hehe is nog niks.... ik heb ooit internet+telefoon gehad van die roversbende.
Ten eerste was bij het inschrijven tot 3x toe mijn bestand met gegevens kwijt ofzo, en moest ik weer opnieuw het pakket dat ik wilde hebben kiezen, en steeds opnieuw een nummer uitzoeken.
de 3e keer bood de medewerker mij een 2e lijn aan "misschien wel handig voor als u eens een fax wilt hebben ofzo" , waarop ik vroeg of dat extra abonnementskosten met zich meebracht. Was niet zo volgens hem. Dus ik zeg 'best, ik ga het toch waarschijnlijk niet gebruiken maar als het niks kost, waarom niet'
Vervolgens werden er 4 aansluitafspraken niet nagekomen, maar na bijna een half jaar was het zover. Ik werd aangesloten!
Na een paar maanden 'genoten'te hebben van een internetverbinding die alleen bruikbaar was van ongeveer 0200-0900 en soms een beetje tussen 1930 en 2100, maar voor de rest zo traag was dat ik de packets nog beter op de fiets kon gaan halen zag ik op mijn rekening dat er maandelijks kosten stonden voor een 2e lijn. Ook continu storingen, elke week minstens 30 uur downtime (mijn huidige mxtream heeft in de 5 jaar dat ik het heb minder downtime gehad dan ik bij upc in 2 dagen had)
Boze brief naar upc, dat ze me voorgelogen hadden en die 2e lijn onmiddelijk moesten verwijderen, en het geinde bedrag daarvoor terugstorten. Zonder verder bericht werd de 2e lijn niet meer gerekend. Geen geld, geen excuus, geeneens bevestiging van mijn brief, behalve dat die 10 euro extra niet meer op de rekening stond.
Bij een vriend van me presteerden ze het ondertussen om doodleuk te claimen dat hij zn rekeningen maandenlang niet betaald had, en te dreigen met deurwaarders en afsluiting, terwijl de boel op automatische incasso stond.
Toen hij meldde dat hij gewoon hun notas had ontvangen waarop stond dat de rekeningen voldaan waren, kreeg hij te horen dat hij dan maar die betalingsoverzichten naar ze toe moest gaan faxen (hun eigen administratiepapieren dus naar hun eigen administratieafdeling faxen
![]()
)
Deze hele bende zorgde ervoor dat ik al snel gillend naar kpn mxtream en xs4all overstapte.( die vriend van me trouwens ook)
Ook leuk, dat ze toen ze mijn telefoonabonnement gecanceled hadden omdat ik het had opgezegd, ineens mijn televisierekening èn de opgezegde telefoonrekening bij mijn pleegouders op de rekening zetten.(die hadden ooit een tijd mijn internetabbonement voor me betaald) Die hadden dat niet meteen door, en hebben dus maanden betaald voor een telefoonabonnement dat niet bestond. Wachet nog steeds op een antwoord op hun klacht.(5 jaar dus)
Als laatste capriool hebben die debielen tot drie keer toe mijn naar kpn ovegezette nummer gekaapt en aan een nieuwe abonnee van ze gegeven, zodat met mobiele telefoons mensen mij kregen en met vaste telefonie een melding dat het nummer buiten dienst was. Mijn vaste telefoon was op een gegeven moment 5 maanden niet bereikbaar, behalve voor foutbellers, die dachten hun dochter, vriendin, whatever te spreken.
Elke keer moesten zij dan klagen bij upc en dan werd het weer in orde gemaakt, behalve dus de laatste keer toen het maanden zo bleef.
Na een lange klachtprocedure bij kpn (die me eerst naar upc wilde doorverwijzen, maar ik ben niet gek, ik heb een kpn abbo dus zij zoeken het maar uit met die maffiabende, als mn telefoon het niet doet is kpn verantwoordelijk) Kreeg ik 6 maanden abonnementskosten terug.
Van mij mag upc met al sn sneaky truukjes om mensen contracten aan te smeren (vergeet die recengte digitale tv-box scam niet) en extra te laten betalen liever gisteren nog dan vandaag, en liever vandaag dan morgen keihard opgedoekt worden. Ze doen constant dingen die niet mogen, en onder het mom van 'vergissing' komen ze er elke keer mee weg.
Ze proberen constant door nog net tegen de randen van de legaliteit te zitten en daar flink tegen te duwen, dat wat mag op te rekken, allemaal omdat ze weten dat zij een hoop centen hebben en procederen langer kunnen volhouden dan de gemiddelde consument, zeker daar het helemaal niet zo makkelijk is om ze veroordeeld te krijgen, zeker daar ze vast ook hele gewietste advocaten hebben, die beter zijn dan de gemiddelde cheapass advocaat die iemand via zn rechtsbijstandsverzekering krijgt.
De overheid moet m.i. zo snel mogelijk dat veel te cheap weggegeven kabelnetwerk terugpakken van dat circus en het weer zelf gaan doen.