Leg maar uit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
[..]
Moet ik dit nog uitleggen of zie je zelf ook waar het mis gaat?
Geloven doe je voor jezelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:54 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Het is toch mooi dat iedereen in Nederland kan uitdragen wat hij gelooft. Als iemand niet aan jouw standaardideaal voldoet is hij raar. Weet je wie er raar is? Jij.
Loop hier alweer een tijdje mee hoor. Niet weg te slaanquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 02:51 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ik denk dat de meeste gelovigen( ik herhaal, DENK IK ) hier snel weg zijn omdat ze weinig steun en begrip vinden van de meeste users, zo kan ik me een topic in ONZ herrineren over iemand die over het geloof wou hebben, en die daarbij flink aan de schandpaal genageld werd
koningdavid staat inderdaad sterk in zijn schoenen, dat is zo
Ik vind dit ook vermakelijk!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:34 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Loop hier alweer een tijdje mee hoor. Niet weg te slaanMaar ik kom hier dan ook niet om steun en begrip te vinden. En heb al helemaal geen zin mensen te bekeren, zeker niet hier. Als ze interesse hebben vragen ze er maar naar. Eerlijk gezegd vind ik dit soort topics wel vermakelijk.
Tuurlijk heb je gelijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:07 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Leg maar uit.
Al heb ik gelijk.
![]()
Wat een verregaande conclusie dat gelovigen zich minder baseren op de rede, omdat ze hun geloof daarboven stellen en daar voortdurend op kunnen terugvallen. Jawel, de ironie druipt van mn kin.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je gelijk.![]()
De oplettende lezer zou vaststellen dat je bij voorbaat verregaande conclusies trekt en daarmee een dialoog uitsluit. Dat soort dingen zouden ze je moeten hebben afgeleerd op de uni. Beter opletten volgende keer.![]()
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 02:24 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
De wreedste mannen waren tegen religie, ik noem een Hitler, ik noem een Stalin, en ironisch genoem, noem ik een Mao Zedong, die elk apart meer doden op hun geweten hadden dan welke oorlog dan ook
Natuurlijk is gedwongen atheïsme net zo erg als gedwongen, bijvoorbeeld, Islam. Maar waar het atheïsten als ik om gaat is rationaliteit en het feit dat een rationeel persoon geen beslissingen maakt die effect hebben op anderen gebaseerd op irrationele overtuigingen. Hitler, Mao en Stalin waren geenszins rationeel en de regimes hadden veel meer met een theocratie gemeen dan een seculiere rationele staat.quote:People of faith often claim that the crimes of Hitler, Stalin, Mao and Pol Pot were the inevitable product of unbelief. The problem with fascism and communism, however, is not that they are too critical of religion; the problem is that they are too much like religions. Such regimes are dogmatic to the core and generally give rise to personality cults that are indistinguishable from cults of religious hero worship. Auschwitz, the gulag and the killing fields were not examples of what happens when human beings reject religious dogma; they are examples of political, racial and nationalistic dogma run amok. There is no society in human history that ever suffered because its people became too reasonable. - Sam Harris
Ja ik ook, ga altijd rustig met ze de discussie aan, anders zit je daar een half uur niks te doen. En als ik 1 christen kan terugbekeren in dat half uur, is mijn dag weer goedquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:27 schreef Tommeke het volgende:
Zo'n iemand kom ik nog wel eens op het station tegen, ik word zo moe van dat soort lui...
Wat is volgens jou deze absolute waarheid?quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus God (jouw geloof) is gebaseerd op wat je niet weet. Onkunde en gebrek aan kennis en begrip. Misschien snap je nou dat ongelovigen moeite hebben met gelovigen die een absolute waarheid verkondigen of, erger, die waarheid aan anderen willen opdringen.
Misschien begrijp je ook dat ongelovigen in reactie hierop gewoon tegen geloof of religie zijn.
Wat is dat nou weer voor onzin? Dat is geen waarheid of feit, dat is gewoon een afspraak!quote:Op zondag 2 september 2007 00:03 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
De waarheid van deze wereld kun je niet vergelijken met de waarheid van een wiskundig feit (zoals 1+1=2).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |