Het dagboek van Dick staat trouwens ook op www.wieisdemol.nl
quote:
Dagboek Dick Afl. 3We worden naar de druivenbakken gebracht en kunnen daar als druiventreders onze gang gaan onder leiding van de José Serpa Pimentiel, de zoon van de eigenaar van de quinta en onze gastheer van de vorige avond. In korte broek en met een T-shirt van de quinta met opschrift, stappen we in de druiven. Die middag eten we ook nog op de quinta. We krijgen sardientjes van de barbecue met stokbrood en olijfolie. En dat was lekker!!!
Later word ik samen met Jantien naar de kamer van de presidente da Câmara (= burgemeester) van Vila Real gebracht. Na enige tijd gaat de geldwagen rijden. We zijn niet zo slim geweest om naar buiten te kijken want dan hadden we waarschijnlijk gelijk in het begin kunnen zien welke kleur de geldwagen had. Jantien maakt zich even later verdacht toen zij niet in staat was John een straatje in te leiden waardoor hij, door slechts links af te slaan, iets verderop in die straat de hoofdprijs van die dag in de wacht had kunnen slepen. John gaf aan dat hij steeds verkeerde kanten werd opgestuurd en uiteindelijk zelf maar is gaan zoeken. Ook ik snapte er niets van waarom Jantien John maar niet het bewuste straatje in kreeg. En natuurlijk liep hij uiteindelijk precies in tegenovergestelde richting. Waarom deed John dat? Antwoordde John Jantien wel duidelijk? Moest ik John ook als een verdachte voor de Mol zien?
Toen we s avonds in onze hotelkamers waren kwam Jantien e.e.a. nog eens uitleggen. Wilde ze daarmee de aandacht van zich afleiden? Volgens mij was er die dag overduidelijk een nieuwe kandidaat voor de Mol opgestaan t.w. Jantien.
Toen we s avonds met zn allen in een restaurant aten vergaten we waarom we eigenlijk in Portugal waren.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 25-02-2002 15:36]
Zou het fragment van aflevering 2 dan op die fiets in de denkers/doeners/dromers opdracht slaan? En wat zegt dat dan?
- Harry herkende Joop Zoetemelk, waardoor ze wisten dat het een fiets moest zijn
- Ellen had de fiets gezien tussen de droombeelden
Ik kom er niet uit...
Hellup, ik word gek!!!
quote:John heeft twee zoontjes, tenminste dat begreep ik uit zijn korte gesprekje naar Nederland "Hoe is het met m'n mannetjes?" "Doe de groeten aan die mannatjes hè"
Op maandag 25 februari 2002 13:24 schreef muisje26 het volgende:
Toen je het voorstukje zag van alle kandidaten, dat hun namen te voorschijn komen en je spoelt dat beeldje voor beeldje af, dan zie je iedere keer 2 namen staan: Raymond en Robert
quote:ja en het is ook dezelfde file, dus geen verborgen boodschappen als je ze van elkaar aftrekt
Op maandag 25 februari 2002 18:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Pff weer dezelfde hint. Ik kan er nix mee, helaas.
Trouwens, John zat wel ook in het groepje van de doeners dat fietswiel waren gaan halen.... Ik vind het dagboek van Dick toch ook weer heel erg duidelijk in de richting van John wijzen. Jantien is het niet want daar heeft hij op gestemd. Ik vind Jantien ook too obvious. Die wil graag verdacht worden.
quote:Weer iets uitgeknobbeld. Ik geloof dat dit weer een aanwijzing in de richting van John is. Hii zit immers voor de tweede keer op de fiets. Eerst op de waterfiets en nu op de racefiets...
Op maandag 25 februari 2002 15:58 schreef Jane het volgende:
Hmmm, ik lees op het forum van wieisdemol.com dat het 3 fragment hetzelfde is als het tweede... en dat Hans Schiffers erbij heeft gezegd dat dit geen vergissing is!!!
Is het wat?*)
quote:goed punt!
Op dinsdag 26 februari 2002 00:29 schreef Ollie het volgende:[..]
Weer iets uitgeknobbeld. Ik geloof dat dit weer een aanwijzing in de richting van John is. Hii zit immers voor de tweede keer op de fiets. Eerst op de waterfiets en nu op de racefiets...
Is het wat?
Overigens, John fietste op die waterfiets niet bepaald hard volgens Ellen. (de waterfiets ging elke keer scheef omdat zij hartder trapte dan hij...)
Trouwens op het forum van de officiele website heeft iemand de id-card van John van de geldwagenopdracht gezet. Daar staat een nummer op en als je dat groepeert en vertaalt staat er 'bushalte'. Deze id-card was close in beeld in de afgelopen afl. Daarbij zag je ook de vinger van John, precies bij de vingerafdruk van....De mol, precies ja. Lees hieronder:
Op het pasje van John staat het nummer: 221198112205.
Deel dit nummer op in het volgende:
2 21 19 8 1 12 20 5.
Zoek bij elk cijfer het bijbehorende letter in het alfabet op (1=a, 2=b enz).
Hier komt een woord uit: BUSHALTE.
quote:Zekers! Ik had nog helemaal niet aan die waterfiets gedacht!
Op dinsdag 26 februari 2002 00:29 schreef Ollie het volgende:
Is het wat?*)
Ik ben er niet zelf opgekomen, maar aangezien ik het volgens mij hier nog nergens heb zien staan meldt ik het toch maar ff:
Er zijn 11 afleveringen aangekondigd, maar volgens de normale gang van zaken is dat er 1 teveel.
8 afleveringen waarin er 1 persoon afvalt
1 finale waarin nog 3 mensen over zijn (2 kand. + 1 mol)
1 reunie-aflevering waarin de aanwijzingen worden besproken
--
10 afleveringen
Dit betekent waarschijnlijk dat er een aflevering komt waarin er niemand weggaat of dat er een weggestuurde kandidaat ergens terugkomt. Of ze hebben een foutje gemaakt, maar dat lijkt me niet erg voor de hand liggend.
Mocht iemand anders het wel al eerder opgemerkt hebben, dan bied ik hierbij mijn excuus aan
Ik vond Dick trouwens ook erg verdacht tijdens die opdracht, zat een beetje dominant naar Jantien te zeuren en leek allesbehalve zijn best te doen! Maar ja, die vlieger gaat niet meer op!
Ik blijf bij Ellen of George!
quote:Het zou inderdaad ook een aanwijzing kunnen zijn!
Op Sunday 24 February 2002 12:36 schreef Grumpy het volgende:[..]
Hey, u hep gelijk..........
Tel daarbij de 'John de Mol'-grap op en ik heb er weer een potentiele mol bij!
Ik word gek!
quote:Ik hoop dat John de mol is. Hij blijft lekker om naar te kijken.
Op dinsdag 26 februari 2002 18:36 schreef Jane het volgende:
Ja, na de laatste aflevering en gezien de muziekfragmenten is John bij mij ook met stip gestegen naar nr. 1 op mijn mol-lijstje.
Maar afgezien daarvan zijn er inderdaad vrij veel dingen die zijn richting op wijzen... maar ja, dan zul je net zien dat hij de volgende is die moet afvallen...
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 23:03 schreef Ollie het volgende:
Mensen, is het jullie ook opgevallen dat John in het beginfilmpje in een zwart shirt tussen allemaal (witte) schapen loopt. Hij is het zwarte schaap, de mol!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |