Ja, ik kan me levendig voorstellen dat wanneer het allemaal als vanzelf komt, je op den duur je scherpte verliest. Misschien is zo'n magere pot tussendoor wel goed voor het team, ik heb nu al medelijden met de volgende tegenstander.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Lariekoek het volgende:
En Nederland wint ook van Duitsland met 6-3.
Een stuk moeizamer dan de vorige wedstrijden.
Nederland 7 honkslagen en Duitsland 11.
Even die Italiaantjes sarrenquote:Het Nederlands honkbalteam heeft een officieel protest ingediend bij de technische commissie van de CEB (Europese honkbal bond) tegen de deelname van Giovanni Carrara bij Italië. Carrara kwam in 2006 tijdens de World Baseball Classic uit voor Venezuela tegen Cuba. Volgens de reglementen van de CEB kan een speler pas na een periode van drie jaar na zijn laatste interland uitkomen voor een ander land.
Carrara was maandagavond de startende werper voor Italië in de met 6-0 gewonnen wedstrijd tegen Groot-Brittannië.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:11 schreef maril het volgende:
Ik kan niet meer met zekerheid te zeggen dat met de finalepoule alle punten meegaan zoals ik eerder beweerde, misschien is alles op nul, ik weet het niet meer , veel te verschillende info.
Bron: KNBSBquote:Het Nederlands honkbalteam heeft ook zijn vierde wedstrijd op het Europees kampioenschap gewonnen. De ploeg van bondscoach Robert Eenhoorn won met 6-3 van Duitsland en verzekerde zich door deze overwinning van de eerste plaats in poule A. Bovendien start Oranje, ongeacht het resultaat van de wedstrijd van woensdag tegen Kroatië, met vier punten uit twee duels in de finalepoule. Duitsland en Tsjechië of Zweden vergezellen Nederland uit poule A naar de finalegroep, waarin de resultaten uit de poulefase blijven staan.
Oranje kende weer een vliegende start en nam in de eerste inning direct een 4-0 voorsprong door honkslagen van Rogear Bernadina en Sidney de Jong. De aanvankelijk ongecontroleerde Duitse startende werper Tim Henk en het nerveuze Duitse veld (drie veldfouten) hielpen een handje mee. Nadat Duitsland had tegen gescoord in de tweede inning, liep Nederland door punten in de derde en vierde slagbeurt uit naar 6-1. Henken maakte vervolgens op de heuvel plaats voor de Mirko Heid en op zijn werpen kwam Nederland nog slechts tot één honkslag.
Duitsland bracht in de achtste inning de spanning in de wedstrijd terug. Op het werpen van Dave Draijer, die starter Leon Boyd was komen aflossen, scoorden de Duitsers twee keer: 6-3.
Verder liet Nederland het niet komen. Onder leiding van closer Michiel van Kampen werd de vierde overwinning op het EK veilig gesteld.
Lijkt me lachen als het een keertje niet tussen Italie en Nederland gaat uiteindelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:59 schreef sportfreak het volgende:
Italie heeft met 4-6 verloren van Spanje en heeft plaatsing voor de finaleronde niet meer in eigen hand.![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:59 schreef sportfreak het volgende:
Italie heeft met 4-6 verloren van Spanje en heeft plaatsing voor de finaleronde Peking niet meer in eigen hand.![]()
quote:" Zweden houden 'Kaaskop' niet tegen "
Barcelona: Dat de Zweedse honkballers Oranje konden verslaan hielden ze voor onmogelijk. Daarom probeerden ze tijdens het EK- duel op andere manieren indruk te maken op pitcher David Bergman. Éen Zweed had blijkbaar een Zweeds-Nederlands woordenboek op de kop getikt. Vlak voor elke aangooi schreewde hij namelijk 'Kaaskop' richting de Nederlandse werper. Het deed Bergman uiteraard niets. Nederland had de wedstrijd dan ook na slechts zeven innings beslist 14 - 02.
quote:Aartsrivaal Italië uitgeschakeld
Uitgegeven: 12 september 2007 13:55
BARCELONA - De Italiaanse honkballers zijn bij het Europees kampioenschap in de voorronde uitgeschakeld. Nadat de Britten woensdag in Barcelona met 9-0 van Oekraïne wonnen, kan de achtvoudig Europees kampioen zich niet meer plaatsen voor de finaleronde.
De aartsrivaal van Oranje leed in de groepsfase nederlagen tegen Frankrijk en Spanje en had daardoor plaatsing niet meer in eigen hand. De vroegtijdige eliminatie van Italië is een sensatie, aangezien het land samen met Nederland ruim vijftig jaar het Europese honkbal domineert.
Sinds 1967 is het slechts eenmaal voorgekomen dat Italië geen medaille won op het EK. Dat was in 2003. Het land loopt nu ook kwalificatie voor de Zomerspelen en het WK mis.
Ik heb geen benul van het idee dat alleen de winnaar naar de spelen mag. Ik vind dat zowel Spanje. Italië, nederland naar de spelen moeten.quote:
Dat is denk ik grotendeels te danken aan de slechte resultaten van Italie Tjechie, Spanje,Zweden en het afmelden van Griekenland op het WK.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:40 schreef maril het volgende:
[..]
Ik heb geen benul van het idee dat alleen de winnaar naar de spelen mag. Ik vind dat zowel Spanje. Italië, nederland naar de spelen moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |