abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52852279
nooit over nagedacht eigenlijk, 'loop' er net tegenaan.
is het een handig item om je fotouitrusting mee aan te vullen?
of is het eigenlijk onzin? heb jij er 1?
en met wat voor omstandigheden kun je dat ding eigenlijk gebruiken?

Ik zag namelijk dat er ook opvouwbare zijn, handig dus om mee te nemen, en op locatie te schieten. maarja, hoe doe je dat, als je alleen samen met een model bent?

wie praat me bij?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:45:44 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_52852418
Ik heb er geen maar ik zou er graag een hebben
Merk gewoon dat het een gemis is bij het fotograferen van mensen, vooral met fel zonnetje. Lekker die schaduwen op de ogen Maar goed, ik wacht er zelf nog even mee tot ik er technisch en financieel wat beter voorsta

Dat laatste, mja.... heb helaas geen fotos van fotografen in de meest bizarre houdingen met hun reflectiescherm...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_52853001
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:45 schreef Chanty het volgende:

Dat laatste, mja.... heb helaas geen fotos van fotografen in de meest bizarre houdingen met hun reflectiescherm...
Ik wel Pea, Shark, Fles

Maar die ga ik natuurlijk niet posten. Die mensen waren behulpzaam.

OT: reflectiescherm is een van de beste investeringen die je als modelfotograaf kan doen (na de 50mm 1.8, dat is). Een klein 5 in 1 scherm is helemaal niet zo gek duur en zeker op locatie net zo veel waard als een flitser.

Low budget-oplossingen zijn er ook, melkpakken (wit van binnen), vruchtensappakken (zilver), Verpakking van gerookte zalm (goud, heel geschikt als bounce card), en gewoon bouwmarkt-piepschuim
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:11:25 #4
52229 Chanty
pi_52853048
Denk dat ik dat lowbudget eerst maar es ga proberen
pi_52853316
onderschat radiatorfolie niet !
kost geen drol, in elk formaat te knippen...ook handig om op te gaan zitten in sommige gevallen...
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_52855238
ik heb geloof ik ergens een opvouwbaar scherm gezien, 5 in 1 (5 wat dan ), voor 22 euro, zo duur is het dus niet..

enne, VV, doe eens wat foto's over de PM dan
pi_52855309
24,50, heb je er 1 met een doorsnee van 80 cm. (of is dat te groot? zew hebben ook 60 cm.)
http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=3724
5 in 1
is me alleen niet duidelijk of dat een opvouwbare is
pi_52855334
Ik heb een simpel 5 in 1, 50 cm doorsnee schermpje van Falcon Eyes. Ik dacht dat het iets van 30 euro kostte destijds. Ik heb het nog niet heel erg veel gebruikt maar heb er al wel plezier van gehad. Het kan inderdaad je flitser vervangen en is veel subtieler in licht.

Bij deze foto heb ik 'm bijvoorbeeld gebruikt, de kunsthars van die poppen doet nogal glimmen, flitsen is dan lastig. Zelfs met tegenlicht ('t was lichtbewolkte februari dag) heb ik zonder flits de voorgrond licht genoeg gekregen. Foto is gemaakt in de Domtuin te Utrecht vanuit de donkere galerei richting de tuin.

Toch maar eens die lelijke hand eraf knippen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fixers op 31-08-2007 22:45:32 ]
pi_52855483
http://www.fotosg.nl/product_info.php?cPath=24_103&products_id=4019 die ziet er ook goed uit, zit zelfs een beugel bij
pi_52855612
Dat is dus degene die ik heb. Voor die 22 euro ex verzendkosten is het een leuke toevoeging om mee te experimenteren. De beschrijving is een beetje mooier dan de werkelijkheid. Die 'beugel' is gewoon de ring in het scherm dat 'm in vorm houdt.
pi_52855657
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:44 schreef Fixers het volgende:
Dat is dus degene die ik heb. Voor die 22 euro ex verzendkosten is het een leuke toevoeging om mee te experimenteren. De beschrijving is een beetje mooier dan de werkelijkheid. Die 'beugel' is gewoon de ring in het scherm dat 'm in vorm houdt.
zo'n vermoeden had ik al
het is me niet helemaal duidelijk of die van konijn ook opgevouwen kan worden, heb ze maar even gemaild, hij moet wel handzaam zijn natuurlijk.
maar die andere trekt me wel iets meer aan
pi_52855700
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
maarja, hoe doe je dat, als je alleen samen met een model bent?
Hangt er vanaf met wat voor lens je schiet. Schiet je portretten met een korte prime, dan kun je je toestel met 1 hand stilhouden en sta je redelijk dicht op je model. Dan kun je het scherm dus zelf vasthouden. Een klein scherm heeft dan de voorkeur. Ben je meer van de portretten met tele, dan moet het model het scherm vasthouden of ben je aangewezen op een al dan niet geïmproviseerd statief. Het allermooiste -om veel meer redenen- is natuurlijk een assistent. Je kunt bijvooorbeeld afspreken met een andere fotograaf (liefst met eigen scherm) en dan om beurten dat fotograaf en assistent zijn.

Ik herinner me Aapstok met zijn 85 mm lens en een joekel van een scherm, opgevouwen onder een tafel (aapstok, niet het scherm)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_52856928
je kan het ook nog op een andere manier gebruiken (creatieve fotografie )

reflexiescherm is ontzettend handig als je buiten fotografeerd
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_52857297
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:48 schreef Vliegvrager het volgende:

Ik herinner me Aapstok met zijn 85 mm lens en een joekel van een scherm, opgevouwen onder een tafel (aapstok, niet het scherm)
Ah...hij had een reflectiescherm Cool En op zich ook wel een idee. Ik heb zelf (maar da's meer voor in de studio denk ik ) zo'n beugelarm bij mijn reflectiescherm gekocht. Kan-ie op statief
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_52857469
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:31 schreef prupke het volgende:
je kan het ook nog op een andere manier gebruiken (creatieve fotografie )
hoe bedoel je
pi_52857888
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:50 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

hoe bedoel je
duurde even voor ik de foto had (zoomzoekfunctie is stuk )

zoiets dus
pi_52858042
grappige foto, heb je en lamp achter het scherm gezet?
pi_52858097
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
grappige foto, heb je en lamp achter het scherm gezet?
idd
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:21:43 #19
52229 Chanty
pi_52858232
25 valt wel mee Die ik gezien had waren toch wat duurder. Maar idd wat is nou het ideale formaat voor zoiets?
pi_52858286
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:21 schreef Chanty het volgende:
25 valt wel mee Die ik gezien had waren toch wat duurder. Maar idd wat is nou het ideale formaat voor zoiets?
ik zou iets meer geld uitgeven voor een wat groter scherm , dan dat je een kleine koopt waar je acheraf niet genoeg aan zou hebben ....
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 september 2007 @ 00:24:53 #21
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52858304
Ik heb het vaak genoeg gebruikt voor mijn camerawerk ( camerawerk video voor tv )
En ik vind het keihandig, het scheelt zoveel, je kan er zo mooi iemand gezicht mee invullen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:27:27 #22
52229 Chanty
pi_52858360
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:23 schreef prupke het volgende:

[..]

ik zou iets meer geld uitgeven voor een wat groter scherm , dan dat je een kleine koopt waar je acheraf niet genoeg aan zou hebben ....
Zit wat in, dat is ook een beetje het dubio waar ik al een tijdje mee zit. Wachten en het meteen goed doen, of nu kopen maar dan een wat mindere. Maar aangezien ik net begin en nog een heel leven voor me heb, kan ik ergens ook nog wel wachten. Straks toch weer tijd te weinig om te fotograferen Aan de andere kant jeuken mijn vingers
pi_52858839
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zit wat in, dat is ook een beetje het dubio waar ik al een tijdje mee zit. Wachten en het meteen goed doen, of nu kopen maar dan een wat mindere. Maar aangezien ik net begin en nog een heel leven voor me heb, kan ik ergens ook nog wel wachten. Straks toch weer tijd te weinig om te fotograferen Aan de andere kant jeuken mijn vingers
jeuk levert je geduld
hebzucht een domper (na een tijdje)
pi_52862326
Ik gebruik hem echt heel vaak. Om het licht zachter te maken (wit) of het model warmer op de plaat te krijgen (goud)

En natuurlijk voor het opvullen van schaduwen...is vaak echt een groot verschil!

Eigenlijk komt hij iedere buiten/ modelfotograaf van pas
pi_52917537

En zo gebruik je zo'n apparaat dus als diffuser tussen zon en model
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')