Ik dacht dat ik in de loop van de jaren al wat gekke dingen bij verschillende bedrijven had meegemaakt, maar dit slaat alles.
Donderdag avond bestel ik het volgende artikel.
Een Lenco DVB-t televisie 711.
Krijg het gisteren geleverd maar toen was ik er niet, dus vandaag stond de postbode opnieuw voor de deur.
Ik blij omdat ik dan voor het weekend nog bij kennissen kan genieten van het voetbal van Digitenne, aangezien ik heb complete pakket heb inclusief voetbal.
Ik open de doos en haal het apparaat eruit, inclusief de adapter en de smartcard.
Steed de smartcard in het apparaat, en stop de stekker in het stopcontact.
Hoor ik me daar een keiharde plof in de adapter, dus ik trok maar snel de stekker eruit.
Bleek de adapter dus sluiting te hebben gemaakt. Die deed dus niks meer.
Aangezien je ook 6 penlites in het apparaat kan stoppen heb ik deze erin gestopt.
Het apparaat start op , krijg een stel strepen in beeld (verticaal) waarna er letterlijk rook uit de zijkant van het apparaat komt en hij wordt ongelofelijk heet. Snel het apparaat uit, batterijen eruit en ff op de aanrecht gelegd.
Het plastic in het apparaat kon je gewoon ruiken, verbrand dus.
Nadat het apparaat is afgekoeld bekijk ik hem eens goed, wat schetst mijn verbazing het is gewoon een tweedehands ding. Er zitten gebruikerskrassen op aan de onderkant (pianolak body, met allemaal van die schoonmaak krassen zeg maar) en er zitten vingers op het display (niet van mij).
Ook kan je zien dat het apparaat al is geopend aangezien er aan de zijkant sporen van een schroevendraaier zitten om hem te open voor reparatie. ook zitten er op de voorkant enkele krassen.
Je kan je voorstellen dat ik behoorlijk woedend was, een apparaat dat kortsluiting veroorzaakt is nog tot daar aan toe, maar als het nog tweedehands is (gerepareerd vermoed ik) dan is dat natuurlijk helemaal belachelijk.
Stel voor dat een kind dit apparaat aansluit, als hij het voor zijn verjaardag krijgt en er daardoor een optater van krijgt.
Het vreemde is dat op het apparaat zowel een QC passed kenmerk zit en een CE logo (inclusief Kema Keur).
Ik bel daarop direct de heldesk, vertel het hele verhaal en het enige wat de telefoniste zegt is dat het inderdaad vreemd is en ze kijkt in het systeem zonder dat ik het vraag of het apparaat nog op voorraad is, zodat ze het artikel opnieuw kan leveren c.q omruilen.
Ze vraagt of ik het product wil afleveren op een DHL punt, waarna ze een nieuwe toesturen.
Dat punt is een half uur rijden bij mij vandaan, en daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.
Ik geef aan dat ze het product het beste opnieuw kunnen leveren (wel nieuw ditmaal) en dat ze daarna deze retour mee kunnen nemen.
De telefoniste zegt daarop dat ze dat in het weekend niet kan afspreken en dat ik maandag maar moet terugbellen.
Geen excuses, niks van dit, is dit een normale manier van zaken doen, en wat zouden jullie eisen van Wehkamp.
P.s. Ik heb het artikel besteld bij wehkamp omdat het daar 30 euro goedkoper is dan bij de Primafoon.
Achteraf dom misschien, en ik zal ook zekers nooit geen apparatuur meer bestellen bij dit bedrijf.