Busted dusquote:Are Oysters Really an Aphrodisiac?
In the case of oysters, probably the classic among the alleged aphrodisiacs, chemical analysis shows that it consists of water, protein and carbohydrates, plus small amounts of fat, sugar and minerals. None of these components is in any way known to affect sex drive or performance. The psychological impact of believing that oysters, raw bull's testicles ("prairie oysters", as they are called), clams, celery, or tomatoes are aphrodisiacs is sometimes strong enough to produce, at least temporarily, greater sexual desire or performance. The experience of enhanced arousal or performance is then falsely attributed to the wonder food, and this discovery is passed on to the next person wishing to experience new heights of sexual experience.
Plausable hier.... hmm....quote:Casanova, the 18th-century lover who would breakfast on 50 oysters, has been vindicated by a study that proves they really are aphrodisiacs.
And spring, scientists say, is the time of year the shellfish have their greatest aphrodisiac quality.
The team of American and Italian researchers analysed bivalve molluscs - a group of shellfish that includes oysters - and found they were rich in rare amino acids that trigger increased levels of sex hormones.
The link was announced to 15,000 scientists in San Diego, California, at a meeting of the American Chemical Society last week. "I am amazed," said George Fisher, a professor of chemistry at Barry University in Miami, who led the research team with his graduate student Raul Mirza and Antimo D'Aniello, of the Laboratory of Neurobiology in Naples.
"I have been a scientist for 40 years and my research has never generated interest like this. For centuries, old wives' tales have said that eating raw molluscs - oysters in particular - would stimulate the libido but there has really been no scientific evidence as to why and if this occurs.
"We think this could be the first scientific evidence of some substance. Did Casanova's 50 oysters really make him frisky? Could be."
Previous speculation about the powers of oysters has centred on the refuelling powers of their high zinc content. Zinc is found in sperm and men lose between one and three milligrams per ejaculation. Dr Fisher and his team, partly funded by the United States' National Institutes of Health, bought samples of bivalve molluscs, which include mussels and clams, from markets near Dr D'Aniello's Naples laboratory.
Zijn doodquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:22 schreef r3gi3boy het volgende:
hoe kun je ooit geil worden van het opslobberen van een levend beest, dat jaren lang in de zee heeft lopen rotten?
Jaquote:Heb je er wel naar gekeken voordat je die slijmerige troep in je muil kieperde?
Ehm nee? Als je niet weet wat het is kan je beter je mond houden?quote:Daar ga je toch al spontaan van kokhalzen?
quote:Ik denk dat de fabel alleen opgaat voor mensen die into kots/braaksex zijn, want dat lijkt me het enige resultaat bij het eten van oesters!
Thanksquote:Op zaterdag 1 september 2007 01:06 schreef Danaq het volgende:
[..]
Busted dus
[..]
Plausable hier.... hmm....
Dat zegt men en dat vinden vele onder ons! Maar neuh, ik vind ze niet lekker!quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Oesters zijn een delicatesse, ik zou zeggen probeer het eens, of durf je dat niet aan?
lol, dat jij na 1 keer vreten van oesters denkt de klepel te hebben zien hangen is helemaal zielig. Je post getuigt ervan dat je werkelijk geen ene kutklap van oesters afweet. Ik had jou gezicht wel eens willen zien als je daadwerkelijk een dode oester gevroten had.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Zijn dood
[..]
Jaen ik heb er ook met me vinger in zitten porren, hoezo?
[..]
Ehm nee? Als je niet weet wat het is kan je beter je mond houden?Oesters zijn een delicatesse, ik zou zeggen probeer het eens, of durf je dat niet aan?
[..]![]()
Stierenballen, vleermuiskoppen, rendierpenis, runderhersenen en ga zo maar door zijn ook een delicatesse in sommige delen vd wereld. Dat betekend toch echt niet dat ik het wil proberen of dat het me smakelijk lijkt? Biefstuk houd ik niet eens vanquote:[b]Op zaterdag 1 september 2007 20:25
Ehm nee? Als je niet weet wat het is kan je beter je mond houden?Oesters zijn een delicatesse, ik zou zeggen probeer het eens, of durf je dat niet aan?
[..]![]()
ahh, kijk, een echte culinaire avonturier.quote:Op zaterdag 1 september 2007 18:22 schreef r3gi3boy het volgende:
hoe kun je ooit geil worden van het opslobberen van een levend beest, dat jaren lang in de zee heeft lopen rotten? Heb je er wel naar gekeken voordat je die slijmerige troep in je muil kieperde? Daar ga je toch al spontaan van kokhalzen? Ik denk dat de fabel alleen opgaat voor mensen die into kots/braaksex zijn, want dat lijkt me het enige resultaat bij het eten van oesters!
Ik eet graag oesters met een goed glas wijn of champagne. Dat ik daarna supergeil word(oh ja?) is een 2de maar niet de hoofdreden dat ik oesters eet(rauw en met alleen citroensap) Ik vind het gewoon lekker.quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Nou vanavond dus voor het eerst oesters gegeten. Smakelijk vond ik het wel, maar je schijnt er ook bloedgeil van te worden (daar heb ik echter niks van gemerkt).
Is het gewoon een fabeltje, of zit er een stof in oesters waar je geil van word oid?
Zijn er fokkers die weleens geil zijn geworden van puur en alleen oesters slurpen?
Eerst proeven dan oordelenquote:Op donderdag 20 september 2007 16:36 schreef Meeka het volgende:
hoe kun je geil worde van een maf, slijmerig beestje uit een schelp? :S
ik word er eerder misselijk van dan geil
Gelukkig voor jou kun je in benidorm ook gewoon bij Broodje van Kootje etenquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:37 schreef erodome het volgende:
1 keer oesters gegeten, veel verser kon niet, we hadden ze met een groep snorkelaars net opgedoken.
Wat een goor bocht is dat zeg, de gruwel, wat mensen lekker vinden aan een hap snot begrijp ik werkelijk niet, volgens mij is het meer zo van oe ik eet oesters, elitevoer, dat moet wel lekker gevonden worden, want het is gewoon goor, bah.
Mijn man had mijn reactie al een beetje verwacht, dus die zat met het fototoestel klaar, even snel wat foto's achter elkaar aan laten schieten, het toont mooi wat ik ervan vind, van het totaal onbevangen proberen, met toen nog een blije glimlach naar een gezichtsuitdrukking van pure walging en een poging dat gore ding zo snel mogelijk over de reling heen weer kwijt te raken ;|)
Ik doe er nog 25 bovenop!quote:Op donderdag 20 september 2007 16:53 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je krijgt 25 euro van me als je een dooie oester opeet en een dag binnenhoudt
Ben nog nooit in benidorm geweest en ben het ook niet van plan, ga niet op vakantie om tussen de nederlanders te zitten en alles op z'n nederlands te doen.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou kun je in benidorm ook gewoon bij Broodje van Kootje eten
Dat had ik die dag ook nogal veel op, vroeg om cola, maar kreeg meer rum dan colaquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:35 schreef quincy het volgende:
Op vakantie hebben wij ze ook opIk vond het niet lekker. Of je er echt geil van wordt, geen idee we hadden ook nogal wat cola rum op die dag
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |