:55 #16
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52886600
ErnstingsFamily heb ik tot nu toe alleen nog maar in Hengelo en Enschede gezien ET.
Mijn moeder kwam vroegah veel bij Peek en Cloppenburg voor mijn zusje en mij trouwens.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_52886843
Ik koop ook alleen soms merken uit een opruimwinkeltje, 15 euro voor een broekje vind ik echt wel het maximum. Voor de rest HEMA, H&M en om handig te combineren koop ik dingen zoals rompertjes, t-shirts, kousjes meestal bij rainbowbabies en goodmoodkids. Daar heb je wel de meeste kleuren en staat er geen tekening of letters op. Wat anders moeilijk te vinden is, vind ik.
pi_52886990
Hier van alles en nog wat aanwezig.
van Zeeman tot Lief! en van Kruidvat tot Rainbowbabies en Girandola.

Ik ben een onmogelijke ramp qua kledingsmaak. Houd van felle kleurtjes en zeker niet van
pasteltintjes en dat echte babyspul. Ook niet van hele uitbundige zoetsappig prints met beertjes enzo. Liefst super gekleurd en dan effen of streepjes.

Merk maakt me echt niet uit, maar merk wel dat sommige merken toch wat meer leuk gekleurd spul hebben. Lang leve de uitverkoop!! Want voor het volle bedrag zou ik de meeste dingen nooit kopen.
Onlangs heel leuk spul gekocht bij de Villa Happ in de uitverkoop. Mooi al wat dingetjes voor komend najaar. Ook wat fellgekleurde basisdingen gekocht bij rainbowbabies. Zodat dat leuk met andere dingen gecombineerd kan.

Wat me wel opvalt is dat de meeste "merk" kleding veel smaller valt als hema/prenatal. En hier bij Pepijn dus veel beter zit. t-shirts en rompers van de prenatal hoef ik voor Pepijn echt niet mee te nemen, want in de breedte is maatje 50 nog te groot en in de lengte maat 62 al te klein. Wel jammer want die hebben soms erg leuk spul.
  zondag 2 september 2007 @ 11:59:58 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52886993
Ik vind die Lellie Kelly schoenen juist gaaf

Zo fout dat ze weer mooi worden, ik kan me echt voorstellen dat je dat als klein meisje (die gek zijn op wansmaak) dat helemaal te gek vind met al die bling en roze en glitters

Anyway, Dean draagt ook merendeels Hema, H&M en Prénatal.
Pyamaatjes etc. en rompertjes en een enkel shirtje (voor op het KDV bijvoorbeeld) haal ik ook nog wel eens bij C&A of Hans Textiel of Zeeman.

Ik vind het wel belangrijk dat hij jasjes en schoentjes van goede kwaliteit heeft, die koop ik dan ook van merk (zo had ie een Ralph Lauren bodywarmer en nu een winterjasje van Burberry, en schoentjes van Uggs voor de winter) dat is tenslotte iets wat hij (bijna) iedere dag draagt en vind ik het ook wel waard om meer geld aan te besteden..ik vind zo'n windjack van de C&A vaak erg armoedig staan

Af en toe een merkshirtje slipt er ook wel tussendoor moet ik bekennen.

Qua stijl wissel ik af tussen stoer en kakkerig, ik houd wel van een overjhemdje met een spencertje erover zo nu en dan
De volgende dag kan ie er dan weer bijlopen als een echt boefie
Ligt een beetje aan de gelegenheid.

Oh, en qua kapsel (vind ik ook wel bij "stijl " horen) houd ik dus absoluut niet van die korte stekels, al of niet met gel erin, vind dat voor kleine jongetjes vaak een beetje aso. Wat langer haar is
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 2 september 2007 @ 12:00:46 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52887006
Moonah, dit dus:

Mijn nichtje van 6 loopt er mee weg, letterlijk! Die van haar zijn nog blingeriger.
Wat dát betreft ben ik blij met een jongen en de kleding! Al zou er wat meer keus mogen zijn, zoals lady-wrb schrijft.

Tot nu toe kiezen we vooral voor hema, met name de streepjes shirts!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52887078
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik koop ook alleen soms merken uit een opruimwinkeltje, 15 euro voor een broekje vind ik echt wel het maximum. Voor de rest HEMA, H&M en om handig te combineren koop ik dingen zoals rompertjes, t-shirts, kousjes meestal bij rainbowbabies en goodmoodkids. Daar heb je wel de meeste kleuren en staat er geen tekening of letters op. Wat anders moeilijk te vinden is, vind ik.
Die hebben beide inderdaad erg leuke kleertjes.
De kleertjes zitten doorgaans ook erg lekker (áls ik voor mijn kinderen mag denken ) en wat mij verbaasde is dat de kleuren lang mooi blijven.
Sir Winston Churchill
pi_52887340
  • Ik haal het overal vandaan. Hema, Zeeman, H&M en soms kom ik ergens anders ineens een leuke winkel tegen. Of er hangt iets in de uitverkoop.
  • Ik zorg dat Kendahl nette broeken heeft, maar ook lekkere joggingbroeken.
  • Binnen heeft Ken vaak blote voeten, voor buiten gebruik ik slofjes van Villa Happ. Goed voor de voetontwikkeling. Later kunnen we wel overstappen op sandalen ofzo, over een paar maanden.
  • Met het kopen van een jas, let ik erop dat het een beetje bij de rest staat. Bij een jas vind ik ook belangrijk dat het enigszins waterafstotend en winddicht is. Ribstof ís leuk, maar niet echt bestand tegen bepaalde weersinvloeden.
  • Ik zorg dat Kendahl verschillende kleuren kleding heeft. Vooral: rood, blauw, groen, bruin en wit.

Nog vragen?
  • Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 12:24:33 #23
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_52887429
    wat een leuke kleding dragen jouw kinderen lily
    dat heeft de h&m hier helemaal niet. die is in zaandam echt heel klein en alles zit opgepropt op en in elkaar en ze hebben gewoon heel weinig keus.

ik vind overigens die broeken met verstelbaar elastiek in de taille geweldig
    luca is nogal smal uitgevallen (zou je niet zeggen als je hem ziet, maar die past qua heup- en taille nog makkelijk in 116 alleen wordt het dan vaak met de lengte hoog water.

ik vind het overigens enorm irritant dat de ene maat 122 heel anders valt dan de andere 122 (om maar eens een maat te noemen) bij de een valt het smal, bij de andere breed en zo alle variaties.
    pi_52887448
    Meestal (praktisch altijd) koop ik de kleren. Anna is (gelukkig) nog te jong voor inspraak. We hebben veel via marktplaats/ebay e.d. Soms zit daar wat merk tussen. Daarnaast nogal wat hema, h&m (online besteld) en zeeman. Er zit hier op het winkelcentrum een kinderkledingwinkel, maar die is zo duur. Daar wacht ik dus altijd tot ze 50 of 75% afprijzen, dan ga ik wel even langs.

Kleding in de uitverkoop voor het volgende seizoen kopen doe ik niet meer. Ik heb me daarin zo vergist, dacht dat Anna in de zomer maat 80 wel aan zou kunnen. Volgende jaar zomer ja.

Schoenen heeft ze nog niet.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_52887457
    lady_wrb volgens mij is dat anders vallen bij maten een standaard probleem.
    Heb daar bij mezelf al last van dat het verschil tussen het ene en het andere merk zo 2 maten kan zijn of soms helemaal niet past. En merk dat nu bij Pepijn ook.
    Hij draagt nog dingen maat 50, maar ook maat 68
    En sommige merken passen dus helemaal niet.
    pi_52887483
    Anna heeft nu kleren van maat 62 en 80 aan. Rompers soms nog groter. Meestal is het 68-74. Ik kijk meer naar het formaat dan naar de maat op het kaartje.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_52887491
    daarnaast lijkt het alsof de "standaard" maten in de meeste winkels zich aangepast hebben aan wat gezettere kinderen?
    Sir Winston Churchill
    pi_52887553
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 12:26 schreef p_iglet het volgende:
    lady_wrb volgens mij is dat anders vallen bij maten een standaard probleem.
    Heb daar bij mezelf al last van dat het verschil tussen het ene en het andere merk zo 2 maten kan zijn of soms helemaal niet past. En merk dat nu bij Pepijn ook.
    Hij draagt nog dingen maat 50, maar ook maat 68
    En sommige merken passen dus helemaal niet.
    HerKendahlbaar Vooral bij broeken, die zijn vaak lang genoeg, maar te wijd. Of te lang en te wijd en dan is de vorige maat weer precies te klein. Maten verschillen vaak per winkel. Een vriendin van me zei laatst zelfs dat zij gemerkt had dat dreumesmaatje 86 groter is dan babymaatje 86
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      zondag 2 september 2007 @ 12:33:26 #29
    61800 Rottdog
    pi_52887576
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
    wat een leuke kleding dragen jouw kinderen lily
    dat heeft de h&m hier helemaal niet. die is in zaandam echt heel klein en alles zit opgepropt op en in elkaar en ze hebben gewoon heel weinig keus.
    Staat ook allemaal online.
      zondag 2 september 2007 @ 12:35:31 #30
    61800 Rottdog
    pi_52887623
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 12:28 schreef Mirage het volgende:
    daarnaast lijkt het alsof de "standaard" maten in de meeste winkels zich aangepast hebben aan wat gezettere kinderen?
    Heb het precies andersom ik heb een wat gezette dochter en ze zit nu in maat 122/128 terwijl als je sommige winkels mag geloven is dat voor 8-jarigen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')