abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52859192
Nou vanavond dus voor het eerst oesters gegeten. Smakelijk vond ik het wel, maar je schijnt er ook bloedgeil van te worden (daar heb ik echter niks van gemerkt).
Is het gewoon een fabeltje, of zit er een stof in oesters waar je geil van word oid?
Zijn er fokkers die weleens geil zijn geworden van puur en alleen oesters slurpen?
  zaterdag 1 september 2007 @ 01:06:23 #2
21138 Danaq
Vrij en Openminded
pi_52859329
quote:
Are Oysters Really an Aphrodisiac?
In the case of oysters, probably the classic among the alleged aphrodisiacs, chemical analysis shows that it consists of water, protein and carbohydrates, plus small amounts of fat, sugar and minerals. None of these components is in any way known to affect sex drive or performance. The psychological impact of believing that oysters, raw bull's testicles ("prairie oysters", as they are called), clams, celery, or tomatoes are aphrodisiacs is sometimes strong enough to produce, at least temporarily, greater sexual desire or performance. The experience of enhanced arousal or performance is then falsely attributed to the wonder food, and this discovery is passed on to the next person wishing to experience new heights of sexual experience.
Busted dus
quote:
Casanova, the 18th-century lover who would breakfast on 50 oysters, has been vindicated by a study that proves they really are aphrodisiacs.

And spring, scientists say, is the time of year the shellfish have their greatest aphrodisiac quality.

The team of American and Italian researchers analysed bivalve molluscs - a group of shellfish that includes oysters - and found they were rich in rare amino acids that trigger increased levels of sex hormones.

The link was announced to 15,000 scientists in San Diego, California, at a meeting of the American Chemical Society last week. "I am amazed," said George Fisher, a professor of chemistry at Barry University in Miami, who led the research team with his graduate student Raul Mirza and Antimo D'Aniello, of the Laboratory of Neurobiology in Naples.

"I have been a scientist for 40 years and my research has never generated interest like this. For centuries, old wives' tales have said that eating raw molluscs - oysters in particular - would stimulate the libido but there has really been no scientific evidence as to why and if this occurs.

"We think this could be the first scientific evidence of some substance. Did Casanova's 50 oysters really make him frisky? Could be."

Previous speculation about the powers of oysters has centred on the refuelling powers of their high zinc content. Zinc is found in sperm and men lose between one and three milligrams per ejaculation. Dr Fisher and his team, partly funded by the United States' National Institutes of Health, bought samples of bivalve molluscs, which include mussels and clams, from markets near Dr D'Aniello's Naples laboratory.
Plausable hier.... hmm....
pi_52859341
Ok nee dus
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52871692
hoe kun je ooit geil worden van het opslobberen van een levend beest, dat jaren lang in de zee heeft lopen rotten? Heb je er wel naar gekeken voordat je die slijmerige troep in je muil kieperde? Daar ga je toch al spontaan van kokhalzen? Ik denk dat de fabel alleen opgaat voor mensen die into kots/braaksex zijn, want dat lijkt me het enige resultaat bij het eten van oesters!
pi_52874420
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:22 schreef r3gi3boy het volgende:
hoe kun je ooit geil worden van het opslobberen van een levend beest, dat jaren lang in de zee heeft lopen rotten?
Zijn dood
quote:
Heb je er wel naar gekeken voordat je die slijmerige troep in je muil kieperde?
Ja en ik heb er ook met me vinger in zitten porren, hoezo?
quote:
Daar ga je toch al spontaan van kokhalzen?
Ehm nee? Als je niet weet wat het is kan je beter je mond houden? Oesters zijn een delicatesse, ik zou zeggen probeer het eens, of durf je dat niet aan?
quote:
Ik denk dat de fabel alleen opgaat voor mensen die into kots/braaksex zijn, want dat lijkt me het enige resultaat bij het eten van oesters!
pi_52874428
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:06 schreef Danaq het volgende:

[..]

Busted dus
[..]

Plausable hier.... hmm....
Thanks ik kon niet echt wat zinvols vinden op google ofzo
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:31:50 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_52874561
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

Oesters zijn een delicatesse, ik zou zeggen probeer het eens, of durf je dat niet aan?
Dat zegt men en dat vinden vele onder ons! Maar neuh, ik vind ze niet lekker!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_52876006
quote:

[..]

Zijn dood
[..]

Ja en ik heb er ook met me vinger in zitten porren, hoezo?
[..]

Ehm nee? Als je niet weet wat het is kan je beter je mond houden? Oesters zijn een delicatesse, ik zou zeggen probeer het eens, of durf je dat niet aan?
[..]

lol, dat jij na 1 keer vreten van oesters denkt de klepel te hebben zien hangen is helemaal zielig. Je post getuigt ervan dat je werkelijk geen ene kutklap van oesters afweet. Ik had jou gezicht wel eens willen zien als je daadwerkelijk een dode oester gevroten had.
For the record, oesters (en ook mosselen) leven nog wanneer de schelp gesloten is. Hierdoor is het openen van een oester ook zo'n verdomde kutklus; levend functioneert de sluitspier die de twee schelpen tegen elkaar houd namelijk nog. Daarom moet je oesters die zonder moeite opengaan ook meteen wegflikkeren, want dat is een indicatie dat ze gewoon verrot zijn.

edit: als je een verrotte oester eet dan trek je waarschijnlijk weer zo'n hoofd:
pi_52877448
quote:
[b]Op zaterdag 1 september 2007 20:25
[..]

Stierenballen, vleermuiskoppen, rendierpenis, runderhersenen en ga zo maar door zijn ook een delicatesse in sommige delen vd wereld. Dat betekend toch echt niet dat ik het wil proberen of dat het me smakelijk lijkt? Biefstuk houd ik niet eens van
:')
pi_52894777
Oesters heb ik geprobeerd maar die glijden er steeds af !
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:14:38 #11
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_52937515
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:22 schreef r3gi3boy het volgende:
hoe kun je ooit geil worden van het opslobberen van een levend beest, dat jaren lang in de zee heeft lopen rotten? Heb je er wel naar gekeken voordat je die slijmerige troep in je muil kieperde? Daar ga je toch al spontaan van kokhalzen? Ik denk dat de fabel alleen opgaat voor mensen die into kots/braaksex zijn, want dat lijkt me het enige resultaat bij het eten van oesters!
ahh, kijk, een echte culinaire avonturier.

hou jij je nu maar lekker bij mama's aardappeltjes knul, en laat het lekkere eten aan de grote mensen over.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_52937898
Al vaak oesters gegeten maar ben nog nooit geil geworden van het eten ervan.
pi_52937948
1 keer oesters gegeten, veel verser kon niet, we hadden ze met een groep snorkelaars net opgedoken.

Wat een goor bocht is dat zeg, de gruwel, wat mensen lekker vinden aan een hap snot begrijp ik werkelijk niet, volgens mij is het meer zo van oe ik eet oesters, elitevoer, dat moet wel lekker gevonden worden, want het is gewoon goor, bah.

Mijn man had mijn reactie al een beetje verwacht, dus die zat met het fototoestel klaar, even snel wat foto's achter elkaar aan laten schieten, het toont mooi wat ik ervan vind, van het totaal onbevangen proberen, met toen nog een blije glimlach naar een gezichtsuitdrukking van pure walging en een poging dat gore ding zo snel mogelijk over de reling heen weer kwijt te raken ;|)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:55:39 #14
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_53010990
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Nou vanavond dus voor het eerst oesters gegeten. Smakelijk vond ik het wel, maar je schijnt er ook bloedgeil van te worden (daar heb ik echter niks van gemerkt).
Is het gewoon een fabeltje, of zit er een stof in oesters waar je geil van word oid?
Zijn er fokkers die weleens geil zijn geworden van puur en alleen oesters slurpen?
Ik eet graag oesters met een goed glas wijn of champagne. Dat ik daarna supergeil word(oh ja?) is een 2de maar niet de hoofdreden dat ik oesters eet(rauw en met alleen citroensap) Ik vind het gewoon lekker.
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_53330984
hoe kun je geil worde van een maf, slijmerig beestje uit een schelp? :S
ik word er eerder misselijk van dan geil
don't look to deep into my eyes, it might scare you off
pi_53331335
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:36 schreef Meeka het volgende:
hoe kun je geil worde van een maf, slijmerig beestje uit een schelp? :S
ik word er eerder misselijk van dan geil
Eerst proeven dan oordelen
  donderdag 20 september 2007 @ 16:52:21 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53331415
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:37 schreef erodome het volgende:
1 keer oesters gegeten, veel verser kon niet, we hadden ze met een groep snorkelaars net opgedoken.

Wat een goor bocht is dat zeg, de gruwel, wat mensen lekker vinden aan een hap snot begrijp ik werkelijk niet, volgens mij is het meer zo van oe ik eet oesters, elitevoer, dat moet wel lekker gevonden worden, want het is gewoon goor, bah.

Mijn man had mijn reactie al een beetje verwacht, dus die zat met het fototoestel klaar, even snel wat foto's achter elkaar aan laten schieten, het toont mooi wat ik ervan vind, van het totaal onbevangen proberen, met toen nog een blije glimlach naar een gezichtsuitdrukking van pure walging en een poging dat gore ding zo snel mogelijk over de reling heen weer kwijt te raken ;|)
Gelukkig voor jou kun je in benidorm ook gewoon bij Broodje van Kootje eten
zzz
  donderdag 20 september 2007 @ 16:53:32 #18
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53331447
quote:

[..]

Zijn dood

Je krijgt 25 euro van me als je een dooie oester opeet en een dag binnenhoudt
zzz
pi_53331617
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:53 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Je krijgt 25 euro van me als je een dooie oester opeet en een dag binnenhoudt
Ik doe er nog 25 bovenop!
pi_53603435
als een meid oesters heeft gegeten, dan kom ik liever niet in de buurt van haar, hoe geil ze ook mag zijn :S geld voor alle vis en schaaldieren btw.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_53603745
quote:

[..]

Zijn dood
[..]
Nee ze leven.

en als ze wel al overleden zijn kots je ze vanzelf wel weer uit.

pi_53603764
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:00 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik doe er nog 25 bovenop!
ik ook
pi_53634272
Op vakantie hebben wij ze ook op Ik vond het niet lekker. Of je er echt geil van wordt, geen idee we hadden ook nogal wat cola rum op die dag
pi_53641049
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:52 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou kun je in benidorm ook gewoon bij Broodje van Kootje eten
Ben nog nooit in benidorm geweest en ben het ook niet van plan, ga niet op vakantie om tussen de nederlanders te zitten en alles op z'n nederlands te doen.

Ben gek op rare dingen proberen, oesters zijn gewoon goor, zoutig snot is het.
Valt me echt op dat dingen die exclusief zijn vaak lekker gevonden moeten worden, zo stoer, kijk mij eens high class zijn!

Ben niet zo'n mode poppetje die achter de meute aanrent, ik ben niet van plan aan smaken te wennen die ik niks vind omdat dat high class zou zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53641068
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:35 schreef quincy het volgende:
Op vakantie hebben wij ze ook op Ik vond het niet lekker. Of je er echt geil van wordt, geen idee we hadden ook nogal wat cola rum op die dag
Dat had ik die dag ook nogal veel op, vroeg om cola, maar kreeg meer rum dan cola
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')