slim...quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:42 schreef zoalshetis het volgende:
lood is toch om het te laten zinken?
ik bedoel: snap ik de vraag niet of is ts niet duidelijk?quote:
ja idd. en krijg je het niet zelf ook binnen als je de vis opeet?quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:06 schreef Chiwakka het volgende:
is lood niet giftig voor vissen?
DAn zittene r juist veel ijzers en mineralen in !1!! jeweetS!!1quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja idd. en krijg je het niet zelf ook binnen als je de vis opeet?
nou ik kan me de noordzee-loodvergiftiging van 1870 scherp voor de geest halen. alle vissen waren giftig. gelukkig had ik nog wat stokvissen op stal staan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
DAn zittene r juist veel ijzers en mineralen in !1!! jeweetS!!1
Dudequote:Op zaterdag 1 september 2007 13:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik kan me de noordzee-loodvergiftiging van 1870 scherp voor de geest halen. alle vissen waren giftig. gelukkig had ik nog wat stokvissen op stal staan.
wel klote dat ik dat vooral in dit soort kwaliteitstopics doe, nadat ik een paar niet baggerige opmerkingen plaatste.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:49 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
DudeJe baggert echt veel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
meen je dat nou van het lood? ik zie ze in bijna elke dierenwinkel in de bak liggen. zo halen ze ze er ook uit.quote:Op zaterdag 1 september 2007 15:42 schreef lucky_birdie het volgende:
Loodje moet je eraf halen, het is idd giftig.. Nou zullen je vissen niet gelijk dood neervallen (ehmm.. omhoog drijven?) maar je kunt ze er beter af halen.
Je kunt de plantjes in het grint ingraven, of als je van die enige beeldjes hebt voor in het aquarium kun je ze daaronder vast zetten, en anders een grote steen erop *wat in een aquarium ook weer nauw luistert, sommige stenen geven ook giftige stoffen af schijnbaar...*
Maar het zal over het algemeen minder giftig zijn dan lood
.quote:Als je in de winkel planten voor het aquarium koopt, zitten veel plantjes met een loden bandje met schuimplastic in een bosje bij elkaar. De handelaar kan zo zonder problemen een bosje uit het water halen zonder dat de andere planten losraken en gaan drijven. Veel aquariumhouders vinden dit ook wel makkelijk en stoppen dat bosje met het loden bandje in de grond. Dat is nou net niet de bedoeling!
Dat loden bandje is alleen voor de handel bedoeld, omdat er op dit moment geen betere en goedkopere oplossing is. Je moet dat bandje er voorzichtig af te halen. Vaak zie je dat er al worteltjes door het schuimplastic zijn gegroeid. Meestal zijn de stengeltjes door het dichtknijpen van het lood gekneusd
quote:Over lood in een aquarium verschillen de meningen van aquariummensen. lood is makkelijk te gebruik om iets te verzwaren bv komkommer voor algeneters enzo, maar dan heb je het tijdelijk in je bak
bronquote:Als U toch losse bosjes koopt let er dan steeds op het loodje te verwijderen. Dit loodje kan loodvergiftiging bij de vissen totgevolg hebben
bronquote:Soorten als waterpest, hoornblad en blaasjeskruid hoeft je niet te planten, die kan je, als ze met een gewicht verzwaard worden, zo in het water laten zakken. Nooit met lood! Veel bosjes zuurstofplanten worden verkocht met wat lood eraan, dit is zeer giftig voor de vijver! Verwijder dat en vervang het door een steentje, elastiekje erom en laat maar zakken. Ook makkelijk als de bos te groot word, haal het eruit, knijp het (dode) onderste gedeelte eraf bind alles opnieuw aan het steentje vast en je hebt weer een mooie pol. En het voordeel ervan is, dat ze je vijver niet kunnen overwoekeren.
Dat doen ze , zodat jij later weer vissen bij hun koopt!1!!1 of gewoon om je te pesten. omdat ze dan leuk vinden!!11quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:27 schreef zoalshetis het volgende:
zo zo goed om te weten. hoor je nooit van die gasten die het verkopen! foei!
hahahahahahahahahahaha ben ik ff pwnd.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Dat doen ze , zodat jij later weer vissen bij hun koopt!1!!1 of gewoon om je te pesten. omdat ze dan leuk vinden!!11![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Dat doen ze , zodat jij later weer vissen bij hun koopt!1!!1 of gewoon om je te pesten. omdat ze dan leuk vinden!!11![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |