Ik welquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:45 schreef Chanty het volgende:
Dat laatste, mja.... heb helaas geen fotos van fotografen in de meest bizarre houdingen met hun reflectiescherm...![]()
zo'n vermoeden had ik alquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:44 schreef Fixers het volgende:
Dat is dus degene die ik heb. Voor die 22 euro ex verzendkosten is het een leuke toevoeging om mee te experimenteren. De beschrijving is een beetje mooier dan de werkelijkheid. Die 'beugel' is gewoon de ring in het scherm dat 'm in vorm houdt.
Hangt er vanaf met wat voor lens je schiet. Schiet je portretten met een korte prime, dan kun je je toestel met 1 hand stilhouden en sta je redelijk dicht op je model. Dan kun je het scherm dus zelf vasthouden. Een klein scherm heeft dan de voorkeur. Ben je meer van de portretten met tele, dan moet het model het scherm vasthouden of ben je aangewezen op een al dan niet geïmproviseerd statief. Het allermooiste -om veel meer redenen- is natuurlijk een assistent. Je kunt bijvooorbeeld afspreken met een andere fotograaf (liefst met eigen scherm) en dan om beurten dat fotograaf en assistent zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
maarja, hoe doe je dat, als je alleen samen met een model bent?
Ah...hij had een reflectieschermquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:48 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik herinner me Aapstok met zijn 85 mm lens en een joekel van een scherm, opgevouwen onder een tafel (aapstok, niet het scherm)
hoe bedoel jequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:31 schreef prupke het volgende:
je kan het ook nog op een andere manier gebruiken (creatieve fotografie )
duurde even voor ik de foto had (zoomzoekfunctie is stuk )quote:
iddquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
grappige foto, heb je en lamp achter het scherm gezet?
ik zou iets meer geld uitgeven voor een wat groter scherm , dan dat je een kleine koopt waar je acheraf niet genoeg aan zou hebben ....quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:21 schreef Chanty het volgende:
25 valt wel meeDie ik gezien had waren toch wat duurder. Maar idd wat is nou het ideale formaat voor zoiets?
Zit wat in, dat is ook een beetje het dubio waar ik al een tijdje mee zit. Wachten en het meteen goed doen, of nu kopen maar dan een wat mindere. Maar aangezien ik net begin en nog een heel leven voor me heb, kan ik ergens ook nog wel wachten. Straks toch weer tijd te weinig om te fotograferenquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:23 schreef prupke het volgende:
[..]
ik zou iets meer geld uitgeven voor een wat groter scherm , dan dat je een kleine koopt waar je acheraf niet genoeg aan zou hebben ....
jeuk levert je geduldquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zit wat in, dat is ook een beetje het dubio waar ik al een tijdje mee zit. Wachten en het meteen goed doen, of nu kopen maar dan een wat mindere. Maar aangezien ik net begin en nog een heel leven voor me heb, kan ik ergens ook nog wel wachten. Straks toch weer tijd te weinig om te fotograferenAan de andere kant jeuken mijn vingers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |