abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52878214
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:22 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Vergeleken met de schade die het oplevert wel ja
Ooit wel eens nagedacht wat dat zogenaamde lange willen leven allemaal kost? Als we inderdaad allemaal langer blijven leven omdat we niet roken, drinken, ongezond eten etc kost dat ook ontzettend veel geld in de zorg.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:38:25 #102
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52878288
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een tegengeluid hier, op zich is het logisch dat de btw omhoog gaat. De btw is aan de lage kant hier. Bij onze zuiderburen is het bijvoorbeeld 21%. Ik denk dat een stapsgewijze verhoging naar 25% logisch zal zijn. Zo ook bij onze oosterburen zijn er plannen de btw verder te verhogen. We consumeren verder toch wel met onze riante salarissen en de werkeloosheid is lager dan gezond voor ons land.. Logisch dat de overheid hier wat balans terug wil brengen en dit geld kan vervolgens weer worden besteed aan goede zaken in het algemene belang. En dit algemene belang is niet binnen de grenzen van ons kikkerlandje.
Als ik door België reis, en dan vooral het zuiden, kan het me een reet roesten wat België doet.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_52878442
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja..... ik denk dat veel mensen zich helemaal niet realiseren wat de regering doet met dat geld. Kijk, een corrupte regering in Mexico, daar kun je inderdaad over "uitgemolken" praten, maar een land als Nederland heeft goede gezondheidsvoorzieningen, goed onderwijs, goede infrastructuur, goed openbaar vervoer, we zijn een technisch vooruitstrevend land, modern, etc...... en om dat allemaal goed te houden, EN het uit te breiden voor de toekomst (zoals infrastructuur) is gewoon belasting nodig.
Ik hoop toch echt dat je sarcastisch bent. Goede gezondheidsvoorziening? Opa en oma worden nog maar 1 keer in de week gewassen omdat er bezuinigd moet worden. Goed onderwijs? Mensen worden op stage gestuurd of krijgen amper les omdat er geen leraren zijn. Goed openbaar vervoer? Zelden rijdt er wat op tijd en als er bladeren, sneeuw of regen uit de lucht valt is het helemaal een bende. Goede infrastructuur? Die infrastructuur die iedere ochtend en avond weer vast staat, ja. Laat me niet lachen.

Nee, er worden anderen dingen gedaan met dat geld, en niet bovenstaand. We blijven maar dokken maar we zien gewoon amper wat terug. Ja, nu zijn ze ineens op 20 snelwegen tegelijk bezig om het maar eens een keer te onderhouden, maar al die jaren ervoor is er niks mee gedaan.

Het wordt eens tijd dat de burger aan het eind van het jaar mag inzien wat er allemaal met ons geld is gedaan, gespecificeerd tot op de laatste cent.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52879838
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:09 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Dit is grotendeels het verkiezingsprogramma van de VVD ga dat maar doorlezen dan leer je nog is wat

Die ene procent levert de staat 2 miljard op hé... Das dus 125 euro per inwoner, met een homogene verdelingsgraad. ware het niet dat alle minima schadeloos worden gesteld + alle kinderen en ouderen die niet worden getroffen reken op 300+ euro per inwoner als niet heel veel meer.
Liever de VVD aan de macht, dan een of ander links partij.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:33 schreef freud het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben ik weer niet sociaal. Er zijn al letterlijk honderden miljarden in dat continent gepompt, en echt helpen doet het niet (in ieder geval niet echt structureel na decennia 'steun'). Maar toch gewoon doorgaan. Hoe bedoel je hypocriet je geweten afkopen... Stort het dan tenminste in een nationaal zwart gat ipv over de grens.
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik ben dan ook totaal niet sociaal. Ik ben een ongevoelige, egoïstische klootzak die geen belastingverhoging wil. Fok de rest!
Mijn zelfkennis is okay.
  zondag 2 september 2007 @ 01:06:40 #105
140245 base3ball
State Of Mind
pi_52881691
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat je sarcastisch bent. Goede gezondheidsvoorziening? Opa en oma worden nog maar 1 keer in de week gewassen omdat er bezuinigd moet worden. Goed onderwijs? Mensen worden op stage gestuurd of krijgen amper les omdat er geen leraren zijn. Goed openbaar vervoer? Zelden rijdt er wat op tijd en als er bladeren, sneeuw of regen uit de lucht valt is het helemaal een bende. Goede infrastructuur? Die infrastructuur die iedere ochtend en avond weer vast staat, ja. Laat me niet lachen.

Nee, er worden anderen dingen gedaan met dat geld, en niet bovenstaand. We blijven maar dokken maar we zien gewoon amper wat terug. Ja, nu zijn ze ineens op 20 snelwegen tegelijk bezig om het maar eens een keer te onderhouden, maar al die jaren ervoor is er niks mee gedaan.

Het wordt eens tijd dat de burger aan het eind van het jaar mag inzien wat er allemaal met ons geld is gedaan, gespecificeerd tot op de laatste cent.
Ik ben het niet met alles eens wat je zegt, maar op veel punten wel

Dat we meer belasting moeten betalen vind ik ook heel vervelend, maar daar komen we op den duur wel overheen. Maar daar mogen we best wel eens wat van terug zien. Er wordt elk jaar weer gigantisch veel geld gepmpt in het onderwijs en de zorg, maar de problemen worden maar mondjesmaat/niet opgelost. De overheid en dan met name de linkerkant denkt dat als je ergens maar geld in stopt dat het dan vanzelf beter wordt

Bovendien valt er bij de overheid bij elkaar het nodige te bezuinigen. Als je bij alle overheidsinstanties (een groot deel) onnodige kosten eens gaat besparen. Ik heb zelf in een aantal politiebureau's gewerkt en als je ziet dat daar voor duizenden euro's per maand (interne) vergaderingen worden belegd, eten wordt geregeld enz enz. Om nog maar te zwijgen over de kosten van de kerstpakketten, etentjes. Hetzelfde geld voor de ministeries, waar ik nog wel een aantal mensen ken. Het blijft heel raar dat veel van dit soort kostenposten bij de overheid wel gebeuren, terwijl men dit in het bedrijfsleven veel minder doet (gratis sporten etc. etc).

Als je alles bij elkaar op telt, kom je uiteindelijk op een behoorlijk hoog bedrag uit per jaar. Terwijl daarvoor dus geen mensen ontslagen worden of worden gekort in hun salaris.

Natuurlijk is deze besparing niet genoeg om gaten in de begroting te vullen. Maar ik vind het wel belachelijk hoe makkelijk men bij de overheid met geld omgaat.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  zondag 2 september 2007 @ 07:21:45 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_52884924
tjah, pvda zit weer in de regering he. dan gaat het opeens slecht met iedereen en is er economische stilstand en moet iedereen betalen. de grootste grafcriminelen van dit land zitten in links den haag. altijd kijken naar wat de rest doet ipv eens voor jezelf te gaan bedenken wat beter is. zo slim zjin ze natuurlijk niet, alles moet afgekeken worden.
btw omhoog, brandstof prijs om hoog, alle kosten omhoog en maar blijven zeuren. wanneer dringt het nou toch door dat de concervativelingen hier niet moeten blijven stemmen op 'hun' grote kut partij?
de dood aan die hele tyfus regering, maffia zijn het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 2 september 2007 @ 11:57:05 #107
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_52886956
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sigaretten mogen van mij best duurder worden dat vind ik geen probleem. Als je wilt roken moet je dat zelf weten, maar dan moet je er ook voor willen betalen.
Het is alleen jammer dat de mensen die het meeste roken niet worden getroffen, omdat zij hun sigaretten gratis krijgen van de voedselbank.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_52886998
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:57 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de mensen die het meeste roken niet worden getroffen, omdat zij hun sigaretten gratis krijgen van de voedselbank.
noooooit is dat zo?
pi_52887350
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:22 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Vergeleken met de schade die het oplevert wel ja
Verdiep je eens in de "kosten-baten" van genotmiddelen voordat je een hoop onzin uitkraamt.
Niet voor de poes
pi_52888045
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:06 schreef base3ball het volgende:

[..]

Ik ben het niet met alles eens wat je zegt, maar op veel punten wel

Dat we meer belasting moeten betalen vind ik ook heel vervelend, maar daar komen we op den duur wel overheen. Maar daar mogen we best wel eens wat van terug zien. Er wordt elk jaar weer gigantisch veel geld gepmpt in het onderwijs en de zorg, maar de problemen worden maar mondjesmaat/niet opgelost. De overheid en dan met name de linkerkant denkt dat als je ergens maar geld in stopt dat het dan vanzelf beter wordt

Bovendien valt er bij de overheid bij elkaar het nodige te bezuinigen. Als je bij alle overheidsinstanties (een groot deel) onnodige kosten eens gaat besparen. Ik heb zelf in een aantal politiebureau's gewerkt en als je ziet dat daar voor duizenden euro's per maand (interne) vergaderingen worden belegd, eten wordt geregeld enz enz. Om nog maar te zwijgen over de kosten van de kerstpakketten, etentjes. Hetzelfde geld voor de ministeries, waar ik nog wel een aantal mensen ken. Het blijft heel raar dat veel van dit soort kostenposten bij de overheid wel gebeuren, terwijl men dit in het bedrijfsleven veel minder doet (gratis sporten etc. etc).

Als je alles bij elkaar op telt, kom je uiteindelijk op een behoorlijk hoog bedrag uit per jaar. Terwijl daarvoor dus geen mensen ontslagen worden of worden gekort in hun salaris.

Natuurlijk is deze besparing niet genoeg om gaten in de begroting te vullen. Maar ik vind het wel belachelijk hoe makkelijk men bij de overheid met geld omgaat.
Nou precies. Kijk als de belasting nu omhoog gaat en dingen gaan aanzienlijk vooruit, zul je mij niet meer horen. Het punt is nu gewoon dat niemand weet waar al het geld blijft. Voor veel mensen is de belastingpot een enorm groot zwart gat want je ziet er zo weinig van terug. Het zal heus niet allemaal uitgegeven worden aan luxe dingen en bedrijfsuitjes, maar als je dan weer hoort over de boot van de koningin dan vraag ik me toch af of er niet meer belastingcenten gaan naar plezierdingen van de overheid. Als namelijk de zorg en onderwijs uitmuntend was geweest, had je ook niemand gehoord over die boot, maar dat is het geval niet.

Maar goed, ik ben wel benieuwd wat deze nieuwe regering verder nog gaat bieden en wat er gaat veranderen nu we opnieuw meer belasting, accijns etc moeten gaan betalen. Maar het moet wel verdomde goed zijn.
pi_52888929
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:20 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de "kosten-baten" van genotmiddelen voordat je een hoop onzin uitkraamt.
Onzin? De kosten-baten kunnen me geen reet schelen. Ik ken mensen die scheit hebben aan de niet-rokers en lekker blijven roken in een kleine kamer waar ook kinderen zitten. Dus lekker omhoog de prijzen zodat het geld nuttig besteed kan worden en de roker straks uitgestorven is
pi_52889112
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:40 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Onzin? De kosten-baten kunnen me geen reet schelen. Ik ken mensen die scheit hebben aan de niet-rokers en lekker blijven roken in een kleine kamer waar ook kinderen zitten. Dus lekker omhoog de prijzen zodat het geld nuttig besteed kan worden en de roker straks uitgestorven is
Denk eens na, als iedereen stopt met roken, komt daar geen geld meer van binnen en dus zal dat geld wel weer ergens anders vandaan moeten komen, of niet? Enig idee hoeveel de overheid vangt van de rokers?

En omdat er een aantal rokers zijn die schijt hebben aan anderen moet de prijs maar omhoog? Dan ken ik nog wel meer dingen waarvan de prijs flink omhoog mag, voetbal bijvoorbeeld. Enig idee wat dat iedere keer kost, al die ME, al die vernielingen wanneer zo'n pauper clubje weer eens verloren heeft.
pi_52889222
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Denk eens na, als iedereen stopt met roken, komt daar geen geld meer van binnen en dus zal dat geld wel weer ergens anders vandaan moeten komen, of niet? Enig idee hoeveel de overheid vangt van de rokers?

En omdat er een aantal rokers zijn die schijt hebben aan anderen moet de prijs maar omhoog? Dan ken ik nog wel meer dingen waarvan de prijs flink omhoog mag, voetbal bijvoorbeeld. Enig idee wat dat iedere keer kost, al die ME, al die vernielingen wanneer zo'n pauper clubje weer eens verloren heeft.
Dat geld kan dan wel ergens anders vandaan worden gehaald. Accijns invoeren voor vet voedsel ofzo. Dan is het probleem in ieder geval meer beperkt bij die doelgroep.

Het het voetbalprobleem is misschien straks opgelost door die voetbalwet. In Engeland heeft zo'n soort aanpak succes. Of we moeten helemaal geen ME meer inzetten maar dan kansloze volk elkaar laten afmaken
  zondag 2 september 2007 @ 13:56:57 #114
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_52889297
Kut PvdA.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_52889883
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:53 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Dat geld kan dan wel ergens anders vandaan worden gehaald. Accijns invoeren voor vet voedsel ofzo. Dan is het probleem in ieder geval meer beperkt bij die doelgroep.
Dat is dus gewoon het probleem verschuiven en op een geven moment kan er geen accijns meer geheven worden op slechte dingen dus zal het uiteindelijk inhouden dat iedereen er aan mee moet betalen. Plus, zoals ik al eerder zei, dat we dan allemaal langer leven omdat we zo gezond leven wat ook weer allemaal extra geld gaat kosten in de zorg.
  zondag 2 september 2007 @ 14:39:30 #116
37887 Dauthi
Progressive
pi_52890377
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef MrSleep het volgende:
We moeten gewoon accepteren dat alles duurder gaat worden:

- Benzineschaarste -> Benzineprijs omhoog
- Fileprobleem groter -> Geld voor infrastructuur
- Bedreiging expert door concurentie Midden Oosten
- Probleem babyboomers van net na de oorlog
- Klimaatprobleem
- Veiligheid
- Etc

En de topicstarter gaat lopen zeuren dat de belasting 1% omhoog gaat zodat hij er iedere maand iets op achteruit gaat
Benzineschaarste is marktwerking, een belasting is geen marktwerking en heeft ook helemaal niks met de schaarste te maken. ongeveer 70% van de benzineprijs bestaat uit accijns op accijns op accijns. Je hebt namelijk eerst de basis prijs van de producent daar gaan de vaste belastingen op daarover worden de percentuele belastingen berekend en daarover wordt btw geheven. Lekker stapelen daarnaast wordt er ook eens belasting geheven over het bedrag dat producent binnenkrijgt en laten we nog maar niet beginnen over de belastingen die worden geheven om het spul uberhaupt het land binnen te krijgen. Wat dat betreft wordt er ongeveer 5 a 6 keer verdiend op benzine nog voordat het uberhaupt bij de consument komt en ook die kosten worden geintegreerd in de benzineprijs. Uiteindelijk betaalt consument alles, en dat verklaart dus ook waarom Nederland op dit moment een van de hoogste brandstof prijzen van europa heeft.

Fileprobleem: Nederland betaald al 30 jaar wegenbelasting en gigantische belastingen op de benzine juist voor infrastructuur, alleen de regeringen hebben de afgelopen 30 geweigerd ook maar 1 cent daarvan te investeren. Zo'n huidige wegennet heeft enorm veel achterstallig onderhoud. Terwijl geld wat er voor betalen verdwijnt een nepsubsidies e.d.

De verdere opties zijn gelul van hetzelfde laken en pak, der is geen klimaatprobleem en zal zou het er zijn daarvoor betalen we ecotax. De lucht boven nederland is de afgelopen jaren alleen maar schoner en schoner geworden. In de afgelopen 20 jaar hebben slechts 2 keer een normale juli gehad alle andere keren was het ijskoud en regende het.

Wouter Bos, is blijkbaar zijn eerste jaar macroeconomie en microeconomie vergeten. In tijden van economisch groei ga je investeren en zorg je ervoor dat de koopkracht van het volk juist wordt vergroot ipv verkleind, door de rentes laag te houden voorkom je dat het volk gaat sparen en zorg je er voor dat het volk gaat lenen oftewel nog meer koopkracht. Al die koopkracht levert veel geld op met de huidige btw dan het verkleinen van de koopkracht door middel van het verhogen van de btw.

wouter "ronald reagan" bos
Over een paar jaar is de VVD weer aan de macht en wordt het weer allemaal rechtgezet.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_52890579
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:39 schreef Dauthi het volgende:

Over een paar jaar is de VVD weer aan de macht en wordt het weer allemaal rechtgezet.
  zondag 2 september 2007 @ 15:02:15 #118
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_52890986
Die "drukte om 1%" is misschien voor sommigen een stom enkel procentje, maar de BTW is de afgelopen jaren wel van 15, naar 17,5, naar 19 en nu dus 20% gegaan.

Op zich merk je daar weinig van, die ene procent maar probeer het ook eens over een langere termijn te bekijken... alles wordt duurder en duurder. Ik voorspel dat er met een jaar of 5 flink wat gezinshuishoudingen in de knel gaan komen, lekker sfeertje wordt dat.

Ja, zo gaat dat... lekker geleidelijk alles opvoeren. Niet in 1 keer natuurlijk dan valt het teveel op en dan kunnen wij, het gewone volk wel eens in opstand komen. En het volk maar lekker werken en de Adel lekker achterzitten zonder dat ze belasting hoeven te betalen. Waar komt dat vandaan? Dat het koningklijk huis geen belasting hoeft af te dragen...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_52891230
Meer zwart doen volgend jaar dus
pi_52891872
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:44 schreef Bdijk het volgende:
Ze zoeken het maar uit hierzo.. ik laat mun land achter voor de (meerderheid) allochtonen.. ga wel een baan zoeken in Zweden ofzo.. heb nog geen kinderen en vriendin is net afgestudeerd.. kan geen betere tijd vinden om deze zooi achter te laten
Doei he
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_52918080
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:55 schreef DrXLTrouble het volgende:
Die hogere BTW is weer goed nieuws voor de cd/dvd boeren en alle andere handelaren in Duitsland want dan worden ze in verhouding nog goedkoper.
De detailhandel is niet verplicht om BTW verhogingen door te voeren in hun consumentenprijzen. Toen kappers en fietsenmakers van het hoge naar het lage tarief gingen, hebben ze die verlaging ook niet doorgevoerd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52920256
1% btw verhoging kost 150 euro per jaar per persoon.
In ons geval 300 euro per jaar.

Afschaffing WW vanaf 2009 scheelt 40 a 50 euro per maand per persoon.
  maandag 3 september 2007 @ 17:42:00 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52920739
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:45 schreef BobbyB het volgende:
Nee, ik ben niet sarcastisch. Er mogen best problemen zijn, maar Nederland staat in de top 20 van landen wat betrefd bovenstaande zaken, en alhoewel het gras nog best ergens groener mag zijn, is het gras in 250 ander landen een heel stuk dorrer.

En wat betreft je opa en oma: In de meeste andere landen is het de gewoonte dat de kinderen de verzorging betalen voor de ouders. Waarom zou de staat moeten betalen voor het wassen van je grootouders? Die grootouders hebben 20 jaar van hun leven gegeven om je ouders op te voeden (zoniet meer), en dan laten je ouders oma en opa maar door de staat wassen? Respectloos. Je ouders dienen zelf in de buidel te tasten daarvoor.
quote:
Iedereen heeft het recht om de rijksbegroting tot zeer groot detail in te zien. Naast de rijksbegroting kun je ook van elk ministerie de begroting opvragen, en je kunt tot een vrij groot detail inzien wat er waar naar toe gaat. Alleen hebben weinig mensen het er voor over om 14 boekwerken van elk 300 pagina's te gaan doornemen om precies uit te vinden dat de regering op 11 maart 2007 een bedrag van 934 euro uitgaf aan 2 nieuwe PC's voor een rijksoverheidsinstantie in Arnhem.

Moeite doen, dat is teveel moeite voor de gemiddelde burger. Nee, die download niet eens de beknopte rijksbegroting van http://rijksbegroting.minfin.nl om eens te zien hoe e.e.a. wordt uitgegeven. De online versie is niet zo uitgebreid als de papieren versie, maar het geeft je toch een goed idee waar precies je belasting centen naar toe gaan. Al die informatie is publiek, en kan allemaal worden ingezien.

Veel leesplezier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52920957
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:42 schreef maartena het volgende:
En wat betreft je opa en oma: In de meeste andere landen is het de gewoonte dat de kinderen de verzorging betalen voor de ouders. Waarom zou de staat moeten betalen voor het wassen van je grootouders? Die grootouders hebben 20 jaar van hun leven gegeven om je ouders op te voeden (zoniet meer), en dan laten je ouders oma en opa maar door de staat wassen? Respectloos. Je ouders dienen zelf in de buidel te tasten daarvoor.
Klopt.

Wat niet klopt is dat de huidige AOW-ers een forse AOW premie hebben betaald tijdens hun arbeidsverleden wat even voor het gemak wordt vergeten. Men heeft gewoon RECHT op een AOW uitkering.
Niet voor de poes
pi_53238889
Yoehoe we hebben volgend jaar nog minder te besteden.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')