FOK!forum / Klaagbaak / Wehkamp levert tweedehands artikelen.
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:07
Ik dacht dat ik in de loop van de jaren al wat gekke dingen bij verschillende bedrijven had meegemaakt, maar dit slaat alles.

Donderdag avond bestel ik het volgende artikel.

Een Lenco DVB-t televisie 711.

Krijg het gisteren geleverd maar toen was ik er niet, dus vandaag stond de postbode opnieuw voor de deur.

Ik blij omdat ik dan voor het weekend nog bij kennissen kan genieten van het voetbal van Digitenne, aangezien ik heb complete pakket heb inclusief voetbal.

Ik open de doos en haal het apparaat eruit, inclusief de adapter en de smartcard.
Steed de smartcard in het apparaat, en stop de stekker in het stopcontact.

Hoor ik me daar een keiharde plof in de adapter, dus ik trok maar snel de stekker eruit.
Bleek de adapter dus sluiting te hebben gemaakt. Die deed dus niks meer.
Aangezien je ook 6 penlites in het apparaat kan stoppen heb ik deze erin gestopt.

Het apparaat start op , krijg een stel strepen in beeld (verticaal) waarna er letterlijk rook uit de zijkant van het apparaat komt en hij wordt ongelofelijk heet. Snel het apparaat uit, batterijen eruit en ff op de aanrecht gelegd.
Het plastic in het apparaat kon je gewoon ruiken, verbrand dus.

Nadat het apparaat is afgekoeld bekijk ik hem eens goed, wat schetst mijn verbazing het is gewoon een tweedehands ding. Er zitten gebruikerskrassen op aan de onderkant (pianolak body, met allemaal van die schoonmaak krassen zeg maar) en er zitten vingers op het display (niet van mij).
Ook kan je zien dat het apparaat al is geopend aangezien er aan de zijkant sporen van een schroevendraaier zitten om hem te open voor reparatie. ook zitten er op de voorkant enkele krassen.
Je kan je voorstellen dat ik behoorlijk woedend was, een apparaat dat kortsluiting veroorzaakt is nog tot daar aan toe, maar als het nog tweedehands is (gerepareerd vermoed ik) dan is dat natuurlijk helemaal belachelijk.
Stel voor dat een kind dit apparaat aansluit, als hij het voor zijn verjaardag krijgt en er daardoor een optater van krijgt.
Het vreemde is dat op het apparaat zowel een QC passed kenmerk zit en een CE logo (inclusief Kema Keur).

Ik bel daarop direct de heldesk, vertel het hele verhaal en het enige wat de telefoniste zegt is dat het inderdaad vreemd is en ze kijkt in het systeem zonder dat ik het vraag of het apparaat nog op voorraad is, zodat ze het artikel opnieuw kan leveren c.q omruilen.

Ze vraagt of ik het product wil afleveren op een DHL punt, waarna ze een nieuwe toesturen.
Dat punt is een half uur rijden bij mij vandaan, en daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.
Ik geef aan dat ze het product het beste opnieuw kunnen leveren (wel nieuw ditmaal) en dat ze daarna deze retour mee kunnen nemen.

De telefoniste zegt daarop dat ze dat in het weekend niet kan afspreken en dat ik maandag maar moet terugbellen.
Geen excuses, niks van dit, is dit een normale manier van zaken doen, en wat zouden jullie eisen van Wehkamp.

P.s. Ik heb het artikel besteld bij wehkamp omdat het daar 30 euro goedkoper is dan bij de Primafoon.
Achteraf dom misschien, en ik zal ook zekers nooit geen apparatuur meer bestellen bij dit bedrijf.
jnazaterdag 1 september 2007 @ 17:12
samenvatting graag
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:14
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:12 schreef jna het volgende:
samenvatting graag
Dit is mijn samenvatting ik ben een beetje lang van stof...
BlackFranciszaterdag 1 september 2007 @ 17:15
Gelukkig had je geen onderbroek besteld.
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:16
Is er alsjeblieft nog iemand die een serieuze reactie kan geven, of me anders naar een site kan verwijzen die wel een serieuze reactie kon leveren.
mrSPLIFFYzaterdag 1 september 2007 @ 17:18
kom niet zeiken.. tis ff kut, maar maandag ff bellen, komen ze t ophalen, krijg je een nieuwe opgelost...
tja nu s t ff kut ja.. maar ja wat doe je eraan... NIETS... dus pak een biertje en chill

doeiii
dWc_RuffRyderzaterdag 1 september 2007 @ 17:19
Wat wil je nou horen? 't Is vervelend maar ja, maandag even opnieuw bellen hè. Nu genieten van je weekend!

[edit]

Wat degene boven me zegt dus .
_Administr8or_zaterdag 1 september 2007 @ 17:19
Tja balen, maar dat ze begin volgende week pas langskomen was te verwachten.
Ga de volgende keer naar de winkel, dan kun je de TV bekijken voordat je hem mee naar huis neemt

mrSPLIFFYzaterdag 1 september 2007 @ 17:20
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat wil je nou horen? 't Is vervelend maar ja, maandag even opnieuw bellen hè. Nu genieten van je weekend!
das de samenvatting van wat ik zeg... eigenlijk kunnen we ook zeggen...

BIER!
Biogardezaterdag 1 september 2007 @ 17:20
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:15 schreef BlackFrancis het volgende:
Gelukkig had je geen onderbroek besteld.
Ik moest lachen
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:21
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat wil je nou horen? 't Is vervelend maar ja, maandag even opnieuw bellen hè. Nu genieten van je weekend!
Dus het is normaal dat ze je een tweedehands product opsturen, terwijl je voor een nieuwe betaald, ik zal het volgende verkeerd vertellen als 1 van jullie bij de winkel een tv gaat komen dat ze je gerust een gebruikte/gerepareerd exemplaat mee kunnen geven die bij het eerste gebruik uit elkaar ploft.

Bel je me even als je er 1 gaat halen.
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:22
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:20 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Ik normaal ook maar nu even niet, voel me namelijk opgelicht
Tahitizaterdag 1 september 2007 @ 17:22
Gewoon wachten tot maandag en dan maar hopen dat er ooit nog iemand komt om je tv op te halen en een nieuwe komt leveren
mcintoshzaterdag 1 september 2007 @ 17:22
Wat we zouden eisen?

Een nieuw product, net zoals jij al doet, klaar.

Of wou je emotionele schade claimen?
leolinedancezaterdag 1 september 2007 @ 17:23
samenvatting
Biogardezaterdag 1 september 2007 @ 17:23
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:22 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Ik normaal ook maar nu even niet, voel me namelijk opgelicht
Ach nee man. Gewoon een foutje van hun kant die ze heus gaan oplossen.

Opgelicht ben je als je te horen krijgt dat je geen nieuwe krijgt omdat je hem volgens hun zelf gesloopt hebt.
En negers uit Afrika. Die lichten ook op. Wehkamp niet me dunkt.
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:24
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:22 schreef mcintosh het volgende:
Wat we zouden eisen?

Een nieuw product, net zoals jij al doet, klaar.

Of wou je emotionele schade claimen?
Het lijkt me sowieso normaal dat ze hun excuses aanbieden voor het sturen van een tweedehands product, (door kortsluiting had dit apparaat ook andere apparaten kunnen verzieken)

Of is dat teveel gevraagd?
Biogardezaterdag 1 september 2007 @ 17:24
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:24 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso normaal dat ze hun excuses aanbieden voor het sturen van een tweedehands product, (door kortsluiting had dit apparaat ook andere apparaten kunnen verzieken)

Of is dat teveel gevraagd?
Ze doen in het weekend geen zaken zeg je. Wacht het nou maar af tot Maandag.
mcintoshzaterdag 1 september 2007 @ 17:24
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:24 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso normaal dat ze hun excuses aanbieden voor het sturen van een tweedehands product, (door kortsluiting had dit apparaat ook andere apparaten kunnen verzieken)

Of is dat teveel gevraagd?
Mja, kan me voorstellen, maar ja om daar nu zoveel waarde aan te hechten, koop je niks voor..
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:24
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:23 schreef leolinedance het volgende:
samenvatting
Mag je zelf maken als je daar goed in bent.
mrSPLIFFYzaterdag 1 september 2007 @ 17:26
diego kom je uit delft?
Basp1zaterdag 1 september 2007 @ 17:28
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:24 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso normaal dat ze hun excuses aanbieden voor het sturen van een tweedehands product, (door kortsluiting had dit apparaat ook andere apparaten kunnen verzieken)

Of is dat teveel gevraagd?
Denk je nu echt dat de telefoniste al die consequenties had kunnen voorzien.
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:29
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
diego kom je uit delft?
Nee, hoezo ?
Athmozzzaterdag 1 september 2007 @ 17:32
waarschijnlijk een toestel dat door een ander teruggebracht is omdat het niet aan zijn eisen voldeed, en dat verkopen ze dan terug als nieuw aan een andere klant (logisch ook, ze kunnen ze moeilijk weggooien / korting op geven).

Neemt niet weg dat dat plofje er niet mocht geweest zijn, maar dat het een "tweedehands" is kan je die winkel niet verwijten. Wil je een nieuw toestel waar je zeker van bent dat er voor de rest nog niemand met zijn klauwen aan geweest is, dan koop je gewoon bij een elektricien (maar daar mag je ook niet inruilen als dat toestel je niet bevalt)
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:36
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:32 schreef Athmozz het volgende:
waarschijnlijk een toestel dat door een ander teruggebracht is omdat het niet aan zijn eisen voldeed, en dat verkopen ze dan terug als nieuw aan een andere klant (logisch ook, ze kunnen ze moeilijk weggooien / korting op geven).

Neemt niet weg dat dat plofje er niet mocht geweest zijn, maar dat het een "tweedehands" is kan je die winkel niet verwijten. Wil je een nieuw toestel waar je zeker van bent dat er voor de rest nog niemand met zijn klauwen aan geweest is, dan koop je gewoon bij een elektricien (maar daar mag je ook niet inruilen als dat toestel je niet bevalt)
Als je goed had gelezen kon je zien dat het niet alleen tweedehands was maar ook gerepareerd omdat er ook openingsschade aan zit.

Ten tweede mag een winkelier (wehkamp in dit geval) je nooit en te nimmer een tweedehands product leveren als dit niet van te voren gemeld wordt, dus ga alsjeblieft niet dingen zeggen waarvan je de regels niet kent
mrSPLIFFYzaterdag 1 september 2007 @ 17:38
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:29 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Nee, hoezo ?
maat van me had ook die username tijdje terug...
dus... ik dacht dat jij misschien die gast was..
Athmozzzaterdag 1 september 2007 @ 17:39
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:36 schreef Diego27 het volgende:
Als je goed had gelezen kon je zien dat het niet alleen tweedehands was maar ook gerepareerd omdat er ook openingsschade aan zit.
Openingsschade had ik niet gezien, dan mag dat in principe niet neen.
quote:
Ten tweede mag een winkelier (wehkamp in dit geval) je nooit en te nimmer een tweedehands product leveren als dit niet van te voren gemeld wordt, dus ga alsjeblieft niet dingen zeggen waarvan je de regels niet kent
Dat is het hem, die TV is als hij enkel een dag bij de klant gestaan heeft ook geen tweedehands, dat is nog steeds een nieuwe waarbij de vorige persoon die hem besteld heeft gebruik gemaakt heeft van die onnozele wetten daardoor je gerief kan bestellen, 1 dag gebruiken & weer retouren. Daar krijg je dus dergelijke situaties mee; toestellen die al bij iemand gestaan hebben, geretourneerd zijn en dan aan andere klanten doorverkocht. Dat mag wél. Wat dacht je nu dat ze met alle toestellen die terugkwamen deden? Vuilbak op? Verkopen met korting en daardoor zelf verlies maken? Die worden gewoon als nieuw doorverkocht...
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:42
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:39 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Openingsschade had ik niet gezien, dan mag dat in principe niet neen.
[..]

Dat is het hem, die TV is als hij enkel een dag bij de klant gestaan heeft ook geen tweedehands, dat is nog steeds een nieuwe waarbij de vorige persoon die hem besteld heeft gebruik gemaakt heeft van die onnozele wetten daardoor je gerief kan bestellen, 1 dag gebruiken & weer retouren. Daar krijg je dus dergelijke situaties mee; toestellen die al bij iemand gestaan hebben, geretourneerd zijn en dan aan andere klanten doorverkocht. Dat mag wél. Wat dacht je nu dat ze met alle toestellen die terugkwamen deden? Vuilbak op? Verkopen met korting en daardoor zelf verlies maken? Die worden gewoon als nieuw doorverkocht...
Maar daarbij wordt altijd aangegeven dat het artikel ongebruikt dient te zijn en in de originele verpakking retour dient gestuurd te worden.

In dit geval was de verpakking nieuw, hij was verzegeld, alleen het artikel is waarschijnlijk ooit defect teruggekomen en met meerdere gebruikerssporen erop en niet van een dagje kan ik je vertellen.

Ik zal morgen wat foto's ervan maken ben helaas nu niet thuis mdaar snap je wat ik bedoel.

Ik denk dat in een dergelijke situatie dit product niet opnieuw geleverd mag worden, maar dat er in ieder geval een nieuwe body omheen moet..
Athmozzzaterdag 1 september 2007 @ 17:47
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:42 schreef Diego27 het volgende:
Maar daarbij wordt altijd aangegeven dat het artikel ongebruikt dient te zijn en in de originele verpakking retour dient gestuurd te worden.

In dit geval was de verpakking nieuw, hij was verzegeld, alleen het artikel is waarschijnlijk ooit defect teruggekomen en met meerdere gebruikerssporen erop en niet van een dagje kan ik je vertellen.
Als het in een nieuwe verpakking zit lijkt het me dat Wehkamp er zich waarschijnlijk niet eens van bewust is dat het al eens gebruikt zou zijn, maar dat het van Lenco uit zo verkocht heeft / teruggestuurt als gerepareerd toestel uit een garantieafhandeling. Lijkt me sterk dat ze er lastig over gaan doen om dat toestel om te ruilen.
quote:
Ik denk dat in een dergelijke situatie dit product niet opnieuw geleverd mag worden, maar dat er in ieder geval een nieuwe body omheen moet..
Geen idee wat ze daar eigenlijk mee doen. Nieuwe body lijkt mij niet, Lenco spul is al budgetgerief dus daar kost het meer aan uren om er een nieuwe body rond te zetten daan aan productiekosten voor dat toestel...
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 17:54
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Als het in een nieuwe verpakking zit lijkt het me dat Wehkamp er zich waarschijnlijk niet eens van bewust is dat het al eens gebruikt zou zijn, maar dat het van Lenco uit zo verkocht heeft / teruggestuurt als gerepareerd toestel uit een garantieafhandeling. Lijkt me sterk dat ze er lastig over gaan doen om dat toestel om te ruilen.
[..]

Geen idee wat ze daar eigenlijk mee doen. Nieuwe body lijkt mij niet, Lenco spul is al budgetgerief dus daar kost het meer aan uren om er een nieuwe body rond te zetten daan aan productiekosten voor dat toestel...
Dus een bedrijf als KPN levert als enige deze televisie voor hun digitenne product (portable) en gaan dan in zee met een B-Merken fabrikant. Ik weet wel zeker trouwen dat dit een A-merk is, maar die discussie wil ik niet aan gaan.

http://www.lenco.de/nl/
leolinedancezaterdag 1 september 2007 @ 18:04
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:29 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Nee, hoezo ?
Uit Amersfoort dan?
Diego27zaterdag 1 september 2007 @ 18:05
nee Rotterdam, lol
Diego27dinsdag 4 september 2007 @ 16:53
Nou wat ik al dacht is dus uitgekomen.

Maandag Wehkamp gebeld.

Ja meneer, we komen het pakje dinsdag bij u omruilen.
Dan nemen ze het defecte exemplaar mee, en dan wordt die meteen omgeruild voor een nieuwe.

Ik moet hier dus een halve dag vrij voor nemen want ze komen tussen 12 en 6.
Nou wat denken jullie ?
De man van Selektvracht staat voor de deur.
Hij heeft een ophaal bon bij zich, dus ik geef het artikel aan hem, en vraag waar het omruilartikel is.
Ik kom alleen maar wat omruilen.
Oh dat is lekker dan antwoord ik, komt iemand anders dan vandaag nog wat bezorgen?
Nee, ik neem alleen dit pakje mee. Stomverbaasd en flink geirriteerd door de hele gang van zaken geef ik het pakje maar af.

Wederom bellen met de klanten service 15 minuten een zeer irritant melodietje (keihard)
krijg ik een allervriendelijkste dame aan de lijn die zegt dat het pakje morgen wordt bezorgd en niet vandaag, en dat er wederom iets mis is gegaan.
Ze vond het ook vreemd dat ze de ene dag iets ophaalde en de volgende dag iets bezorgen.
Je gaat toch geen 2 dagen vrij nemen voor een pakketje (heb ook maar 25 dagen in een jaar)
Dus nu proberen ze het morgen tussen 18 en 21 uur te bezorgen.

Nou ik ben zeer benieuwd, ik hoop dat ik hier morgen iets positievers kan schrijven. Straks leveren ze morgen per ongeluk hetzelfde pakketje...
mrSPLIFFYwoensdag 5 september 2007 @ 00:32
tja ze hebben t Xpres gedaan...

Bij Wehkamp hebben ze ook internet, en laat mn broer daar nou net op de service afdeling werken MOEWHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaaaa
buzzerwoensdag 5 september 2007 @ 00:51
---KLB
NiteSpeedwoensdag 5 september 2007 @ 01:10
Hahahahahahhhaha selektvracht .
Wat een sjonnies zijn dat zeg.