abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52868602
Zoals de TT al zegt zoek ik een manier om zand van grind af te scheiden, en onkruid etc moet eruit
Ik heb al een stuk met de zeef gedaan en dan steeds het onkruid eruit plukken maar dat is nogal tijdrovend.

Met een compressor zou ik het kunnen wegblazen maar dan gaan kleine steentjes ook mee en het wordt er zo'n zooitje van.

Heeft iemand anders hier 'ervaring' mee en/of andere ideeën?
pi_52869025
Zo'n oude bedbodem, opgebouwd uit al die klein ringetjes, schuin neerzetten boven een kruiwagen oid. Alles in een keer erover heen scheppen: zand gaat in de kruiwagen, de rest rolt naar beneden.
Hee buurman, ik hier?
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:21:42 #3
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52869201
Professionele titanium zeef gebruiken.. er blijft onkruid over, en dat gewoon met gasbrander verbranden
pi_52869407
Leuk karweitje voor kinderen die iets willen verdienen..................ben jij er vanaf en het kost je geen drol....
pi_52870481
Zeef + gasbrander!

onkruid brand wel weg
pi_52870605
Zo'n bedbodem is te proberen ja, even kijken of we er hier ergens 1 hebben liggen.
pi_52915337
Anders kun je je ff proberen of je het ook voor elkaar kunt krijgen met een betonmolen.

Grind erin scheppen, tuinslang erin hangen, en draaien maar.

Door het ronddraaien schuren de stenen langs elkaar, en worden ze schoon. Het zand blijft onderin de molen achter.

Zo doen ze het ook als ze grind van het dak schoon wilt maken.
pi_52915576
Ik zou voor de buurkinderen optie gaan.
Of alles afvoeren en nieuw schoon grind en zand kopen.
pi_52917091
Wij hebben in het voorjaar de helft van de tuin van de overburen (vrienden) gedaan. Het was lekker weer.

Grind in een kruiwagen, tuinslang klaarleggen. We hebben in een oude emmer gaatjes gemaakt en die steeds uitgespoeld. Overgooien in een schone emmer en het schone grind terugleggen.

Wel erg tijdrovend. Ander idee was om alles op straat te gooien (grond loopt af richting put) en dan uitspoelen. Dat werkte niet zo goed

Andere optie zou een grote zeef zijn, maar blijft ongeveer hetzelfde principe als de emmer, je kunt niet veel tegelijk doen want dan spoel je niet genoeg zand weg.
Trotse mamma :)
pi_52925083
wij maken vijverfilters ook met de manier van het bed
doormiddel van lava brokjes wordt het gezeefd
alleen als wij een big bag lava krijgen zit deze vol stof en word de vijver rood als wij het er zo in kiepen
dus wassen wij de lava eerst op het bed
of in een loaderbak met kippegaas erin
max een laagje van 5 cm en dan maar spoelen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 5 september 2007 @ 12:04:45 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52957112
Zeef (gebruik er zelf een gemaakt uit een plaat met ruitjesprofiel van 5 bij 5 mm )en schoonspoelen met water.

Vaak spoelt het onkruid (mits niet te groot) ook weg.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')