FOK!forum / Klaagbaak / Mensen die altijd direct de telefoon aannemen
gebrokenglaszondag 2 september 2007 @ 09:56
Daarmee doel ik dus op:
De huisvrouw die bij de kassa op het punt staat af te gaan rekenen, en dan al bellend met de telefoon in de schouder geklemd staat te praten en met 1 hand boodschappen in haar tassen te doen, ondertussen iedereen nodeloos laten wachten. Druk weg die oproep
Je staat bij een collega te overleggen, de telefoon gaat 1 rinkel en hup gelijk beantwoorden.
Je belt met een collega over een normale telefoon, diens mobiel gaat af en hij zegt moment ik krijg telefoon. Hij pakt die andere oproep aan, zegt "ja hoi ik bel je zo even terug...."
Ja hallo de andere kant merkt toch vanzelf dat je even geen tijd hebt?
In de winkel ben je bezig iets duurs te kopen (van het caliber wasmachine / auto), en de verkoper wordt constant gebeld door collega's en neemt ook alle telefoontjes aan. Zo schiet het ook niet op.

Ben te bescheiden om er altijd wat van te zeggen.
Big_Boss_Manzondag 2 september 2007 @ 09:59
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Ben te bescheiden om er altijd wat van te zeggen.
"Pardon, zou u niet willen bellen?"
Beelzebub85zondag 2 september 2007 @ 10:00
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

"Pardon, zou u niet willen bellen?"
'Pardon, waar bemoeit u zich mee? Wilt u die auto nog hebben ofniet? Dan zou ik die kaken maar eens op ekaar houden vriend!'

Mwah.
Integrityzondag 2 september 2007 @ 10:27
Ik vind het heel onbeschoft om zomaar de telefoon op te nemen als je in gesprek bent met iemand. Als het een belangrijk telefoontje is en het gesprek is minder belangrijk, dan geef ik meestal aan dat ik de telefoon ga opnemen en loop ik bij die persoon weg. Anders kun je altijd nog terugbellen of teruggebeld worden.
Cynix ®zondag 2 september 2007 @ 10:28
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Daarmee doel ik dus op:
In de winkel ben je bezig iets duurs te kopen (van het caliber wasmachine / auto), en de verkoper wordt constant gebeld door collega's en neemt ook alle telefoontjes aan. Zo schiet het ook niet op.

Ben te bescheiden om er altijd wat van te zeggen.
Dat laatste voorbeeld is iig simpel op te lossen. Zeg 'm die wasmachine in z'n hol te schuiven en loop weg.
remeniczondag 2 september 2007 @ 11:04
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Daarmee doel ik dus op:
Je belt met een collega over een normale telefoon, diens mobiel gaat af en hij zegt moment ik krijg telefoon. Hij pakt die andere oproep aan, zegt "ja hoi ik bel je zo even terug...."
Ja hallo de andere kant merkt toch vanzelf dat je even geen tijd hebt?
Was dat maar zo... Meestal als ik mensen wegdruk, bellen ze met dezelfde snelheid weer terug. Sommige mensen zijn heel slecht in hints begrijpen.
Kikker_kermitzondag 2 september 2007 @ 11:06
Heul onbeleefd idd
Ladidadidazondag 2 september 2007 @ 11:26
Alleen het laatste punt vind ik onbeleefd, voor de rest: why do you care
karr-1zondag 2 september 2007 @ 11:33
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:28 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat laatste voorbeeld is iig simpel op te lossen. Zeg 'm die wasmachine in z'n hol te schuiven en loop weg.
Exact dat zou ik dus doen. Als je iets aan me wilt verkopen dan geef je me aandacht en anders kun je het betreffende item in je hol steken en ga ik wel ergens anders naar toe.
Diederik_Duckzondag 2 september 2007 @ 12:45
Dat is omdat ze sneu zijn.
Caithlinnzondag 2 september 2007 @ 12:57
Heb het nog sterker gehoord,

Een gast bij mij op MSN vertelde een keer dat ie ging solliciteren en tijdens dat gesprek ging zijn telefoon af. Neemt ie op! Want hij vond het onbeleefd om de telefoon niet op te nemen.

Onnodig te zeggen dat ie niet is aangenomen
karr-1zondag 2 september 2007 @ 13:00
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:57 schreef Caithlinn het volgende:
Heb het nog sterker gehoord,

Een gast bij mij op MSN vertelde een keer dat ie ging solliciteren en tijdens dat gesprek ging zijn telefoon af. Neemt ie op! Want hij vond het onbeleefd om de telefoon niet op te nemen.

Onnodig te zeggen dat ie niet is aangenomen
Dat ding zet je toch uit of neem je gewoon niet mee als je gaat solliciteren?
Rickocumzondag 2 september 2007 @ 13:02
of van die gasten die dan bij je zitten, en dan ineensch de telefoon opnemen en dan gewoon weglopen omdat ze niet willen dat jij hen hoort praten!
Caithlinnzondag 2 september 2007 @ 13:05
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ding zet je toch uit of neem je gewoon niet mee als je gaat solliciteren?
Lijkt mij ook:) maar hij was echt zwaar verbaasd dat ie niet was aangenomen.
tonjazondag 2 september 2007 @ 13:08
Met iemand rennen om de tram te halen. Haar mobieltje gaat af en ze stopt om het telefoontje aan te nemen.
Ik heb nog wel even gezwaaid vanuit de tram.
heiden6zondag 2 september 2007 @ 13:11
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ding zet je toch uit of neem je gewoon niet mee als je gaat solliciteren?
Gewoon het geluid uit en niet opnemen.

Volgens mij zijn dat mensen die nooit gebeld worden ofzo, die altijd direct opnemen ongeacht de situatie.
veldmuiszondag 2 september 2007 @ 13:23
-hmhm-

[ Bericht 98% gewijzigd door Janetje op 02-09-2007 13:29:56 ]
veldmuiszondag 2 september 2007 @ 13:24
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]Volgens mij zijn dat mensen die nooit gebeld worden ofzo, die altijd direct opnemen ongeacht de situatie.
Hoe kan dat nou. Nooit gebeld worden en direct opnemen? HOE KAN DAT DAN?
Dat is als een huis zonder deur waarvan je even de deur opendoet. HET KAN NIET.
heiden6zondag 2 september 2007 @ 13:28
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:24 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou. Nooit gebeld worden en direct opnemen? HOE KAN DAT DAN?
Dat is als een huis zonder deur waarvan je even de deur opendoet. HET KAN NIET.
Dit is de eerste nuttige bijdrage van jou die ik lees sinds 2004.
veldmuiszondag 2 september 2007 @ 13:30
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dit is de eerste nuttige bijdrage van jou die ik lees sinds 2004.
Dan ben je nog niet zó bekend met mijn oeuvre.
marcel-ozondag 2 september 2007 @ 13:59
oh das echt fucking irritant.
sta je achter de kassa, wil je nog wat vertellen over het apparaat, waar rekening mee gehouden moet worden door de klant, gaat de tel. nemen ze op
dan ga k gewoon ff verder met n andere klant
nattermannzondag 2 september 2007 @ 14:11
Bellende mensen, vooral als ze bezig zijn met iets anders
AlwaysConnectedzondag 2 september 2007 @ 14:16
Op werk neem ik de telefoon direct op haat dat gerinkel
ik laat hem alleen bellen als ik met een collega in overleg ben en het gaat over het werk
gaat het over koetjes en kalfjes dan pak ik op.

Vroeger toen ik nog balie werkzaamheden deed, en er was iemand aan de balie en de telefoon ging , liet ik deze gewoon rinkelen wat ik had iemand aan de balie en die gaat voor die aan de telefoon ken wel wachten en later terug bellen.

Als ik in een winkel geholpen wordt en daar gaat de telefoon en die persoon gaat opnemen dan loop ik gewoon de winkel uit.
Chuck_Norriszondag 2 september 2007 @ 14:18
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:57 schreef Caithlinn het volgende:
Heb het nog sterker gehoord,

Een gast bij mij op MSN vertelde een keer dat ie ging solliciteren en tijdens dat gesprek ging zijn telefoon af. Neemt ie op! Want hij vond het onbeleefd om de telefoon niet op te nemen.

Onnodig te zeggen dat ie niet is aangenomen
Wat een sjakie
gebrokenglaszondag 2 september 2007 @ 14:36
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:57 schreef Caithlinn het volgende:
Heb het nog sterker gehoord,

Een gast bij mij op MSN vertelde een keer dat ie ging solliciteren en tijdens dat gesprek ging zijn telefoon af. Neemt ie op! Want hij vond het onbeleefd om de telefoon niet op te nemen.

Onnodig te zeggen dat ie niet is aangenomen
Precies. Dat bedoel ik dus. Mensen zijn zo gewend om de telefoon voorrang te geven boven direct contact. Stamt nog van vroeger blijkbaar, toen telefoonverkeer nog niet zo hevig was als dat het tegenwoordig is met al die mobieltjes en de verwachting dat iedereen altijd maar bereikbaar moet zijn.
gebrokenglaszondag 2 september 2007 @ 14:43
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:16 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vroeger toen ik nog balie werkzaamheden deed, en er was iemand aan de balie en de telefoon ging , liet ik deze gewoon rinkelen wat ik had iemand aan de balie en die gaat voor die aan de telefoon ken wel wachten en later terug bellen.

Als ik in een winkel geholpen wordt en daar gaat de telefoon en die persoon gaat opnemen dan loop ik gewoon de winkel uit.
Eensch. zo hoort het. Eerst de klant, dan de telefoon.
AlwaysConnectedzondag 2 september 2007 @ 17:55
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Eensch. zo hoort het. Eerst de klant, dan de telefoon.
En dan krijg je via via te horen dat ze het daar niet mee eens zijn
hebben ze bij mij grote peg.