abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3180611
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:49 schreef Tom_Tom- o.a. het volgende:
Denkers: George riep meteen koptelefoon. Bijna zonder na te denken. Iedereen nam het klakkeloos aan. Karen en Jantien deden volgens mij heel erg goed hun best. Karen is zowizo de mol niet volgens mij, maar daar kom ik later misschien wel op terug
Ik denk nog steeds dat Karen de mol is. Meteen in de denkers-groep (waar je het meest kon verknallen), schuld afschuiven op anderen, geen emotie toen ze herkend werd als druiven-stamper... Ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ze het niet is. Jantien is het zeker niet, zoals ze in de trein dat ding herkende, als enige, dat was knap. De mol had daar rustig met de ogen geknipperd, en dan waren ze nooit bij het goeie station uitgestapt, en was de opdracht zeker mislukt.

Dank voor de samenvatting trouwens!

pi_3180615
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:59 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar een hint: alle voorfilmpjes waren iedere week hetzelfde behalve die van Nico.

Maar nu hebben ze dat misschien wel iets verandert... in een volgorde waar je niet zo snel een systeem in ziet.

Pamela - aflevering vorige week -> exit
Prince - aflevering deze week -> volgende week exit
Dick - aflevering volgende week -> over twee weken exit

Zoiets bijvoorbeeld.

Ach, ik zit ook maar wat te gokken.

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_3180688
Karen. Dat ligt er te dik bovenop. Ik verwijs nog maar een keer naar Nazife. Ze doet haar best en iedereen denkt dat ze de mol is. En zoals iemand al had gezegd: als zij de mol is dan is iedereen daar over een paar weken achter. Ik denk dat ze gewoon te aanwezig is voor een mol. OK, george was vandaag ook veel te zien, maar Ellen, mijn mol, heb je zowat niet gezien. de Avro zal proberen de identiteit van de Mol ook voor het publiek zo lang mogelijk geheim te houden. En zoals ze Karen in beeld brengen, dat valt te erg op. Denk maar aan Deborah en Nico. Waren dat opvallende bruisende mensen? Nee, ze waren Mollen. Die proberen zo weinig mogelijk in de groep te komen en toch zo veel mogelijk te saboteren.

Het huilen van Kerstin was ook dubbel: krokodillentranen of echt verdriet?

pi_3180696
En hoe zat het met de namen aan het begin van de uitzending. Wie kwam het eerste in beeld en wat was de volgorde. En is er verschil met vorige week? Weet iemand dit? Volgende week ga ik het ook maar eens opnemen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 15 februari 2002 @ 23:08:33 #30
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_3180714
Ellen noemde, toen Angela er naar vroeg, 2 van de 3 voorwerpen die in het filmpje voorbij waren gekomen. Nu begreep ik niet helemaal of het er uberhaupt toe deed of de dromers die voorwerpen nog wisten. Het leek van niet, maar dat wisten de kandidaten (buiten de Mol) natuurlijk niet.

Het leek mij ook dat Dick erg traag van start ging op die surfplank. Het was misschien wel zwaar, maar je begint toch wat fanatieker, zou ik denken. Jantien in die zeilboot was natuurlijk ook een drama, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel moeilijk om tegen de stroom in te zeilen.

George was m.i. heel verdacht met zijn suggestie van een koptelefoon. Ik zag niks in het gedicht dat daarop kon wijzen. Maar van alledrie niet erg slim om niet op internet te gaan zoeken, al ligt het er misschien ook een beetje aan hoe bekend je bent met internet.
Het enige dat George goed deed was het waterskieën. Maar was het eigenlijk wel in het voordeel van de Mol om niet ver te komen? Hoe verder, hoe langer Dick er over zou doen om terug te komen...

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_3180746
Which reminds me:
Welke sites werdne allemaal bezocht door de denkers? Zouden die nu nog bestaan en enige info over de mol bevatten?

Ik ben vandaag wel erg achterdochtig volgens mij.

vrijdag 15 februari 2002 @ 23:12:31 #32
6399 DaBarMan
> FOK-Reisleider/Politieage
pi_3180782
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 23:08 schreef Jane het volgende:
Maar was het eigenlijk wel in het voordeel van de Mol om niet ver te komen? Hoe verder, hoe langer Dick er over zou doen om terug te komen...
De Mol wéét de opdracht. Met die egdachte was het idd goed om zover mogelijk te komen.
In dat opzicht zou Jantien (in zeilbootje) misschien afvallen als verdachte?
JaBa[b]DaBa[/b]Dooooooooooooooooooooooooooooooooooooo[b]BamBam[/b]
pi_3180789
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:41 schreef DrMarten het volgende:
Of het een aanwijzing was weet ik niet, maar toen Kerstin bij de laatste test op de naam van Karen klikte werden alle nummers zwart behalve de één, deze bleef lichtgekleurd. De één hoorde bij Dick.
Iemand anders dit ook opgevallen??
ik zag het ook, iedereen zag het! dus als het een aanwijzing is vind im het een beetje raar. zo opvallend! dat kan toch niet! dus ik dnek dat het een foutje is...

uit het gedrag van de kandidaten kan ik niet ceht iets verdachts opmaken.. daarom let ik ene beetje op aanwijzinegn..

vrijdag 15 februari 2002 @ 23:14:27 #34
1986 Jane
pi_3180813
En nog wat over George:
Hij zat niet eens uit het raam te kijken in de trein! Ja, dan zie je het natuurlijk nooit.

Toch spreekt het idee van George als Mol me nog steeds niet aan. Weet niet waarom... hij lijkt op één of andere manier gewoon echt zo suf. Maar ik kan er helemaal naast zitten, uiteraard.

pi_3180827
ja maar, ja maar... Als iedereen verwacht dat de mol in de eerste dagen op de achtergrond blijft, dan kun je dus als echte mol mooi opvallen in de eerste week. En de kijkers moeten ook niet in slaap gesust worden. Als Derrick of Baantjer etc. de dader altijd in de eerste minuut laten zien, of altijd in de 50e dan is de lol er ook snel af. Lessen uit voorgaande edities van WIDM hoeven dus niet zoveel te zeggen.

In de komende dagen/uizendingen zal de mol wel weer wat goede dingen voor de groep moeten doen natuurlijk, zodat men hem/haar niet meer (zo erg) verdenkt. Ik denk dus nog steeds dat Karen het is.

pi_3180848
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 23:14 schreef Jane het volgende:
En nog wat over George:
Hij zat niet eens uit het raam te kijken in de trein! Ja, dan zie je het natuurlijk nooit.
..
nog maar een keer:
op de site zie je een foto (tijdens de opdracht) van george met naast hem heel duidelijk dat betonnen ronde ding wat ze moesten vinden...maar hij zag het niet!
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_3180860
Ja maar toch ik denk dat de mol nu nog niet veel heeft verziekt. Maar je moet goed opletten: de mensen die snel naar voren stappen bij een opdracht waarin de mensen in groepen worden in gedeeld, of mensen die vaak door Angela in een groep worden gezet, díe zijn de Mol. Net zoals vorig jaar met Nico, die moesten foto's maken van dolfijnen ofzo en hij pakte t fototoestel en verknalde alles.
pi_3180874
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 23:08 schreef Jane het volgende:

. Maar was het eigenlijk wel in het voordeel van de Mol om niet ver te komen? Hoe verder, hoe langer Dick er over zou doen om terug te komen...

Maar dan nog had er meer geld overgebleven. Dus is het toch in het nadeel van de mol om ver te komen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3180917
Ik denk dat afvallen:

- Jantien. Die zag iets in de trein wat de anderen niet herkenden. De mol had duidelijk niets gezegd. En ze klampte zich dapper 3 minuten vast aan een takje, terwijl een mol toch voor wat meer schade had kunnen zorgen
- Harry. Hij herkende die ene wielrenner. Had een mol dit ook gezegd?
- John. Hij raadde Karen goed en spekte de pot. Hij wilde dat iedereen de enveloppen helemaal openscheurde en zorgde dat Dick dat ook uiteindelijk deed...

Zelf denk ik Ellen... die is onopvallend en schuift heel stiekem de schuld in de schoenen van John... "ik fietste veel harder dan hem", "ik vertrouw het niet dat hij Karen er zo snel uit plukte" etc.

pi_3180961
En hier zijn ze... de websites:

http://www.go.to/jorge.golaco

http://www.go.to/jose.pinto.de.sousa

http://www.go.to/casa.da.crianca

En voor het gedicht klik hier:
http://www.poezieweb.nl/albazzaz.htm

De tip bij het gedicht zei duidelijk dat ze het gedicht af moesten maken... En dat deden ze niet... George riep me te snel "koptelefoon", terwijl het duidelijk niet in het gedicht pastte!

"Voordat de doeners jullie ophalen, moeten ze eerst nog even iets vinden. Maak het gedicht af en jullie weten wat... "

WIE BEVLOEIT DE GITAAR WANNEER ZIJN SNAREN GESCHEURD ZIJN

Wat jammer,
dat wij tegenwoordig
een veer van onze oren moeten laten
tot aan doofheid toe
opdat wij geen ruzie
met de lawaaibaas krijgen.

Dit kan ook gelden
voor de gitaar
als hij zijn snaren
wil handhaven

Ali Albazzaz

Bij koffie-koffie stond trouwens dit regeltje in de source van de pagina: EMBED SRC="koffie_koffie.mid"
Als ze in de bron hadden gekeken, dan hadden ze meteen geweten welk liedje dit was.

zaterdag 16 februari 2002 @ 00:20:15 #41
1986 Jane
pi_3181080
Tjonge, had ik een heel verhaal ingetypt, gaat het forum plat.

Nou ja, ik wilde zeggen dat ik ook vond dat Dick wel erg snel naar voren kwam toen Angela 1 persoon apart vroeg, maar dat het ook kon zijn dat hij bij het zien van de bootjes e.d. geen zin had en dacht 'Laat ik maar snel naar voren stappen'.

Goed, CJ, die links! Nou, ik haal 'Koffie, koffie, lekker bakkie koffie' er toch duidelijk uit. Zij leken er wel veel moeite mee te hebben.
Maar, nu schiet het me weer te binnen, opvallender vond ik dat het dat geen van de drie denkers Joop Zoetemelk herkende! Toch een erg bekende wielrenner (understatement ) en ze zijn alledrie niet zo jong dat ze daarom niet van hem gehoord zouden hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 00:27]

pi_3181164
Maar Jantien was wel degene die Koffie Koffie er uit haalde... Ze zij het volgens mij eerst voor de gein... Zou een mol dit doen? Volgens mij valt zij toch echt af als mol... *ahum* George die strubbelde eerst nog tegen, maar ging toen wel mee met haar verhaal en gaf haar uiteindelijk gelijk.
  zaterdag 16 februari 2002 @ 00:36:33 #43
1986 Jane
pi_3181205
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:52 schreef CJ het volgende:

George - Houthakken (?)

Dit deed me meteen denken aan één van de opdrachten in de laatste Belgische serie van De Mol.

Als ik me het goed herinner moesten de drie finalisten in de laatste aflevering ieder een opdracht doen. Hugo moest een boom omhakken. Om die boom stonden 3 of 4 auto's, waar elk een bedrag op stond. Hij moest de boom neer laten komen op de auto waar het hoogste bedrag op stond, maar de boom viel precies de andere kant op.
Later bleek Hugo de Mol te zijn en precies aan de verkeerde kant gehakt te hebben.

Voor wie nog wat wil nalezen:
Wie is de Belgische Mol?

zaterdag 16 februari 2002 @ 00:52:32 #44
1986 Jane
pi_3181339
Misschien handig om in elk deel even de links naar de vorige delen te zetten? Maakt het nalezen wat makkelijker.

Wie is de Mol, deel 1
Wie is de Mol, deel 2

Ik snap trouwens niks van dat gedoe met die enveloppen. Zal misschien in een volgende aflevering wel duidelijker worden...

pi_3181411
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 00:52 schreef Jane het volgende:
Misschien handig om in elk deel even de links naar de vorige delen te zetten? Maakt het nalezen wat makkelijker.

Wie is de Mol, deel 1
Wie is de Mol, deel 2

Ik snap trouwens niks van dat gedoe met die enveloppen. Zal misschien in een volgende aflevering wel duidelijker worden...

We weten nu in ieder geval dat Kerstin om een telefoon heeft gevraagd om het nummer te bellen... tenminste volgens haar dagboek.
  zaterdag 16 februari 2002 @ 01:20:19 #46
1986 Jane
pi_3181589
Ik zit nu ff op de site te kijken en nu valt me die soort diavoorstelling aan het begin op. Was dat vorige week ook? Dan heb ik er helemaal overheen gekeken.

In ieder geval, de 'dias' hebben een bijschrift:

- Slapende Paméla De dromers slapen door...
- Dick op de surfplank Het gaat niet echt snel
- De groep De groep... stelt zich voor Hier zit Erik nog bij, btw
- George in de trein "Is hier opzet... in het spel?"
- Geld Zo gewonnen...
- Kerstin bij het druivenplukken(?) "Ik loop er met open ogen in"

Ik ben er niet helemaal zeker van wie degene op de laatste dia is. Iemand anders die er uitsluitsel over kan geven?

zaterdag 16 februari 2002 @ 01:38:02 #47
1986 Jane
pi_3181795
Dagboek van de mol:
quote:
"Dat gedoe... "
Hoewel ik precies wist wat de bedoeling was, bleek de denkers-doeners-dromers opdracht best wel ingewikkeld. En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen. Maar ik was gelukkig niet de enige. Dat de dromers alle voorwerpen hadden gezien, was puur een optelsom. Niemand had 100 procent opgelet. En de denkers, tja, een doortastend clubje. Iets te doortastend, als je het mij vraagt. De doeners waren aandoenlijk, met die tafel op het dak van de auto. (Wel goed trouwens, die tafel) In welke groep ik zat, doet er niet zoveel toe, want als mol sta je natuurlijk overal boven.
Dat gedoe op die wijnboerderij was sowieso een kansloze operatie. Onze enige echte tuinman was twee dagen geleden al afgevallen, dus om voor echte Portugese wijnstampers/plukkers door te gaan was voor iedereen in onze groep iets teveel gevraagd.

Paméla viel af vandaag en dat maakte nogal wat los. Tranen! Ze had het niet beter kunnen doen. Vooral na al haar inspanningen tijdens de regatta. Jammer voor haar, maar goed voor mij. Ze had de mol in Schotland helemaal niet gezien, dus wist niet waar ze het moest zoeken. Ze had geen idee. En met mensen die geen idee hebben, reken ik gewoon af!

En uit het dagboek van Kerstin:
quote:
En dan als een donderslag bij heldere hemel: Paméla moet ons verlaten. Uitgerekend degene die vanmorgen de meeste lef toonde door de kwestie met de enveloppen aanhangig te maken. Of was dat misschien ingefluisterd door Jantien, die meer weet dan wij...?
Aha, dus het waren Jantien en Paméla die het voorstelden. Was me niet helemaal duidelijk geworden in de uitzending.

Ik lees bij 'Extra' dat Paméla zich had opgegeven voor de eerste serie en dat ze nu alsnog werd gevraagd omdat ze de kandidatenlijst niet rond kregen. Vreemd, want ik zou denken dat genoeg mensen zich ervoor opgeven.(?)

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 01:45]

zaterdag 16 februari 2002 @ 01:54:35 #48
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_3182001
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 01:38 schreef Jane het volgende:
Dagboek van de mol:
Ik lees bij 'Extra' dat Paméla zich had opgegeven voor de eerste serie en dat ze nu alsnog werd gevraagd omdat ze de kandidatenlijst niet rond kregen. Vreemd, want ik zou denken dat genoeg mensen zich ervoor opgeven.(?)
En als je je voor de eerste serie hebt opgegeven, dan kijk je toch zeker ook de tweede serie wel? (Dus klopt wellicht dat wat in het dagboek van de Mol staat niet...)
  zaterdag 16 februari 2002 @ 02:07:31 #49
1986 Jane
pi_3182126
Nee, want ze schrijft ook:
quote:
Maar ik was te onvoorbereid, ik had Wie isde Mol? nog nooit gezien. Achteraf misschien stom, aan de andere kant ben ik er daarom heel open-minded ingestapt.
Ik denk ook niet dat hierin een hint te vinden is. Het was meer dat ik me erover verbaasde dat ze de kandidatenlijst niet rond konden krijgen.
pi_3182212
Ik ben de mol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')