quote:eeuh, ja ok
Op zaterdag 16 februari 2002 02:17 schreef Lauraaatjuh het volgende:
Ik ben de mol!
mogelijke actie:
-de telefoonverbinding met de auto werd verbroken, waar hij Prince van beschuldigde, hij kan de verbinding ook zelf verbroken hebben of er was hier idd gewoon sprake van een slechte telefoonlijn.
wel op zeker door zijn toedoen:
-de koptelefoon die hij met grote zekerheid aan de doeners doorbelde als zijnde het artikel wat ze moesten kopen, dit zonder te zoeken op internet wat ze bij de andere aanwijzingen wel meteen hadden gedaan
-het noemen van Karen ipv Kerstin als druivenplukster waar de anderen, Dick, Ellen, Pamela en Prince hem in verbeterden.
Dat zijn 2 aanwijzingen die het alleszins rechtvaardigen om hem in hoge mate te verdenken.
Maar daarentegen communiceert hij zo kinderlijk, er komt niks vloeiends, op een stellige manier uit, het is allemaal warrig, onder het vertellen is hij ook voortdurend aan het giechelen en druk aan het gebaren met z'n handen.
Ik kan me bij hem dan ook zo moeilijk de rol van de Mol voorstellen die donders goed weet wat ie aan het doen is en heel slinks iedereen tegen elkaar aan het uitspelen is. Dan verwacht ik iemand die praktisch denkt, flexibel is, uitstekend kan improviseren, exact aanvoelt wanneer ie wel of juist niet kan saboteren en dingen helder en bondig over kan brengen aan anderen. En da's nou niet bepaald het beeld wat ik van George heb gekregen in deze 2 afleveringen.
Maar wie weet, speelt ie het heel erg goed en worden we zo op het verkeerde been gezet, het is zeker geen voor de hand liggende kandidaat voor de Mol en dat is nou juist weer iets wat als aanwijzing wordt meegegeven op de site, niks is zoals het lijkt.
Karen tikte overigens bij de andere aanwijzingen heel resoluut de url in op de laptop maar met het gedicht kwam dat niet bij haar op? De verdachtmakingen aan het adres vd Mol die ze deed tegen de anderen waren weer net iets te veel van het goede om serieus te nemen vond ik.
Dan een vraagje aan degenen die dit wel duidelijk hebben gezien of anders wellicht nog op video hebben staan, nadat iedereen zijn of haar enveloppe had opengescheurd en aan de anderen had laten zien haalde Jantien de inhoud uit haar enveloppe.
Op het moment dat ze alles er uit trok viel er toen iets uit? of stak er iets onder uit de papieren? iets glimmends? het was hetgeen waar Prince naar wees. En wat zei hij toen het aanwijzend, ik verstond "telefoonnummers"?
Hoe dan ook, ik vond het vreemd dat Prince na, wat althans leek op een korte blik op iets aan de achterkant van het setje paperassen, meteen zei nadat Jantien begon voor te lezen: "maar er zit voor ons allemaal zo'n papier in."
Want hoe heeft hij dat zo snel kunnen zien? volgens mij keek hij alleen naar iets op de achterkant van de set paperassen en valt daar onmogelijk uit op te maken dat het geen lijvig document was, maar een set kopieen die bestemd waren voor elk van de deelnemers?
quote:Ja, daar was ik gisteravond dus ook al achter gekomen. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan op het internet, zoals de kandidaten dat volgens mij ook moesten doen, om uit te komen bij het gedicht. Het is mij gelukt, dus waarom zou het hun ook niet lukken?
Op zaterdag 16 februari 2002 10:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb trouwens nou ook op die sites gekeken die de denkers ook moesten bekijken. Ik kan daar zo geen hint vinden.
Maar Angela vroeg nog waarom de denkers niet op http://go.to/ali.albazzaz hebben gekeken. Nou, wat denk je? De site bestaat helemaal niet!
Of zou Angela misschien de mol zijn?
Edit: ik heb net weer even dat stukje gekeken en ze moesten het inderdaad zelf op zoeken op het internet.
Angela: "Maak het gedicht af... en dat is echt niet zo moeilijk... met behulp van het internet."
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 16-02-2002 10:20]
quote:Kerstin heeft gebeld, volgens haar dagboek.
Op zaterdag 16 februari 2002 09:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Heb ik nou een black-out gehad of is er na het lezen van die brieven uit de enveloppen van Jantien helemaal niets meer met die brieven en dat telefoonnummer gedaan????
John betrapte hem in de auto op de uitspraak: "rij jij maar John, ik kan nog drie weken autorijden" John:"Dus jij bent de mol!"
Ik heb sinds de eerste aflevering sterk het vermoeden dat harry de mol is, maar ik heb nog maar twee aanwijzingen:de mol tekening en de verspreking.
ff over die go.to websites: op de website waar Joop Zoetemelk opstaat-->> right click op die foto, kies eigenschappen: joop.jpg. Slordig van de redactie enne ook die koffie_koffie.mid tsk tsk
harry IS de mol!
George maakt zich hier echt verdacht...
Hij leest het gedicht voor, legt uit wat er mee bedoelt wordt VOLGENS HEM en zegt vervolgens resoluut en zonder overleg: "Het is een koptelefoon, ik ga ze bellen dat ze een koptelefoon moeten kopen".
Jantien: "Ja..."
Karen: "Ik denk dat koptelefoon te simpel is!"
George met z'n hoofd schuddend: "Gewoon doen."
quote:
Kut!!
In de tweede uitzending van Wie Is De Mol zei Jantien een lelijk woord. Dat doet ze anders nooit. Althans, niet op tv. Het was een spontane uiting van ergernis, nemen de webmasters van deze site aan. Zij raden U aan, dit thuis niet te imiteren.
quote:Dat klopt, maar Angela zei, toen de denkers dromers en doeners weer bij elkaar waren, jullie hadden ook op go.to/ali.albazzaz kunnen kijken.
Op zaterdag 16 februari 2002 10:16 schreef CJ het volgende:
Ja, daar was ik gisteravond dus ook al achter gekomen. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan op het internet, zoals de kandidaten dat volgens mij ook moesten doen, om uit te komen bij het gedicht. Het is mij gelukt, dus waarom zou het hun ook niet lukken?Of zou Angela misschien de mol zijn?
![]()
Edit: ik heb net weer even dat stukje gekeken en ze moesten het inderdaad zelf op zoeken op het internet.
Angela: "Maak het gedicht af... en dat is echt niet zo moeilijk... met behulp van het internet."
quote:Klopt daar heb je gelijk in. Dat zei ze inderdaad. Maar dan nog... de deelnemers hadden het zelf ook kunnen opzoeken.
Op zaterdag 16 februari 2002 10:42 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat klopt, maar Angela zei, toen de denkers dromers en doeners weer bij elkaar waren, jullie hadden ook op go.to/ali.albazzaz kunnen kijken.
Het valt me trouwens op dat Harry wel heel erg op de achtergrond mee speelt... niet echt prominent in beeld, is heel observerend naar anderen toe, en de opmerkingen die hij plaatst kun je ook in twijfel nemen...
Zo vond hij het 'interessant' dat volgens Karen, de mol in haar groepje zat...
quote:Dat kwam omdat de bovenste brief begon met "Beste Karen", waarop Jantien begon te lachen omdat zij natuurlijk geen Karen heet. Toen opperde Prince dat er misschien voor iedereen een brief was.
Op zaterdag 16 februari 2002 04:31 schreef Tante Bep het volgende:Hoe dan ook, ik vond het vreemd dat Prince na, wat althans leek op een korte blik op iets aan de achterkant van het setje paperassen, meteen zei nadat Jantien begon voor te lezen: "maar er zit voor ons allemaal zo'n papier in."
Want hoe heeft hij dat zo snel kunnen zien? volgens mij keek hij alleen naar iets op de achterkant van de set paperassen en valt daar onmogelijk uit op te maken dat het geen lijvig document was, maar een set kopieen die bestemd waren voor elk van de deelnemers?
Nog even over die bestandsnamen (joop.jpg, koffie_koffie.mid). Met een scriptje op de site kun je ervoor zorgen dat ze dat niet zien (rechtsklikken werkt dan niet). Of deze personen hadden geen verstand van internet, of waren niet zo ver ermee bekend als 'wij'
quote:Wat mij nog meer opviel was dat George in de trein, toen hij gebeld werd, een papier naast z'n hoofd hield (om z'n ogen tegen het licht te beschermen ofzo). Dit is niet het meest slimme om te doen als je naar buiten moet kijken. Hij haalde het wel snel weer weg alsof ie zich betrapt voelde ofzo. Hij bleef echter recht voor zich uit kijken en niet naar buiten. Niet zo slim als je buiten iets moet vinden.
Op zaterdag 16 februari 2002 10:23 schreef CJ het volgende:
Hmmm... net dus dat stukje van die koptelefoon en Ali gekeken...George maakt zich hier echt verdacht...
Hij leest het gedicht voor, legt uit wat er mee bedoelt wordt VOLGENS HEM en zegt vervolgens resoluut en zonder overleg: "Het is een koptelefoon, ik ga ze bellen dat ze een koptelefoon moeten kopen".
Jantien: "Ja..."
Karen: "Ik denk dat koptelefoon te simpel is!"
George met z'n hoofd schuddend: "Gewoon doen."
Als ik de Mol zou zijn, zou ik me een week op de achtergrond houden en mijn medekandidaten uitpluizen, de 2e week zou ik gaan "mollen" en de derde week zou ik me weer op de achtergrond houden.
Ook zou ik kiezen om makkelijke opdrachten niet te gaan "mollen' (zoals het kiezen van Karen en Kersten uit de druiveplukkers) en moeilijke opdrachten wel, omdat dat toch niet opvalt (de port-opdracht en de doeners-denkers-dromers-opdracht).
Bovenstaande maakt voor mij verdacht:
Ellen en Harry
Ellen, Harry, John en Kerstin
John en George
Wie glipt steeds overal doorheen: Jantien, Dick, John en Prince.
Wie is overal haantje de voorste: Karen
Karen valt voor mij hierdoor af. Volgens mij is dat gewoon een soort Yvonne-type die heel gretig en enthousiast aan het spel bezig is. Doet veel, maar denkt weinig na over tactieken (zoals bewust de verdenkmaking op anderen leggen door openlijk te spreken over dat de Mol in haar groep zit).
John en Dick zijn voor mij verdacht. Dick doordat hij niet opvalt. John doordat hij alleen een positieve bijdrage heeft bij makkelijke opdrachten, wat best een goede tactiek kan zijn, zeker in de 1e week.
Kerstin vond ik vorige week al verdacht, dat is nu nog steeds, maar puur gebaseerd op gevoel, ik heb niet echt een motivatie.
Prince is ook verdacht, omdat hij nog niks fout heeft gedaan. Hij was deze én vorige afevering degene die het telefoonverkeer onderhield en kan hiermee het vertrouwen winnen van zijn mede-kandidaten, doordat hij daar geen foutjes maakt. George daarentegen heeft ook steeds de telefoon, maar hij maakt wel af en toe een foute beslissing. Zpu een Mol nou écht een fout daarmee maken, terwijl de groep dit later kan controleren wanneer ze weer compleet zijn? Nee, ik denk het niet. George is gewoon niet zo slim, maar mijns inziens geen Mol. Een Mol zou niet te conrtoleren fouten moeten maken, lijkt mij.
Al met al vrees ik dat het gewoon te vroeg is om wat zinnigs te kunnen zeggen. Waarschijnlijk wordt een en ander pas zichtbaar vanaf aflevering 4 (de 2e week).
Deze week ga ik voor George, en wel hierom:
hmm, krijg net ingesfluisterd van mijn slimme zus: op de laatste groepsfoto, als paméla wordt weggestreept beweegt de mond George. niet helemaal zeker, maar kan iemand dit ff op de video checken??
quote:Als ik op die sponsormsg klik, dan werschijnt er: www.home.i.am Heel wat anders dus.
Op zaterdag 16 februari 2002 13:42 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb net even die sites zitten bekijken, bij de site www.go.to/jorge.golaco zit een sponsormessage. Als je daar op klikt zie je het volgende verschijnen.
www.john.i.am john@i.am
www.go.to/john john@go.to
www.fly.to/john john@fly.to
Misschien is dit heel ver gezocht en zegt het wel helemaal niks. Ik hoop het eigenlijk want ik heb voor mezelf zo al drie mogelijke mollen (Dick, George, John)
quote:HMMMMMMM, Vreemd, kreeg toch echt die links naar John in beeld.
Op zaterdag 16 februari 2002 13:47 schreef Barb het volgende:[..]
Als ik op die sponsormsg klik, dan werschijnt er: www.home.i.am Heel wat anders dus.
quote:Go.to gebruikt de naam John al jaren op deze manier. WIDM heeft het gewoon gebruikt als makkelijk (en goedkoop) forwardadres.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:38 schreef DrMarten het volgende:
HMMMMMMM, Vreemd, kreeg toch echt die links naar John in beeld.
Wat me bij de 2e keer kijken wel opviel, was dat bij de denkers, Karen eigenlijk misschien toch nog wel iets verdachter was dan George. George was natuurlijk heel dom bezig met die koptelefoon, maar ik vond (in de uitzending tenminste) dat Karen zich wel opvallend afzijdig gedroeg. Ze zat zo op het oog niet eens in de buurt van het raam in de trein om de goeie objecten te spotten. Of zat ze misschien aan de andere kant van de trein? Ze wisten natuurlijk niet of het rechts of links voorbij zou komen...
Anyway, George spotte toch maar even dat 2e gebouw (torentje) en bij 'koffie, koffie' was hij ook heel resoluut dat dat het moest zijn, als was het Jantien die het als eerste dacht te herkennen. Karen zei zelfs achteraf nog dat ze het er niet uit kon halen en niet dat ze het niet kende. Nu ik het zelf beluisterd heb, ben ik toch van mening dat als je het nummer kent, je het er ook uit moet kunnen halen.
Maar er spreekt ook erg veel tegen Karen als de Mol. Is veel te veel op de voorgrond en wordt door veel mensen verdacht. Niet erg wenselijk voor de Mol. En dan die opmerking bij het zwembad... nee, ik heb er nog geen goed gevoel over.
Was ook een prachtige opmerking van Harry in de auto!
H: 'Ik heb nog 3 weken om te rijden'
J: 'ha ha, jij hebt nog 3 weken'
pauze
J: 'Dus jij bent de Mol?'
H: 'Ja'
Hierna dacht ik gelijk dat hij het dus niet was, maar als hij het wel blijkt te zijn is dit natuurlijk een geweldig staaltje van blufpoker!
John zit me niet lekker. Hij valt niet zo op en toont m.i. verbazend weinig initiatief. Ja, hij herkende Karen bij het druivenpersen, maar verder...? John zou het best nog wel eens kunnen zijn.
Dick vond ik, buiten zijn relaxte terugtocht op de surfplank, ook een beetje vreemd handelen bij het openmaken van de enveloppen. Wilde de envelop niet helemaal openscheuren? Maar dat pleit hem misschien eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt. Hield zich ook wel een beetje afzijdig bij het druivenplukken, maar was wel weer de eerste die 'gitaar' riep toen Angela vroeg wat ze gezien hadden.
Ik las het gisteren al ergens anders, maar tijdens het beantwoorden van de vragen was 2x de lijst met deelnemers in beeld. Nu weet ik niet of het beide keren bij dezelfde vraag was (bijv. 'Wie is de Mol'), maar bij Prince was de volgorde in de lijst anders dan bij Kerstin. Bij Kerstin stonden ze op alfabetische volgorde (toen Dick's naam wit bleef) en bij Prince was het anders. (?)
Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat er misleidende hints in de uitzending worden geplaatst? Afwijkend filmpje bij Ellen in afl. 1, omgekeerde leeftijd/beroep bij John(?), nu weer Dick's naam die oplicht terwijl er op een andere naam wordt geklikt (en wat iedereen opgevallen is!)... Ik heb het gevoel dat er door de makers veel moeite wordt gedaan om ons op een verkeerd spoor te zetten.
Ja, Barb, Prince heb ik ook als één van de weinigen niet op verdacht gedrag kunnen betrappen, hetgeen hem op zich misschien wel weer verdacht maakt.
Waarom zei Jantien eigenlijk dat ze zo blij was dat ze bij de denkers zat? Omdat mensen haar dan zouden verdenken? Of omdat ze op die manier kon weten wie de Mol was? Maar waarom stemde ze dan uiteindelijk op Ellen die rustig lag te dromen?
Aaaargh! Ik weet het niet, maar vooralsnog gok ik er op dat de Mol bij het groepje Dick, Jantien, George en Karen moet zitten. Dit waren van de overgebleven personen degenen die in afl. 1 niet op z'n Australisch abseilden en bij gebrek aan beter denk ik dan maar dat de Mol op die manier het bedrag in de pot heeft willen beperken.
quote:Ik heb het net even teruggekeken, ook van vorige week, maar ik zie geen monden bewegen. Sorry!
Op zaterdag 16 februari 2002 13:35 schreef EyE het volgende:
hmm, krijg net ingesfluisterd van mijn slimme zus: op de laatste groepsfoto, als paméla wordt weggestreept beweegt de mond George. niet helemaal zeker, maar kan iemand dit ff op de video checken??
Ik heb ook even opgeschreven hoe de namen in beeld stonden bij Prince en Kerstin tijdens het beantwoorden van de vragen.
Prince
Kerstin
Met nog als aanvulling dat bij Prince (de eerste die ging stemmen) vlak voor de lijst met grote letters 'Wie is de mol' in beeld kwam. Geen idee of er iets uit op te maken valt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |