Dat kan ik niet, dat gaat twee weken goed en danlukt het niet meer.(al geprobeerd)quote:Op maandag 3 september 2007 21:05 schreef liefie_ het volgende:
[..]
je kunt ook leren om er niet door beinvloed te raken en hem daarin niet te bevestigen want blijkbaar levert het hem wel wat op...
Op het moment dat het fout gaat door zijn depressie is het beter voor hem om eerst maar eens tot zichzelf te komen en zonder JB met iemand praten om tot inzicht te komen. Wat belangrijk is, is dat hij eerst uit zijn depressie komt want anders kan er toch niet aan de relatie gewerkt worden, daar heb je inderdaad 2 mensen voor nodig. Maar zolang hij depressief is gaat dat niet werken.quote:Op maandag 3 september 2007 20:39 schreef liefie_ het volgende:
maar JB als jij het niet meer trekt kun jij ook met iemand gaan praten!
vaak kun je door zelf iets in je gedrag te veranderen ook de reactie van de ander veranderen
(en no offence, maar als het mis gaat binnen een relatie zijn daar altijd 2 mensen voor nodig)
ja heerlijk, snel nog even een bakkie voordat ik in de auto springquote:Op dinsdag 4 september 2007 08:18 schreef Faithz het volgende:
[..]
Op het moment dat het fout gaat door zijn depressie is het beter voor hem om eerst maar eens tot zichzelf te komen en zonder JB met iemand praten om tot inzicht te komen. Wat belangrijk is, is dat hij eerst uit zijn depressie komt want anders kan er toch niet aan de relatie gewerkt worden, daar heb je inderdaad 2 mensen voor nodig. Maar zolang hij depressief is gaat dat niet werken.
Ervaringsdeskundige is
Koffie?
het zou idd prettig zijn als hij ook iets zou doen, maar als hij dat niet wil zijn er echt nog wel andere mogelijkheden hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 08:18 schreef Faithz het volgende:
[..]
Op het moment dat het fout gaat door zijn depressie is het beter voor hem om eerst maar eens tot zichzelf te komen en zonder JB met iemand praten om tot inzicht te komen. Wat belangrijk is, is dat hij eerst uit zijn depressie komt want anders kan er toch niet aan de relatie gewerkt worden, daar heb je inderdaad 2 mensen voor nodig. Maar zolang hij depressief is gaat dat niet werken.
Ervaringsdeskundige is
Koffie?
nou dan heb je je antwoord toch al?quote:Op dinsdag 4 september 2007 07:57 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, dat gaat twee weken goed en danlukt het niet meer.(al geprobeerd)
Bovendien heb ik eerlijk gezegd weinig zin om mijn gedrag nog meer aan hem aan te passen, ik vind dat ik dat genoeg heb gedaan
Nee, m.i. ben je misschien te jong of heb je nog geen idee hoe het voelt als je relatie na jaren op zo'n punt is aangekomen. Wat JB nu heeft opgebouwd en hoe moeilijk het is om daar een einde aan te maken. Hoe hulpeloos en wanhopig ze zich nu voelt omdat ze weet wat het probleem is en wat ze er allemaal aan kunnen doen maar hoe frustrerend het is om tegen een muur aan te lopen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:31 schreef liefie_ het volgende:
[..]
nou dan heb je je antwoord toch al?
ja sorry hoor misschien ben ik er vrij pragmatisch in
Weet ie eigenlijk wel dat hij het heeft?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:05 schreef JamesBrownie het volgende:
Ja, TE, als ik minder van hem zou houden, zou ik allang weg zijn, als de goede momenten niet zo ontzettend fijn waren ook.
En ik DOE iets, ik pas me aan, houd rekening met hem, probeer hem op te vrolijken, dat werkt.
Een paar uur en dan valt er een beker kapot, of krijgt ie de deur niet open.
Hij is degene die niets wil veranderen, het is niet eens dat ie het niet KAN, dan zou ik er minder moeite mee hebben, hij WIL er gewoon niets aan doen.
Hij weet manieren om ermee om tegaan, maar gebruikt ze niet, probeert ze niet eens te gebruiken...
Dat kwetst mij ook, dat snapt hij niet. Hij begrijpt niet dat anderen er ook last van hebben.
nee dat werkt blijkbaar niet, anders hoefde je nu niet zo te twijfelenquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:05 schreef JamesBrownie het volgende:
Ja, TE, als ik minder van hem zou houden, zou ik allang weg zijn, als de goede momenten niet zo ontzettend fijn waren ook.
En ik DOE iets, ik pas me aan, houd rekening met hem, probeer hem op te vrolijken, dat werkt.
en sorry hoor maar houdt het gewoon ook in stand dat hij die manieren niet gebruiktquote:Een paar uur en dan valt er een beker kapot, of krijgt ie de deur niet open.
Hij is degene die niets wil veranderen, het is niet eens dat ie het niet KAN, dan zou ik er minder moeite mee hebben, hij WIL er gewoon niets aan doen.
Hij weet manieren om ermee om tegaan, maar gebruikt ze niet, probeert ze niet eens te gebruiken...
Dat kwetst mij ook, dat snapt hij niet. Hij begrijpt niet dat anderen er ook last van hebben.
ja sorry hoor maar wat jij nu zegt schiet mij weer in t verkeerde keelgatquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:38 schreef Faithz het volgende:
[..]
Nee, m.i. ben je misschien te jong of heb je nog geen idee hoe het voelt als je relatie na jaren op zo'n punt is aangekomen. Wat JB nu heeft opgebouwd en hoe moeilijk het is om daar een einde aan te maken. Hoe hulpeloos en wanhopig ze zich nu voelt omdat ze weet wat het probleem is en wat ze er allemaal aan kunnen doen maar hoe frustrerend het is om tegen een muur aan te lopen.
Natuurlijk weet ze het wel maar accepteren doet ze het nog niet helemaal, dat kost nu eenmaal tijd.
Dit is btw geen aanval op jou maar het schoot me in het verkeerde keelgat
niks dokter phillquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:16 schreef JamesBrownie het volgende:
Je hebt dokter Phil gekeken!
Sorry hoor, maar dat weet ik allemaal wel, hij zit gewoon echt niet lekker in zijn vel en IK moet dat oplossen? Dat slaat nergens op, als hij er zelf geen zak aan doet, heeft dat heel weinig nut.
En natuurlijk kan ik pushen, alleen werkt dat niet.
Ik zal eerst weg moeten gaan voordat hij inziet dat het zo niet gaat en dat is nu net iets waar IK heel veel moeite mee heb en wat ik dus niet wil.
Ik weet dat het voorbij is als ik ga en die beslissing kan ik (nog) niet maken.
Je doet alsof het gemakkelijk is om hem te dwingen, dat is het niet. Echt niet, en dan kun je best weten hoe het allemaal werkt en wat je zou moeten doen enzo, maar als je gevoel een heel andere kant op gaat dan je verstand, is het zoo moeilijk om daar tegenin te gaan.
Ik ben zelf ook depressief geweest en ik had daar een hekel aan, ik wilde mezelf niet zo haten, dat is wat voor mij de omslag heeft betekend, ik heb me er helemaal alleen uitgehaald en heb helemaal geen hulp gehad, dat was zwaar, maar ik kon het wel.
Hij kan het ook, maar dat kan ik niet voor hem doen.
Laten we er maar over ophuoden, het kan best goed bedoelt zijn, maar je helpt me niet echt, ik ga me alleen maar schuldig voelen en dat slaat werkelijk nergens op.
Dat heb je me nooit horen zeggen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:22 schreef liefie_ het volgende:
[..]
niks dokter phill
ik heb er zelf jaren van therapie op zitten
en je kunt hem niet gelukkig maken! dat moet je uit je hoofd zetten je kunt hem niet dwingen en moet dat ook niet proberen en dag sugereer ik ook niet
maar je kunt jezelf gelukkig maken
ik zeg ook niet dat het alleen maar kan door weg te gaan, maar het is wel zo dat je hem instand houdt want anders ging het niet zo (sorry dat zal vast moeilijk te accepteren zijn of moeilijk om te horen en ik weet dat ik jullie persoonlijke situatie niet ken maar zo is het wel anders was hij niet zo!)
en het is echt niet mijn bedoeling om je schuldig te laten voelen, als je zegt het is moeilijk om onder ogen te zien hoe het nu is en zo prima dan zal ik de eerste zijn met steunende woordjes
maar ik ben eerlijk gezegd (sorry dat is niet persoonlijk bedoeld) ontzettend allergies (dat zal wel komen omdat ik zelf al jaren kei hard vecht voor mn geluk en je mij nooit dingen in deze trant zult horen zeggen) voor het (en dit is generaliserend dat weet ik) het gaat nu kut en het gaat buiten mij om, ik kan er niks aan doen
want dat is dus gewoon nooit zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |