abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52864912
Ik heb net 2 sluiervissen gekocht en daar kreeg ik zuurstofplantjes bij. Deze zaten aan het eind aan elkaar vast met een stuk lood om de plantjes aan elkaar vast te laten. Moet ik de plantjes los halen of moet ik het er aan laten zitten?

Alvast bedankt.
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:35:09 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52864938
boeit niet. tis eigenlijk om ze bij elkaar te houden. maar als jij ze apart wilt hebben..
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52864982
loot....
pi_52864990
OK prima bedankt.
pi_52865060
lood is toch om het te laten zinken?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:47:38 #6
pi_52865192
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:42 schreef zoalshetis het volgende:
lood is toch om het te laten zinken?
slim...
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52865226
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:47 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

slim...
ik bedoel: snap ik de vraag niet of is ts niet duidelijk?
pi_52865538
Dat lood is om het te laten zinken ja, moet eraan blijven dus
pi_52865566
is lood niet giftig voor vissen?
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:07:09 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52865589
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:06 schreef Chiwakka het volgende:
is lood niet giftig voor vissen?
ja idd. en krijg je het niet zelf ook binnen als je de vis opeet?
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:44:55 #11
pi_52866315
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja idd. en krijg je het niet zelf ook binnen als je de vis opeet?
DAn zittene r juist veel ijzers en mineralen in !1!! jeweetS!!1
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:47:40 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52866370
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

DAn zittene r juist veel ijzers en mineralen in !1!! jeweetS!!1
nou ik kan me de noordzee-loodvergiftiging van 1870 scherp voor de geest halen. alle vissen waren giftig. gelukkig had ik nog wat stokvissen op stal staan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:49:08 #13
pi_52866404
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou ik kan me de noordzee-loodvergiftiging van 1870 scherp voor de geest halen. alle vissen waren giftig. gelukkig had ik nog wat stokvissen op stal staan.
Dude Je baggert echt veel
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:51:30 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52866447
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:49 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Dude Je baggert echt veel
wel klote dat ik dat vooral in dit soort kwaliteitstopics doe, nadat ik een paar niet baggerige opmerkingen plaatste.

ts nog gezien lately?
pi_52868456
Loodje moet je eraf halen, het is idd giftig.. Nou zullen je vissen niet gelijk dood neervallen (ehmm.. omhoog drijven?) maar je kunt ze er beter af halen.

Je kunt de plantjes in het grint ingraven, of als je van die enige beeldjes hebt voor in het aquarium kun je ze daaronder vast zetten, en anders een grote steen erop *wat in een aquarium ook weer nauw luistert, sommige stenen geven ook giftige stoffen af schijnbaar...*
Maar het zal over het algemeen minder giftig zijn dan lood
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:50:36 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52868600
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:42 schreef lucky_birdie het volgende:
Loodje moet je eraf halen, het is idd giftig.. Nou zullen je vissen niet gelijk dood neervallen (ehmm.. omhoog drijven?) maar je kunt ze er beter af halen.

Je kunt de plantjes in het grint ingraven, of als je van die enige beeldjes hebt voor in het aquarium kun je ze daaronder vast zetten, en anders een grote steen erop *wat in een aquarium ook weer nauw luistert, sommige stenen geven ook giftige stoffen af schijnbaar...*
Maar het zal over het algemeen minder giftig zijn dan lood
meen je dat nou van het lood? ik zie ze in bijna elke dierenwinkel in de bak liggen. zo halen ze ze er ook uit.
pi_52870247
quote:
Als je in de winkel planten voor het aquarium koopt, zitten veel plantjes met een loden bandje met schuimplastic in een bosje bij elkaar. De handelaar kan zo zonder problemen een bosje uit het water halen zonder dat de andere planten losraken en gaan drijven. Veel aquariumhouders vinden dit ook wel makkelijk en stoppen dat bosje met het loden bandje in de grond. Dat is nou net niet de bedoeling!

Dat loden bandje is alleen voor de handel bedoeld, omdat er op dit moment geen betere en goedkopere oplossing is. Je moet dat bandje er voorzichtig af te halen. Vaak zie je dat er al worteltjes door het schuimplastic zijn gegroeid. Meestal zijn de stengeltjes door het dichtknijpen van het lood gekneusd
.
bron

hoewel daar wel bij staat;
quote:
Over lood in een aquarium verschillen de meningen van aquariummensen. lood is makkelijk te gebruik om iets te verzwaren bv komkommer voor algeneters enzo, maar dan heb je het tijdelijk in je bak
quote:
Als U toch losse bosjes koopt let er dan steeds op het loodje te verwijderen. Dit loodje kan loodvergiftiging bij de vissen totgevolg hebben
bron
quote:
Soorten als waterpest, hoornblad en blaasjeskruid hoeft je niet te planten, die kan je, als ze met een gewicht verzwaard worden, zo in het water laten zakken. Nooit met lood! Veel bosjes zuurstofplanten worden verkocht met wat lood eraan, dit is zeer giftig voor de vijver! Verwijder dat en vervang het door een steentje, elastiekje erom en laat maar zakken. Ook makkelijk als de bos te groot word, haal het eruit, knijp het (dode) onderste gedeelte eraf bind alles opnieuw aan het steentje vast en je hebt weer een mooie pol. En het voordeel ervan is, dat ze je vijver niet kunnen overwoekeren.
bron
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:27:05 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52870357
zo zo goed om te weten. hoor je nooit van die gasten die het verkopen! foei!
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:27:58 #19
pi_52870373
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:27 schreef zoalshetis het volgende:
zo zo goed om te weten. hoor je nooit van die gasten die het verkopen! foei!
Dat doen ze , zodat jij later weer vissen bij hun koopt!1!!1 of gewoon om je te pesten. omdat ze dan leuk vinden!!11
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:29:27 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52870406
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Dat doen ze , zodat jij later weer vissen bij hun koopt!1!!1 of gewoon om je te pesten. omdat ze dan leuk vinden!!11
hahahahahahahahahahaha ben ik ff pwnd.
pi_52870542
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

daar verdenk ik ze wel van !

hoewel ze wel fokkin moeilijk deden toen ik plantjes wilde kopen voor mijn tropische aquairum.. Ik werd eerste helemaal ondervraagd over mijn aqarium.. of het wel verwarmd was, en zoja hoe warm.. wtf?
terwijl je waterplantjes MET loodjes zonder verdere uitleg gewoon mee krijgt.. Helemaal leuk zijn de plantjes die in een terracotta potje zitten.. je *denkt* dat je het zo in je aquarium kunt mikken, maar in dat potje zit behalve veel wattenmeuk ook een loodje
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:37:46 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52870617
hoe kan je überhaupt de worteltjes van waterplanten laten groeien zonder aarde of andere voeding doorgevende substantie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')